Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YGS-LYS İÇİN 15 ADIMDA TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YGS-LYS İÇİN 15 ADIMDA TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ."— Sunum transkripti:

1 YGS-LYS İÇİN 15 ADIMDA TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ

2 1.ADIM En çok rastlanan yanlışlardan biri konuyu yeteri kadar özümsemeden soru çözmeye çalışmaktır. Bir dersle ilgili soru çözmeye başlamadan önce dersin o konusunu iyice öğrenmek gerekir. İlgili dersin konusuna çalışmadan test çözmeye başlayan bir öğrenci,testin sonucunu değerlendirirken yanlış sayısının fazlalığı karşısında moral bozukluğu yaşar. Bu nedenle asla unutmamamız gereken ilk kural şudur: “Çözeceğiniz testin konusuna önceden mutlaka hazırlanın.”

3 2.ADIM Soruyu çok fazla okuyarak zihninizi karıştırmayın. Testi hazırlayan kişinin ne demek istediğini düşünüp durmayın. Yanıtınızı ayrıntıya indirip yanlış yola gitmeyin. Sorudaki mantığın kendi mantığınızla uyuşup uyuşmadığına takılmayın. Niye böyle bir şey sormuş ki? Çok saçma bir düşünce! Ne ima etmiş acaba?

4 3.ADIM Ana sözcüklerin ve ipucu ifadelerin altını çizin. Bu işlemi yaparken, soru kökünde sizden ne istendiğine dikkat edin.

5 ÖRNEK…(öss 2006) Romancılarımız,edebiyatımızın bir döneminde toplumsal sorunlara sahip çıkmayı ilke edinmiş,yapıtlarında bunları yansıtmaya çalışmışlardı.Türkiye’nin ve dünyanın değişmesiyle bu yaklaşım da geçerliliğini yitirdi.Romancılarımız toplumsal konular yerine bireysel konuları anlatmaya yöneldi.Bu yönelim,onların kimi düşünceleri yansıtmaması anlamına gelmez.Elbette her romanın yine de bir iletisi varır.Ama bu,hesaplı bir biçimde,bir amaç doğrultusunda yapılıyorsa o zaman,yazılan,romanlılığını yitirir;ya reklam metni olur ya da propaganda. Bu parçada romanlarla ilgili olarak karşı çıkılan nedir? A) Yalnızca insanı anlatması B) Çeşitli sorunlara çözümler önerilmesi C) Dilinin kendine özgü nitelikler taşımaması D) Bir düşünceye bağlanıp onun benimsetilmeye çalışılması E) Biçimsel özelliklerinin önemsenmemesi

6 4.ADIM İki yanıt da birbirine benziyorsa,yanıt büyük ihtimalle ikisi de değildir. Masal bu ya,yoksul bir köylü kızı padişahın oğluyla evlenir.Evlendikleri gün,eşi sarayın kırk odası olduğunu söyler.Odaların anahtarlarını ona vererek ”Otuz dokuz odayı aç ama kırkıncı odayı açma.” der.Yeni gelin hemen ertesi gün,izin verilen odaların kapılarını açıp bakar;kiminde para,kiminde mücevher,kiminde yiyecekler vardır.Yani,bildik şeyler…Dayanamaz kırkıncı odayı da açar.Filozoflar da bu gelin gibidir,tüm kapıları açmak isterler. Parçadaki benzetmeye göre,filozofu kapıları açmaya iten aşağıdakilerden hangisi olamaz? A) Merak etme B) Bilinenle yetinmeme C) Sınırları zorlama D) Sorunları çözme E) Yeni öğrenmelere istekli olma ÖSS 2006

7 5.ADIM İki seçenek birbirinin zıttıysa, bunlardan biri “muhtemelen” doğrudur. Sözel testlere bu ayrıntıyı dikkate almakla birlikte, parçada ne istendiğine de özellikle dikkat etmelisiniz.

8 ÖRNEK… ÖSS ”Güzelliğin on par’etmez şu bendeki aşk olmasa.” diyen Aşık Veysel ile, -”Var olmak algılanmış olmaktır.” diyen Berkeley’in bu görüşlerinin ortak yönü aşağıdakilerden hangisinin vurgulanmasıdır? A) Soyut olanın önemsiz olduğu B) Somut olanın önemsiz olduğu C) Asıl olanın nesne olduğu D) Asıl olanın özne olduğu E) Değerlerin belirsiz olduğu

9 6.ADIM Yanlışlığından kesin emin olmadıkça,ilk tahmin ettiğiniz yanıtı değiştirmeyin,doğru çıkma olasılığı daha yüksektir. Dün çalıştım bu konuyu, Yanıtı E olarak hatırlıyorum İşaretlesene… Tamam işaretledim. Bende öyle hatırlıyorum. Ama bir dakika,silelim Kesin tuzak soru bu. Hemen E ‘yi işaretle- yelim diye öyle yapmışlar.

10 7.ADIM Negatif sorulara ve sizi yönlendirecek soru sözcüklerine dikkat edin. Size vereceğimiz örneklerde altı çizili sözcükler bu adıma uygundur. ÖRNEKLER: -Aşağıdakilerden hangisi bu sözleri söyleyen yazarın düşüncesiyle bağdaşmaz? -Bu parçanın sonuna aşağıdakilerden hangisi getirilemez? -Aşağıdakilerden hangisi böyle iyen bir yazarın özelliği değildir? -Eşitsizliği sağlayan en küçük “m” tamsayısı kaçtır? -Bu parçada numaralanmış cümlelerin hangilerinde yan tutmama söz konusudur?

11 8.ADIM Doğru yanıtı bilmiyorsanız,yanlışları bulmaya çalışın. Aşağıdakilerden hangisi doğru bilginin imkanı probleminde dogmatik görüş olarak gösterilemez? A) Pragmatizm B) Empirizm C) Rasyonalizm D) Pozitivizm E) Septisizm Yanıttan emin değilim ama A-B-D olmadığından eminim Onların üzerini çizip doğru cevaba yaklaşabilirim

12 9.ADIM Sözcüklerin anlamını bilmeden bir seçeneği elemeyin. Sözcüklerin anlamlarıyla ilgili mutlaka bir anlam çalışması yapın. Aşağıdakilerden hangisi doğru bilginin imkanı probleminde dogmatik görüş olarak gösterilemez? A) Pragmatizm B) Empirizm C) Rasyonalizm D) Pozitivizm E) Septisizm Pragmatizm ne demekti? Empirizm deneycilik miydi? En iyisi mi ben evde anlamlara bakayım…

13 10.ADIM Tüm seçenekleri okuyun. Aldanmamaya dikkat edin. Unutmayın ki ! iyi bir soru hazırlayıcı,ilk seçeneği neredeyse doğru cevap gibi gösterip diğerlerini okumadan onu işaretlemenizi isteyebilir.

14 Hazırlayan: Ural YAMAN ÖRNEK… Türkiye’de mısır üretiminin en fazla olduğu bölge aşağıdakilerden hangisidir? A) Karadeniz bölgesi B) Ege bölgesi C) Doğu Anadolu bölgesi D) Güney Doğu Anadolu bölgesi E) Akdeniz bölgesi

15 11.ADIM Standart bir test oluyorsanız,aynı bölümün yanıtlarını yanıt kağıdına aynı anda geçirin. Bu size zaman kazandıracaktır. Sadece dikkatli olun,kaydırma yapmamaya dikkat edin. Çözdüğüm sorunun hemen ardından kodlama yapmayı unutmamalıyım. Sınav sonunda vaktim kalmazsa tüm emeklerim boşa gider.

16 12.ADIM Eğer size uzun bir paragraf verilmiş ve bunun hakkında bir soru soruluyorsa önce soru kökünü okuyarak sizden ne istendiğini anlayın. Ardından parçayı dikkatlice okuyarak sorudan sizden isteneni kendiniz bulmaya çalışın. Seçeneklere bakmadan önce yanıtın ne olduğunu siz söyleyin. Hemen yanıtlara bakarak kendi bulduğunuz yanıtın seçeneklerde olup olmadığına bakın. Önce paragrafı okumak sonra soru kökünü okumak,tekrar paragrafı okuma gereği doğuracağından vakit kaybı yaşatacaktır.

17 13.ADIM Bir soruyu ilk okuduğunuzda zor geliyorsa vazgeçmeye kalkışmayın. Görünürde çözülmez duran birçok sorunun,aslında basit mantıklarla kolaylıkla çözülebildiğini unutmayın. Ancak tüm bu aşamalarda “turlama tekniğini” kullanmayı unutmayın.

18 14.ADIM Mümkün olduğunca farklı kaynaklardan yararlanın.Bu size farklı soru mantıklarını kavramanızı sağlayacaktır. Ancak burada çok dikkatli olun! Amacınıza hizmet etmeyecek kaynaklardan yararlanmak boşa zaman harcamanıza sebep olacaktır. Gireceğiniz sınav için özel hazırlanmış soru bankaları işinizi görecektir. Biraz da LES ve KPSS soru bankası çözeyim. Belki işe yarar.

19 15.ADIM Her gün düzenli olarak belirli miktarda soru çözün. Bu soru sayısını gün geçtikçe artırmaya çalışın. Test çözme çalışmalarınızda,her soru için belirlenen belli bir dakikalık süreyi aşmamaya çalışın. Bu sınavın sürelerini masa başında sıkılmadan,verimli bir şekilde tamamlayabilmeniz için bunun provasını yıl içinde sık sık yapmalısınız. Bu sebeple bolca deneme sınavına katılın.

20 KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ... TRABZON İ L M İ LL İ E Ğİ T İ M MÜDÜRLÜ Ğ Ü AR-GE BİRİMİ


"YGS-LYS İÇİN 15 ADIMDA TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ TRABZON İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ AR-GE BİRİMİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları