Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

verimli ders çalışma1 2 3 Ortak Yanları Ne İdi ? n Turgut n Turgut ÖZAL’ı hatırlıyor musunuz? n Ya n Ya Adnan KAHVECİ’yi ? n Süleyman n Süleyman DEMİREL’i.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "verimli ders çalışma1 2 3 Ortak Yanları Ne İdi ? n Turgut n Turgut ÖZAL’ı hatırlıyor musunuz? n Ya n Ya Adnan KAHVECİ’yi ? n Süleyman n Süleyman DEMİREL’i."— Sunum transkripti:

1

2 verimli ders çalışma1

3 2

4 3 Ortak Yanları Ne İdi ? n Turgut n Turgut ÖZAL’ı hatırlıyor musunuz? n Ya n Ya Adnan KAHVECİ’yi ? n Süleyman n Süleyman DEMİREL’i ? n Onların n Onların ortak yanı ne idi ?

5 verimli ders çalışma4 Alvin TOFFLER Diyor ki; n 21.Yüzyılın n 21.Yüzyılın cahilleri okuma-yazma bilmeyenler değil, öğrenmeyi öğrenemeyenler olacaktır.

6 verimli ders çalışma5 RON FRY Diyor ki; n Nasıl n Nasıl çalışmak gerektiğini bilmek, öğrenmeyi öğrenmektir. Bence bu; bir insanın kendine verebileceği en güzel hediyedir.

7 verimli ders çalışma6 NİÇİN “ÖĞRENMEYİ ÖĞRENME”LİYİZ? n Amerikalı n Amerikalı iş adamı ile Japon iş adamının macerası.

8 verimli ders çalışma7 İKİ TESPİT n 1. n 1. Kısa yol n 2. n 2. Uzaylı

9 verimli ders çalışma8 Ektiğinizi Biçersiniz n Bir n Bir çiftlikte ; ekiş vaktinde eğlenip, hasat vakti yaklaşınca da kısa yoldan mahsul kaldırmanın yolunu araştırmak ne kadar mantıklı olabilir ?

10 verimli ders çalışma9 Uzaylı Gibi n Uzaylı n Uzaylı kim?

11 verimli ders çalışma10 Anthony ROBBİNS Diyor ki; n Her n Her büyük başarıyı perçinleyen şey, eylemdir.Eylem sonuçları hazırlayandır.Bilgi ise, insanın eline geçtiğinde iyi kullanılırsa yararlı bir potansiyel güçtür.Gerçekte gücün kelime anlamı da eylem yeteneğidir.

12 verimli ders çalışma11 Nasıl ders çalışmalıyız? n “Nasıl n “Nasıl ders çalışmalıyız ? “ sorusunu cevaplamadan önce,”niçin ders çalışmalıyız ? “ sorusunun cevabını bulmalıyız.

13 verimli ders çalışma12 Niçin Ders Çalışmalıyız ? n 1.Hümanist n 1.Hümanist yaklaşım. n 2.İnanç n 2.İnanç eksenli yaklaşım. n 3.Faydacı n 3.Faydacı yaklaşım. n &Hayal n &Hayal aleminde seyahat.

14 verimli ders çalışma13 Başarının 3 Anahtarı n 1.Başarıya n 1.Başarıya inanma. n 2. n 2. Makul bir hedef belirleme. n 3.Sistemli n 3.Sistemli çalışma.

15 verimli ders çalışma14 Başarıya İnanmak n Bilinçaltı n Bilinçaltı söylenene inanır. Kendinize ne söylerseniz o olursunuz. n Galatasaray n Galatasaray örneği n Zaman n Zaman eşit zeka farklı. n Hız n Hız problemi.

16 verimli ders çalışma15 Yol,Hız,Zaman İlişkisi v1=90,t1=1 v2=70,t2=2 v3=50,t3=3 olduğuna göre, x1,x2,x3 kaçtır?

17 verimli ders çalışma16 Tavşan İle Kaplumbağa n Kıymetli n Kıymetli gençler ; hatırladınız mı, Tavşan ile kaplumbağanın hikayesini ?

18 verimli ders çalışma17 Rakip Kim ? n &Herkesin n &Herkesin rakibi kendisi.

19 verimli ders çalışma18 Henry Ford Diyor ki; n Yapabileceğinize n Yapabileceğinize de inansanız, yapamayacağınıza da inansanız, haklı çıkarsınız.

20 verimli ders çalışma19 Kolay-Zor n Kolay n Kolay olan hiçbir şey yoktur. n Zorluğu n Zorluğu oluşturan onu isteksizce yapmaktır.

21 verimli ders çalışma20 Hedefinizi Belirlediniz mi? n Hedefi n Hedefi belli olmayan gemiye hiçbir rüzgar yardım etmez. n Yale n Yale Üniversitesi’nin araştırması.

22 verimli ders çalışma21 Hedef Belirleme n Hedefler düşüncelerin netleşmesine, zamanın ve fırsatların etkili biçimde kullanılmasına yardımcı olur.

23 verimli ders çalışma22 Makul Hedef n Doğru n Doğru tercih yapılmalı. n Tercih n Tercih yeteneklere uygun olmalı. n Hedef n Hedef ulaşılabilir olmalı.

24 verimli ders çalışma23 Doğru Tercih n Sakın n Sakın unutmayın ; İKİ BÜYÜK TECRÜBE BİR ÖMRE SIĞMAZ.

25 verimli ders çalışma24 Yeteneğinizin farkında mısınız? n Mühendislik n Mühendislik mi ? n Doktorluk n Doktorluk mu ? n Öğretmenlik n Öğretmenlik mi ? n

26 verimli ders çalışma25 Hedef-Gayret İlişkisi 1

27 verimli ders çalışma26 Hedef-Gayret İlişkisi 2

28 verimli ders çalışma27 Hedef-Gayret İlişkisi 3

29 verimli ders çalışma28 Ben …Olacağım nYönümüzü değiştirmedikçe, istediğimiz yere eninde sonunda varırız. n Bugün n Bugün kendine ne söylersen, yarın o olursun.

30 verimli ders çalışma29 Sistemli Çalışma n Verimli n Verimli çalışmanın 3 esası: n 1.Sağlık. n 2.Çalışmayı n 2.Çalışmayı sevmek. n 3.Çalışmanın n 3.Çalışmanın usulünü bilmek.

31 verimli ders çalışma30 Hedef-Gaye n Gerilimin n Gerilimin korunmasında hedef ve gayenin rolü. n Menajerin n Menajerin rolü.

32 verimli ders çalışma31 Çan Eğrisinin Söylediği 18 Haziran Ay Performans

33 verimli ders çalışma32 Metot Nedir? n Metot,ders n Metot,ders çalışmaya dair veya problem çözmeye dair genel bir yaklaşım ya da genel bir tarzdır.

34 verimli ders çalışma33 Descartes ‘ın 4 Temel Prensibi: n 1.Ön n 1.Ön yargısız olmak. n 2.Bütünü n 2.Bütünü parçalarına ayırmak. n 3.En n 3.En kolay olandan başlamak. n 4.Tekrar n 4.Tekrar yapmak.

35 verimli ders çalışma34 Plan Nedir? n Plandan n Plandan kasıt, sınav gününe kadar hangi dersin hangi zaman diliminde ve nasıl halledileceğinin tasarlanmasıdır.

36 verimli ders çalışma35 Aylık Plan Çizelgesi

37 verimli ders çalışma36 Program Nedir ? n Programdan n Programdan kasıt, bir haftanın bütün günlerinin saat saat nasıl değerlendirileceğinin kayıt altına alınmasıdır.

38 verimli ders çalışma37 Haftalık Program Çizelgesi

39 verimli ders çalışma38 Yoğunlaşma Nedir ? n Yoğunlaşma, dikkatinizi kontrol etme yeteneğidir.

40 verimli ders çalışma39 Yoğunlaşamama n Motivasyon n Motivasyon eksikliği. n Gürültüler. n Bedenin n Bedenin durumu. n Psikolojik n Psikolojik durum.

41 verimli ders çalışma40 Yoğunlaşmaya Odaklanma n Çalışmaya n Çalışmaya ve öğrenmeye niyetli olun. n Kendinizi n Kendinizi tanıyın. n Konuyla n Konuyla ilgili olun. n Blok n Blok çalışma zamanını çeşitlendirin. n Daha n Daha sık özet yapın. n Yoğunlaşmayı n Yoğunlaşmayı ödüllendirin.

42 verimli ders çalışma41 Üçgenin Alanı -İlgi İlişkisi a=100cm h=1cm a=10cm h=10cm a=1cm h=100cm

43 verimli ders çalışma42 Mercek -Dikkat Benzerliği n &Tebei n &Tebei nazar muhali mümkün görür. n &Merceğin n &Merceğin söylediği.

44 verimli ders çalışma43 Bütünü Kavrayarak Öğrenme 1 n % n % 1 tad alarak, 1,5 dokunarak, 3,5 koklayarak, 11 işiterek, 83 görerek öğreniriz.

45 verimli ders çalışma44 Bütünü Kavrayarak Öğrenme 2 n Okuduklarımızın n Okuduklarımızın % 10 ‘ unu, n İşittiklerimizin n İşittiklerimizin % 20 ‘ sini, n Gördüklerimizin n Gördüklerimizin % 30 ‘ unu, n Hem n Hem görüp hem işittiklerimizin % 50 ‘ sini, n Söylediklerimizin n Söylediklerimizin % 80 ‘ ini, n Yaşayarak n Yaşayarak söylediklerimizin % 90 ‘ ını hatırlarız.

46 verimli ders çalışma45 Öğrenme Modeli n Frederic n Frederic VESTER’in tezi. n Sonuç

47 verimli ders çalışma46 Sınav Hazırlığının 3 Boyutu n 1.Konu n 1.Konu bilgisi. n 2.Hız n 2.Hız antrenmanı n 3.Sınav n 3.Sınav tecrübesi.

48 verimli ders çalışma47 Matematik Dersine Nasıl Çalışalım n Konuyu n Konuyu öğretmenden dinlemeden önce kabaca gözden geçirmeli. n Öğretmeni n Öğretmeni dikkatle dinlerken bir yerden de not almalı. n Eve n Eve gidince, dergiden tekrar yapmalı. n Çözümlü n Çözümlü testler,cevaplı testler,konu testleri, MFT-MTS, konu kitapları, soru bankaları,…çözülmeli.

49 verimli ders çalışma48

50 verimli ders çalışma49


"verimli ders çalışma1 2 3 Ortak Yanları Ne İdi ? n Turgut n Turgut ÖZAL’ı hatırlıyor musunuz? n Ya n Ya Adnan KAHVECİ’yi ? n Süleyman n Süleyman DEMİREL’i." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları