Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Tuzla Aydınlı Anaokulu Betül ÇİFTÇİ 2013-2014. * Acıktığında,üşüdüğünde, uykusu geldiğinde ne yapmaları gerektiğini bilirler. * Tek bir bakış açısından.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Tuzla Aydınlı Anaokulu Betül ÇİFTÇİ 2013-2014. * Acıktığında,üşüdüğünde, uykusu geldiğinde ne yapmaları gerektiğini bilirler. * Tek bir bakış açısından."— Sunum transkripti:

1 Tuzla Aydınlı Anaokulu Betül ÇİFTÇİ

2 * Acıktığında,üşüdüğünde, uykusu geldiğinde ne yapmaları gerektiğini bilirler. * Tek bir bakış açısından problemlere yaklaşabilirler. * Dikkat süreleri kısadır. * Hikayenin bazı bölümlerini hatırlar ve ifade ederler. * Yaratıcı hayali oyunları daha fazla oynamaya başlarlar. * Bazı renkleri doğru şekilde isimlendirebilirler. * Bazı rakamları söyleyebilirler. * Nesneleri doğru şekilde saymayı öğrenirler. * Zaman kavramına sahip olmaya başlarlar.

3 * Problemlere farklı bakış açılarından yaklaşılabileceğini öğretmek için destek olun. * Hatırlama becerisini geliştirmek için okuduğunuz hikaye ile ilgili sorular sorun. * Yaratıcı hayali oyunlarını teşvik edin. * Renk ve şekil gibi kavramları öğrenebilmesi için oyunlar oynayın. * Sayı kavramını geliştirmek için oyunlar oynayın. * Oyuncak ve çeşitli nesneleri bir araya koyun. * Zaman kavramını geliştirmek için zaman kavramlarını kullanarak sohbet edin.

4 * 4-5 kelimeden oluşan cümlelerle konuşur. * Sürekli konuşarak, bu yeni beceri kullanımını iyileştirmeye ve pratik yapmaya çalışırlar. * Gramer yapısına uygun doğru sorular sorabilirler ve cümleler kurabilirler. * Daha bilinçli şekilde dili kullanırlar. * dk süresince kısa bir hikayeyi dinleyebilirler. * Kısa hikayeler anlatabilirler. * İki eylemden oluşan komutları takip edebilirler.

5 * Kelime hazinesini genişletmek için çocuğunuza kitap okuyun. * Okuduğunuz kitabın konusu ile ilgili sorular sorun. * Aile albümlerine, fotoğraflara bakarak neler gördüğünü size anlatmasını isteyin. * Daha önce dinlediği hikayenin resimlerine bakarak hikayeyi tekrar anlatmasını isteyin. * Bir şeyi nasıl yaptığını anlatmasını isteyin. * Verdiğiniz komutları yerine getirmesini sağlayın.

6

7 * Basit ev işlerinde yardım isteyin. * İleri geri yürümesi için oyunlar oynayın. * Bazı büyük harfleri kağıda çizin ve onun da sizinkinin aynısını yapmasını sağlayın. * Makası kullanabileceği oyunlar oynayın. * Kendi kendine dişlerini fırçalamasını sağlayın. * Birlikte top oyunları oynayın. * Topu ayağıyla fırlatabileceği oyunlar oynayın.

8 * Çatışmaların çözümü için anlaşma/işbirliği yoluna giderler. * Başka çocukların onlara eşlik etmelerinden hoşlanırlar. * Paylaşma duygusunda artış gösterirler. * Oyunda anne baba rolü alırlar. * Bağımsız davranışlar gösterirler. * Kendini bir bütün olarak algılar. * Hayal ile gerçeği ayırt etmekle zorlanabilirler.

9 * Arkadaşlarıyla yaratıcı oyunları oynamalarını sağlayın. * Çocuğun paylaşmayı öğrenmesine destek olun. * Paylaşmakta zorlandığını hissettiğinizde paylaşmanın zor olduğunu fark ettiğinizi gösterin. * Kendi kendilerine yeten biri olmaları yönünde destekleyici olun.

10

11 * Bir gül fidanı nasıl suya, havaya, ışığa ve toprağa muhtaç ise; çocuk da sevginin, şefkatin, karşılıklı saygının olduğu mutlu bir aile toprağına muhtaçtır.

12 * İletişim Ve Ailenin Tanımı * Anne-Baba-Çocuk İletişiminin Önemi * İletişim Engelleri ve Çocuk Üzerindeki Etkileri * İletişimde Kullanılan Engelleri Önleme Yolları ve Anne-Baba-Çocuk İletişimini Kolaylaştıran Etkenler * Anne-Babalara İletişim Konusunda Öneriler

13 * İletişim; duygu, düşünce ve bilgilerin söz, el, kol, baş hareketleri, yazı, görüntü vb. aracılığı ile bir kimseden başka bir kimseye iletimidir.

14 * Anne, baba ve çocuklardan oluşan en küçük toplumsal kurumdur.

15 * Çocukların içinde bulundukları sosyal çevreye uyum sağlamaları, * Arkadaş ilişkilerinde daha etkin, girişimci olmaları, * Kendi kendilerini denetleyebilmeleri, * Yaratıcı olmaları, * Duygu ve düşüncelerini özgürce ifade edebilmeleri ailelerin onlarla sağlıklı iletişim kurmaları ile mümkündür.

16

17 * «yapman gerekir, yapacaksın, yapmak zorundasın»

18 * Ya yaparsın, yoksa… * Pişman olursun * Dayağı yersin * Dışarı atarım

19 * Yapmalıydın * Senin sorumluluğun… * Şöyle yapman gerekirdi * Nazik davranmalısın * Ben olsam * Sana şunu önereceğim

20 * Sen zaten tembelsin. * Doğru düşünmüyorsun. * Çok kötü bir çocuk oldun. * Koca bebek * Sen şımarığın birisin. * Süpermen * Sulu göz

21 * Unut gitsin * Biz de yaşadık * Daha güzel konulardan bahsedelim. * Neden? * Sen ne yaptın? * Nasıl?

22 * Çok güzel… * Bence harika iş yapıyorsun. * Sen haklısın.

23 * Çocukların sorunlarından rahatsızlık hissederler. * Çocuğu dinlemek için yeterli zaman harcamazlar. * Kolay ve çabuk çözüme ulaştırdıklarını düşündükleri yollar kullanırlar. * Çocuklarının üzülmelerine, kendilerini kötü hissetmelerine dayanamazlar.

24

25 Sizden şu 5 mesajı alırlar: * Ben varım * Ben doğalım * Seviliyorum * Değerliyim * Güvenebilirim

26 * A.Pasif Dinleme * B.Aktif Dinleme

27 * 1.Çocuk:Perilerle dolu o odada yatmak istemiyorum Anne: Yatak odasında perilerin olduğunu düşünüyor ve korkuyorsun. Çocuk: Evet korkuyorum. * 2.Çocuk: Matematik dersini hiç anlayamıyorum. Baba: Matematik dersi sana zor geliyor. Çocuk: Evet başaramayacağım diye kaygılanıyorum

28 * Konuşmak ister misin? * Bu konudaki duygu ve düşüncelerini merak ediyorum.

29 * Sen bir daha bunu yapma. * Neden dikkat etmiyorsun? * Çocuk gibi davranıyorsun. * Etrafın toplanması için yardıma ihtiyacım var. * Biraz daha dikkatli olmanı istiyorum. * Bunu bir daha yapmazsan sevinirim.

30 * Çocukların değişmesi gereken davranışları somut olarak görmelerini sağlar. * Ben dili mesajı çocuğun kişiliğine değil davranışına yöneliktir. Benlik saygısını zedelemez. * Suçlama olmadığı için çocuk savunucu tutum içine girmez. * Gerçekleşen etkili iletişim aile bireylerini daha çok yakınlaştırır. * Ben dili mesajı çocukta sorumluluk, düşünme yeteneği artmasına ve olaylar arasında neden sonuç ilişkisi kurmasına yardımcı olur.

31 * Konuşan kişiye doğru bedenen yönelme ve göz kontağı kurma kişiler arası iletişimi başlatmada ve iletişimin etkinliğini artırmada önemli rol oynar. * Sen varsın. * Sen benim için önemlisin. * Seni dinlemek istiyorum mesajı verir.

32 * Anne-babaların çocukları ile empati kurabilmeleri için kendilerini çocuğun yerine koymaları ve olaylara onun bakış açısı ile bakmaları gerekir. * Çocuğun rolüne girerek olaylara onun gözlüklerinin arkasından bakmak gerekir.

33 * Empati eğitimi verilen çocukların okulda daha az saldırganlık gösterdikleri saptanmıştır. (Dökmen, 1987) * Sorunlarını ben üstlenmeyeceğim. * Çözümü bulman için sana yardımcı olacağım. * Senin sorun çözme yeteneğine güveniyorum. * Sorunun olduğu için seni daha az sevdiğimi düşünme. * Kişiler zaman zaman bazı sorunlarla karşılaşabilirler.

34 * Anne babaların çocukların sorunlarına dürüst ve samimi cevap vermeleri, çocuğun kendisini anne babasına yakın hissetmesini ve davranışlarının olumlu yönde değişmesini sağlar. * Kendi anne babası küçükken ona nasıl davrandılarsa o da çocuklarına genellikle benzer şekilde davranır.

35 Sorun yaratan davranış karşısında bahsettiğimiz yöntemler işe yaramıyorsa bu yöntem kullanılır. Basamakları: 1.Sorunu tanımlama 2.Olası çözümler üretme 3.Olası çözümleri değerlendirme 4.Olası çözümler içinden her iki taraf için de en uygun olana karar verme 5.Kararın nasıl uygulanacağını belirleme 6.Kararı uygulamaya koyma 7.Uygulamayı izleme ve başarısını değerlendirme

36 * Uzun gelecekte zaman kazanırız. * Aynı sorunun bir kez daha yaşanma olasılığını azaltmış oluruz. * Her iki taraf da mutlu olur. * Her iki tarafta çözümün gereklerini yerine getirmek ve çatışmayı çözmek için davranış değişikliği isteği duyar.

37 * Çocuğunuz sizinle konuşmak istediğinde televizyonu kapatabilir, gazeteyi kaldırabilir ve onunla göz göze iletişim kurmaya özen gösterebilirsiniz.

38 * Sizinle paylaşmak istediği özel konular olduğunda başkalarının olmadığı ortamlarda paylaşımda bulunmalı, o izin vermedikçe sırlarını hiç kimseyle paylaşmamalısınız.

39 * Çocuğunuzun hoşlanmadığınız tutum ve davranışlarını başkalarının yanında eleştirmemeye, küçük düşürücü sözcükler kullanmamaya özen göstermelisiniz. * Çocuğunuza kızdığınızda yatışıncaya kadar suçlayıcı sözleri söylemekten ve ceza vermekten kaçınmalısınız. * Sizinle paylaşımlarında ‘neden’ sorusu yerine ‘ne’ sorusu sormaya özen gösterebilirsiniz.

40 * Çocuğunuza yetişkinlerle konuştuğunuzda kullandığınız ses tonu ve sözcüklerle konuşun. Onun küçük ve tecrübesiz olduğunu vurgulayan sözcükler ve hitap şekilleri iletişimi güçleştirir. * Dinlerken beden dilinize dikkat edin. * Ne yaparsa yapsın, onu kabul ettiğinizi ve sevdiğinizi bilsin.

41 Çocuğunuza zaman ayırın. Çocuğunuzla geçirdiğiniz zaman asla boşa geçmiş zaman değildir.

42 Betül ÇİFTÇİ


"Tuzla Aydınlı Anaokulu Betül ÇİFTÇİ 2013-2014. * Acıktığında,üşüdüğünde, uykusu geldiğinde ne yapmaları gerektiğini bilirler. * Tek bir bakış açısından." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları