Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

N İ LÜFER HATUN İ LKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danı ş manlık Servisi VEL İ E Ğİ T İ M İ SEM İ NERLER İ -3 ‘ İ leti ş im ’

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "N İ LÜFER HATUN İ LKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danı ş manlık Servisi VEL İ E Ğİ T İ M İ SEM İ NERLER İ -3 ‘ İ leti ş im ’"— Sunum transkripti:

1 N İ LÜFER HATUN İ LKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danı ş manlık Servisi VEL İ E Ğİ T İ M İ SEM İ NERLER İ -3 ‘ İ leti ş im ’

2 İletişim, en basit tanımıyla canlılar arası bir duygu ve düşünce alışverişidir.

3 İLETİŞİM NEDİR ? Düşünce ve duygularımızın karşılıklı olarak anlaşılmasını içeren sözel veya sözel olmayan, olay ve ya sorunla ilgili karşılıklı tatmini hedefleyen bir süreçtir. Karşımızdaki kişinin duygu ve düşüncelerini anlayabilmek, duyguların nedenlerini ve düşüncelerin duyguların oluşumundaki etkilerini anlamayı gerektirir

4 Bu seminerde; İletişimin nasıl daha etkili bir şekilde gerçekleştirileceği ve çocuklarla iletişimimizin nasıl daha kolay hale getirileceği konusunda pratik bilgiler kazanmış olacağız… İletişim becerisi, insanlara doğuştan verilen bir yetenek değildir. Öğrenilebilir ve Geliştirilebilir Becerilerdir.

5 Bir Gün içerisinde ne kadar iletişim kurarsınız?

6 İLETIŞIMDE HANGISI DAHA AĞıRLıKLı YER ALıR? SÖZLÜ VE SÖZSÜZ İLETİŞİM SÖZLÜ SÖZSÜZ DIL *BEDEN DİLİ DIL *BEDEN DİLİ YAZI *JEST VE MİMİKLER YAZI *JEST VE MİMİKLER

7 Beden Dili Yapılan araştırmalar Yapılan araştırmalar ; iki insan iletişim kurarken sözsüz iletişimin yani jest mimik ve beden dilinin %85 ağırlıklı ifade sağladığını ortaya koyuyor. Yani ne derseniz deyin demek istediğinizi bedeniniz ve mimikleriniz anlatıyor.

8 BEDEN DİLİ VE MİMİKLER İLETİŞİMİMİZİN %85 İNİ OLUŞTURUR.

9 MİMİKLER Bir duygu veya düşüncenin kaş, göz, ağız, yüz hareketleriyle anlatılması. "Yüzü ekşidi, kaşları çatıldı, dudaklarını büzdü, gözleri hayretle açıldı!" gibi ifadeler bize o kişinin duygu durumu hakkında bilgi verir,mesaj iletir. Nerede ise bütün duygu durumlarını sadece yüz mimikleri ile ifade etmek mümkündür! Yüz kaslarının anlatım amaçlı kullanımı mimikleri oluşturur.

10 BEDEN DİLİ-MİMİKLER BAZI MİMİKLER EVRENSELDİR.VE İÇGÜDÜSEL OLARAK KİŞİNİN NE HİSSETTİĞİ İLE İLGİLİ BİLGİ VERİRLER

11 MİMİKLER

12 İLETIŞIM ENGELLERI.

13 İLETİŞİMİ ENGELLEYEN DAVRANIŞ MODELLERİ Emir Vermek-Yönlendirmek-Yönetmek Suçlu hissettirmek-Şakaya Boğmak-Alay etmek- Ad Takmak Konuyu değiştirmek Yargılamak-Eleştirmek veya Övmek İma etmek(aba altından sopa göstermek) Yaraya dokunmak Kaçınmak-Karşılaştırmak-Kıyaslamak Öğüt Vermek-Çözüm Öneri getirmek Tehdit etmek-Gözdağı vermek Vaaz vermek Ahlak Dersi vermek-Oyalamak Dikkatini dağıtmak

14 İletişim Engelleri Bak Ablan ne güzel yemek yiyor. Kıyaslanan çocuk sevilmediğini değersiz olduğunu düşünür,Kıyaslandığı kişiye şiddet davranışları sergileyebilir. İletişimde koşulsuz kabul vardır. KARŞILAŞTIRMA KIYASLAMA, ÖRNEK GÖSTERME

15 İçinden gelmeyenlere dışardan verilen nasihatın faidesi yoktur. Heves dediğin lisandan değil, gönülden doğar. Mevlana -Ne kadar çalıştın?Sadece bir saat mi? -Ne yaptınız bugün?öğretmenin ne dedi?sen ne dedin? Arkadaşınla kavga etmek istemiyorsan ondan uzak dur Ödevini şöyle yaparsan daha iyi olur Bizim zamanımızda…….. SORU SORMAK, SıNAMAK ÇAPRAZ SORGULAMAK ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM VE ÖNERİ GETİRMEK

16 İLETİŞİM ENGELLERİ Ad Takma,Alay etme -Korkak sen de.. -Kocaman çocuk oldun Bebek gibi ağlıyorsun -Uykucu hadi okula.. -Tembellik ettiğin için sana tembel diyelim bugün.. Kişiye en güzel hitap biçimi onun adıdır

17 İLETİŞİM ENGELLERİ Harika.. Gördüğüm en iyi Öğrencisin Gerçekten çok yeteneklisin Eminim sen hayatın boyunca her konuda başarılı olacaksın. Bireyin benlik kavramına uymayan olumlu bir değerlendirme kızgınlık uyandırır. Birey bunu kendini yönlendirmek için yapılan bir kurnazlık olarak yorumlar. ÖVMEK AYNı DÜŞÜNCEDE OLMAK, OLUMLU DEĞERLENDIRME YAPMAK

18 İLETİŞİM ENGELLERİ İnsanlar sorunlarını dile getirirlerken çok ciddilerdir. Şakayla, espriyle karşılık vermek onları incitebilir, itebilir. Oyalamak, konuyu saptırmak, üzerinde konuşulmayan duygularını yeniden ortaya çıkaracaktır. Çünkü ertelenen sorun çözülmemiştir. 15 tatilde bisiklet almaya söz verdim. Yapmam demiyorum. Ama önce sen iyi bir öğrenci olduğunu olduğunu kanıtla.. Sen bunları bırak da benim diyeceklerimi dinle Bunları masa başında konuşmayalım. Boşver Şimdi bunları,gel bir çay demleyip içelim. SÖZÜNDEN DÖNMEK, OYALAMAK- ALAY ETMEK ŞAKACı DAVRANMAK KONUYU SAPTıRMAK

19 İLETİŞİM ENGELLERİ YORUMLAMAK, ANALIZ ETMEK TANI KOYMAK Aslında ben senin niye böyle davrandığını biliyorum. Kardeşini kıskanıyorsun. Başarısızlığını gizlemeye çalışıyorsun Sen bunu sırf ilgi çekmek için yapıyorsun Okulda arkadaşlarınla iyi geçinemediğin için bunu yapıyorsun Bu tür iletişimler bireye davranışlarının nedenlerini bildiğini anlatır. Yapılan çözümleme doğruysa, birey kendini açıkta kalmış, utanmış gibi hisseder. Yanlışsa, yersiz suçlandığı için kızar. Bu tür iletiler gencin konuşma, paylaşma isteğini yok eder.

20

21

22

23

24 İLETİŞİM ENGELLERİ Güven Vermek Avutmak Ben seni çok iyi anlıyorum, yarın her şey düzelecek Ben ve diğer arkadaşlar bu konuda elimizden gelen her şeyi yapacağız. Hiç merak etme sen Zamanla bunu da aşacaksın Karmaşık duygular yaşayan bireylere güven vermeye çalışmak onda anlaşılmadığı izlenimini uyandırır. Avutucu iletiler birey tarafından duygularını değiştirmesinin istenildiği yönünde anlaşılır. Güven verme, kişinin sorunu abarttığını, gerçekte ne olup bittiğini anlamadığını, bir bakıma gerçek dışı duygular taşıdığını hissettirir.

25

26 Çocukla iletişim İyi bir Dinleyici olun Empati kurun Problemli zamanlarda sakin olmaya dikkat edin ve Ben Dili kullanın PEKI NASIL BİR İLETİŞİM??

27

28 Söz söylemek için önce duymak, dinlemek gerek.Sen de söze, dinlemek yolundan gir. Mevlana DUYMAK ILE DINLEMEK ARASıNDA NE FARK VAR?**

29 dinlemek Çocuklar neden hızlı hızlı ya da çok bağırarak konuşur? Çocuklar neden Laf arasına girer?

30 dinlemek Bir iki kez sonuna kadar dinlemeniz yeterli değildir. Çocuk her konuştuğunda sanki bir yetişkin arkadaşınıza uyguladığınız dinleme kalıbını uygulamalısınız. Çocuk 1-2 kez doğru dinlenip sonra yine geçiştirilirse bağırma-araya girme hızlı hızlı konuşma kalıplarına geri dönecektir. Dinlemek için uygun değilseniz bunu ona söyleyin ve konuyu konuşmak için zaman belirleyin

31 EMPATİ

32 ANONİM ATASÖZÜ Bir insanı yargılamadan önce, gün doğumundan batımına değin onun ayakkabılarıyla dolaşın

33 EMPATİ İLETİŞİMİN EN ÖNEMLİ BOYUTU İNSANLARI ANLAMANIN EN DOĞRU YOLU KENDİMİZİ KARŞIMIZDAKİNİN YERİNE KOYABİLME SANATI Empati tanımı üç temel öğeden oluşmaktadır. 1) Empati kuracak kişi kendisini karşısındakinin yerine koymalı, olaylara onun bakış açısıyla bakmalıdır. 2) Empati kurmuş sayılmamız için, karşımızdaki kişinin duygularını ve düşüncelerini doğru olarak anlamamız gereklidir. 3) Empati tanımındaki son öğe ise,empati kuran kişinin zihninde oluşan empatik anlayışın, karşıdaki kişiye iletilmesi davranışıdır.

34 EMPATİ

35 SEN DİLİ Sen Dili kışkırtma içerir ve karşıdaki kişi savunmaya geçirir veya yalan söylemeye teşvik eder. Zamanla çocuk veya yetişkin suçlayıcı şikayet eden mutsuz birisine dönüşür.

36 SEN DİLİ VE BEN DİLİ

37 Ben Dili Cümlesi Nasıl Kurulur

38 İletişimde ben dili, başkaları hakkında değerlendirme ve yorumlarımızı değil kendimize ait duygu ve yaşantılarımızı açıklar.

39 Ben Dili

40 SORUN OLDUĞUNDA İLETİŞİM Yorum yapmadan dinleyin Öfke ile iletişim kuramazsınız sakinleşmek için izin isteyin ve zamanında geri dönün. Ben dili kullanın

41

42 Rehberlik ve Psikolojik Danı ş manlık Servisi Filiz Sakaoğlu Anasınıfı,1-2.sınıflar Psikolojik Danışman ve Rehber Öğretmeni Katılımınız için teşekkürler eder,sağlıklı ve mutlu günler dileriz.


"N İ LÜFER HATUN İ LKOKULU Rehberlik ve Psikolojik Danı ş manlık Servisi VEL İ E Ğİ T İ M İ SEM İ NERLER İ -3 ‘ İ leti ş im ’" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları