Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME."— Sunum transkripti:

1 MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME

2 SUNU PLANI  UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ  UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTTIRILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTTIRILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER  UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLARIN AZALTILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLARIN AZALTILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER  YENİ DAVRANIŞLARI KAZANDIRMAYA YÖNELİK TEKNİKLER YENİ DAVRANIŞLARI KAZANDIRMAYA YÖNELİK TEKNİKLER

3 UYGULAMALI DAVRANIŞ ANALİZİ

4 UYGUN DAVRANIŞLARIN ARTTIRILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER  PEKİŞTİRME  OLUMLU PEKİŞTİRME  OLUMSUZ PEKİŞTİRME  PEKİŞTİREÇ TÜRLERİ  Birincil (öğrenilmemiş) pekiştireçler  İkincil (öğrenilmiş) pekiştireçler (sosyal-etkinlik-sembol)  Pekiştirme tarifeleri (sürekli-aralıklı (oranlı (sop-dop )- süreli (ssp-dsp) ) )

5 UYGUN OLMAYAN DAVRANIŞLARIN AZALTILMASINA YÖNELİK TEKNİKLER  Ayrımlı Pekiştirme  Sönme  Ceza  Mola

6 İŞLEVSEL DEĞERLENDİRME VE İŞLEVSEL ANALİZ DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME PROGRAMI HAZIRLANIRKEN  Davranışın Tanımlanması  Davranışın Oluşma Zamanı, Yeri  Davranışın Sürmesine Neden Olan Etkenler  Davranışın Gözlenmesi ve Gözlem Sonucuna Göre Bir Hipotez Yazılması

7 İŞLEVSEL DEĞERLENDİRMENİN AŞAMALARI 1.Aile Ve Eğitmenle Görüşme Yapma 2.Doğrudan Gözlem Yapma 3.Davranışın Nedenini Belirleme 4.Çevresel Düzenlemeler Yapma 5.Davranış Değiştirme Tekniğini Belirleme

8 NE TÜR DEĞİŞİKLİKLER YAPILMALI 1.Fiziksel Ortamda Değişiklikler 2.Uyku Saatleri ve Yemeklerinde Değişiklikler 3.İlaç Miktarı yada Saatlerinde Değişiklikler 4.Etkinlik Saatleri ya da Günlük Programlarında Değişiklik 5.Eğitim Programlarında Değişiklik 6.Çevredeki Kişilerin Tutumlarında Değişiklik

9 OLUMLU DAVRANIŞ DESTEĞİ 1.Planı Ayrıntılı Şekilde Yazmak 2.Tutarlı ve Sistematik Bir Şekilde Uygulamak 3.Planın Etkililiğini Değerlendirmek ve Gerektiğinde Gerekli Düzenlemeleri Yapmak İçin Veri Toplamaktır.

10 OLUMLU DAVRANIŞLARIN GENELLENMESİ GENELLEMEYİ KOLAYLAŞTIRAN ETMENLER 1.ORTAMDA UYARLAMA YAPMAK 2.DAVRANIŞ ÖNCESİ UYARANLARDA UYARLAMA YAPMAK 3.ÇOKLU ÖRNEKLER YÖNTEMİ 4.DAVRANIŞTA UYARLAMA YAPMAK 5.DAVRANIŞ SONRASI UYARANLARDA UYARLAMA YAPMAK

11 DAVRANIŞ KAYDI TEKNİKLERİ  KALICI ÜRÜN KAYDI  ANEKDOT (A-B-C) KAYDI

12 DAVRANIŞ KAYDI TEKNİKLERİ  KALICI ÜRÜN KAYDI  ANEKDOT (A-B-C) KAYDI  KESİN KAYIT TEKNİKLERİ (OLAY-SÜRE-BEKLEME SÜRESİ)  YAKLAŞIK KAYIT TEKNİKLERİ ( ZAMAN ARALIĞI KAYDI (BÜTÜNCÜL –KISMİ) ANLIK ZAMAN ÖRNEKLEMİ

13


"MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE ÖZEL EĞİTİM DAVRANIŞ DEĞİŞTİRME." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları