Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI E-OKUL VE MEİS MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI E-OKUL VE MEİS MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI."— Sunum transkripti:

1 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI E-OKUL VE MEİS MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI

2 KAYSERİ İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ SGB/İSTATİSTİK ŞUBESİ TEL: /176

3  Tüm resmi ve özel bağımsız Anaokulları, ilkokul, ortaokul ve tüm ortaöğretim kurumları bünyesindeki Anasınıfları ile  ilkokul, ortaokul ve ortaöğretim kurumlarına ait Öğrenci ve Bina bilgileri bilgi girişi e-Okul Modülünden Tüm kurumların Eğitim Olanakları bilgi girişleri ise MEİS Modülünden yapılacaktır.  Özel Öğretim Genel Müdürlüğüne bağlı kurumların (Anaokulları, İlkokul, Ortaokul ve Ortaöğretim) Personel Bilgileri,  Mesleki ve tek. Eğitim Genel Md. Bağlı İkili Mesleki Eğitim Merkezleri,  Özel Eğitim Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğüne bağlı eğitilebilir Zihinsel Engelliler (İş Okulu-Meslek Lisesi)” nin Tüm bilgi girişleri “MEİS” Modülünden yapılacaktır. Öğretmenevi, öğretmenevi ve akşam sanat okulu, eğitim merkezi ve sosyal tesisler Yatak Kapasitelerini MEİS Modülünde bina bilgileri içerisindeki Bina Kullanımı ekranına, Uygulama oteli bulunan Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri İse, Yatak Kapasitelerini e-Okul Modülündeki bina bilgileri bölümü altındaki Bina Kullanımı ekranına girecektir.

4 GÜNCELLEME YAPILACAK EKRANLAR Öğretim yılı veri giriş işlemleri 08 Ekim 2012 Pazartesi itibariyle başlayıp, 05 Kasım 2012 Pazartesi günü tamamlanacaktır. Resmi ve Özel Okulların ivedilikle güncellenmesi gereken ekranlar: e-okul sisteminde İlkokul-Ortaokul Kurum İşlemleri Ve Ortaöğretim kurum işlemleri den OKUL BİLGİLERİ altındaki Okul Bilgileri Güncelle Öğretim Şekli Tahsis Durumu Bina Durumu Lojman Durumu Bina Kullanımı (Özellikle derslik sayıları) Bina Kullanım bilgilerinin doğru ve eksiksiz girilmesinin sağlanması gerekmektedir.

5 E -Okul Kullanıcı Girişi

6

7 İlkokul-Ortaokul Kurum İşlemleri Ve Ortaöğretim kurum işlemleri den Yandaki ekrana Ulaşılır.Bu bölümdeki “Okul Bilgileri” başlığı eltindeki bölümler doldurulacaktır. Sadece, Tahsis Durumu ekranını!!!!!! Başka okul/kurumun binasını ya da Dersliğini kullanan (kiracı okullar ) dolduracaktır. Diğer bütün ekranları Binanın Asil sahibi okul (ev sahibi) dolduracaktır.

8  Ekranları doldurmadan önce sayfa altlarında bulunan açıklamaların dikkatle okunması gerekmektedir.  Veri girişinde internet bağlantısı nedeniyle sorun yaşayan okullar, BT sınıfı olan okullardan yararlanabilecektir.

9 ÖĞRETİM ŞEKLİ İLKÖĞRETİM OKULLARI ORTAÖĞRETİM OKULLARI  Bağımsız Anaokullarının öğretim şekli bir tane olacaktır.  Bünyesinde anasınıfı bulunan Anaokulları öğretim şeklini Anaokuluna göre girecektir.  DİKKAT! Öğretim şekli ve öğrenci sayıları girildikten sonra, öğretim şekli değiştirilirse öğrenci sayıları siliniyor. ANAOKULLARI

10

11 İlköğretim Okulu veya bünyesinde uygulama anasınıfı olan okul ve kurumlar; öğretim şeklini ilgili bölümde işaretlemesi gerekmektedir. Bünyesinde anasınıfı olmayan kurumlar bu ekranda işlem yapmayacaklardır. Anasınıfı Öğretim Şekli

12 BİNA BİLGİLERİ Aynı binaların birden fazla kurum müdürlüğünce kullanılması durumunda, Binanın sahibi okul/kurum; Bina Durumu, Lojman Durumu, Bina Kullanımı Kiracı okul/kurum; Tahsis Durumu Ekranını girecek Ancak; Kurum bir başka okul/kurumun binasında kiracı iken kendisine ait binaları da varsa bu sefer 4 ekranı da dolduracak.  Bina bilgileri girilirken binanın projesine uyulacak okul idaresince okul binasında yapılan değişikliğe göre bilgi girişi yapılmayacak

13 BİNA DURUMU Kurum her bir binası için yeni bir kayıt yapacak, o binaların bilgisini girecek, ısınma durumu bilgileri boş geçilmeyecek.

14 LOJMAN DURUM Eğer kurumunuza ait lojman varsa kaloriferli veya sobalı bölümüne sayısı yazılıp KAYDET düğmesi tıklanarak veri kayıt altına alınır.

15 TAHSİS DURUMU Aydın Yedieylül A.L, Aydın And.Tek. Lis. nin 17 dersliğini kullanıyor, Bina Bilgileri ekranında sadece Tahsis Durumu ekranına kullandığı derslik sayısını girecek.

16 BİNA KULLANIMI  Bina kullanımına ait olan ekrana binanın fiziki özelliklerini gösterir bilgiler girilecektir. Örneğin Anasınıfı Sayısı, Arşiv, Derslik, WC Lavabo, Laboratuarlar, Danışma, Depo, Gözlem odası gibi verilerin girilip KAYDET düğmesine tıklanıp veriler kayıt altına alınır. Not: !!!!! Derslik Sayısı, Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç), Konferans Salonu, Spor Salonu, Toplantı Salonu, Çok Amaçlı Salon vb. bilgiler okul/kurumun projesinde var ise girilecektir. Projede olmayan bu bilgiler kesinlikle girilmeyecektir.

17 6287 Sayılı Kanun gereğince dönüşüm işlemleri yapılan ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarına ait; Tahsis durumu Bina Durumu Lojman Durumu Bina Kullanımı Ekranlarında bulunan bilgiler, dönüşüm işlemleri yapılırken kurum kodlarına bağlı olarak bir önceki yıla ait bilgiler aktarıldığından, Bilgi İşlem Grup Başkanlığınca boşa çıkan kurum kodlarının yeni kurumlara verilmesinden dolayı ekranlarda bulunan bilgilerin hatalı olabileceği bildirilmiştir. Bu nedenle İlçenizde eğitim öğretim yılında e-okul Modülü içerisinde bulunan tüm (resmi ve özel) ilkokul, ortaokul ve imam hatip ortaokullarına ait; tahsis durumu, bina durumu, lojman durumu ve bina kullanım ekranlarının boşaltılarak kurumlar tarafından yeniden doldurulması gerekmektedir. Not: Farklı kurum kodu ve kurum adına sahip İlkokul ve ortaokul aynı binada eğitim veriyor ise, İl Milli Eğitim Müdürlüğü Eğitim Bölümü Planlama Komisyonu tarafından belirlenen okul, bina durumu, lojman durumu ve bina kullanım ekranını dolduracak, diğer okul ise sadece tahsis ekranını dolduracak. Diğer ekranlarda bilgi var ise ekran boşaltılacak. Konu ile ilgili resmi yazı daha önce İlçenize gönderilmiştir Eğitim ve Öğretim Yılı e-Okul Modülü İçerisinde Bulunan Bina Kullanım Ekranları ve Bina Bilgileri Ekranlarının Doldurulmasında Dikkat Edilecek Hususlar

18  Eğitim amaçlı kullanılan bilgisayar ve Büroda kullanılan bilgisayar sayıları : Mutlaka kayıtlarda olan(Hurda durumda olan ancak düşümü yapılmamış belgi sayarlar dahil) bilgisayarlar yazılacak

19  Kütüphane sayısı 2 den fazla olamaz.  Bu ekranda Kütüphanem var diyen okul kurumlar: MEİS Modülünden, Eğitim Olanakları Başlığı altındaki; Kütüphane Kullanım ve Kütüphane Materyal Ekranlarını mutlaka doldurmaları gerekir yılı sonu itibariyle e-Taşınır Maliye Bakanlığına devir edileceğinden, Bakanlığımıza bağlı okul ve kurumlar bilgisayar sayılarını ‘Bina kullanım Şekli’ ekranına doğru bir şekilde gireceklerdir.

20 Not: Yatak kapasitesini sadece Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerine bağlı uygulama otelleri girecektir Yatak Kapasiteleri Öğretmenevleri, Eğitim Merkezleri, Sosyal Tesisler, Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesine bağlı uygulama otelleri bulunan okullar için girilecektir.

21 MEİS MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPILACAK EKRANLAR Yaygın Eğitim Kurumlarının yanında, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğüne bağlı ilkokul, Ortaokul ve ortaöğretim kurumlarının Personel Bilgileri ekranları doldurulacaktır. Personel Bilgileri ekranları doldurulurken: MEİS MODÜLÜNDEKİ –GENEL BİLGİLER/ içerisindeki KURUM BİLGİLERİ altındaki o okuldaki Branş İsimleri ve Personel Görevleri seçilerek ilgili ekranların açılması sağlanmalıdır. Daha sonra açılan ekranlara Öğretmen Sayıları ve Görevlere Göre Personel Sayıları girilecektir.

22 MEİS MODÜLÜNE BİLGİ GİRİŞİ YAPILACAK EKRANLAR 1-EĞİTİM OLANAKLARI (TÜM RESMİ-ÖZEL KURUMLAR)  Kütüphane Materyal (APK05501 ekranı)  Kütüphane Kullanımı (APK05502 ekranı)  Bilişim İnternet ve Çevre Birimleri (Tüm resmi ve özel okul kurumlar mutlaka dolduracak) Bilişim Bilgisayar (APK05503 ekranı) ile Bilgisayar laboratuarları/BT Sınıfları (APK0505 ekranı) 2-PERSONEL BİLGİLERİ (ÖZEL OKUL/KURUMLAR) Anasınıfı Öğretmenleri Branş Öğretmenleri Görevlere Göre Personel

23 MEİS veri girişi için İnternet adresi : Kurumunuza ait İLSİS kullanıcı adı ve şifresi ile sisteme girilir

24 Bizim veri girişi yapmamız gereken tarih 04 Ekim 2012 bu tarih Meis Modülü veri girişine açıldığında en alt bölümde (15. dönem)* olarak karşımıza gelecektir. Bu tarih seçilip TAMAM butonu tıklanır. Bundan sonra veri girişi yapılacak olan ekranlar karşımıza boş olarak gelecektir. Eğer kurumunuza ait veri girişi ekranları daha önceki dönemlere ait bilgilerde değişiklik yoksa tarih değiştirmek sureti ile ilgili tarihe gidilip o ekranlardaki bilgilerden faydalanılabilir.

25 MEİS MODÜLÜ ANA EKRANI

26 Ancak Özel Okullar: MEİS Modülünde, Eğitim Olanakları Bölümündeki -Kütüphane Materyal ve Çevre Birimlerinin yanında -Bilişim Bilgisayar (APK05503 ekranı) ile -Bilgisayar laboratuarları/BT Sınıfları (APK0505 ekranı) ekranlarına da bilgi girişi yapacaklar. Kütüphanesi bulunan bütün kurumlar (resmi-özel) Bina Kullanımı Durumu ekranında, Kütüphane Sayısı (Sınıf Kitaplıkları Hariç) hücresine bilgi girdikten sonra MEİS Modülünde mutlaka Kütüphane Materyal/Kütüphane Kullanımı ekranlarını doldurmaları gerekmektedir.

27 KÜTÜPHANE / MATERYAL (Meis Modülü)  Bu ekranda konu başlıklarının karşılığında bulunan veri girilecek kutucuklara ilgili rakamlar yazılıp işlem tamamlandıktan sonra KAYDET düğmesi tıklanır.

28 KÜTÜPHANE / KULLANIM (Meis Modülü) Kütüphanesi olan okullar bu kısmı boş geçmeyecekler.

29 BİLİŞİM / BİLGİSAYAR (Meis Modülü) Özel okul/kurumlar Özel Okul ve Kurumdaki tüm bilgisayarlar Laboratuarlardakilerde dahil olmak üzere kaydedilecek

30 BİLİŞİM / İNTERNET VE ÇEVRE BİRİMLERİ (Meis Modülü) Tüm Resmi ve Özel Okul ve Kurumlar dolduracaktır. Bilişim İnternet ve Çevre birimleri varsa internet bağlantınızın ne şekilde olduğunu, bilgisayarlara bağlanılan çevre birimlerinin neler ve kaçar adet olduğunu, bilgisayarların sürücü özelliklerini ve kurumunuzda bulunan yazılımların sayılarını girmeniz gereken yukarıdaki ekrandır.

31 BİLGİSAYAR LABORATUARLARI/BT SINIFLARI (Meis Modülü)

32 ÖĞRETMEN EVLERİ VE ASO öğretim yılında Öğretmen Evlerinin Bina Kullanım Bilgileri yine MEİS Modülünden girilecektir. Öğretmenevleri MEİS Modülünde, Bina Bilgileri Bina Kullanımı (APK04004) ekranına  Yatak Kapasitesi  Öğretmenevi Olarak Kullanılan Oda Sayısı hücresini mutlaka dolduracaklardır.

33 Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liseleri Yatak Kapasitelerini ise; e-okul modülündeki Bina Bilgileri bölümü altındaki Bina Kullanımı ekranına girecekler.

34 İLKÖĞRETİM OKULLARI KURUM HİZMETE GİRİŞ YILI ORTAÖĞRETİM OKULLARI  Çeşitli nedenlerle eğitime ara veren kurumlar, tekrar eğitime başladığında hizmete giriş tarihi olarak ilk açıldığı tarihi yazacaktır. .  Hizmete Giriş Tarihi okul/kurumun ilk açılış tarihi olarak güncellenecek Binanın yapılış yılı hizmete giriş yılı değildir. Sorgulama yapılırken hizmete giriş yılı eksik olan kurumların okul bilgileri görünmeyeceğinden bu bilgi mutlaka girilecektir. Liselerde Hizmete Giriş Yılı Bilgisi Kurum Bünyesindeki Okullar Ekranında

35 PANSİYONLU OKULLARLA İLGİLİ E-OKUL İŞLEMLERİ Pansiyon Bilgileri  e-Okul sisteminde pansiyonlu okul bilgileri Devlet Kurumları modülünden alınarak kullanılmaktadır.  Pansiyon açma, kapama, kapasite artırımı ve pansiyon türü değişikliği gibi işlemlerle ilgili yetkiler pansiyonun bağlı olduğu genel müdürlüklerde olduğundan bilgilerde farklılık olması halinde ilgili genel müdürlüklere müracaat edilmelidir. Devlet Kurumları Modülü Burada bulunan bilgiler sadece pansiyonun bağlı olduğu genel müdürlük tarafından devlet kurumları modülünden değiştirilebilir. Aynı bilgiler e-Okul içinde de görülebilir.

36  Pansiyona Öğrenci Ekleme Pansiyonda kalan öğrencilerle ilgili bilgiler, öğrencilerin pansiyonunda kaldığı okul müdürlüğü tarafından girilecektir. Pansiyona Öğrenci Ekleme işlemi e-Okul Kurum İşlemleri / Bilgi Giriş İşlemleri / Yatılı Öğrenci Bilgileri bölümünden yapılacaktır. Okulda pansiyon bulunmuyorsa öğrenci ekleme işlemi yapamaz. Öğrenci eklenirken öğrenci cinsiyetine uygun kapasite olup olmadığı da kontrol edilmektedir. Eğer sadece erkek öğrenci kapasitesi varsa bu pansiyona kız öğrenci eklenmesine izin verilmemektedir.

37 Pansiyonda kalan öğrenciyi eklemek için kendi okulunuz öğrencisi olması şart değildir. Okulunuz dışında başka okullardan gelen öğrenciler varsa onlar da eklenebilir. Eklenecek öğrencinin T.C. Kimlik Numarası yazıldıktan sonra yanda bulunan butona basılarak öğrenci bilgileri çağrılır ve kapalı alanlarda yazan bilgiler (sarı zeminli) kontrol edilir. Eklemek istediğiniz öğrenciyse Paralı Yatılı/Parasız Yatılı seçeneklerinden uygun olan işaretlenir ve Kurumumuz Pansiyonunda Kalmaktadır seçilerek Kaydet simgesine basılır. Başka okul öğrencileri Kırmızı renkli olarak görülmektedir. Öğrencinin geldiği okul türü (GL-Genel Lise) ve sınıfı/şubesi de gösterilmektedir. Pansiyonda kalan toplam öğrenci sayısı ilk satırın üstünde gösterilmektedir. Boş kapasite ve kapasite üstü belirlenirken burada görülen sayı ile pansiyon kapasiteleri karşılaştırılarak belirlenmektedir.

38 - = 6 BOŞ KAPASİTE Statüleri gereği pansiyonlu olarak açılan ve kendilerine ait pansiyonu bulunmayan okullar yatılı öğrenci kaydı girmeyecek bu okullarda öğrenim gören yatılı öğrenciler hangi okul pansiyonunda kalıyorsa o okul tarafından girilecektir. Pansiyonda paralı yatılı olarak kalan öğrenciler yeşil renkle gösterilmiştir. Pansiyonda Kalan Öğrencilerin Silinmesi Yanlışlıkla eklenen ya da pansiyondan ayrılan listeden çıkarılması gereken bir öğrenci varsa öncelikle öğrenci listede bulunarak sol tarafta bulunan simgesine tıklanarak seçilir. Seçilen öğrenciyle ilgili bilgiler Öğrenci Bilgileri bölümünde görülür. Seçili bilgiler iptal edilerek Kaydet simgesine tıklandığında öğrenci okulun pansiyon listesinden çıkar.

39  Pansiyonlu okulda kalan bir öğrenci nakil olduğunda pansiyon bilgisi otomatik olarak silinmektedir. Eğer öğrenci nakil olarak gittiği okulun pansiyonunda kalacaksa yeniden eklenmesi gerekir. Pansiyonda Kalan Öğrenci Bilgilerinin Raporlanması Yetkili kullanıcılar Bakanlık/ MEM İşlemleri bölümünde bulunan raporlardan okullarca yapılan işlemleri görebilmektedir. Pansiyona eklenen öğrencinin e-Okul sisteminde bulunduğu sınıfa göre raporda yer alır. Burslu öğrenci bilgileri burs modülünden alınarak güncellenmektedir.

40 e-Okul sisteminde yapılan değişiklikler bu rapora 1 gün sonra aktarılmaktadır. ÖNEMLİ UYARI : Pansiyonlu okullarla ilgili yapılacak olan bütün işlemlerde burada yer alan bilgiler dikkate alınacaktır. Bu nedenle tüm güncellemelerin sadece e-Okul sisteminde yapılması gerekmektedir.

41  MEİS VERİ GİRİŞLERİNDE TÜM SORUMLULUK OKUL/KURUM MÜDÜRLERİMİZDE OLUĞUNDAN DOLAYI GİRİLEN BİLGİLERİN YANLIŞ, EKSİK, FAZLA VEYA TUTARSIZ OLMASI DURUMUNDA OKUL/KURUM MÜDÜRLERİ HAKKINDA GEREKLİ DİSİPLİN İŞLEMLERİ YAPILACAKTIR.  ÇÜNKÜ MEİS SORG MODÜLÜ ARTIK VERİLERİNİ E-OKULDAN ALMASI NEDENİ İLE TÜM BİLGİLER DOĞRU KABUL EDİLMEKTE BUNUN İÇİNDE BAKANLIĞIMIZCA BURADAN ALINAN BİLGİLER OTOMATİK OLARAK E-YATIRIM MODÜLÜNE AKTARILMAKTADIR.  BURADA YAPILACAK HATALI VE TUTARSIZ GİRİŞLER TÜM BAKANLIĞIMIZ YATIRIMLARINI ETKİLEYECEKTİR

42 ONAY İŞLEMLERİ KURUM DURUM RAPORU Kurum Onayını vermeden önce Kurum Durum Raporunda eksik ekran var mı kontrol ediyoruz Kırmızılar bilgi giriş yapılmayan ekranlar.

43 ONAY İŞLEMLERİ (KURUM ONAY) Onay için Kurumun en üst yetkilisinin bilgilerini girip onay veriyoruz.

44  E-OKUL VE MEİS BİLGİ GİRİŞLERİ ESNASINDA YAŞANACAK HER TÜRLÜ PROBLEM İÇİN MESAİ SAATLERİNDE /176 NOLU TELEFONDAN ULAŞABİLİRSİNİZ.  YAPILAN HATALARIN ANINDA DÜZELTİLMESİ İÇİN İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜKLERİ E-POSTALARINI SÜREKLİ KONTROL ETMELERİ GEREKİR.

45 GEREKLİ HASSASİYETİ GÖSTERECEĞİNİZDEN KUŞKUMUZ BULUNMAMAKLA BERABER, KATILIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDER, ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİZ.

46 KAYSERİ İL MEM SGB/İSTATİSTİK Şube Müdürü Mehmet ŞAHİN Bilgisayar İşletmeni Erdal ÖZDEMİR VHKİ Hüsniye KAYHAN İRTİBAT TELEFONLARI İş Tel: Dahili 176 Cep: E-posta : MSN:


"2012-2013 EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI E-OKUL VE MEİS MODÜLÜ VERİ GİRİŞ EKRANLARININ TANITIMI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları