Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hiçbir Başarı Tesadüf Değildir. YANLIŞ KODLAMA 1 YIL YANLIŞ TERCİH 4 YIL YANLIŞ MESLEK 40 YIL ‘A SEBEP OLUR!...

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hiçbir Başarı Tesadüf Değildir. YANLIŞ KODLAMA 1 YIL YANLIŞ TERCİH 4 YIL YANLIŞ MESLEK 40 YIL ‘A SEBEP OLUR!..."— Sunum transkripti:

1 Hiçbir Başarı Tesadüf Değildir

2 YANLIŞ KODLAMA 1 YIL YANLIŞ TERCİH 4 YIL YANLIŞ MESLEK 40 YIL ‘A SEBEP OLUR!...

3

4 Uygulanmakta olan Üniversite giriş sınavı sisteminde Alan seçimi, lisede alınan notlar, okulun ÖSS başarısı ve bunlara bağlı olarak hesaplanan AOBP sınav başarısına ve sıralamaya büyük etki yapmaktadır. Alan seçerken; Öncelikle bu yarıştaki kulvarınızı belirleyeceğinizi göz önünde bulundurmalısınız. Alanınızı seçerken, gelecekte hangi mesleği seçeceğinizi gözönünde bulundurmalısınız. Lise 1’de alan seçmek, o alanla ilgili meslekleri seçmek ve diğerlerinden vazgeçmek anlamını taşır. Alanınızı seçerken ilgi ve yeteneklerinizi gözönünde bulundurmalısınız. Ayrıca doğru bir seçim için bazı soruların cevabını da bilmeniz gerekiyor.

5 Örneğin; Hangi alanda, hangi dersler haftada kaç saat okutuluyor? Hangi bölümlere hangi puan türüyle giriliyor? Lisedeki derslerin ÖSS’deki puansal ağırlıkları nekadar? Hangi derslerde başarınız daha yüksek?

6 Fen Bilimleri

7 Aktüerya Astronomi ve Uzay Bil. Bilgisayar Müh. Biyoloji Biyoloji Öğretmenliği Çevre Mühendisliği Diş Hekimliği Eczacılık Elek.-Elektronik Müh. Elektronik Müh. Endüstri Müh. Fen BilgisiÖğr. Fizik Fizik Müh. Fizik Öğretmenliği İlköğretim Mat.Öğr. İşletme Müh. Kimya Kimya Müh. Kimya Öğretmenliği Matematik Matematik Müh. MatematikÖğr. MolekülerBiy.ve Gen. Sistem Mühendisliği Tekstil Mühendisliği Uçak Mühendisliği Uzay Mühendisliği ÖSS - SAY

8 ÖSS - SÖZ AnaokuluÖğr. Görme EngellilerÖğr. İşitme Engelliler Öğr. Zihin Engelliler Öğr. Ekonomi Ekonometri Felsefe Felsefe GrubuÖğr. İç Mimarlık ve Çevre Tas. İktisat İşletme İşletme – İktisat Sınıf Öğretmenliği Okul Öncesi Öğretmenliği Peyzaj mimarisi ve Kentsel tasarım Sağlık kurumları işlet. ÖSS - EA Fen Bilimleri Alanı ile İlgili 4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8)

9 Türkçe - Matematik

10 Antropoloji Avrupa Birliği İlişkileri Bankacılık Çalış. Eko.veEnd.İliş. Ekonometri Ekonomi Felsefe Felsefe GrubuÖğr. Hukuk İktisat İşletme İşletme – İktisat Maliye Psikoloji Sanat ve Sosyal Bil.Prog. Sınıf Öğretmenliği Siyaset Bil.ve Kamu Yön. Sosyoloji Turizm İşlet.ve Otelcilik Uluslar arası Finans Uluslar arası İlişkile Uluslar arası Ticaret Yönetim Bilişim Sis. ÖSS - EA

11 Türkçe - Matematik Alanı ile İlgili 4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) ÖSS - SÖZ AnaokuluÖğr. GörmeEng.Öğr. İşitme Engel.Öğr. Zihin Eng.Öğr. Reklamcılık ve Halkla İlişkiler Türk Dili ve Edebiyatı Türk Dili veEdb.Öğr TürkçeÖğr. Aktüerya Bilimleri Bilgisayar Teknolojisi ve Bilişim Sistemleri EnformasyonTekn. İlköğretim Mat.Öğr. Matematik ÖSS - SAY

12 Sosyal Bilimler

13 ÖSS - SÖZ AnaokuluÖğr. Coğrafya Öğr. GörmeEng.Öğr. Halkla İlişkiler İletişim Klasik Arkeoloji Radyo, TV ve Sinema Sanat Tarihi SosyalBilg.Öğr. Tarih Öğr. Televizyon Gazeteciliği Türk Dili ve Edebiyatı Türk Dili veEdb.Öğr. TürkçeÖğr. ZihinEng.Öğr.

14 Sosyal Bilimler Alanı ile İlgili 4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) Ebelik Hemşirelik Hemşirelik ve SağlıkHiz. Sağlık Memurluğu Avrupa Birliği İlişkileri Çalış. Eko.veEnd.İliş. Çocuk Gelişimi veEğt. Felsefe Felsefe GrubuÖğr. İktisat İşletme İşletme Bilgi Yönetimi İşletme – İktisat Psikoloji Okul ÖncesiÖğr. Reklamcılık Sanat ve Sosyal Bil.Prog. Sınıf Öğretmenliği Siyaset Bilimi Siyaset Bil.ve Ulus.İliş. Sosyal Hizmetler Sosyoloji Rehberlik vePsik.Dan. Uluslar arası İlişkiler Uluslar arası iliş.veAvr.Bir. ÖSS - SAYÖSS - EA

15 Yabancı Dil

16 ÖSS - DİL Alman Dili Edebiyatı AlmancaÖğr. Arap Dili veEdb. ArapçaÖğr. Fransız Dili veEdb. FransızcaÖğr. İngiliz Dil Bilimi İngilizceÖğr. İngilizceÖğr. (AÖF) Japon Dili veEdb. JaponcaÖğr. Mütercim-Tercümanlık Sinoloji Turist Rehberliği Yunan Dili veEdb.

17 Yabancı Dil Alanı ile İlgili 4 yıllık yükseköğretim programları (AOBP – 0,8) Okul ÖncesiÖğr. Siyaset Bil.ve Ulus.İliş. Turizm İşletmeciliği Turizmİşl.ve Otelcilik Turizm ve Otel İşlet. Turizm ve Otelcilik Uluslar arası Finans Uluslar arası İliş.ve Avrupa Birliği Uluslar arası İlişkiler Uluslar arası Ticaret Sınıf Öğretmenliği Anaokulu Öğretmenliği ÖSS - EAÖSS - SÖZ

18 Birbirimize Bağlılığın Amaç, Sınavın Araç Olduğunu Unutmayalım

19 Çocuğunuz ile ilişkilerinizi hemen bu gün gözden geçirin. Kendi kendinize “ben nasıl bir anneyim ? / “ben nasıl bir babayım ?” sorularını sorun. “Ne yapıyorum? Nasıl yapıyorum? Ne kadar yapıyorum?...” sorularına objektif cevaplar bulmaya çalışın. Unutmayınız; bir insanı da, kurumu da bir görevi de geliştiren şey yapıcı ve objektif öz eleştiridir.Bu değerlendirmeniz sonunda, çocuklarınız ile ilişkilerinizde ve ana – babalık görevinizde, iyi, eksik ya da kötü noktaları yakalayacağınızı düşünüyoruz. Bu günden itibaren, inanarak, çocuğunuza “sana güveniyorum” mesajını verin. Kesinlikle “güvensizlik içeren” mesajlar vermeyin. Örneğin; “…sen bu kafa ile gidersen…” ifadesi ile başlayan hiçbir cümle kurmayın.  Sınava Hazırlanma Sürecinde Çocuklara Nasıl Destek Olunabilir? 

20 Çocuğunuz ile konuştuğunuz konular hep “okul, kurs, ders,…” olmasın. Bunların dışında ve olabildiğince özel ve duygusal konular gündeminizi oluştursun. Mümkün olduğu kadar onlar ile çeşitli ortak yaşantılar paylaşın. Oğlu ya da kızı ile, sonbahar yapraklarının süslediği bir parkın kenarında çekirdek çitleyen ve tatlı tatlı sohbet eden ve gülüşen bir anne – baba olmak size de haz verecektir. Unutmayınız, belki kısa bir süre sonra bu şansımız kalmayacak. Çocuklarınızı kesinlikle başka çocuklar ile kıyaslamayınız. Bunu onları çok derin yaralayacağını ve aranızdaki ilişkiyi ve iletişimi bozacağını unutmayınız. Eleştirmeniz gerekiyorsa, cümleleri iyi seçerek ve eleştirinizi onun kişiliğine değil, yaptığı davranışa yönelterek yapınız.  

21 Çocuklarınızı tanımaya çalışınız. Onların sahip oldukları yetenekleri, ilgi ve değerlerini öğrenmek için çaba harcayınız. Bu konuda öğretmen ve rehberlik uzmanlarından yardım isteyiniz ve işbirliği yapınız. Onları ilgi ve yeteneklerinin dışında alanlara zorlamayınız. Unutmayınız; bir elma ağacından erik elde edemezsiniz. Bunu yapmak için elma ağacını zorladığınızda, onun önce sahip olduğu elmanın kalitesinden çok daha düşük kalitede elmalar üretmeye başladığını göreceksiniz. Sizden beklenen elma ağacının, daha kaliteli elma verebilmesini sağlayacak etkilerde bulunmanız.   Çocuklarımızın başarılı olmaları “çok çalışmalarına” değil ama “düzenli çalışmalarına” bağlıdır. Onlardan çok çalışmalarını değil, ama düzenli çalışmalarını bekleyiniz ve bu yolda telkinlerde bulununuz. 

22 Hiçbir sebeple ve hiçbir şart altında çocuklarınızı “sevgisizlikle” cezalandırmayınız. Çocuklarımız, sınav sonucu ne olursa olsun, kendilerini kucaklayacak bir çift kolun varlığını içlerinde hissederlerse ve buna inanırlarsa, çok daha başarılı olacaklardır. Bunu onlara hissettiriniz. Bu anlamda, sınavı kazanmayı bir ölüm / kalım meselesi haline getirmeyiniz. Sınavı, bir var olma / yok olma savaşı olarak algıladığınızda, onun elini kolunu bağlamış,, kaygılarını artırmış olursunuz. UNUTMAYINIZ; ÇOCUKLARINIZ “- BU SINAVDAN KAÇ PUAN ALIRSAM ALAYIM, EVE DÖNDÜĞÜMDE BENİ KUCAKLAYACAK İKİ KİŞİ HER ZAMAN VAR” şeklinde bir inanca ve düşünceye sahiplerse, kesinlikle daha başarılı olacaklardır. 

23 Duyarlı Olun Çaba Gösterin Lütfen Fırsat Verin Saygı Gösterin Zaman Ayırın İlgi Gösterin Takdir Edin Farkedin Yüreklendirin İhtiyaçlarıma. isteklerime ve korkularıma Benim farkıma varmak ve beni takdir etmek için Bana önemli olduğumu hissettirin Başarmam için bana şans tanıyın İnançlarıma ve Fikirlerime Zamanınızı benimle paylaşın Bana ilgi gösterin... Bir gülücükle... Doğru yaptığım şeyler için beni övün Ben özelim... Beni dinleyin... Daha yükseği hedeflemem için beni cesaretlendirin...

24 Ne zaman ne sebeple ders çalışmıyorsunuz? Sorusuna verdikleri cevaplar şu şekilde tespit edilmiştir. 1Ev içi problemler yüzünden 2Dersi ve öğretmeni sevmediği için 3Çeşitli sebepler yüzünden 4Ders programları yüzünden 5Arkadaş yüzünden 6Ev işleri görmekten % 40 % 15 % 10 % 5 Bu sebepleri ortadan kaldırmadan onların çalışkan çocuklar olmasını temin edemeyiz.

25 ÇALIŞMA ORTAMININ DÜZENLENMESİ - Çalışılan ortam (oda. masa. sandalye) - Çalışma çevresinin ve ortamın düzenlenmesi - Çalışılan yerdeki. ısı. ışık ve gürültü ÇALIŞMAYI ENGELLEYEN ETKENLER - Müzikle çalışmak - TV. telefon (v.b.) - Zihin niçin dağılır ? - Endişe ve hayaller - Programsız çalışma - Etraftaki uyarıcılar (resim. poster gibi) AMAÇLARIN BELİRLENMESİ - Plan ve program için önceliklerin belirlenmesi - Uzak amaçlar - Orta vadeli amaçlar - Yakın amaçlar - Bir amaç cetveli oluşturmak - Buna ulaşmak için program yapmak ZAMANI DÜZENLEME - Zaman kaybına yol açan etkenler - Zaman tasarrufunun önemi - Arkadaşına hayır diyememek VERİMLİ ŞEKİLDE DERS ÇALIŞMAK İÇİN ÖNERİLER


"Hiçbir Başarı Tesadüf Değildir. YANLIŞ KODLAMA 1 YIL YANLIŞ TERCİH 4 YIL YANLIŞ MESLEK 40 YIL ‘A SEBEP OLUR!..." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları