Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI HAYIRLI OLSUN. Dünyanın, ülkemizin ve ilimizin gündemi çok yo ğ un. Her tarafta büyük bir de ğ i ş im ve dönü ş üm var.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI HAYIRLI OLSUN. Dünyanın, ülkemizin ve ilimizin gündemi çok yo ğ un. Her tarafta büyük bir de ğ i ş im ve dönü ş üm var."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI HAYIRLI OLSUN

2 Dünyanın, ülkemizin ve ilimizin gündemi çok yo ğ un. Her tarafta büyük bir de ğ i ş im ve dönü ş üm var. Bütün de ğ i ş imler gibi sancılı oluyor. DÜNYA VE BİZ

3 İş te dünya! İş te İ slam dünyası! Somali, Filistin, Mısır, Libya, Suriye, Pakistan, Afganistan, Çeçenistan, Sudan …. Say sayabildi ğ in kadar. İş te ülkemiz! Ve i ş te Ş anlıurfa! Olumlu, do ğ ru, iyi ve güzel ş eylerin yanında olumsuz, yanlı ş, kötü ve çirkin ş eyler de var. Bu durumdan en çok çocuklar ve gençler etkileniyor. Ş u iki soruyu herkes kendi kendine sormalı: Ben bu de ğ i ş ime hazır mıyım? Ben hangi taraftayım?

4 E ğ itim, her zaman oldu ğ u gibi en önemli alan. Gelece ğ in toplumunu ve dünyasını biz in ş a ediyoruz. Yakla ş ık ö ğ rencimiz var. Bunlar en geç yıl sonra toplumun en dinamik kesimini olu ş turacak. İ yi yeti ş tirebilirsek, yarının dünyası, yarının Türkiye’si ve yarının Ş anlıurfa’sı bugünkünden daha huzurlu, daha müreffeh, daha güzel, daha ya ş anabilir olacak. Aksi taktirde dü ş ünmek bile korkunç. Ve bunun büyük sorumlulu ğ u bizim omuzlarımızda.

5 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin çok özel bir yeri var. Hepsi inançlı ve dindar. Hepsi en az 4 yıllık bir eğitimden geçmiş… Bu inanç ve bu eğitim, hepsine, hepinize fazladan bir sorumluluk yüklüyor. Ve bu sorumluluk bu dünya ile sınırlı değil. Kendinizi herhangi bir öğretmen gibi maaş almak için derse giren, sorumluluğu kanun ve yönetmeliklerle sınırlı biri gibi göremezsiniz. “Görevim, müfredata dahil konuları öğretmekten ibarettir, dersten çıkar keyfime bakarım” diyemezsiniz.

6 Tebliğ, Davet, İyiliği emr, kötülüğü nehy, Hakkı tavsiye, Nasihat, Cihat… Şu kavramlar bize ne anlatıyor?

7 Hangi mezhepten, cemaatten, tarikattan, meşrepten, gruptan olursanız olun… Dini öğretmek ve yaşanılmasını sağlamak için, her biriniz farklı yerlerde, farklı çalışmalar yapabilirsiniz. Yapmalısınız da… Bunun için okuyabilir, araştırabilir, uzun uzun hazırlıklar yapabilirsiniz. Rahatınızdan, paranızdan fedakarlık da yapabilirsiniz. Yapmalısınız da…

8 Bu gruplara katılımı arttırmak için yoğun bir çaba da harcarsınız. Nice davetler, nice dil dökmeler, nice ikramlar neticesinde bir kişi kazansanız bununla mutlu olursunuz. Olmalısınız da… Ama dikkat edin, bunlar genellikle alt yapısı sağlam olan insanlardır. İmanlı, inançlı kimselerdir. Siz onları biraz daha bilinçlendirmenin derdindesinizdir. Kendi grubunuzun en uygunu, kendi düşüncenizin de en doğrusu olduğuna inanırsınız. Öyle de olmak zorunda.

9 Peki, öğrencileriniz? Onları müşteri gibi mi göreceksiniz/görüyorsunuz? Her gün sizi dinlemeye hazır/ veya dinlemek zorunda olan yüzlerce öğrenci var. Üstelik hepsi çok genç, daha temiz veya daha az kirlenmiş. Onlar da Allah’a kul olma sorumluluğunda. Onlar da mükellef. Onlar da dine davete muhatap. Onlar da hesaba çekilecek. Ceza veya mükafat onları da bekliyor.

10 Ama çoğu bunun farkında değil. Ve bu onların bilinçli olarak seçtiği bir durum da değil. Sizin onlara karşı da sorumluluğunuz yok mu? O inandığınız doğrulara, güzelliklere onları da çağırmak zorunluluğunuz yok mu? Allah, herhangi başka branştan öğretmene sorduğu kadarını mı soracak size? Hesabınız onlardan biraz daha farklı olmayacak mı?

11 Biliyorum şartlar farklı. Okuldaki, resmi bir görev ve tüm resmi şeyler gibi biraz soğuk, itici. Öğrenciler de sohbetinize gelenler gibi istekli değil. Çok farklı çevrelerden gelmişler. Dine ve din dersine karşı önyargıları olanlar var. Veliler de öyle olabilir. Okul idaresi ve diğer öğretmenlerin tavrı da önemli. Her konuya giremez, her istediğinizi yaptıramazsınız. Elinizi kolunuzu bağlayan hususlar var.

12 Ama bütün bunlar gerçeği değiştirmiyor. Siz onlara karşı da sorumlusunuz. Ve onlar farkında olmasalar da sizin ilginizi ve gayretinizi hakkediyor. Hesap Gününde yakanıza yapışabilir, niçin bana anlatmadın, anlatılması gerektiği gibi anlatmadın, diğer sohbetlerine gelenler kadar beni sevmedin, benimle ilgilenmedin, senin yüzünden bugün bu haldeyim, senden şikayetçiyim diyebilir.

13 Hepinizin bu bilinçte olduğunu düşünüyorum. Mutlaka çok güzel işler de yapıyorsunuz. Ama hepimiz günlük gailelerin içinde zaman zaman yoruluyoruz, usanıyoruz. Bir bezginlik kaplıyor içimizi. Heyecanımızı kaybediyoruz. İşte böyle zamanlarda çok iyi bildiğimiz şeyleri bile birilerinin bizlere hatırlatması gerekiyor. İşte toplantımızın amacı bu. Bir araya gelmek ve yeniden hatırlamak… Birbirimizden güç almak…

14 Hedefimiz sağlıklı, iyi, mutlu ve başarılı insanlar yetiştirmek. Sizler buna, üstelik başına bir de “inançlı” sıfatı katıyorsunuzdur. İnanç, diğer vasıfları kazanmanın garantisi de oluyor. Bu sıralamaya dikkat! Sağlıklı, iyi ve mutlu olmayan başarılı insanların ne kendine ne topluma bir hayrı olmuyor.

15 Genelde şikayetçiyiz. Çocuklar şöyle, gençler böyle diye hep olumsuz örnekleri öne çıkarıyoruz. Ümitsizlik olmasa da zaman zaman karamsarlığa kapılıyoruz. Oysa iyi örnekler de var, belki de daha çok. Şöyle kendi zamanlarımızla, hatta daha evvelkilerle karşılaştıracak olursak moralimizi düzeltecek verilerin daha fazla olduğunu görürüz. Kötüler daha görünür olduğu için bize daha fazlaymış gibi geliyor belki de.

16 Gençlerden şikayet yeni bir durum değil. M.Ö asırlarda yaşayan Sokrates, şöyle demekten kendini alamamış “bu günün gençleri lüks ve gösteriş düşkünü, saygısız, başkaldıran, geveze ve obur yaratıklardır.” Sümerlerden kalan çivi yazılarında da, “şu gençliğin hali ne olacak ?” anlamına gelen yakınma sözleri bulunmuş. İsa’dan sekiz yüz yıl önce yasamış Hesiad isimli bir düşünür; “Günümüzün gençleri öyle umursamaz ki, ilerde ülke yönetimini ele alacaklarını düşündükçe umutsuzluğa kapılıyorum. Bizlere, büyüklere karşı saygılı olmayı, ağır başlı davranmayı öğretmişlerdi. Şimdiki gençler, kuralları hiçe sayıyorlar, çok duyarsızlar ve beklemesini bilmiyorlar…” demiştir.

17 Ama tabii bu, her şeyin güllük gülistanlık olduğunu göstermiyor. Oh be diyerek yan gelip yatacak halimiz yok. Zira günümüzde gençleri bekleyen tehlikeler daha büyük.

18 BÜYÜK RİSKLER VAR 1.Televizyon 2.İnternet ve internet kafeler 3.Yanlış anne-baba tutumları 4.Sokak ve çevre 5.Taciz, tecavüz 6.Şiddet 7.Suç örgütleri 8.Sigara, uyuşturucu, uçucu maddeler 9.Karşı cinsle ilişkiler 10.Sokakta çalışma, mevsimlik işte çalışma 11.Töre, kan davası, aşiretçilik 13.Irkçılık Daha neler neler…

19 TELEVİZYON Dünyanın en çok televizyon izleyen toplumu olduğumuz söyleniyor. Televizyon, herkes için ama özellikle çocuklar ve gençler için büyük tehlike. Çizgi filmler bile…

20

21 İNTERNET Daha da savunmasız yakalıyor gençlerimizi. En olmaz görüntüler, en kötü yazılar… Şiddet, porno, argo, küfür, tehlikeli arkadaşlıklar, sanal hayat, bağımlılık…

22 Yanlış anne ve baba tutumları…

23 Uyuşturucuya başlama yaşı 11’e düşmüş durumda.

24 Şiddetin her türlüsü gittikçe yayılıyor.

25 Taciz ve tecavüz olayları sanılandan çok fazla.

26 Kızlarla erkekler arasındaki uygunsuz ilişkiler çok küçük yaşlara kadar inmiş durumda.

27 İntihar, bizde yok diye seviniyorduk yakın zamana kadar. Ama son zamanlarda çok duyar olduk.

28

29 Kan davası, dinimizin açık bir yasağı Ama ilimizde ne kadar yaygın.

30 Dünyada bu kadar çok ırk/kavim var. Ama ırkçılık büyük tehdit. Ülkemizde ve bölgemizde Türk, Kürt ve Arap kökenden gelen gençler arasında gittikçe artan bir tehlike olarak görülüyor.

31 ÇARE?

32 Çocuklarımızı ve gençlerimizi bu tehlikelerden ve risklerden koruyabilir miyiz? Bununla da bitmiyor tabii. Normal denilen bir hayatı yaşayan ama ahlak, davranış ve kişilik olarak problemli olan çocuklara karşı neler yapabiliriz? Şimdilerde buna “değerler eğitimi” deniliyor.

33

34 Siz isterseniz buna “ahlak eğitimi” veya doğrudan “İslami eğitim” deyin. Kur’an-ı Kerim’de iki yerde “hulk” kelimesi geçmektedir. Ayrıca pek çok ayette “amel” teriminin alanı ahlaki davranışları da içine alacak şekilde geniş tutulmuştur. Bunun yanında birr, takva, amel-i salih, istikamet, husün, hayr, ma’ruf gibi iyi ahlaklılık; ism, dalal, fahşa, münker, bağy, seyyie, heva, fısk, fücur, zulm gibi kötü ahlaklılık ile ilgili anlam ifade eden birçok kavram vardır. “Gerçekte sen büyük bir ahlak üzeresin.”

35 Hadis-i Şerifler Din, güzel ahlaktır. Sizin imanca en güzeliniz, ahlakça en güzel olanınızdır. En çok sevdiğim kimse, huyu en güzel olandır. Güzel ahlak, büyük günahları, suyun kirleri temizlemesi gibi temizler. Kötü ahlak ise, salih amelleri, sirkenin balı bozduğu gibi bozar. Ben ancak güzel ahlakı tamamlamak için gönderildim. Müminlerin iman yönünden en faziletlisi ahlakça en iyi olanıdır. Şüphesiz güzel ahlak, güneşin buzu erittiği gibi günahları eritir. Bir Müslüman güzel ahlakı sayesinde, gündüzleri oruç tutan, geceleri ibadet eden kimselerin derecesine kavuşur. Bir insan az ibadet etse de, güzel ahlakı sayesinde en yüksek dereceye kavuşur.

36

37 Çocuklarımıza, Sevgi, saygı, merhamet, yardımlaşma, paylaşma, cömertlik, dürüstlük, çalışkanlık, fedakarlık, sabır, şükretme, adalet, güler yüz-tatlı dil, hizmet aşkı, özgüven, idealizm gibi olumlu duygular nasıl kazandırılacak?

38 Anne-babaya karşı gelme, saygısızlık, kibir, yalan, dedikodu, bencillik, cimrilik, dalga geçme, alay etme, zarar verme, argo konuşma, sövüp sayma, gevezelik, haddini bilmeme, kural kaide dinlememe vb olumsuzluklardan nasıl korunacaklar?

39 Bunların hepsi dinimizin de emrettiği ve önem verdiği şeyler değil mi?

40 NELER YAPILABİLİR?

41 Herkes için geçerli bir yol veya yollar var mı? Bu iş öyle bilgi aktarmak gibi değil. Bir defa bizimle bitmiyor. Üstelik zor. Zaman ve emek istiyor. Ama belki de çok kolay. Din Dersi öğretmenlerinin elleri daha da güçlü. Ne/neler yapabiliriz?

42 Her şeyi gören, duyan, bilen ve bir gün bütün yapılanların hesabını soracak olan bir Allah inancı çok etkili, en etkili yol değil midir? Vedud Allah. Rahman ve Rahim Allah. Afüvv Allah, Gafur Allah, Tevvab Allah. Kerim Allah. Mümin Allah. Kuluna şah damarından daha yakın Allah. Dualara icabet eden Allah. Ve her durumda, her şartta yardım eden Allah.

43 Alemlere Rahmet olarak gönderilen Peygamber. Ümmetine karşı çok şefkatli Peygamber. Şefaatçi Peygamber. Etrafında çocukların ve gençlerin olduğu bir Peygamber. Hz.Hasan, Hz. Hüseyin, Hz. Üsame, Hz Enes ve diğerleri Hz. Peygamber’in çocukları çok sevdiğine dair kıssalar. Hz. Zeyd, Hz. Bilal, Hz. Musab, Hz. Ammar ve diğerleri. Bu gençlerin sırtında yükselen İslam. Bu gençlerin örnek hayatı.

44 Örnek olma Her zaman en etkili yol örnek olmaktır. Kılık kıyafetinden davranışlarına kadar. Din Dersi öğretmeni, çağırdığı hayatı yaşayarak göstermeli.

45 Katı bir disiplin ters tepiyor. Gereksiz yasaklar, anlamsız kurallar tepkiye sebep oluyor. Şiddet uygulamak çözüm değil. Severek, yüreğe dokunarak mesafe almak şansımız daha fazla. Din Dersi öğretmeni, okulun en sevilen öğretmeni olmalı. En güler yüzlü, en tatlı dilli, en anlayışlı, en seven, en şefkatli, en sabırlı, en fedakar, en cömert, en çok zaman ayıran. Ama bu, kuralsızlık veya her şeyi hoş görmek anlamına gelmiyor.

46 Etkili bir dil. Etkili bir dinleme ve iletişim. Güven ve samimiyet. Anlayış ve hoşgörü. Acıyı ve sıkıntıyı paylaşma. Anlaşılır bir dil. Hayattan örnekler. Teselli. Ve rehberlik. Teorik değil, pratik. Çocuğa özel.

47 Sorunlu çocuklarla sınıf içinde değil birebir diyaloga geçmek gerek. Ayıplama, alay etme, hor görme, küçük düşürme vb çok yanlış. Kesinlikle uzun nasihatlerden kaçınmak gerek. En çok düştüğümüz yanlışlardan birisi bu.

48 Korkutmak da çok tavsiye edilmiyor. Cehennem ve ceza konularında çok dikkatli bir dil kullanılmalı. “Allah size kolaylık diler, zorluk dilemez.” (Bakara: 185) “Kolaylaştırınız, zorlaştırmayınız, müjdeleyiniz, nefret ettirmeyiniz.”

49 BİR ÖRNEK Asr-ı Saadette Peygamberimiz (A S ) Ashabıyla beraber bulunuyordu. Bir genç çıkageldi ve çok saygısızca: -Ya Resulallah! Ben filanca kadın ile arkadaş olmak olmak istiyorum, onunla zina yapmak istiyorum, dedi Ashab-ı Kiram, bu durumdan çok öfkelendiler. İçlerinden gazaba gelerek genci dövmek ve huzuru Resulullah'dan çıkarmak isteyenler oldu. Bazıları bağrıştılar Çünkü genç çok hayasız konuşmuştu. Sevgili Peygamberimiz (S A V ) “bırakın o genci” buyurdu. Genci yanına çağırdı, dizinin dibine oturttu. Gencin dizlerini kendi mübarek dizine değdirecek bir şekilde oturttu ve:

50 — Ey genç, birinin annenle bu kötü işi yapmasını ister misin? Bu çirkin hareket hoşuna gider mi? diye sordu. Genç hiddetle: — Hayır Ya Resulallah, diye cevab verdi. Resulallah: — Öyle ise o çirkin işi yapacağın kimsenin evlatları da bundan hoşlanmazlar. Sonra: — Peki, bu çirkin işi senin kız kardeşinle yapmak isteseler, sever misin? diye sorduklarında genç : — Hayır, asla! diyerek hiddetleniyordu. Şu halde insanlardan hiç kimse bu işi sevmez buyurdu. Sonra Hz Peygamber (A S ) mübarek elini bu gencin göğsüne koyarak şöyle dua etti: — Allah'ım! Sen bu gencin kalbini temiz kıl. Namusu ve şerefini muhafaza eyle ve günahlarını da bağışla, buyurdu. Genç, Resulallah (asv)'ın huzurundan ayrıldı. Ve bir daha günah işlemediği gibi böyle bir kötü düşünce aklından bile geçmeden yaşadı.

51 Hz. Peygamber’i her bakımdan örnek almamız gerektiğine göre buradan da çıkaracağımız dersler yok mu? Gençlerimizde bizi en çok rahatsız eden davranışları bu konu ile ilgili olduğuna göre… Ve Allah "Zinaya yaklaşmayın. Çünkü o, çok çirkin bir iş ve kötü bir yoldur" (İsrâ, 17/32) dediğine göre…

52 SEVGİ En temel, en önemli duygu. Eksikliğini herkes söylüyor. Ama günümüzde yerli yersiz çok kullanılan ve içi boşaltılan bir kavrama dönüştü. Ben sevginin öğretilebilir/öğrenilebilir olduğuna inanıyorum. İşte delillerimden iki tanesi: Hz. Ömer: “Ey Allah’ın Rasûlü! Kendim hariç Seni her şeyden çok seviyorum.” deyince, Hz. Peygamber: “Olmadı, canından da çok sevmedikçe mü’min olamazsın.” buyurdu. Bunun üzerine Hz. Ömer, “Seni canımdan da fazla seviyorum.” deyince Rasûlullah: “İşte şimdi oldu ya Ömer.” buyurdu.” “Nefsim kudret elinde olan Allah Teala’ya yemin ederim ki hiç biriniz ben ona babasından da, evladından da daha sevgili olmadıkça iman etmiş olmaz.”

53 Bilgi sahibi olmamız gerekiyor. Yapacağımız gözlemler, okul idaresi, öğretmen ve ailelerden alacağımız bilgilerle risk grubundaki öğrencileri tespit etmeliyiz. Televizyon ve internet bağımlısı olanları, Sigara, uyuşturucu ve madde bağımlısı olanları, Şiddete ve tehdide maruz kalanları, Tacize ve tecavüze maruz kalanları, İntihara eğilimli olanları, Özgüveni eksik, sevgisiz, ilgisiz olanları, Ailesi parçalanmış veya anne babasını kaybetmiş olanları, anne-babasının arasında kalanları, Travma geçirenleri, Her çeşit engelli olanları, Kan davalı aile çocuklarını, Çok yoksul olanları, Ve …

54 Bir kalkan, Bir Sigorta “Kitaptan sana vahyolunanı oku, namazı da dosdoğru kıl. Çünkü namaz, fahşadan (insanı hayâsızlıktan ve kötülükten) alıkor.” (Ankebut:45) Demek ki gençlere namaz kıldırabilsek birçok kötülükten uzak duracak. Ama “namaz kıl” demekle namaz kılınmıyor. Ayrıca her namaz kötülükten alıkoymuyor. O halde…

55 Rol Model ihtiyacı Gençlerde, birilerini model alma ihtiyacı var. İyi modeller bulamazsa/sunamazsak boşluğu kötü modeller dolduruyor. Bugünün gençleri, şarkıcı, artist, manken, futbolcu vb rol model olarak alıyorlar ya da medya onlara bunları sunuyor. Oysa Allah inananlara Hz. Peygamberi, Hz. İbrahim’i örnek gösteriyor. Gençlere bu örnekleri tarihin derinliklerinden, kitapların arasından nasıl çıkarıp da örnek yapacağız? Hayatın içinde, yaşanabilir, ulaşılabilir, izinden gidilebilir örnekler…

56 Öğrencileri, yararlı etkinliklere yönlendirmek. Ders çalışan, kitap okuyan, sosyal ve kültürel çalışmalara katılan, enerjisini bu tür çalışmalarda boşaltan çocuklar, kolay kolay yanlış davranışlar içine girmezler. Unutmayalım ki her çocuk, dikkat çekmek, takdir edilmek, beğenilmek, sevilmek ister. Her çocuk derslerde veya sınavlarda çok başarılı olamayabilir. Ama hepsinin yetenekli ve başarılı olabileceği alanlar vardır. Bunları tespit edip ilgili öğretmenlerle görüşmek, yönlendirmek, teşvik etmek ve rehberlik yapmak gerekir.

57 Kitap okuma Her bakımdan en faydalı yollardan biri kitap tavsiye etmektir. Dili, konusu seviyesine uygun, sıkılmadan okuyabileceği kitaplar tavsiye edebiliriz.

58 İşbirliği imkanları Önce okul idaresi ile Başta rehber öğretmen olmak üzere diğer öğretmenlerle Velilerle Veli toplantıları çok iyi değerlendirilebilir Veli ziyaretleri çok etkili Okul dışı çalışmalara yönlendirme. Cami, varsa Kur’an kursu hocası. Sivil toplum örgütleri. Kanaat önderleri.

59 Bütün bunlar yapılırken şu hususlara dikkat edilmeli. Ön yargıdan uzak sağlıklı bir iletişim kurulmalı Sen dili yerine ben dili kullanılmalı Bilgi paylaşımında bulunulmalı Okul idaresi ve diğer öğretmenler rahatsız edilmemeli Veliler rahatsız edilmemeli Öğrencinin diğer çalışmalarının olumsuz etkilenmemesine dikkat edilmeli

60 Teknolojinin sunduğu imkanlar Teknoloji, maalesef gençler tarafından çok kötü amaçlarla kullanılıyor. Oysa aynı teknoloji, çok iyi amaçlarla da kullanılabilir. Alternatif tv kanalları, programları, dizileri, filmleri, CD’ler. İnternet. Yararlı siteler, bloglar, grup üyelikleri, yararlı arkadaşlık siteleri, facebook, twitter grupları, slaytlar. Facebook’ta arkadaş olduğunuz öğrenci ve velilere her türlü yararlı dokümanı ulaşırabilirsiniz. Cep telefonu mesajları Bir bilgisayar, bir fotokopi makinesi ile birçok yazılı doküman hazırlanıp öğrencilerine ve ailelerine ulaştırılabilir.

61 İnternette değerler eğitimi ile ilgili bir çok doküman, slayt ve video var. Bizim sanliurfaegitim.net sayfamızı da geliştirmeye çalışıyoruz. Kendi hazırlayacaklarınız daha da etkili olabilir.

62 Birkaç link

63 Örnek çalışmalar Huzurevi, Çocuk Esirgeme Kurumu, Engellilerle ile ilgili okullar, sivil toplum örgütlerini ziyaretler Kardeş okul uygulaması Yardım çalışmaları, giyecek, yiyecek, kırtasiye vb yardım kampanyaları Okuldaki fakir çocuklara yönelik çalışmalar Pet şişe kapağı, pil, kağıt vb toplama kampanyası. Geliri ile yardım yapılabileceği gibi çevre bilinci kazandırmada da faydası olabilir. Bu çalışmalara veliler ve diğer kuruluşlar da dahil edilebilir. Fidan dikim çalışmaları, okula, kardeş okula veya hatıra ormanı olarak

64 Değerler Eğitimi Merkezi (DEM), değerlerin eğitimi konusuna akademik düzeyde katkı yapmak amacıyla kurulmuş bir araştırma merkezidir. Sırf bu alanda faaliyet göstermek üzere kurulmuş bir merkez bulunmaktadır.

65 Faaliyetlerine Ensar Vakfı bünyesinde 2003 yılı başında başlayan Değerler Eğitimi Merkezi; değerler ve eğitimi konusunda araştırmalar, proje ve atölye çalışmaları, seminer ve sempozyum organizasyonları, süreli yayın, kitap ve sanal yayın faaliyetleri, kütüphane derlemesi gibi birçok alanda çalışmalarını yürüten Değerler Eğitimi Merkezi, ulusal ve uluslararası camiada konusunda uzmanlaşan bir kurum olarak adından söz ettirmektedir.

66 Değerler Eğitimi Merkezinin bünyesinde DKAB ÖĞRETMENLERİ PLATFORMU kurulmuştur. DKAB Öğretmenleri Platformu'nun Temel Esasları Ülkemizdeki bütün DKAB öğretmenlerini doğal üyesi olarak görmektedir. DKAB dersini ilgilendiren her konuyu gündeme alır. Faaliyetlerini sivillik ve gönüllülük esasına dayandırır. DKAB öğretmenlerinin bilgi ve deneyimlerinin paylaşıldığı bir zemindir.

67 Özelde İstanbul, genel de bütün Türkiye'deki DKAB Öğretmenlerinin aktif olarak katılabileceği, paylaşımlarıyla destekleyebileceği ortak bir faaliyet alanıdır. Seminer, zirve, çalışma toplantısı, konferans ve sempozyumlarla öğretmenlere mesleki yönden katkı sunmayı ayrıca çalışma komisyonları ve toplantılarla ortak fikir ve ürünleri ortaya çıkarmayı amaçlar.

68 DKAB Öğretmenler Platformunun Genel Amaçları Türkiye geneli DKAB öğretmenlerinin tanışması, kaynaşması ve ortak faaliyetlerde bulunmasını sağlamak, DKAB Öğretmenleri arasında ortak düşüncelerin ve dilin oluşmasına katkı sunmak, Platform bünyesinde yapılacak mesleki becerilerin geliştirilmesine yönelik çalışmaları DKAB Öğretmenleriyle paylaşmak. DKAB Öğretmenlerinin eğitim-öğretim hayatı içerisinde karşılaştığı sorunlara çözümler sunabilmek ve ortaya çıkan yeni gelişme ve durumlara adaptasyonlarını kolaylaştırmak DKAB Dersini sınıflarda daha etkin ve verimli işlenmesi konusunda açılımlar sunmak. Öğretmenlerin ihtiyaç duyduğu eğitim materyalleri geliştirmektir.

69 DKAB ÖĞRETMENLERİ YAZ PROGRAMI DKAB Öğretmenlerine hizmet vermenin en önemli ayaklarından birisi olarak planlanmış bir paket programdır. DKAB Öğretmenlerinin motivasyonunu artırdığı gibi kişisel gelişim, eğitim bilimleri, sınıf yönetimi, materyal kullanımı, iletişim, eğitim psikolojisi vb. birçok alanda onlara katkı sağlamaktadır. Bu bağlamda program içeriği: Seminerler Geziler İnteraktif tartışmalar Örnek materyal çalışmalarının sunumları Gece etkinlikleri (halı saha maçları, çay sohbetleri) Materyal arşivi ve doküman paylaşımı, Anket çalışması ve değerlendirilmesi Gibi başlıklar altında planlanmaktadır. Geleneksel olarak her yıl Temmuz ayında yapılmaktadır. 6 gün süren programa İstanbul dışından gelen DKAB Öğretmenleri katılabilmektedir. Tüm etkinlikler ücretsiz olarak sunulduğu program 2008 yılında ilk defa yapılmış, büyük memnuniyetle karşılandığı için geleneksel hale getirilmiştir.

70 Ben bir de dua ediyorum öğrencilerime ve tüm Müslümanlara… Size de…

71 Allah, bizlere inançlı, ahlaklı, kişilikli nesiller yetiştirmeyi nasip etsin. Allah hepimizin yardımcısı olsun.

72


"2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI HAYIRLI OLSUN. Dünyanın, ülkemizin ve ilimizin gündemi çok yo ğ un. Her tarafta büyük bir de ğ i ş im ve dönü ş üm var." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları