Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

4-5 YA Ş ÇOCU Ğ UNUN GEL İŞİ M ÖZELL İ KLER İ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEGIRMENCI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "4-5 YA Ş ÇOCU Ğ UNUN GEL İŞİ M ÖZELL İ KLER İ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEGIRMENCI."— Sunum transkripti:

1 4-5 YA Ş ÇOCU Ğ UNUN GEL İŞİ M ÖZELL İ KLER İ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEGIRMENCI

2 ÖZ BAKIM  1-Kendisi bez getirip döktüklerini temizler  2-Tüm zararlı şeylerden ve zehirli maddelerden kendisini korur  3-Kendi giysilerinin düğmelerini çözer  4-Kendi giysilerinin düğmelerini ilikler  5-Masada kirlettiği kendine ait yeri temizler  6-Fermuarın alt kısmını birbirine geçirir  7-Ellerini yüzünü yıkar  8-Yiyecek için doğru araç gereçleri kullanır  9-Tuvalete gitmesi gerektiğinde gece uykusundan uyanır ve bütün gece altı kuru kalır  10-Hatırlatılmadan gerektiğinde burnunu siler ve sümkürür (% 75 )  11-Sırtı ensesi ve boynu hariç kendi kendine yıkanır

3 DEVAM…  12-Ekmeğine yumuşak şeyler sürmek için bıçak kullanır  13-Elbisesindeki, pantolonundaki veya ayakkabısındaki tokaları çözer veya bağlar  14-Tamamen kendi kendine giyinir (ön taraftaki bağlar dahil, kravat hariç )  15-Yetişkin servis tabağını tuttuğunda kendi yiyeceğini tabağına koyar  16-Sözel ipuçları ile tabakları, peçeteleri, çatal, bıçağı doğru yerleştirerek sofra kurmaya yardım eder  17-Dişlerini fırçalar  18-Zamanında tuvalete gider, soyunur, poposunu siler, sifonu çeker ve yardımsız tekrar giyinir  19-Uzun saçları tarar ve fırçalar  20-Giyeceklerini askıya asar  21-Sürekli denetim olmadan yalnız başına etrafı dolaşır  22-Ayakkabılarını bağlar  23-Ayakkabı bağlarını fiyonk yapar

4 MOTOR GEL İŞİ M  saniye boyunca yardımsız tek ayak üzerinde durur.  2-Yön değiştirerek koşar.  3-Denge tahtasında yürür.  4-Düşmeden arka arkaya 10 kez ileri doğru çift ayakla sıçrar.  5-Yerden 5 cm. lik yükseklikteki bir ipin üstünden atlar.  6-6 kez geriye doğru çift ayakla sıçrar.  7-Topu zıplatır ve yakalar.  8- Hamurdan 2-3 parçalı şekiller yapar.  9-Eğimli çizgileri kesebilir.  10-Vidalı nesneleri vidalar. (hareket ettirir)  11-Ayak değiştirerek merdivenleri iner.  tekerlekli bisikletle köşeleri döner.  13-Tek ayak üzerinde 5 kez zıplar.  14-Çapı 5 cm lik daireyi kesip çıkarır.  15-Ev, adam, ağaç gibi tanıdık resimleri çizer.  16-Makasla basit şekilleri keserek çıkarır, yapıştırır.

5 SOSYAL GEL İŞİ M  1-Bir sorunu olduğu zaman yardım ister (banyo yaparken, içecek bir şey alırken)  2-Yetişkinlerin konuşmalarına katılır  3-Başkaları için şarkı söyler, dans eder ve şiir okur  dakika süre ile tek başına basit ev işleri ile uğraşır  5-Kendiliğinden özür diler (%50 oranında)  6-Sekiz dokuz çocuk ile sıra ile oynar  dakika süre ile iki, üç çocukla kooperatif oyun oynar (proje veya oyunda işbirliği yapar)  8-Toplum içinde sosyal olarak beklenen davranışları gösterir  9-Başkalarının nesnelerini kullanmak için izin ister (% 75 oranında)

6 B İ L İŞ SEL GEL İŞİ M  1-İstenildiğinde belirli sayıda nesneyi eline alır (1-5) ( 4 taneden geçer)  2-5 dokunun yapısını isimlendirir  3-Resmi gösterildiğinde üçgeni çizer  4-Bir resimde gördüğü 4 nesneyi hatırlar  5-Etkinliklere bağlı olarak günün zamanını söyler (sabah öğle akşam)  6-Bildiği dizeleri ( şarkı şiir) tekrarlar  7-Bir nesnenin diğer bir nesneye göre ağır veya hafif olup olmadığını söyler (iki nesne arasında en az 500 gr fark)  8-Üçlü bir gruptan nesne alındığında hangisinin eksik olduğunu söyler  9-8 rengi isimlendirir ( hangi renkleri biliyorsa isimleri yazılacak)

7 DEVAM…  10-Bazı paraları isimlendirir (500 TL 1000 TL)  11-Sembolleri eşleştirir ( harfleri sayıları ) (5 seçenekten) ( A) ile (A,B,C,D,E) arasında yapılır  12-Sorulduğunda nesnelerin renklerini söyler  kez dinlediği öyküdeki 5 ana noktayı tekrarlar (kırmızı şapkalı kız şeklinde)  14-Başı gövdesi 4 vücut kısmı olan bir adam resmi çizer  15-Şarkının 5 satırını söyler  16-Model olunduğunda 10 küpten kule yapar  17-Uzun ve kısayı sözle ifade eder(bu nasıldır? Sorusu  18-Nesneleri bir başka nesnelerin altına, üstüne, önüne, arkasına yerleştirir(3 ‘ünü yaparsa geçer)  19-Eşit setleri eşleştirir.(örn: 1-10 arası nesneler)  20-Resimdeki nesnelerin eksik parçalarını söyler veya gösterir  ’ye kadar ezbere sayar  22-Baştaki ortadaki ve sondaki pozisyonu isimlendirir(bu küp nerede duruyor)

8 D İ L GEL İŞİ M İ  1-Birbirini takip eden 3 işi başarabilir ( mutfağa git ekmek al masaya koy)  2-Edilgen cümleleri anlar (kapı Ahmet tarafından açıldı edilgen cümle) kapıyı kim açtı? Çocuğun cevabı Ahmet açtı olmalı  3-İstenildiğinde bir nesnenin veya resmin eşini bulur  4-Konuşurken “lütfen yapar mıydınız?” “yapabilir misiniz?”  5-Bileşik cümleler kullanır (topa vurdum top yuvarlandı)  6-İstenildiğinde bir çalışma sayfasındaki nesnenin üstündeki veya altındaki nesne resmini gösterir  7-Resimdeki manasızlıkları ve saçmalıkları gösterir  8-Kız kardeş erkek kardeş anneanne, babaanne ve dede gibi kelimeleri kullanır  9-Zıtlıklarla ilgili karşılaştırmalarda en son kelimeyi söyler ( örneğin hangisi büyük hangisi küçük? İfadesinde büyük ve küçük nesnelerden önce küçük olanı gösterir. En son işittiği kelimeyi hatırlar)  10-Resimli ipucu olmadan bildiği hikayeleri anlatır

9


"4-5 YA Ş ÇOCU Ğ UNUN GEL İŞİ M ÖZELL İ KLER İ HAZIRLAYAN: ECE VE ÜMRAN KÜÇÜKDEGIRMENCI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları