Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ ..

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ .."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ .

2 İLETİŞİMİN TEMEL İLKE VE BASAMAKLARI
Kalpten çıkan söz kalbe gider, Ağızdan çıkan söz kulağa gider. Akıllı insanın ağzı kalbinde, Akılsız insanın kalbi ise ağzındadır. Konuşma dili Beden dili Gönül dili “Gönlü ve sözü bir olmayan kimsenin, yüz dili bile olsa o, yine dilsiz sayılır.” (Mevlana) 2

3 “Bir bakış bir bakışa, neler neler anlatır.
Bir bakış bir aşığı, saatlerce ağlatır. Bir bakışın manası, hiçbir lisanda yoktur. Bir bakış bazen şifa bazen zehirli oktur.”

4 Yalnız bilgili olmak mı adam olmak,
“Yunus Emre der hoca, Gerekse bin var hacca, Hepisinden eyice, Bir gönüle girmektir.” Yunus Emre Yalnız bilgili olmak mı adam olmak, Vefalı mı, değil mi insan, ona bak, Yücelerin yücesine yükselirsin, Halka verdiğin sözün eri olarak. Ömer Hayyam “Ne söylerse söylesin dilin, Yüzünden bellidir her halin.”

5 “Bin kitap söz yazarız kalbi uslandırmak için,
Kafidir bir acı söz, bin kalbi kırmak için.” Bahtiyar VAHAPZADE “Her zaman doğruyu söylerseniz; nerede, ne zaman, neyi söylediğinizi hatırlamak zorunda kalmazsınız.” Mark TWAIN “Kesesinde parası olmayanın, dilinin üstünde ipek olmalı” Çin Atasözü “Kalp ne ile doluysa, dudaklardan o dökülür “ Goethe

6 ETKİLİ BİR İLETİŞİMİN ÖNCELİKLERİ
İçtenlik “Samimiyetin lisanı yoktur.Samimiyet kabili izah değildir. O, gözlerden ve nasiyelerden anlaşılır.” Atatürk Alçakgönüllülük “Meclisimde en çok öfkelendiğim kişiler kibirli bir eda ile anlaşılması güç olan sözleri geveleyip konuşanlardır.” Hz. Muhammed Ön yargısızlık “Bir insan hakkında hüküm vermeden önce, onun ayaklarıyla kırk gün gezin.” Kızılderili Atasözü “Ne hazin bir çağda yaşıyoruz. Bir önyargıyı yıkmak, atomu parçalamaktan daha zor.” Albert Einstein

7 ETKİLİ BİR İLETİŞİMİN ÖNCELİKLERİ
Öz güven Saygı ve Nezaket Sevgi dili (siz dili) Sevecenlik (sempatiklik) Empatik davranma(diğergamlık) İnandırıcılık (ikna kabiliyeti) Anlayış ve Hoşgörü Tutarlılık Erdemlilik Kendisiyle barışıklık

8 İYİ BİR İLETİŞİM İÇİN; Farklılıkları hoş gör
Benzerlikleri ön plana çıkar Eleştirme ve suçlama İlk saniye ve isme dikkat! Sıkı tokalaş Gülümse Göz teması kur Adaplı ol! Mütevazı ol!

9 DIŞ ÖZELLİKLER % 38 Ses % 7 Konuşma % 55 Göz
“İnsanın süsü, yüz; yüzün süsü göz; aklın süsü, dil; dilin süsü, sözdür.” Yusuf Has Hacib

10 DIŞ ÖZELLİKLER Beden Dili Kılık Kıyafet ve Dış Görünüş Duruş Şekilleri
Dil yoluyla 40 bin sinyal Beden dili 750 bin sinyal Kılık Kıyafet ve Dış Görünüş Duruş Şekilleri Jest ve Mimikler

11 ETKİLİ İLETİŞİMİN YARARLARI
İç huzuru Öz güven Tatmin duygusu Psikolojik rahatlama Etkileyicilik Samimiyet İkna kabiliyeti

12 ETKİLİ İLETİŞİMİN YARARLARI
Hoşgörü Sevecenlik Tutarlılık Erdemlilik Saygınlık Toplumsal Statü Mevki ve Makam Geniş bir çevre Huzur, Mutluluk ve Başarı...

13 KONUŞMANIN TEMELLERİ KONUŞMA- DÜŞÜNCE İLİŞKİSİ Nadan ile sohbet etmek güçtür bilene, Çünkü nadan ne gelirse söyler diline. KONUŞMA- DİNLEME İLİŞKİSİ “Kulağımızla işitir; zihnimizle dinleriz.” “Konuşma sentez, dinleme analizdir.” Aptal, susarak kazandıklarını konuşarak kaybedendir “Dinlemekten akıl, söylemekten pişmanlık doğar” İtalyan atasözü Beş duyumu kaybetsem bile düşüncelerimle yaşamaya devam edeceğim: çünkü insan düşünceleri ile görür,düşünceleri ile yaşar.

14 “İnsan dilinin altında gizlidir.”
KONUŞMA- KİŞİLİK İLİŞKİSİ “İnsan dilinin altında gizlidir.” Mevlânâ “Dışarıdaki gürültü sizi rahatsız ettiğinde, içinizdeki musikinin sesini yükseltin.”

15 KONUŞMA - TARTIŞMA İLİŞKİSİ
“Herkes benim düşünceme katılırsa yanılmış olmaktan korkarım.” Oscar Wilde “Bazı horozlar, yalızca kendileri öttükleri için sabah olduğunu zannederler.” “Bütün dostları gezdim, gördüm; dili muhafaza etmekten daha iyi dost görmedim.” Hz. Ömer

16 KARŞILIKLI KONUŞMALAR
● Selamlaş ! ● Hatır Sor ! ● Söze Başla ! “Herkesle arkadaşlık yapın. Ama sadece erdemlilerle dost olun!” Konfüçyus ● Takdim Et / Tanıştır ! “Bir insan hakkında hüküm vermeden önce, onun ayaklarıyla kırk gün gezin.” Kızılderili Atasözü ● Özür Dileme(!)

17 KARŞILIKLI KONUŞMALAR
● Teşekkür Et ! “Yapılan iyiliği takdir etmek, minnet duymak bir terbiye ve kültür meselesidir. İnce hisler kaba insanlarda bulunmaz.” ● Kutla ! ● Telefonla Konuşma(!)

18 HUZUR VE MUTLULUK İÇİN ?! 2. Olumlu düşün, davran
1. Kendine güven, inan 2. Olumlu düşün, davran 3. Planlı ol, sıkı çalış 4. Zamanı iyi kullan 5. Yoğunlaş 6. Ümidini kaybetme

19 her şeyini kaybedersin.
Ümidini kaybedersen her şeyini kaybedersin. Sabırlı, ümitli ve gayretli ol !!! “Dostların sevinciyle sevinirsen, bu cihan sana bir gül bahçesi gibi görünür.” Hz. Ali

20 Biliyorsan konuş ibret alsınlar,
bilmiyorsan sus adam sansınlar. (?) “Çocuklarınıza susmayı öğretin, onlar konuşmayı nasıl olsa öğrenirler.” Benjamin Franklin “İki şey ruhumuzu karartır, konuşacakken susmak, susacakken konuşmak.” Sadi

21 “İnsani kemalat olmadan,
Cümleler doğrudur sen doğru isen, doğruluk bulunmaz sen eğri isen. Yunus Emre Sözün Özü: “İnsani kemalat olmadan, Lisani kemalat olmaz!”


"ETKİLİ İLETİŞİM VE İNSAN İLİŞKİLERİ .." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları