Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.04.2015 1.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.04.2015 1."— Sunum transkripti:

1 İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ

2 2 SUNUM İÇERİĞİ 1. ANABİLİM DALI TANITIM 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2.2. Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 4. SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ 5. FİNANSAL PERFORMANS 6. SORUNLAR VE ÖNERİLER

3 ANABİLİM DALI TANITIM ALT BİRİMLERServis (Yatak Sayıları) AçıkKapalıToplam Servis 2 (36) - Yoğun Bakım - -- Oda Sayısı (Yatak Sayısı) AçıkKapalıToplam Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi 3(4) - Masa Sayısı AçıkKapalıToplam Ameliyathane 4 Masa Birim Sayısı (Oda Sayısı) AçıkKapalıToplam Poliklinik9 -9 Tetkik Birimi1 -1 Tablo 1: Anabilim Dalı Özellikleri

4 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 2: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Mevcut Hemşire Sayısı Aktif Çalışan Hemşire Sayısı Ücretsiz İzin Uzun Süreli İzinde Olan Hemşire Sayısı* Yönetim Servis 651- Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi 33-- Ameliyathane Poliklinik 321- Tetkik Birimi TOPLAM * Doğum öncesi, doğum sonrası, heyet raporu vb

5 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 3: Anabilim Dalı İş Gücü Planlama ALT BİRİMLER Hamile hemşire sayısı Süt izni kullanan hemşire sayısı Emekli olacak hemşire sayısı Kronik hastalığı olan hemşire sayısı Açıklama Yönetim Servis --22 Ayaktan Tanı ve Tedavi Ünitesi --13 Poliklinik ---2 Tetkik Birimi TOPLAM 1-37

6 EĞİTİM DÜZEYİ EĞİTİM DURUMU N% SAĞLIK MESLEK LİSESİ 210,53 ÖNLİSANS 631,58 LİSANS 736,84 YÜKSEKLİSANS 421,05 DOKTORA -- TOPLAM Tablo 4: Hemşirelerin Eğitim Durumları SERTİFİKALI HEMŞİRE SAYISI : 0 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi

7 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2012 ⇨ % 5, ⇨ % 5,00 DEVİR HIZI ORANI 2012 ⇨ % 1, ⇨ % 1,58 YILLIK İŞ GÜCÜ KAYBI ORANI

8 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 5. Hemşire Memnuniyet Oranı İFADELERNOrt.Std.S. Bu kurumda başarı ödüllendirilir142,071,21 Başkalarıyla karşılaştırdığımda aldığım ücreti yeterli bulmuyorum142,141,17 Normal bir gün içinde yapılabilecekten daha fazla işe sahip oluyorum 142,360,93 Ücret olarak yaptığım işin karşılığını aldığımı düşünüyorum132,381,39 Bu kurumun çalışanlarına sunduğu teknolojik olanakları yeterli bulmuyorum 142,431,34 İşimi severek yapıyorum144,070,92 İş arkadaşlarımla olan ilişkilerimden memnunum134,080,76 Çalışma arkadaşlarımla iyi geçinirim144,140,77 Yöneticim kolay kolay yaptığım bir işi beğenmez144,141,10 Toplumda saygınlığı olan bir kurumda çalışıyorum134,151,07 TOPLAM ÖLÇEK143,350,66

9 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi Tablo 6: Hemşire Performans Değerlendirmesi HEMŞİRE Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Çok YeterliYeterli Geliştirilmeye İntiyacı Var Kendisi Yönetici n%n%n%n%n%n% Mesleki Temel İlkelere Uyum 666,7333,3 888,9111,1 Profesyonel Davranış 666,7333,3 888,9111,1 İletişim ve İşbirliği 444,4555,6 666,7333,3 Hasta Bakımı 222,2777,8 222,2777,8 Tıbbi Tanı ve Tedavi Planının Uygulan. Katılma 777,8222,2 777,8222,2 Eğitim ve Danışmanlık 555,6333,3111,19100,0 Araştırma 222,7777,8 9100,0 Yönetime Katılma 222,2666,7111,11 888,9 GENEL 444,4555, ,4

10 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi YÖNETİCİ Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileştirm e Gerekli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileştirme Gerekli Kendisi Yönetici Kendisi n%n%n%n%n%n%n%n% İletişim 266,7133, ,7 Profesyonel davranış 266,7133, ,7 Kuruma/işe bağlılık 133,3266,7 133,3266,7 Uygulama 133,3266,7 3100,0 Kalite bilinci 3100,0 3 Vizyonerlik 133,3266,7 3100,0 Memnuniyeti Sağlama 133,3266,7 3100,0 Koçluk yapma 133,3266,7 133,3266,7 Problem çözme 266,7133, ,7 Ekip Liderliği 133,3266,7 133,3266,7 Yönetsel değişim 3100,0 133,3266,7 GENEL 133,3266,7 33,3 366,7

11 YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.1. İnsan Kaynakları Yönetimi AMELİYATHANE Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileş.Gerekli Çok Başarılı BaşarılıYeterli Biraz İyileş.Gerekli Kendisi Yönetici Yöneticisi n%n%n%n%n%n%n%n% İletişim 480,0120,0 480,0120,0 Profesyonel davranış 120,0360, ,0120,0 Kuruma/işe Bağlılık 480, , ,0 Uygulama 360, ,0120 Ekip anlayışı 240, , ,0 Hasta ve yakınını Bilgilen 120, ,0 Enfeksiyon kontrolü 240, ,0 Kalite bilinci 2 40, ,0120,0 Vizyonerlik 1 20, , ,0 Koçluk yapma 120, , ,0 Problem çözme 3 60, , ,0 GENEL 120, , ,0

12 YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri Tablo 7. Hasta Memnuniyet Değerlendirmesi Yıl (Sayı) Boyutlar Çok Memnun MemnunKararsızım Memnun Değilim Hiç Memnun Değilim n % n % n % n % n % 2012 (N:5) Tanıtım ve Bilgilendirme 480,0120,0 İletişim ve İlişkiler 360,0240,0 Bakım ve Tedavi 240,0360,0 GENEL MEMNUNİYET 360,0240, (N:50) Tanıtım ve Bilgilendirme 2040,02346,0612,0 12,0 İletişim ve İlişkiler 2040,02754,012,024,0 Bakım ve Tedavi 2448,02040,036,03 GENEL MEMNUNİYET 2142,02346,048,024,0

13 Tablo Yılı İndikatör Oranları 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.2 Bakım ve Tedavi Faaliyetleri İNDİKATÖRLER YATAN HASTA SAYISI RİSKLİ HASTA SAYISI BİRİMDE OLUŞAN HASTA SAYISI Nn%nR% T% Basınç Ülseri (n:0) ,0 Oral Mukozit (n:0) ,0 Düşme (n:0) ,40,0 TOPLAM TAKILAN PVK SAYISI OLUŞAN PVK KOMPLİKASYONU Damar İçi Kateter (n:0) 35400,0

14 Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğüne Bağlı İTF Hastanesine Bağlı Kalite Kurulu 2 Genel Sarf Malzeme Muayene Kabul Komisyonu 1 Çevre Yönetim Birimi 1 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri 2. YÖNETSEL PERFORMANS 2.3. Komite ve Komisyon Faaliyetleri

15 EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ Oryantasyon Eğitimi ⇨ 2 Hizmet İçi Eğitimler ⇨ 5 Eğitim: 15 Hemşire CPR Eğitimleri ⇨ Sempozyum ⇨ 3 Kurslar ⇨ 2 Öğrenci Eğitimleri ⇨ 3 Öğrenci Rehberlik Danışmanlık Hizmetleri ⇨ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN EĞİTİMLERİN SAYISI

16 Behçet Hastalığına bağlı göz tutulumunda multimodal arka segment görüntülemesi 3. EĞİTİM VE ARAŞTIRMA FAALİYETLERİ 2013 YILI KURUM İÇİNDE YAPILAN ARAŞTIRMA FAALİYETLERİNİN SAYISI

17 SOSYAL VE SOSYAL SORUMLULUK FAALİYETLERİ Sosyal Organizasyonlar: Emekli olan hemşireye veda Yılbaşı Etkinliği

18 FİNANSAL PERFORMANS Finansal Etkinlik Çalışması: Göz Hastalıkları Anabilim Dalı Çalışma Tarihi: Mart 2014 Yatak Sayısı: 36 Yatan Hasta Sayısı: 37 Hemşire Sayısı: 5

19 FİNANSAL PERFORMANS TOPLAM 7 GÜNLÜK GİRİŞİM DAĞILIMI Toplam Girişim Çeşidi18 (6 SUT) (12 Kitapçık) Toplam Girişim Sayısı1026 (131 SUT) (895 Kitapçık) Girişim SıklığıMin: 1; Max: 733 (Göze İlaç Uygulama) Toplam Sut Karşılığı Fiyat Fatura Edilen Fatura Edilemeyen TL TL (131 İşlem) 0 TL (0 İşlem) İ.Ü. Kitapçık Girişim Tümü Geçerli Olsa Toplam TL TL

20 FİNANSAL PERFORMANS İŞLEM DAĞILIMI ve BAKIM SAATİ 1026 : 7 gün = 146 (Bir günlük işlem; 24 saat) 146 : 3 vardiya = x 3 dk = / 60 dk = 2 saat 27 dakika (Bir vardiyada işlemlere ayrılan süre)

21 FİNANSAL PERFORMANS YILLIK HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ 1Haftalık Gelir: TL (SUT Toplam) Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Kitapçık): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL 1 Haftalık Gelir (Fatura edilebilen SUT Toplam): TL Ortalama Yıllık Gelir = TL x 52 hafta = TL Tümü geçerli olsa Toplam Yıllık Gelir: TL Fark: TL (1.7 kat artış)

22 FİNANSAL PERFORMANS HEMŞİRELİK İŞLEVLERİ GELİRİ (Poliklinik + Tedavi) Anjio ünitesi : FFA+ICG FFA: 31 ( TL) Fotodinamik Tedavi : 1 (GG) (213TL) Günübirlik Girişim : 78 ( TL) OCT+ RNFL : 177 (7611 TL) Glokom Polikliniği : Görme Alanı 48 (2064 TL) Göz Bankası : Amniyotik membran 8 (1440 TL) Kornea : 8 Ameliyathane: 154 vaka / 31

23 FİNANSAL PERFORMANS 2013 Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 68 / 14 SUT’A GİRİLEN TOPLAM İŞLEM SAYISI: FATURA EDİLEN TUTAR: TL AD TOPLAM GELİR: TL HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % Çalışma İŞLEM ÇEŞİDİ: 111 BİR SERVİSİN ORTALAMA FATURA EDİLEN YILLIK SUT GELİRİ : TL x 52 hafta = TL AD ORTALAMA YILLIK TAHMİNİ GELİRİ : TL x 1 servis = TL TÜMÜ GEÇERLİ OLSA TOPLAM YILLIK TAHMİNİ GELİR : TL x 1 servis = TL 2013 YILI AD TOPLAM GELİRİNE GÖRE TAHMİNİ HEMŞİRELİK GİRİŞİMLERİNİN ORANI: % 4,6 GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI SUT GİRİŞİMİ

24 SORUNLAR VE ÖNERİLER  Hemşire yetersizliği  Personel yetersizliği  Demirbaş Malzemelerin eskiliği  Sterilizasyon


"İ.Ü. İSTANBUL TIP FAKÜLTESİ HASTANESİ GÖZ HASTALIKLARI ANABİLİM DALI HEMŞİRELİK HİZMETLERİ FAALİYETLERİ 24.04.2015 1." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları