Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Www.company.com T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI YUSUF BAYIK ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2012-2013 2012- 2013.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Www.company.com T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI YUSUF BAYIK ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2012-2013 2012- 2013."— Sunum transkripti:

1 www.company.com T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI YUSUF BAYIK ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2012-2013 2012- 2013

2 Okul /Kurum Haritası

3 I.BÖLÜM KURUMUN ADI:Yusuf Bayık Ortaokulu İLİ:Mersin İLÇESİ:Toroslar ADRES:Mevlana Mah. 101085 Sk. No15. Toroslar - MERSİN WEB ADRES:http://www.yusufbayikortaokulu.meb.k12.tr E-POSTA: 713290@meb.k12.tr 713290@gmail.com713290@meb.k12.tr 713290@gmail.com  TEL :(0324). 320 23 26  FAKS :(0324). 320 23 26 Toroslar İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 3 -

4 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğümüzde: Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Personel Sayısı 2011-20122012-2013 Müdür 11 Müdür Baş yardımcısı10 Müdür Yardımcısı 32 Öğretmen9234 Memur 1 0 Hizmetli 1 1 II. BÖLÜM TARİHÇE Okulumuz 1997 yılında arsası özel idare tarafından kamulaştırılmış olup, kaba inşaat iskeleti yine özel idare tarafından yaptırılmış, inşaat malzemeleri özel idare tarafından alınmış, okul binasının işçiliği ise hayırsever iş adamı Güney Tavukçuluk A.Ş. sahibi Yusuf Bayık tarafından yaptırılarak 1998-1999 yılının 2. dönemi 15 Mart 1999 tarihinde çevre okullardan nakil öğrenci alarak 379 öğrenciyle Yusuf Bayık İlköğretim Okulu olarak eğitim-öğretime başlamıştır. 2012-2013 Eğitim Öğretim yılından beri Yusuf Bayık Ortaokulu olarak hizmet vermeye devam etmekteyiz. TANITIM Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 4 -

5 MİSYONUMUZ Yusuf Bayık Ortaokulunda Milli Eğitim sisteminin genel amaç ve temel ilkeleri doğrultusunda; yasa ve diğer mevzuatın uygulanması ve geliştirilmesini, Ulu Önder Atatürk ilkeleri ışığında, sevgi ve sayıya, sorumluluk bilincinin gelişmesine, doğru adil ve demokratik davranmaya, hata ve başarıları paylaşmaya, bireysel ve grup disiplinine, araştırma ve analitik düşüncesinin geliştirilmesine, eleştiriye, açıklığa, pozitif düşünceye, yaşam boyu öğrenmeye, yüksek motivasyona ve ödüllendirmeye, her tür şiddete karşı, barışçıl, insancıl, gerçekçi, girişimci, üretken, yaratıcı, bilimsel düşünen, irdeleyen, ve sorgulayan çağdaş bir dünya inansı yetiştirmeye, çevre bilincinin geliştirilmesine, sanat ve sporun, ruhsal ve bedensel, gelişime katkısına, ve Mersin Yusuf Bayık Ortaokulu olmanın haklı gururunu yaşamaya önem veriyoruz. Kendini sürekli yenileyen, öğrencilerin ilgi, yetenek ve istekleri doğrultusunda yönlendirilerek hayat ve bir üst öğrenime hazırlandığı; düşünen, sorgulayan, okuyan, araştıran, toplum ve dünya sorunlarıyla ilgili ve ruhen sağlıklı bireylerin yetiştiği bir “ model okul” olmaktır. VİZYONUMUZ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 5 -

6 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü İLKELERİMİZ Dürüstlük Çalışkanlık Adil Olmak Hukukun Üstünlüğü Sevgi Saygı Hoşgörü Demokrasi Atatürk İlke ve İnkılâplarına Bağlılık İyi İnsan İlişkileri Şeffaflık Dürüstlük Çalışkanlık Adil Olmak Hukukun Üstünlüğü Sevgi Saygı Hoşgörü Demokrasi Atatürk İlke ve İnkılâplarına Bağlılık İyi İnsan İlişkileri Şeffaflık Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 6 - DEĞERLERİMİZ Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanabilen öğrenciler yetiştiririz. Başarının; ekip çalışması ve ödüllendirme ile artacağına inanırız. Okul ortamında “ben” değil, “BİZ” anlayışını benimseriz. Öğrencilerimizin, öğrenmeyi öğrenmesini sağlarız. Öğretmen-öğrenci ilişkisinde saygı, sevgi ve güveni temel ilke sayarız. Çağın, gelişim ihtiyaçlarını karşılayabilmek için sürekli değişim ve yenilenmenin gerekliliğine inanırız. Öğrencilerimizin kişiliklerine değer verir, düşüncelerine saygı duyar, onları koruyup gözetiriz. Öğrencilerimizin başarısını artırmak için karşılıklı olarak sorumluluklar alır ve verimli bir şekilde çalışırız. Biz bildikleriyle yetinmeyen, hızla değişen koşullarda kendisini yenileyebilen bireyleriz. Öğrencilerimizi de bu görüş doğrultusunda yetiştiririz. Öğrencilerimizi etkin kılmak için, öğrenci merkezli eğitimi esas alırız. Sağlıklı, güvenli, temiz (insana huzur veren) fiziksel şartlara sahip bir ortamda, eğitimin kalitesinin artacağına inanırız. Olaylara bilimsel ve eleştirel bakmasını bilen;okuyan, araştıran, kendini sorgulayan ve geliştiren bireyler yetiştiririz. Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanabilen öğrenciler yetiştiririz. Başarının; ekip çalışması ve ödüllendirme ile artacağına inanırız. Okul ortamında “ben” değil, “BİZ” anlayışını benimseriz. Öğrencilerimizin, öğrenmeyi öğrenmesini sağlarız. Öğretmen-öğrenci ilişkisinde saygı, sevgi ve güveni temel ilke sayarız. Çağın, gelişim ihtiyaçlarını karşılayabilmek için sürekli değişim ve yenilenmenin gerekliliğine inanırız. Öğrencilerimizin kişiliklerine değer verir, düşüncelerine saygı duyar, onları koruyup gözetiriz. Öğrencilerimizin başarısını artırmak için karşılıklı olarak sorumluluklar alır ve verimli bir şekilde çalışırız. Biz bildikleriyle yetinmeyen, hızla değişen koşullarda kendisini yenileyebilen bireyleriz. Öğrencilerimizi de bu görüş doğrultusunda yetiştiririz. Öğrencilerimizi etkin kılmak için, öğrenci merkezli eğitimi esas alırız. Sağlıklı, güvenli, temiz (insana huzur veren) fiziksel şartlara sahip bir ortamda, eğitimin kalitesinin artacağına inanırız. Olaylara bilimsel ve eleştirel bakmasını bilen;okuyan, araştıran, kendini sorgulayan ve geliştiren bireyler yetiştiririz.

7 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü BİNA BİLGİLERİ …........…........ …........…........ 2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 6000M2 Bahçe içerisinde mevcut iki binadan oluşmaktadır. Toplam 30 derslik 60 şube bulunmaktadır. 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 6298 sayılı kanun çerçevesinde müstakil ortaokulu müstakil ilkokul olarak ikiye bölünmüştür. Müdürlüğümüzdeki bina 3 kattan oluşmaktadır. 17 derslik, 30 şube bulunmaktadır. Bunun yanında 1 BT laboratuarı, 1 rehberlik odası, 3 idare odası, 1 arşiv, 1 fen laboratuarı, 1 görsel sanatlar atölyesi bulunmaktadır. Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 7 -

8 …….. İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YUSUF BAYIK ORTAOKULUNDA BULUNAN ÖĞRENCİ BİLGİLERİ A. ÖĞRENCİ BİLGİLERİ 2011-2012 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI2012-2013 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI 6. SINIF7.SINIF8.SINIF5. SINIF6.SINIF7.SINIF8.SINIF KETKETKETKETKETKETKET ÖĞRENCİ SAYISI 122101223958618185901751021052071181252431261002269789186 Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 8 -

9 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü Derslik – Şube- Öğrenci Sayıları 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI OKULUN ADI Derslik Sayısı Şube Sayısı Öğrenci (Kız) Öğrenci (Erkek) Öğrenci (Toplam) Derslik SayısıŞube Sayısı Öğrenci (Kız) Öğrenci (Erkek) Öğrenci (Toplam) ANA SINIFI (Bünyesindeki uygulamalı ana sınıfları dâhil) 3 6 88 7516300000 ORTA OKULLAR15 30 302 2775791630443419862 GENEL TOPLAM 1836 390 3527421630443419862 Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 9 -

10 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI Derslik Başına Düşen Öğrenci Sayısı 20,61 28,73 Okul Başına Düşen Öğrenci Sayısı - - Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı 8,06 25,35 Derslik, Okul ve Öğretmen Başına Düşen Öğrenci Sayısı Yusuf Bayık Ortaokulu Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 10 -

11 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü........... Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 11 - 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI NORMAL EĞİTİMİKİLİ EĞİTİMNORMAL EĞİTİMİKİLİ EĞİTİM DERSLİK İHTİYACI - 13 Derslik İhtiyacı

12 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YUSUF BAYIK ORTAOKUL KURUMU ÖĞRETMEN SAYISI 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BRANŞLARNorm KadroMevcutİhtiyaçNorm KadroMevcutİhtiyaç Türkçe Öğretmeni5 Matematik Öğretmeni4 Fen ve Teknoloji Öğretmeni5 İngilizce Öğretmeni5 Beden Eğitimi Öğretmeni3 Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni4 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğrt.2 Müzik Öğretmeni2 Sosyal Bilgiler Öğretmeni1 Gösel Sanatlar Öğretmeni1 Rehber Öğretmeni1 Bilişim Teknolojileri Öğretmeni1 TOPLAM34........... Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 12 -

13 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YUSUF BAYIK ORTAOKULU PERSONEL SAYILARI........... Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 13 - 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI BRANŞLARNorm KadroMevcutİhtiyaçNorm KadroMevcutİhtiyaç MÜDÜR110 MÜDÜR BAŞ YARDIMCISI000 MÜDÜR YARDIMCISI220 BRANŞ ÖĞRETMENİ463610 PSİKOLOJİK DANIŞMAN211 BT REHBER ÖĞRETMENİ111 HİZMETLİ110 İŞ KUR PERSONELİ040 İL ÖZEL İDARESİ PERSONELİ020 MEMUR100 TOPLAM 544812

14 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü........... Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 14 - YUSUF BAYIK ORTAOKULUNUN SBS SINAVI BAŞARI ORANLARI S.N. OKULUN ADI 2011 Başarı Yüzdesi2012 Başarı Yüzdesi 1 YUSUF BAYIK ORTAOKULU %15 2 3 4 5 6 7 8 9 10 GENEL ORTALAMA %15

15 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YÜRÜTÜLEN PROJELER........... Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 15 - 2011-2012 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI PROJE ADIBiten ProjelerDevam Eden ProjelerBiten ProjelerDevam Eden Projeler GENÇLER 2013’E SODESLE HAZIRLANIYOR5 AÇIK OKUL BİLİMSEL PROJE HAZIRLAMA KULÜBÜ5 AÇIK OKUL AKDENİZ OYUNLARI SPOR KULÜBÜ2 TÜBİTAK 4006 OKUL FUARLARI20 TOPLAM 32

16 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü FATİH PROJESİ İLE İLGİLİ ÇALIŞMALAR........... Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 16 - Kurumumuzda henüz Fatih Projesi ile ilgili çalışma başlamamıştır.

17 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü YATIRIMLAR …........…........ …........…................... Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 17 - 2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

18 ........... İlçe Mili Eğitim Müdürlüğü SORUN VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİ …........…........ …........…................... Müdürlüğü Brifing 2012-2013 - 18 - 2011-2012 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  Velilerin eğitim seviyesi ve ekonomik durumlarının zayıf olması  Gelir ve bağışların yetersizliği  Davranış bozukluğu olan öğrencilerimizin çok olması.  Kitap okuma alışkanlığının okulun tüm paydaşlarında yeterli olmaması.  Okulun göç alan bir bölgede olması  Yakın çevrenin olumsuz modeller almaya elverişli olması  Okul dışında öğrenci davranışlarının denetim eksikliği. Sınıf Rehber Öğretmenlerimiz zaman zaman velilerimizle gerekirse evlerine giderek velileri bilgilendirmeli. Davranış Bozukluğu olan öğrencilerin üzerine daha çok düşülerek davranış bozukluğunun düzeltilmesi Okul dışında da veli-kurum işbirliği ile çocukların takip edilmesi ve doğabilecek tehditlere karşı önlem alınması 2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI  Velilerin eğitim seviyesi ve ekonomik durumlarının zayıf olması  Gelir ve bağışların yetersizliği  Davranış bozukluğu olan öğrencilerimizin çok olması.  Kitap okuma alışkanlığının okulun tüm paydaşlarında yeterli olmaması.  Okulun göç alan bir bölgede olması  Yakın çevrenin olumsuz modeller almaya elverişli olması  Okul dışında öğrenci davranışlarının denetim eksikliği. Sınıf Rehber Öğretmenlerimiz zaman zaman velilerimizle gerekirse evlerine giderek velileri bilgilendirmeli. Davranış Bozukluğu olan öğrencilerin üzerine daha çok düşülerek davranış bozukluğunun düzeltilmesi Okul dışında da veli-kurum işbirliği ile çocukların takip edilmesi ve doğabilecek tehditlere karşı önlem alınması


"Www.company.com T.C. TOROSLAR KAYMAKAMLIĞI YUSUF BAYIK ORTAOKULU MÜDÜRLÜĞÜ BRİFİNG DOSYASI 2012-2013 2012- 2013." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları