Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı"— Sunum transkripti:

1 Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı
Durma Mesafesi 4.1.1 Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı

2 Hız Körlüğü ve Tünel Görüşü
Hız arttıkça görüş açısı daralır.

3 Uyuşturucu Madde Etkisi Altında Araç Kullanma
Uyuşturucu, uyutucu veya keyif verici madde almış olarak araç kullandığı tespit edilenler, araç kullanmaktan men edilirler; 6 ay hafif hapis cezası ile birlikte para cezası uygulanır ve sürücü belgeleri süresiz olarak geri alınır.

4 Alkollü Araç Kullanma Birinci defasında İkinci defasında
Sürücü belgeleri 6 ay süreyle geri alınır, İdari para cezası uygulanır, 20 ceza puanı uygulanır. İkinci defasında Sürücü belgeleri 2 yıl süreyle geri alınır, 20 ceza puanı uygulanır, “Sürücü Davranışlarını Geliştirme Eğitimi”ne tâbi tutulurlar. Üç veya üçten fazlasında ise, Sürücü belgeleri mahkeme kararıyla 5 yıl süreyle geri alınır, Altı (6) aydan aşağı olmamak üzere hapis cezası verilir, Adli para cezası uygulanır, Psiko-teknik değerlendirme ve psikiyatri uzmanı muayenesine tâbi tutulurlar.

5 ALKOLÜN VÜCUT VE DAVRANIŞLAR ÜZERİNDEKİ ETKİSİ
ÖLÇÜM DEĞERİ VÜCUT VE DAVRANIŞ ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ 0.2 Promil ruh halinin değişmesi, vücut ısısında hafif bir yükselme, davranışlar üzerindeki kontrolün azalması 0.5 Promil belirgin bir gevşeme, dikkatin azalması, koordinasyon ve muhakeme bozukluğunun başlaması. YASAL SINIR

6 0.8 Promil koordinasyon, algı ve muhakemede belirgin bozulma, tepki zamanının, kendini kontrol etme becerisinin zarar görmesi 1 Promil sarhoşluk belirtileri, muhtemel mahcup edici davranışlar, bir an neşeli bir an üzgün olmak gibi ruh halinde gidip gelmeler

7 1.5 Promil ayakta durma, yürüme ve konuşmada güçlük çekme, denge ve koordinasyonun kaybedilmesi, belirgin olarak sarhoşluk hali

8 2 Promil ağrı ve diğer fiziksel duyumların azalması, ağlama ve gülme arasında gidip gelmek gibi belirgin duygusal tutarsızlıklar 3 Promil reflekslerin azalması, bilinçte bulanıklık, pek çok kişide bilinç kaybı

9 Emniyet Kemeri Emniyet kemerlerinin, sürücülerin hayatını kaybedebileceği türdeki çarpışmaların yaklaşık %50’sinde ölümleri önleyebileceğini biliyor muydunuz?

10 Emniyet Kemeri Doğru bilinen YANLIŞLAR:
Kısa yolculuklarda emniyet kemeri işe yaramaz. Emniyet kemeri düşük hızla seyir halindeyken işe yaramaz. Kaza yapmam, ben iyi bir sürücüyüm. Kaza durumunda çarpma etkisini azaltabilecek güçteyim, direksiyona ya da kapı kollarına tutunurum. Aracımdan dışarı fırlamayı tercih ederim. Emniyet kemerinin kaza anında beni araç içerisinde kilitlemesinden korkuyorum. Emniyet kemerine gerek yok, hava yastığım var.

11 Emniyet Kemeri (Kısa Film)

12 Hava Yastığı Hava yastığı yalnızca "tamamlayıcı bir önlem"dir.
Araçta hava yastığı olsa bile, yolcunun emniyet kemeri yoksa, çok ciddi bir şekilde yaralanabilir ya da ölebilir.

13 Olası bir kazada, kaskınız kafanızı darbelerden koruyacaktır.
Kask Kullanımı Olası bir kazada, kaskınız kafanızı darbelerden koruyacaktır.

14 Çocuk Koruma Sistemleri
Her çocuk için boy ve kilosuna uygun bir koltuk ya da yükseltici seçilmelidir. Çok yanlış bir uygulama!

15 Aktif ve Pasif Güvenlik Sistemleri
Aktif Güvenlik Sistemleri Pasif Güvenlik Sistemleri Kaza öncesi devreye giren veya devrede olan güvenlik sistemleri: ABS EBD ASR Kaza sonrası, çarpmanın etkilerini azaltmak için tasarlanmış güvenlik sistemleri: Emniyet kemeri Hava yastığı Çelik barlar

16 Araç Manevra Kuralları
Araç kullanırken, diğer yol kullanıcıları için tehlike ve engel yaratmamayacak şekilde manevralarınızı tamalamanız gerekmektedir.

17 Dönüş Kuralları ZORUNDADIRLAR. Sağa Dönüşlerde Sürücüler:
Sağa dönüş işaretini vermek, Hızını azaltmak, Dar bir kavisle dönmek, Varsa karşıdan karşıya geçen yayalara ve bisiklet yolundaki bisikletlilere geçiş hakkı vermek, Dönülen kara yolunun gidiş şeridine veya gidişe ayrılmış en sağ şeride girmek, ZORUNDADIRLAR.

18 Dönüş Kuralları Sola Dönüşlerde sürücüler: ZORUNDADIRLAR.
Dönüş işareti vermek, hızını azaltmak Çok şeritli yollarda gidişe ayrılan şeritlerden en soldaki şeride, iki şeritli ve iki yönlü kara yollarında sağ şeridin soluna yanaşmak, Varsa karşıya geçen yayalara geçiş hakkını vermek, Dönüşe başlamadan önce, sağdan gelen taşıtlara ilk geçiş hakkını vermek, Sola dönecek diğer araçları engellememek için geniş bir kavisle dönmek, Döndükleri yola girdikten sonra sağ şeride şeride girmek, ZORUNDADIRLAR.

19 Dönüş Kuralları Dönel Kavşaklarda Sürücüler:
Sola veya geriye dönecek ise orta adaya bitişik şeritten kavşağa girmek, Dönel kavşakta geriye dönecek ise orta adaya bitişik şeritte dönüşe geçmek ZORUNDADIRLAR.

20 Cep Telefonu Kullanımı
Cep telefonu ile görüşen sürücü, çevresindeki olaylara yeterince konsantre olamaz ve kendisinden beklenen tepkiyi zamanında gösteremez.

21 Cep Telefonu Kullanımı
Saatte 110 km hızla giden bir araç sürücüsü aniden durması gerektiğinde reaksiyon mesafesi: Sürücü Durumu Reaksiyon Mesafesi (m) Normal Durumda 31 metre Kulaklıklı Cep Telefonu ile Konuşuyorsa 39 metre Cep Telefonu Elinde Konuşuyorsa 45 metre En etkili önlem araç kullanırken cep telefonunu kapalı tutmaktır.

22 Hatalı Sollama Sollama sırasında karşı yönde bir araç varsa, yasaklanmamış olsa bile geçme yapmamalısınız. Araçların sağından veya banketlerden yararlanmak suretiyle geçmek yasaktır.

23 Geçmenin Yasak Olduğu Durumlar
Sürücülerin; Geçmenin herhangi bir trafik işareti ile yasaklandığı yerlerde, Görüş yetersizliği olan tepe üstü ve dönemeçlerde, Yaya ve okul geçitlerine yaklaşırken, Kavşaklarda, demiryolu geçitlerinde ve buralara yaklaşırken, Gidiş ve geliş için birer şeridi bulunan iki yönlü trafiğin kullanıldığı köprü ve tünellerde, Önlerindeki bir aracı geçmeleri YASAKTIR.

24 Geçilmekte Olan Araçlar
Kurallara uygun olarak geçiş yapmak isteyenlere yol vermemek, geçilmekte olan bir başka aracı geçmeye veya sola dönmeye kalkışmak yasaktır.

25 Kavşaklarda Geçiş Hakkı
Bütün sürücüler geçiş üstünlüğüne sahip olan araçlara, Bütün sürücüler doğru geçmekte olan tramvaylara, Doğru geçen tramvay hattı bulunan karayoluna çıkan sürücüler bu yoldan gelen, geçen araçlara, Bölünmüş yola çıkan sürücüler bu yoldan geçen araçlara, Tali yoldan ana yola çıkan sürücüler, ana yoldan gelen araçlara, Dönel kavşağa gelen sürücüler, dönel kavşak içindeki araçlara, Bir iz veya mülkten (geçiş yolu) çıkan sürücüler, karayolundan gelen araçlara, Dönüş yapan sürücüler, doğru geçmekte olan araçlara, GEÇİŞ HAKKINI VERMEK ZORUNDADIRLAR .

26 Kavşaklarda Geçiş Hakkı
Kavşak kollarının trafik yoğunluğu bakımından farklı oldukları işaretlerle belirlenmemiş ise; Motorsuz araç sürücüleri, motorlu araçlara, Lastik tekerlekli traktör ile iş makinesi sürücüleri, diğer motorlu araçlara, Motorlu araçlardan soldaki, sağdan gelen araca, Dönüş yapan sürücüler, kurallara uygun olarak geçiş yapan yayalara, varsa bisiklet yolundaki bisikletlilere, GEÇİŞ HAKKINI VERMEK ZORUNDADIRLAR.

27 Duraklama ve Park Etme Kuralları
Yasak Duraklama, bekleme amacı ile yapılırsa, süresi en fazla 5 dakikadır. Bu sürenin geçirilmesi park etme sayılır. Duraklama ve Park Etmek Yasak Duraklamanın yasak olduğu yerlerde park etmek de yasaktır. Araç çalışır durumda da olsa, içinde insan da olsa, park etmiş sayılır.

28 Işıkların Kullanılması
Dönüş ışıklarının "geç" anlamında kullanılması, Sadece park veya sis ışıkları yakılarak araç sürülmesi, Karşılaşmalarda ışıkların söndürülmesi, Sis ışıklarının, gerekmediği zamanlarda kullanılması yasaktır.

29 Geçiş Üstünlüğüne Sahip Araçlar

30 Geçiş Üstünlüğüne Sahip Araçlar
1-Yaralı ve acil hastaların taşınması ve bunlara ilk ve acil yardım yapılması için kullanılan cankurtaran ve özel amaçlı taşıtlarla, yaralı ve acil hasta taşıyan diğer araçlar, (Mavi-kımızı veya mavi tepe lambası) 2- İtfaiye araçları ile benzeri acil müdahale araçları, (kırmızı tepe lambası) 3- Sanık veya suçluları takip  eden veya genel güvenlik ve asayiş için olay yerine giden zabıta araçları, (Mavi-kımızı veya mavi tepe lambası)

31 4- Trafik güvenliğini koruma veya trafik kazasına el koyma amacı ile olay veya kaza yerine giden trafik hizmetlerine ait araçlar, (Mavi-kımızı veya mavi tepe lambası) 5- Yolun yapım ve bakımından sorumlu kuruluşa ait kar ve buz mücadelesi çalışmalarında görevli araçlar, (Mavi tepe lambası) 6- Sadece alarm sırasında olmak üzere sivil savunma hizmetlerine ait araçlar, (Kırmızı tepe lambası)

32 Aracınız Arıza Yaptığında

33 Bisiklet, Motorlu Bisiklet ve Motosiklet

34 Aracınızda Bulunması Gereken Belgeler
Sürücü belgenizi Araç ruhsatınızı (Trafik ve Tescil Belgeleri) Trafik Sigorta Poliçenizi ve Ticari araç kullanıyorsanız gerekli belgeleri daima aracınızda bulundurun.

35 Bölüm 2: Trafik Güvenliği

36 1.TRAFİK GÜVENLİĞİ NEDİR?
Trafiğin güvenli olması demek bireylerin ve toplumun güvenli olması demektir. Ülkemizde taşımacılığın büyük bir bölümünün karayolu ile yapılması ve nüfusumuzun hızla artmaya devam etmesine paralel olarak araç sayısı da hızla artmaktadır. Araç sayısı arttığı oranda trafik sorunları da artmaktadır. Her birimiz sürücü, yaya veya yolcu olarak bu ortamın içindeyiz

37 Çevre, taşıt ve insan etkileşimi esnasında meydana gelebilecek olası sorunları, çözüm önerilerini arayan ve bu konuda geliştirilen yöntemler trafik güvenliğinin amacı ve ana konusudur.

38 Dünyada trafik güvenliği ve dolayısıyla trafik kazaları hakkında yapılan güvenlik araştırmaları şu istatistik ve sonuçları ortaya koymaktadır. Kazalar, ortalama olarak her sene 1.2 milyon insanın, her gün 3242 insanın ölümüne neden olmaktadır. Kazalar, her sene milyon insanın yaralanmasına veya sakat kalmasına sebep olmaktadır. Karayolu trafik kazası olayları tek başına bütün dünyada meydana gelen ölümlerin %2.1′ine neden olmakta ve ölüm sebepleri arasında 11.ci sırada yer almaktadır.

39 Karayollarında meydana gelen ölümlerin %90′ı düşük ve orta gelir seviyesindeki ülkelerde gerçekleşmektedir. Dünyada, ölümlerin yarısı Batı Pasifik ve Güneydoğu Asya Bölgelerinde meydana gelmektedir. Kazalarda yaşamını yitirenlerin yarısından çoğu yaş arası gurubundadır. Ölenlerin %73′ü erkektir.

40 2.TRAFİK GÜVENLİĞİNİ ETKİLEYEN UNSURLAR
TRAFİKTE GÜVENLİĞİ ETKİLEYEN UNSURLAR.. YOL.. TAŞIT.. İNSAN..

41 YOL Yolun geometrisi, yapım kalitesi ve bakımı, geçit ve kavşakların varlığı ve kullanışlılığı, trafik kontrol ve işaretlerinin yerleri, sürekliliği ve görünürlüğü TAŞIT Teknolojik gelişmelere paralel olarak, günümüz taşıtlarıyla ilgili geliştirme ve araştırma çalışmalarının aşağıdaki konularda yoğunlaştığı görülmektedir:

42 Teknolojik buluşlara bağlı olarak performans, yakıt ekonomisi, çevre koruma, güvenlik, konfor ve güvenilirlik gibi bütün klasik fonksiyonların daha da geliştirilmesi; Elektronik, alternatif malzeme, yeni deney ve imalat yöntemleri gibi yeni teknolojilerin geliştirilmesi; Otoyolların tıkanması, şehirlerdeki hava kirliliğinin artması gibi trafik problemlerine, uzun süreli sürekli çözümlerin üretilmesi.

43 İNSAN Trafikte güvenliğin insan boyutu söz konusu olduğunda temelde sürücü, yolcu ve yaya olarak 3 başlık düşünülmelidir, ancak elbette en önemli hatalar her zaman sürücülerden kaynaklanmaktadır. Sürücü psikolojisi üzerinde yapılan ilk araştırmalar, sürekli kaza yapanların problemin sadece küçük bir bölümünü oluşturduğunu, kazalara karışanların büyük çoğunluğunun sadece bir kaza yapanlardan oluştuğunu göstermektedir.

44 Ölüm ve yaralanmayla sonuçlanan kazalara neden olan sürücü kusurları içinde %5 oranının üzerinde kalan ilk altısı: Araç hızını yol, hava ve trafiğin gerektirdiği şartlara uydurmamak (%33,46) Kavşak, geçit ve kaplamanın dar olduğu yerlerde geçiş önceliğine uymamak (%15,24) Doğrultu değiştirme kurallarına uymamak (%12,56) Arkadan çarpmak (%9,85) Trafik güvenliğiyle ilgili kurallara uymamak (%6,90) Şerit ihlali yapmak (%5,38)

45 Araçların Periyodik Muayenesi
Araçlar parçalarının zamanla aşınması, yıpranması ya da bozulması kaçınılmazdır. Periyodik Muayeneler Aracın verimliliğini artırır Aracın ömrünü uzatır Donanımdan kaynaklanabilecek kazaların önüne geçilmiş olur.

46 Araçların Periyodik Muayenesi
Trafiğe çıkan araçların teknik şartlara uyup uymadıklarının tespiti için belirli zamanlarda muayene edilmesi zorunludur (KTK Md. 34) Teknik şartlara uygun durumda bulunmayan araçların trafiğe çıkarılması yasaktır (KTY Md. 67)

47 Araçların Periyodik Muayenesi
Ülkemizde araçların periyodik muayeneleri günümüzde Ulaştırma Bakanlığı tarafından yetkilendirilen TÜVTURK ismindeki özel bir kuruluş tarafından yapılmaktadır. 4.47

48 Araçların Periyodik Muayenesi
Muayene esnasında bir aracın tüm donanımı test ve kontrol cihazları ile muayene edilmektedir. Muayene Sonucunda Araçlar Dört Grupta Değerlendirilir Kusursuz Hafif Kusurlu Ağır Kusurlu Emniyetsiz

49 Araçların Kışlık Bakımları
Kışlık Bakım Sırasında Kontrol Edilmesi Gereken Kısımlar Aracın Motoru Lastikler Silecekler Klima Farlar ve sinyal sistemi Akü

50 Araçların Yazlık Bakımları
Araçtaki bütün sıvıların (Motor Yağı, Fren Hidroliği, Silecek Suyu, vb.) seviyesi kontrol edilmelidir. Mevsime uygun lastikler kullanılmalıdır. Klima sisteminin soğutup soğutmadığına bakılmalıdır.

51 Araçlarda Bulundurulması Gereken Malzemeler
Araçlarında bulundurulması gerekenler: Özellikle kış aylarında kullanmak üzere zincir, çekme halatı, takoz vb. malzemeler İçinde ilk yardım malzemeleri olan ecza dolabı Stepne Kriko ve bijon anahtarı Yangın söndürme cihazı Yedek ampul Pense, tornavida Seyyar lamba ya da el feneri

52 Araç Lastikleri ve Önemi
Bir araçta lastikler aracın yükünü taşıyan ve aracın yerle temasını sağlamakla görevli parçalardır. Lastikler,araç performansını ve güvenli sürüşü etkileyen en önemli unsurlardır.

53 Araç Lastikleri ve Önemi
Lastiklerde Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Raf Ömrü ve Kullanım Süresi Diş Derinliği Hava Basıncı

54 Araç Kullanılmaya Başlamadan Önce Yapılması Gereken Kontroller
Araca binmeden önce araç çevresinde bir tur attığınızda, Lastik ve ışık donanımını gözle kontrol etmiş olursunuz. Aracın arkasındaki cisimleri ya da küçük çocukları uzaklaştırabilirsiniz. Araca binildiğinde öncelikle koltuk ve ayna ayarı yapılmalıdır. Emniyet kemeri sürücünün vücuduna göre ayarlanıp, takılmalı.

55 Psikolojik ve Fizyolojik Hazırlık
DAHA AZ ZAMAN KAYBI DAHA AZ STRES Mİ ? Seyahat planlamalarınızı mümkün olduğunca Gidilecek mesafe, Aradaki trafik yoğunluğu, Günün saati ve Hava şartlarına göre yapmalısınız.

56 Psikolojik ve Fizyolojik Hazırlık
Uyku durumunuz, Açlık-tokluk durumları, Yalnız ya da kalabalık olarak seyahat etmeniz trafikte psikolojinizi etkileyen diğer önemli etmenlerdir.

57 Sürücünün Kıyafet Seçimi
Yazın terletmeyecek bol ve rahat kıyafetler, Kışın duruma göre sıcak tutacak kıyafetler, Bahar mevsiminde kolayca giyilip çıkarılabilen kazak hırka türü kıyafetler tercih edilmelidir.

58 Beslenme ve Sürücülük İlişkisi
Araç kullanırken ne aşırı aç ne de aşırı tok olunmalıdır. Aşırı yağlı ve ağır yiyeceklerden kaçınılmalıdır. Az miktarda ama sık öğünler tercih edilmelidir. Sıcak bir havada seyahat ediliyorsa vücudun sıvı tüketimi artacağından sulu gıdaların tüketilmesi ve su takviyesi yapılması gerekir Alkollü olarak kesinlikle araç kullanılmamalıdır

59 Uykusuz ve Yorgun Araç Kullanma
Uykusuzluk ve yorgunluk sürücülerde dikkat dağınıklığına neden olur Uzun yola çıkılacaksa ve gece yolculuğu yapılacaksa Yola çıkmadan önce mümkünse gündüz vaktinde biraz uyuyarak gece için uyku takviyesi yapılabilir Araç kullanırken uyku bastırdı ise Öncelikle camlar açılıp ortama temiz hava girişi sağlanmalı Vakit kaybetmeden araç müsait bir yerde durdurularak dakika uyku molası verilmelidir.

60 Araç İçinde Dikkat Dağıtıcı Şeylerle Uğraşma
Sürücüler direksiyon başında dikkatlerini akan trafiğe vermeli, ani durumlara karşı kendilerini hazır durumda tutmalıdırlar. Radyo istasyonu ayarlama, klima ayarları ile uğraşma ya da torpido gözünden bir şey almaya çalışma gibi durumlarda sürücü dikkatinin bir kısmını bölmüş olacaktır. Araçta seyir halindeyken telefon kullanmak KTK’da yasaklanmıştır. (Md. 78).

61 Seyahat Planı Yapmak Seyahat planı yapılırken Mevsim durumu
Mevsime uygun giyinmek Kış aylarında zincir takoz vb. malzemeler bulundurmak Güzergah durumu Alternatif Yollar Harita Bulundurma Aracın durumu Bakımı göz önünde bulundurulmalıdır.

62 Savunucu Sürücülük Trafikte araç sürmek daima Trafikteyken sürücüler
TEDBİRLİ DİKKATLİ olmayı gerektirir. Trafikteyken sürücüler Trafikte olduğunun bilinciyle hareket etmeli, Güvenli sürüş kurallarına tam olarak uymalı, Öndeki araçla takip mesafesini korumalı Diğer sürücülerin hal ve hareketlerini daima hesaba katmalıdırlar.

63 Kış Aylarında Sürücülük
Sürücülerin kış aylarında yağmurlu, karlı, buzlu yollarda araç kullanmaya hazır olmaları gerekir. Aşırı hızdan kaçınılmalı mümkün olduğunca düşük hızda araç kullanılmalıdır. Aracın kayması durumunda asla fren yapmayın, ayağınızı gaz pedalından yavaşça kaldırılarak hızınızı düşürün. Karlı havalarda araçta zincir takoz çekme halatı bulundurun.

64 Kış Aylarında Sürücülük
Su birikintisi ile karşılaşıldığında Alternatif yollar kullanılmalı , Su birikintisinin derinliği kestirilemiyorsa çok yavaş bir şekilde geçilmelidir. - Uzun yola çıkılacaksa, araçta battaniye ve yiyecek bulundurulmalı, - Araçta hareket kabiliyetini kısıtlayacak şekilde aşırı giyinmekten kaçınılmalıdır. - Yola çıkmadan önce sileceklerin sağlam olduğundan, farların ve sinyal lambalarının çalıştığından emin olunmalıdır.

65 Yaz Aylarında Sürücülük
Yazın vücudun su dengesini korumak için bol su içilmeli, sıvı gıdalar tüketilmelidir. Sürüş esnasında uykuyu getirebilecek ağır ve yağlı yiyecek tüketiminden kaçınılmalıdır. Araç bol ve rahat giysiler tercih edilmeli, Güneş gözlükleri kullanılmalı, Sürüş esnasında terlik kullanmaktan kaçınılmalıdır.

66 Güvenli Sürüş Bilinci Güvenli sürüş bilincine sahip bir sürücü,
Trafik kurallarının neden konulduğunu her kuralın bir amacı olduğunu bilir. Yolda gördüğü her bir işaretin oraya bir amaç doğrultusunda konulduğunun bilincindedir. Çevresine karşı saygılıdır. Trafikte agresif hareketlerden, kendisini ve diğer sürücüleri tehlikeye düşürücü hal ve tavırlardan kaçınır.

67 Güvenli Sürüş Bilinci Güvenli sürüş bilincine sahip olan bir sürücü,
Kullandığı aracın bakımını zamanında yapar, Trafikte daima tedbirli ve dikkatli davranır. Trafikte karşılaştığı olumsuz durumlarda soğukkanlılığını kaybetmez.

68 İdeal Sürücü Davranışları
İdeal bir sürücü: Trafikte tedbirli ve dikkatlidir. Ciddidir. Direksiyon başına geçtiğinde önemli bir iş yapmanın sorumluluğuyla hareket eder.

69 EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri Başkanlığı
T.C. EMNİYET GENEL MÜDÜRLÜĞÜ Trafik Hizmetleri Başkanlığı Sundu


"Emniyet Genel Müdürlüğü Trafik Hizmetleri Başkanlığı" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları