Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ NÖROLOJİ AD 25.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ NÖROLOJİ AD 25.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ NÖROLOJİ AD 25.04.2015 1

2 2 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER SUNUM İÇERİĞİ

3 25.04.2015 3 1. ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLER Servis(Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2 ( 24 ) 1 ( 18 )3 ( 42 ) Yoğun Bakım - -- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Acil Gözlem Ünitesi - -- Ayaktan Ted. Ünit. 1 (2K+2S) - 1 ( 4 ) Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane --- Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik 13 ( 7 ) - Tetkik Birimi ; (uyku,EEG. Video EEG,EMG 4 (6+2+2+4) -14 Tablo 1. Anabilim Dalı Özellikleri

4 25.04.2015 4 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2. Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı * Yönetim11- Servis66- Yoğun Bakım--- Acil Gözlem Ünit.--- Ayaktan Ted. Ünit.11- Ameliyathane--- Poliklinik --- Tetkik Birimi (uyku) 11- TOPLAM 99 * Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı: Doğum Öncesi İzin, Doğum Sonrası İzin, Ücretsiz Doğum İzni yada Ücretsiz İzin kullanmakta olan hemşire sayısını göstermektedir.

5 25.04.2015 5 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU n% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 222 ÖNLİSANS 222 LİSANS 445 YÜKSEKLİSANS 111 DOKTORA -- TOPLAM 9100 Tablo 3. Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : - 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

6 25.04.2015 6 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ 0 2013 ⇨ 0 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI 2012 ⇨ 1,4 2013 ⇨ 3,5 DEVİR HIZI ORANI

7 25.04.20157 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 4. Hemşire Memnuniyet Oranı UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % 201220132012201320122013 İletişim 81,810018,2-- Çalışma Ortamı 9,118,272,854,518,227,3 Yönetim 81,872,718,227,3-- HHM Kurum Politikaları 54,563,636,427,39,1 İşin Kendisi 27,536,472,454,59,1 Başarı Duygusu 45,554,5 36,4-9,1 Saygı ve Kabul Görme 90,990,49,1 -- GENEL MEMNUNİYET 79,845,518,254,5--

8 25.04.2015 8 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Performans Oranı KRİTER Çok Başarılı % Başarılı % Yeterli % Biraz İyileştirme Gerekli % Yetersiz % KendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisiKendisiYöneticisi Genel görünüm 100 -------- İletişim 44,455,6 44,4------ Profesyonel davranış 33,322,255,677,811,1----- Kuruma/işe bağlılık 33,322,266,777,8------ Uygulama 44,433,355,666,7------ Ekip anlayışı 44,422,244,477,811,1----- Hasta ve yakınını bilgilendirme 33,322,255,677,811,1----- Enfeksiyon kontrolü 33,322,266,777,8------ Kalite bilinci 11,144,455,6 22,2-11,1--- Vizyonerlik 11,1 77,888,911,1----- Koçluk yapma 33,3 66,7 ----- Problem çözme 33,322,255,777,811,1----- GENEL 33,322,266,777,8------

9 25.04.20159 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 6. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi UYGULAMA BOYUTLARI Memnun % Kısmen Memnun % Memnun Değil % 201220132012201320122013 Tanıtım ve Bilgilendirme 9798,3 31,4- 0,3 İletişim ve İlişkiler 97,2 2,8 - - Bakım ve Tedavi 9998,911,1-- GENEL MEMNUNİYET 98,598,61,51,4--

10 25.04.201510 İNDİKATÖRLER Yatan Hasta Sayısı Riskli Hasta Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nn%n% Basınç Ülseri78421427,573,3 Oral Mukozit78432641,530,9 Düşme7845136550,9 PVK Komplikasyonu Yatan Hasta Sayısı Takılan Kanül Sayısı Birimde Oluşan Hasta Sayısı Nnn% İnfiltrasyon7841854140,7 Flebit7841836251,3 Giriş Yeri Enfeksiyonu 784183600 Tablo 7. 2013 Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri

11 25.04.201511 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı Hemşirelik İndikatörleri İzlem komitesi:2 A raştırma Geliştirme Eğitim Komitesi :1 A cil B akım K oordinasyon Kurulu :1 Hasta ve Çalışan Güvenliği Komitesi:1 Sosyal Komite:1 CTF Hastanesine Bağlı:0 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

12 25.04.201512 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ  Oryantasyon Eğitimi ⇨ yeni hemşire yok  Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 1 HİEP %90 katılım  CPR Eğitimleri ⇨ yeni hemşire yok  Sempozyum ⇨ 0  Kurslar ⇨ 1 kişi konuşmacı (Acil Hemşireliği Kursunda)  Öğrenci Eğitimleri ⇨ 3 okuldan 57 öğrenci  Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 0 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

13 25.04.2015 13 Yapılan araştırmalar ‘’Steroid Kullanan Hastaların Bilgi Düzeylerinin Ölçülmesi’’ adlı çalışma 2013 yılında tamamlanmıştır. Destek olunan araştırmalar 8 adet araştırmanın anket uygulamasına deste k ol un muştur 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

14 25.04.201514 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ  Sosyal Organizasyonlar: 1-Geleneksel hemşirelik haftası kutlama yemeği 2-Kermes 3-Klinik yılbaşı partisi 4-İftar yemeği 5-Ankara mitingi ve Anıtkabir ziyareti 6-HHM kahvaltı  Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri: Mavi kapak kampanyası

15 25.04.201515 5. FİNANSAL PERFORMANS Çalışma Tarihi: 24-30 Mart 2014 Yatak Sayısı:24 Yatan Hasta Sayısı: 28 Hemşire Sayısı: 6 Finansal Etkinlik Pilot Çalışması: Nöroloji Servisi

16 25.04.201516 5. FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI TOPLAM GİRİŞİM ÇEŞİDİ 76 ( 26 SUT ) ( 50 SUT DIŞI) TOPLAM GİRİŞİM SAYISI 5193 ( 995 SUT) ( 4198 SUT DIŞI) GİRİŞİM SIKLIĞISUT : min;1 max; 216 (Gluko test) SUT DIŞI: min:1 max: 506(hasta mobilizasyonu ve pozisyon verme) TOPLAM SUT KARŞILIĞI SUT FATURA EDİLEN SUT FATURA EDİLEMEYEN 5. 603,60 TL 3. 078,40 TL ( 699 İŞLEM) 2. 525,20 TL ( 296 İŞLEM) SUT DIŞI GİRİŞİM TÜMÜ GEÇERLİ OLSA 8. 493 TL 14. 096,60 TL

17 25.04.201517 5. FİNANSAL PERFORMANS 5193: 7 gün = 742( Bir günlük işlem ;24 saat) 742 : 3 vardiya =247 ( 8 saatlik işlem) 247x 3 dk = 742 dk 742 / 60 = 12 saat (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre) İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ

18 25.04.201518 5. FİNANSAL PERFORMANS 1Haftalık Gelir : 5. 603,60 TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = 5. 603,6 0 TL x 52 hafta = 291.387,2 0 TL 1 Haftalık Gelir ( SUT Dışı): 8. 493 TL Ortalama Yıllık Gelir = 8493 TL x 52 hafta =441. 636 TL 1 Haftalık Gelir ( Fatura edilebilen SUT Toplam):3078,4 0 TL Ortalama Yıllık Gelir = 3078,4 0 TL x 52 hafta =160.076,8 0 TL Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir 291.387,2 0 TL+ 441. 636 TL = 733.023,20 TL FARK ( Tümü Geçerli Olsa Toplam Yıllık Gelir - Fatura edilebilen SUT Toplam) 733.023,2 0 – 160.076,80 = 572.946,4 0 TL Artış Oranı (Fark / Fatura edilebilen SUT geliri) : 572.946,40 / 160.076,80 : 3,5 kat % 350

19 25.04.201519 5. FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 25 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI : 30052 FATURA EDİLEN TUTAR : 127.721,98 TL AD TOPLAM GELİR: 2. 196. 270, 14 TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 5,8 2014 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ : 7 6 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : 3078,4 0 x 52 hafta = 160.076.8 0 TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ = 160.076.80 TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : = 733.023.2 0 TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 33

20 25.04.201520 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

21 25.04.201521 SORUNKÖK NEDENLERÇÖZÜM ÖNERİLERİ SONUCA ULAŞMA DURUMU Hemşire Memnuniyetinin çok düşük çıkması -Hemşire ve personel sayısının az olması -İşin ekonomik olarak tatmin etmemesi -Servisin güvenliğinin yetersizliği -hemşirelerin izinlerini kullanamaması -hemşire ve personel sayısının arttırması -performans gelirlerinin adil dağıtılması -servislerin güvenliğinin sağlanması Bakım ve tedavide yaşanan iş gücü kaybı Malzeme yetersizliği ve/veya malzemenin kalitesizliği -Yeterli malzeme temini -İhale öncesi anabilim dallarından görüş alınması YÖNETSEL PERFORMANS İnsan Kaynakları YÖNETSEL PERFORMANS İnsan Kaynakları


"İ.Ü.CERRAHPAŞA TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ NÖROLOJİ AD 25.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları