Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü"— Sunum transkripti:

1 Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü
HOŞGELDİNİZ. STRES YÖNETİMİ Hazırlayan Seher SALMAN Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü 2015

2 SUNUM PLANI STRES NEDİR ? TEPKİLER NELERDİR ? KAYNAKLARI NELERDİR ?
ETKİLERİ NELERDİR? STRESİ NASIL YÖNETİRİZ ?

3 STRES NEDİR? Bireyin ; duygusal ya da fiziksel durumuna karşı
olası bir tehdit sezdiğinde , vücudunda ya da beyninde oluşan tepkidir

4 BEDENSEL TEPKİLER Tükürük artar Düşünce ve hafıza keskinleşir
Ter bezi faaliyetleri artar Solunum sayısı artar

5 BEDENSEL TEPKİLER Göz bebekleri büyür Kalbin atım sayısı artar
Kan basıncı yükselir Depolanmış yağ ve şeker kana karışır Kan pıhtılaşma mekanizması harekete geçer Sindirim yavaşlar, mide asidi artar

6 DAVRANIŞSAL TEPKİLER İlaç alımı Duygusal patlamalar Aşırı yeme
Aşırı sigara ve alkol tüketimi Sinirsel kahkahalar

7 BİLİNÇSEL TEPKİLER Karar verme ve konsantre olmada yetersizlik
En İyi Olanı Değil, Garanti Olanı Seçmek Eleştiriye yoğun tepki gösterme Aşırı Güven ya da Güvensizlik Sık unutkanlık

8 TIBBİ TEPKİLER Astım Koroner kalp hastalıkları Cinsel isteksizlik
Ülser Baş dönmesi , halsizlik , uykusuzluk

9 STRES KAYNAKLARI Gelişim Dönemler Engellenme ve Çatışmalar
Yaşam Olayları Yaşamın Tehlikede Olması Sinir Bozucu Olaylar Zaman Sınırlamaları

10 STRES KAYNAKLARI Rekabet İşte Terfi Hava Kirliliği
Gürültü ve Kalabalık İklim Mesleki Zorluklar

11 STRESİN OLUMLU ETKİLERİ
Koruyucu Bir Tepkidir Uyarıcı Etki Yapar Zor Durumlarla Başa Çıkmamızı Sağlar

12 STRESİN OLUMsUz ETKİLERİ
Sağlığımız Etkilenir Kolay Yorulur ve Sinirleniriz Algı Kusurları Artar

13 STRES VE KİŞİLİK TİPLERİ

14 A T İ P İ İşlerini Mutlaka Bitirmeli Rekabetçi Telaş İçinde
Başkalarını Dinlemez Huzursuz Aynı Anda Birden Fazla İş Takdir Bekler Hareketleri Hızlı Hırslı Çabuk İlerlemek İster Tarihleri Kendi Belirler Daima Sorumluluk Hisseder Performansı Rakamlarla Değerlendirir. İşi Çok Ciddiye Alır Katı ve Kesindir Daima Önde Olmak İster

15 B T İ P İ İşlerini Geçici Olarak Yarım Bırakabilir
Sakin, Telaşsız İyi Dinleyici Rekabetçi Değil Baskı Altında Bile Aceleci Değil Uysal, Uyumlu Tek İşle İlgilenir Kendini Memnun Eder Duygularını Belli Eder İlgilendiği BirçokKonu Vardır İşinden Memnun Bitirme Tarihlerini Kendi Belirlemez Sayılarla Yargıya Yer Vermez İş Konusunda Rahattır Katı ve Kesin Değildir Konuşurken Yavaş ve Dikkatli

16 A TİPİ KİŞİLİĞİ YÖNETME
Boş Zamanları Planlayın Müdahale Etmeden Dinleyin Sizi Sakinleştiren İşlerle İlgilenin Yemek Yemekten Zevk Almayı Öğrenin Evinizde Kendinize Bir Sığınak Yapın İnsanların ve Olayların Sizi Rahatsız Etmesine İzin Vermeyin Planlanmış ve Sakin Tatilleri Tercih Edin

17 Ancak % 8’i Kaygıya Değer !
STRES YÖNETİMİ Olacağından Kaygılandıklarımızın % 40’ı Asla Gerçekleşmez. Tüm Kaygıların % 30’unu Geçmişte Verilen Değerler ve Değiştirilemeyecek Kararlar Oluşturur. Streslerin % 12’si Diğer İnsanların Söylediklerinden Kaynaklanır % 10’u Sağlıkla İlgilidir. Kaygılandıkça Kötüye Gider. Ancak % 8’i Kaygıya Değer !

18 KİŞİSEL STRES YÖNETİMİ
Eğlenmeyi İhmal Etmeyin Gülümseyin. Konuşmalarınızda Esprilere Yer Verin Kendi Kendinizle Konuşurken Güzel Şeyler Söyleyin Her şeyi Basitçe Ortaya Koymaya ve Anlamaya Çalışın

19 KİŞİSEL STRES YÖNETİMİ
Doktorunuz Yasaklamadıysa Haftada 3-5 Kez Yarım Saatlik Fizik Egzersiz Yapın Gevşeme Tekniklerini Öğrenin Kafeini Azaltın Beslenmenizi Gözden Geçirin Hoşgörülü Olun Zaman Yönetmeyi Öğrenin

20 KİŞİSEL STRES YÖNETİMİ
Kişisel Amaçlar Belirleyin Yeterli Miktarda Uyuyun Ne Fazla, Ne Az Affedici Olun. Merhametsizlik ve Haset Tükenmenize Yol Açar Ümitli Olun. Ümit Bir Kas Gibidir, Geliştirin

21 ÖNERİLER

22 Seni neyin geliştireceğini düşün ve
onun peşinden koş.

23 DÜŞLER… Bazen, tüm dünyayı kurtarabileceğimizi düşünürüz, elimizden gelen çok şey olmaz ama yine de moral bozukluğuna bire birdir.....

24 İYİMSER Bazen yaşam öyle ağır gelir ki insana, ancak pembe gözlüklerle katlanılabilir, uçmak isteyene deli denmesi de cabası.....

25 GÖRECE Bazen kendimizi kandırırız, buna gereksinimimiz de vardır aslında, çevremiz de bize anlayışlı yaklaşır, belki de uğraşmak istemez.....

26 SINIRLAR Bazen ne söylersek söyleyelim, karşımızdakinin sınırları bizi sınırlar, uzaylı muamelesi görürüz.....

27 BAKIŞAÇISI Bazen, bazı şeyleri hiç öyle düşünmemişizdir, biri kalıpların dışında bir şey söyleyince yaratıcılık bu deyip, şapka çıkarırız......

28 KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜRLER


"Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları