Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM Çocuk eğitiminin temel kuralları Eğitim, doğruları söylemek değil, doğruları yapmaktır. Çocuklar öğütten daha çok, iyi örneğe ihtiyaç duyarlar.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM Çocuk eğitiminin temel kuralları Eğitim, doğruları söylemek değil, doğruları yapmaktır. Çocuklar öğütten daha çok, iyi örneğe ihtiyaç duyarlar."— Sunum transkripti:

1

2 İLETİŞİM

3 Çocuk eğitiminin temel kuralları Eğitim, doğruları söylemek değil, doğruları yapmaktır. Çocuklar öğütten daha çok, iyi örneğe ihtiyaç duyarlar. Çocuklara "ne" düşünecekleri değil, "nasıl" düşünecekleri öğretilmelidir. Çocuğunuza vereceğiniz en değerli hediye, "ilgi ve zamanınızdır." Çocuk, anne babanın görülen bir çok özelliğini aldığı gibi, gözle görülmeyen özelliklerini de alır.

4 Çocuklarınızla duygu, düşünceleri ve ihtiyaçları hakkında konusun. Çocuklarınızı, tüm duygularınızla dinleyin ve onlara değer verdiğinizi "beden dilinizle" onlara hissettirin. Çocuğunuzun yaşına ve gelişimine göre, uygun görev ve sorumluluklar verin. Hangi yasta olursa olsun, çocuğunuzla oynama ve onun heyecanına katılma fırsatını kaçırmayın. Çocuğunuzun her yaşta anlattığını, sıkıntıdan patlasanız bile dinleyin. Çocuğunuzun anlattıklarını dinlemiyorsanız, bir süre sonra onun da sizi dinlemediğini görürsünüz. Çocuğunuzu dinlerken, mutlaka yüzüne bakin ve onunla "göz ilişkisi’’ kurun. Çocuk eğitiminin temel kuralları

5 Çocuğunuzu başkasının çocuğuyla karşılaştırmayın,Kıyaslamayın Çocuğunuzun yanlışlarını değil doğrularını yakalayın. Dengeli takdir edilen ve övülen çocuklar, anne-babalarını ve arkadaşlarını da takdir etmeyi öğrenirler. Aşırı sevgi ve takdir, çocuğunuzu "şımarıklığa" yöneltir. Çocuklarınıza ne derseniz öyle olma ihtimalini artırırsınız. "Tembel", "sorumsuz", "inatçı", "huysuz" gibi olumsuz sıfatlar, bu özellikleri geliştirir. Sık eleştirilen çocuklar, içe kapanık ve güvensiz olurlar. Suçlanan, her konuda kabahati bulunan çocuklar, suçlamayı ve yalan söylemeyi öğrenirler.

6 İLETİŞİM ENGELLERİ EMİR VERMEK, YÖNLENDİRMEK ‘ ‘Bu akşam bir çalışma çizelgesi yap, yarın bana göstereceksin.’’ UYARMAK-GÖZDAĞI VERMEK ‘ ‘’Kendine çeki düzen vermezsen babana şikayet edeceğim.’ AHLAK DERSİ VERMEK ‘ ‘’Doğru olanı yapmalı ve arkadaşınla ilgiline biliyorsan anlatmalısın’’ NASİHAT ETMEK

7 YARGILAMAK,ELEŞTİRMEK,SUÇLAMAK ‘’Lise öğrencisi oldun, hala nerede nasıl davranacağını öğrenemedin.’’ AD TAKMAK ALAY ETMEK ’Bizim evin profesörü düşüncesini bildirdi.’’ YORUMLAMAK,ANALİZ ETMEK, TANI KOYMAK ’Söylediklerinin hepsi bahane, senin asıl derdin ders çalışmamak.”

8 SORU SORMAK-SINAMAK- SORGUYA ÇEKMEK- ÇAPRAZ SORGULAMAK Günde kaç saat çalışıyorsun? Bir saat mi? Bu kadar çalışmayla sınavdan iyi not almayı mı umuyorsun?’’

9 OYALAMAK - ALAY ETMEK ŞAKACI DAVRANMAK KONUYU SAPTIRMAK ’Boş ver, daha zevkli şeylerden konuşalım.’’ ‘’Şimdi zamanı değil.’’

10 İLETİŞİMİN ENGELLERİ YERİNE ETKİN DİNLEME

11 Etkin dinleme için gereken tavırlar Gencin söylediğini duymak istemelisiniz O andaki sorununa yardımcı olmayı gerçekten istemelisiniz. Onun duygularını gerçekten kabul etmelisiniz Duyguların sürekli değil geçici olduğunu anlamalısınız Gencin yaşamını sizin verdiğiniz ama sizden ayrı bir birey olarak görebilmelisiniz

12 ETKİN DİNLEME NASIL YAPILIR ? GÖZ İLETİŞİMİ BAŞ SALLAMA, “HIM HIM....EVET SENİ ANLIYORUM” BEDENİN DİNLER DURUMA GEÇMESİ KAPI ARALAYICI SORULAR(CESARETLENDİRMEK İÇİN) ANLATILANLARDAN NE ANLADIĞIMIZI KARŞI TARAFA İLETMEK. ( GERİ BİLDİRİM ) EMPATİ KURMAK

13 ETKİN DİNLEMENİN FAYDALARI Olumsuz duyguların boşalımını sağlar Olumsuz duygularından korkmamalarını sağlar Ebeveyn ve genç arasında sıcak bir ilişki geliştirir Gencin sorunun çözülmesini kolaylaştırır

14 BİZ BİR SORUN YAŞADIĞIMIZDA BUNU KARŞI TARAFA NASIL İLETMELİYİZ? SEN DİLİ BEN DİLİ

15 SEN DİLİ MESAJLARI Yemeğini bitir diye kaç kere söyleyeceğim? Şu masayı dağınık bırakmandan bıktım ertık. Dikkatsizliğin yüzünden yine her şey mahvoldu. Şikayetlerinle insanı bıktırıyorsun.

16 SEN DİLİ SEN İLETİLERİ KİŞİYİ OLUMSUZ YARGILAR KİŞİYİ SAVUNMAYA İTER. OLUMLU DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ YARATMAZ. KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER

17 SEN DİLİ KİŞİNİN KENDİSİNE YÖNELİKTİR SUÇLAYICIDIR. YENİDAN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR DUYGULARINI TANIYAMAZ VE İSİMLENDİREMEZ. KİŞİYİ GÜCENDİRİR, KIRAR KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR.

18 RAHATSIZLIK EBEVEYN kodlamakodlama çözümlemeçözümleme TERBİYESİZLİK EDİYORSUN. ERGEN Benim kötü olduğumu düşünüyor. SEN DİLİ

19 BİR BEN DİLİ CÜMLESİNDE -DAVRANIŞIN TANIMI -BİZE OLAN SOMUT ETKİSİ -DUYGUMUZ OLMALIDIR

20 ÖRNEK 1: “Eve her zaman geç geliyorsun. Senin yüzünden düzenimiz bozuldu.” yerine; “Eve bu kadar geç geldiğin zaman(dav.), başına bir şey geldiğini düşünüyor(etki) ve çok endişeleniyorum.” (duygu)

21 Örnek 2 “Çok kabasın! Her zaman sözümü kesiyorsun” yerine “Bir şey söylemeye başlayıp da bir türlü sonunu getiremediğim zaman ne söyleyeceğimi unutuyor, bundan çok rahatsız oluyorum”

22 BEN DİLİ KALICI BİR DAVRANIŞ DEĞİŞİKLİĞİ YARATIR. KİŞİYE DEĞİL ONUN BELLİ BİR DAVRANIŞINA YÖNELİKTİR. BİREYİN SORUN KARŞISINDAKİ DUYGULARINI DİLE GETİRİR. KİŞİYİ DAHA AZ SAVUNMAYA İTER.

23 BEN DİLİ DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DÜŞÜNMEYİDE ÖĞRENİR. YAKINLIĞI ARTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

24 RAHATSIZLIK EBEVYN kodlamakodlama çözümlemeçözümleme ÇOK ENDİŞELEN DİM ERGEN BENİM İÇİN ENDİŞELENİ YORLAR BEN DİLİ

25 BEN İLETİLERİ NEDEN DAHA ETKİLİDİR ? Yetişkin kendi duygularının bilincinde olmak için önce kendini dinleme ve duygularını tüm açıklığıyla çocuğuyla ile paylaşma yükümlülüğünü taşır. Davranışının sorumluluğunu çocukta bırakır. Olumsuz etkileri içermez ve çocuğu kızgın, kinli, hırçın değil, yardımcı ve düşünceli olmada özgür bırakır.

26 Gencin davranışını değiştirme olasılığı yüksektir. Genç ile ilgili çok az olumsuz değerlendirme içerir. İletişimi zedelemez.

27 SÖZSÜZ İLETİŞİM -İLETİŞİM SÜRECİNDE; YÜZ İFADELERİ: %55 SES TONU %38 SÖZCÜKLER %7 ETKİLİDİR -

28 İLETİŞİM VE SEVGİ SEVGİ ; İNSANIN ÖNEMLİ GEREKSİNİMLERİNDEN BİRİDİR. İNSAN SEVMEDİĞİ, SEVİLMEDİĞİ ORTAMLARDA ÇOK ACI ÇEKER. BU GİBİ DURUMLARDA PEK ÇOK İSTENMEDİK DAVRANIŞ GÖSTEREBİLİR.

29 BENLİK SAYGISINI AZALTACAK DİL BENLİK SAYGISINI KAZANDIRACAKDİL Senin gibi insanlar… Benim zamanımda… Şu çocuk o kadar yoksulluk içinde bile… O kadar da para verip özel okullarda okutuyoruz ama… Saçlarım bembeyaz oldu görmüyor musun?... Seni seviyorum… Ne kadar büyük bir hayal gücün var. Seninle guru duyuyorum. Hatalarını anlayışla karşılıyorum… Beni bazen kızdırıyorsun. Ama seni yine de seviyorum …


"İLETİŞİM Çocuk eğitiminin temel kuralları Eğitim, doğruları söylemek değil, doğruları yapmaktır. Çocuklar öğütten daha çok, iyi örneğe ihtiyaç duyarlar." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları