Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN OKUMA ÖĞRENME ALANI. Türkçe öğretimi ve okuma İlköğretimden başlayarak Türkçe dersinde okuma ve yazma becerilerinin kazandırılmasının.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN OKUMA ÖĞRENME ALANI. Türkçe öğretimi ve okuma İlköğretimden başlayarak Türkçe dersinde okuma ve yazma becerilerinin kazandırılmasının."— Sunum transkripti:

1 Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN OKUMA ÖĞRENME ALANI

2 Türkçe öğretimi ve okuma İlköğretimden başlayarak Türkçe dersinde okuma ve yazma becerilerinin kazandırılmasının yanı sıra öğrencilerin doğru ve hızlı okuyabilen, okuduğunu anlayabilen, sözcük dağarcığı geniş, dili sözlü ve yazılı olarak iyi kullanabilen bireyler olmaları hedeflenir.

3 Okumanın önemi Okuma beynin yetenek ve gücünü, kuvvetli düşüncelere karşı kullanmayı geliştirme amacı ile yapılır. Okuma alışkanlığı edinmiş bir birey, değişik düşünceleri yargılamada, bunlar üzerine kurulmuş mantık ve önermeleri fark etmede beceri kazanmış olacaktır. Birey dünya görüşünü okuma ile genişletir, bilgilerini okuma ile artırır.

4 Okumanın Amacı Güncel olayları anlama, günlük gereksinimleri karşılamak, Profesyonel ve mesleki ilgileri sürdürmek ve ilerlemek, Zaman doldurmak ya da bireysel doyum sağlamak, Entellektüel (?) gereksinimleri karşılamak, Bireysel ya da sosyal ilgi, istek ve gereksinimleri karşılamak, kendini geliştirmek.

5 Okuma Nedir? Yazılı sembollerin kavranması olarak da ifade edilebilen okuma, sayfa üzerindeki alfabetik sembollerin yorumlanmasından daha fazlasını gerektirir.

6 Okuma Nedir? Bu bağlamda, okuma; okuma beceri ve alışkanlığı kazanma ile okuduğunu anlama ve değerlendirme gücü kazanma olmak üzere iki temel öğeden oluşur

7 Okuma alışkanlığını etkileyen nedenler Sözlü kültür geleneğinden kaynaklanan nedenler Zihniyete yönelik nedenler Topluma yönelik nedenler Kültürel nedenler Eğitimle ilgili nedenler Ekonomik (yoksulluk) nedenler Zamana ve döneme ilişkin nedenler Medya merkezli (özellikle televizyona bağlı) nedenler

8 Okuma alışkanlığı Çok okuyan okuyucu: Bir yılda 21 kitap ve daha fazla kitap okuyan Orta düzey okuyucu: Bir yılda 6-20 kitap okuyan Az okuyan okuyucu: Bir yılda 1-5 kitap okuyan Okuyucu olmayan: Hiç kitap okumayan kişidir.

9 okunan bir metne uygun başlık bulma, okuduğu bir metnin anafikrini bulma, anafikri destekleyici yardımcı fikirleri bulma, metinde geçen ve anlamı bilinmeyen sözcüklerin anlamını kestirme, İlköğretimde okuduğu anlama çalışmaları

10 okuduğu bir metni, özünü kaybetmeden kendi ifadeleriyle anlatma, metinde geçen olay yerini bulma, okuduğu metindeki kahramanların özelliklerini bulma, okuduğu metindeki neden-sonuç ilişkilerini bulma, metnin hangi amaca yönelik olarak yazıldığını açıklama şeklinde sıralanabilir. İlköğretimde okuduğu anlama çalışmaları

11 Okuma eğitimi

12 Okuma eğitimi süreci okuma öncesi etkinlikler,okumaokuma sonrası

13 Okuma türleri sessiz okuma, sesli okuma, paylaşmalı okuma, rehberle okuma, eşli okuma, koro halinde okuma, Eleştirel okuma, Metinler arası okuma.

14 Okumanın başarıya etkisi (Araştırmalara göre) Temel eğitim, bireyin verimliliğini yüzde 50yüzde 50 yükseltiyor yüzde 30Okumanın eğitimdeki verimliliği artırma oranı yüzde 30 yüzde 44Eğitimin ekonomideki verimliliği artırma oranı yüzde 44

15 ÖĞRETMENLERİN OKUMA ALIŞKANLIĞI Öğretmenler genelde kitap okumuyor yüzde 33.4’ü düzenli yüzde 63.3’ü bazen kitap okuyor yüzde 3.3’ü hiç kitap okumuyor

16 OKUMA ALIŞKANLIĞI

17 Bir Araştırma (Üstün DÖKMEN tarafından yapılmıştır) 135,5Lise öğrencileri dakikada 135,5 kelime okurken 54,9’unuBu kelimelerden yalnızca 54,9’unu anlayarak okumaktadırlar.

18


"Yrd. Doç. Dr. Özcan PALAVAN OKUMA ÖĞRENME ALANI. Türkçe öğretimi ve okuma İlköğretimden başlayarak Türkçe dersinde okuma ve yazma becerilerinin kazandırılmasının." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları