Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Rehber Öğretmen Funda ALKIN KENDİNİ ÇOCUĞUNUN YERİNE KOYARAK DÜŞÜNMEK ÇOCUĞUN ANNE VE BABADAN FARKLI DUYUP DÜŞÜNEBİLECEĞİNİ KABUL ETMEK ÇOCUĞUN GELİŞİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Rehber Öğretmen Funda ALKIN KENDİNİ ÇOCUĞUNUN YERİNE KOYARAK DÜŞÜNMEK ÇOCUĞUN ANNE VE BABADAN FARKLI DUYUP DÜŞÜNEBİLECEĞİNİ KABUL ETMEK ÇOCUĞUN GELİŞİM."— Sunum transkripti:

1

2 Rehber Öğretmen Funda ALKIN

3 KENDİNİ ÇOCUĞUNUN YERİNE KOYARAK DÜŞÜNMEK ÇOCUĞUN ANNE VE BABADAN FARKLI DUYUP DÜŞÜNEBİLECEĞİNİ KABUL ETMEK ÇOCUĞUN GELİŞİM SÜRECİ İÇİNDE(YAŞININ İCABI)BAZI DAVRANIŞ VE DUYGULARININ OLABİLECERĞİNİ KABUL EDİN ONLARI ANLAMAK İÇİN 3 BASAMAK

4 ÇOCUĞUNU KABUL EDEBİLMEK YOK CANIM NE ÜŞÜMESİ YOK CANIM NE ÜŞÜMESİ BUNA DA AĞLANIR MI? BUNA DA AĞLANIR MI? ERKEKLER AĞLAMAZ ERKEKLER AĞLAMAZ “ANNE BEN DOYDUM” “ANNE BEN DOYDUM” “BU PROBLEM ÇOK ZOR” “BU PROBLEM ÇOK ZOR”

5 BİR DE ROLLER DEĞİŞSE NE DÜŞÜNÜRDÜNÜZ? NE DÜŞÜNÜRDÜNÜZ? NE HİSSEDERDİNİZ? NE HİSSEDERDİNİZ?

6 ANNEMDEN FARKLI ANNEMDEN FARKLI BABAMDAN FARKLI Bünye/yapıDuyguTutumDüşünce …………………… …………………… …………………… …………………… …………………… …………………….

7 SİZİN DİYE BİLDİĞİNİZ EVLATLAR GERÇEKTE SİZLERİN DEĞİLDİRLER ONLAR KENDİNİ ÖZLEYEN HAYAT’IN OĞULLARI VE KIZLARIDIR SİZLER ARACILIĞIYLA DÜNYAYA GELMİŞLERDİR AMA SİZİN DEĞİLLERDİR SİZLERİN YANINDADIRLAR AMA SİZLERİN MALI DEĞİLDİRLER ONLARA SEVGİNİZİ VEREBİLİRSİNİZ AMA DÜŞÜNCELERİNİZİ ASLA BİR ŞİİR BİR ŞİİR

8 Çünkü onların kendi düşünceleri vardır Onların vücutlarını çatlatabilirsiniz ama canlarını asla Ve sizler düşlerinizde bile orayı ziyaret edemezsiniz Kendinizi onlara benzetmeye çalışabilirsiniz ama onları kendinize benzetmeye kalkışmayın hiç Çünkü hayat ne geriye gider ne de geçmişle ilgilenir

9 BATILI PSİKOLOG PUBLİS SYRUS DİYOR Kİ: “ ÇOCUKLARIMIZA BIRAKABİLECEĞİMİZ EN BÜYÜK SERVET ONLARA DİNLEMEYİ ÖĞRETMEKTİR”

10 ONLARA DİNLEMEYİ ÖĞRETMENİN EN ETKİLİ YOLU ÇOCUKLARIMIZI DİNLEMEKTİR ONLARA DİNLEMEYİ ÖĞRETMENİN EN ETKİLİ YOLU ÇOCUKLARIMIZI DİNLEMEKTİR ÇOCUKLARA DİNLEMEYİ NASIL ÖĞRETEBİLİRİZ?

11 DUYMAK MI,DİNLEMEK Mİ? BİR DERDİMİZ OLDUĞUNDA,KESİNLİKLE ANLATMAK İSTEMEDİĞİMİZ KİŞİLER VARDIR.”O ZATEN ANLAMAZ”DİYE DÜŞÜNÜRÜZ. BİR DERDİMİZ OLDUĞUNDA,KESİNLİKLE ANLATMAK İSTEMEDİĞİMİZ KİŞİLER VARDIR.”O ZATEN ANLAMAZ”DİYE DÜŞÜNÜRÜZ. NEDEN ANLAMAZ?ANLAMADIĞINI NASIL DÜŞÜNÜRÜZ? NEDEN ANLAMAZ?ANLAMADIĞINI NASIL DÜŞÜNÜRÜZ? DERDİMİZİ AÇABİLECEĞİMİZ KİŞİNİN YAPTIKLARI NELERDİR? DERDİMİZİ AÇABİLECEĞİMİZ KİŞİNİN YAPTIKLARI NELERDİR?

12 SİZİ BİRİ DİNLERKEN NE GİBİ TEPKİLER VERİYORSUNUZ? KIZINIZ :“YENİ BEBEĞİ ÇÖPE ATACAĞIM,KEŞKE HİÇ EVE GELMESEYDİ” “BUGÜN HİÇ OKULA GİTMEK İSTEMİYORUM” “SEN ZATEN HEP ASLI’NIN TARAFINI TUTARSIN” “BUGÜN İŞLERİM ÇOK KÖTÜ GİTTİ NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM”

13 AKTİF DİNLEME HİSLERE CEVAP VERMEKTİR HİSLERE CEVAP VERMEKTİR BAŞARILI HABERLEŞMENİN TEMEL ŞARTIDIR. BAŞARILI HABERLEŞMENİN TEMEL ŞARTIDIR. MESAJA KARŞI DUYARLI OLMAKTIR MESAJA KARŞI DUYARLI OLMAKTIR MESAJDA TAM OLARAK NE DENMEK İSTENDİĞİNİ ANLAMAKTIR. MESAJDA TAM OLARAK NE DENMEK İSTENDİĞİNİ ANLAMAKTIR. DAHA AZ TARTIŞMACI, DAHA ÇOK KATILIMCI OLMAKTIR. DAHA AZ TARTIŞMACI, DAHA ÇOK KATILIMCI OLMAKTIR.

14 AKTİF DİNLEME GÖZ TEMASI KURMADIR. GÖZ TEMASI KURMADIR. BAŞ İŞARETİNİ YERİNDE VE DOĞRU OLARAK YAPMADIR. BAŞ İŞARETİNİ YERİNDE VE DOĞRU OLARAK YAPMADIR. SÖZLERİ TEKRARLAMADIR. SÖZLERİ TEKRARLAMADIR. DİĞER UĞRAŞLARI BİR SÜRE İÇİN DURDURMADIR. DİĞER UĞRAŞLARI BİR SÜRE İÇİN DURDURMADIR. UYGUN SÖZLERİ VERMEDİR. UYGUN SÖZLERİ VERMEDİR.

15 AKTİF DİNLEME ANLATILANLARIN BASİT BİR TEKRARI, ANLATILANLARIN BASİT BİR TEKRARI, ANLATILANLARIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN BİR MESAJ, ANLATILANLARIN DUYULDUĞUNA İLİŞKİN BİR MESAJ, ANLATILANLARI ÖZETLEME, ANLATILANLARI ÖZETLEME, DUYGULARI DİLE GETİRME, DUYGULARI DİLE GETİRME,

16 AKTİF DİNLEME KONUŞAN KİŞİNİN ANLATTIKLARINDA YER ALAN ANAHTAR SÖZCÜKLERİN TEKRARLANMASI İLE, KONUŞAN KİŞİNİN ANLATTIKLARINDA YER ALAN ANAHTAR SÖZCÜKLERİN TEKRARLANMASI İLE, TEK SÖZCÜKLÜ TEKRAR ETTİRİCİLER İLE, (HIHI,EEE,SONRA,BAŞKA) TEK SÖZCÜKLÜ TEKRAR ETTİRİCİLER İLE, (HIHI,EEE,SONRA,BAŞKA) KONUŞMANIN SÜRMESİNE YARAYACAK KISA SORULARIN SORULMASI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR.(NASIL OLDU?) KONUŞMANIN SÜRMESİNE YARAYACAK KISA SORULARIN SORULMASI İLE GERÇEKLEŞTİRİLEBİLİR.(NASIL OLDU?)

17 DUYGULARIN KİŞİSELLEŞMESİ KAYGI HİSSEDİYORSUN, KAYGI HİSSEDİYORSUN, ÇÜNKÜ SINAVIN SONUCUNU BEKLİYORSUN DUYGU......HİSSE DİYORSUN,ÇÜNKÜ ÇÜNKÜ SINAVIN SONUCUNU BEKLİYORSUN DUYGU......HİSSE DİYORSUN,ÇÜNKÜ SINAV SONUCUNU BEKLEDİĞİN İÇİN KAYGILISIN OLAY/DURUM İÇİN DUYGU SINAV SONUCUNU BEKLEDİĞİN İÇİN KAYGILISIN OLAY/DURUM İÇİN DUYGU

18 SEN DİLİ SEN DİLİ KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, KİŞİYİ SUÇLAYICIDIR, DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, DAVRANIŞTAN ÇOK KİŞİLİĞE YÖNELİKTİR, YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, YENİDEN KONUŞMA İSTEĞİNİ ENGELLEYİCİDİR, KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, KİŞİ KENDİNİ SUÇLANMIŞ VE ANLAŞILMAMIŞ HİSSEDER, NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR, NEYE KIZILDIĞININ ANLAŞILMAMASINA NEDEN OLUR, KİŞİYİ GÜCENDİRİR,KIRAR, KİŞİYİ GÜCENDİRİR,KIRAR, KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR. KİŞİNİN DİRENMESİNE NEDEN OLUR.

19 BEN DİLİ ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA,OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YA DA DURUM TANIMLANARAK, ÖZELLİKLE OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI DURUMLARDA,OLUMSUZ DUYGULARIN YAŞANDIĞI KİŞİYE ÖNCE DAVRANIŞ YA DA DURUM TANIMLANARAK, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, BU DAVRANIŞ VEYA DURUMDAN NASIL ETKİLENDİĞİ BELİRTİLDİKTEN SONRA, NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR. NE HİSSEDİLDİĞİNİN SÖYLENMESİNE DAYALIDIR.

20 BEN DİLİNİN FAYDALARI SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, SEN DİLİNDEKİ GİBİ KİŞİLER SAVUNMAYA GEÇMEZLER, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, BİREY KARŞISINDAKİNİ SUÇLU HİSSETTİRMEZ, DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. DİLİ KULLANAN KİŞİNİN NEDEN O DUYGUYU YAŞADIĞI ANLAŞILDIĞI İÇİN İLETİŞİM SAĞLIKLI OLUR. BEN MESAJINI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DüŞüNMEYi DE öĞRENİR. BEN MESAJINI ALAN KİŞİ BAŞKALARINI DüŞüNMEYi DE öĞRENİR. YAKINLIĞI ARTTIRICIDIR, YAKINLIĞI ARTTIRICIDIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, ANLAŞMAZLIKLARI AZALTIR, KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR. KONUŞAN KİŞİYİ DUYGULARINI BİRİKTİRMEDİĞİ, ETKİLİ OLARAK DİLE GETİRDİĞİ İÇİN RAHATLATIR.

21 ÇOCUĞU DİNLERKEN GENELLİKLE GÖSTERİLEN TEPKİLER ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM GETİRMEK YÖNLENDİRMEK ÖĞÜT VERMEK,ÇÖZÜM GETİRMEK YÖNLENDİRMEK YARGILAMAK ELEŞTİRMEK AD TAKMAK YARGILAMAK ELEŞTİRMEK AD TAKMAK SORU SORMAK,ARAŞTIRMAK,İNCELEMEK SORU SORMAK,ARAŞTIRMAK,İNCELEMEK TEŞHİS KOYMAK,TAHLİL ETMEK TEŞHİS KOYMAK,TAHLİL ETMEK SAKİNLEŞTİRMEK,TESELLİ ETMEK,KONUYU DEĞİŞTİRMEK SAKİNLEŞTİRMEK,TESELLİ ETMEK,KONUYU DEĞİŞTİRMEK

22 SİZİ BİRİ DİNLERKEN NE GİBİ TEPKİLER VERİYORSUNUZ? KIZINIZ “YENİ BEBEĞİ ÇÖPE ATACAĞIM,KEŞKE HİÇ EVE GELMESEYDİ” KIZINIZ “YENİ BEBEĞİ ÇÖPE ATACAĞIM,KEŞKE HİÇ EVE GELMESEYDİ” “BUGÜN HİÇ OKULA GİTMEK İSTEMİYORUM” “BUGÜN HİÇ OKULA GİTMEK İSTEMİYORUM” “SEN ZATEN HEP ASLI’NIN TARAFINI TUTARSIN” “SEN ZATEN HEP ASLI’NIN TARAFINI TUTARSIN” “BUGÜN İŞLERİM ÇOK KÖTÜ GİTTİ NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM” “BUGÜN İŞLERİM ÇOK KÖTÜ GİTTİ NE YAPACAĞIMI BİLMİYORUM”

23 DİNLENMEYEN ADAMIN HİKAYESİ DİNLENMEYEN ADAMIN HİKAYESİ BEDENSEL DİNLEME VE BEDENSEL DİKKAT BEDENSEL DİNLEME VE BEDENSEL DİKKAT KONUŞAN KİŞİNİN GÖZLERİNE BAKMAK KONUŞAN KİŞİNİN GÖZLERİNE BAKMAK SESSİZLİK SESSİZLİK KATILIMLI DİNLEME KATILIMLI DİNLEME İYİ BİR DİNLEYİCİ OLMANIN KOŞULLARI

24 YANİ… İNSANLARIN BİR PROBLEMLEMLERİNİ VEYA SIKINTILARINI KARŞISINDAKİ İNSANA ANLATTIĞI ZAMAN ONDAN BEKLEDİĞİ PROBLEMİNE ÇÖZÜM ÜRETMESİ VEYA ONA HAK VERMESİ DEĞİL; DİNLENMEK VE ANLANMAK İSTEMESİDİR İNSANLARIN BİR PROBLEMLEMLERİNİ VEYA SIKINTILARINI KARŞISINDAKİ İNSANA ANLATTIĞI ZAMAN ONDAN BEKLEDİĞİ PROBLEMİNE ÇÖZÜM ÜRETMESİ VEYA ONA HAK VERMESİ DEĞİL; DİNLENMEK VE ANLANMAK İSTEMESİDİR ÇOCUKLARIMIZIN DA BEKLEDİĞİ BU LÜTFEN DİNLEYELİM.SADECE DUYMAYALIM ;ANLAMAYA ÇALIŞALIM, ÇÖZÜM ÜRETMEYELİM ÇOCUKLARIMIZIN DA BEKLEDİĞİ BU LÜTFEN DİNLEYELİM.SADECE DUYMAYALIM ;ANLAMAYA ÇALIŞALIM, ÇÖZÜM ÜRETMEYELİM

25 ÇOCUĞU DİNLEMENİN YARARLARI 1.KONUŞMA YETENEĞİ ARTAR KENDİNİ DAHA İYİ İFADE ETMESİNİ ÖĞRENİR,KELİME BİLGİSİ ZENGİNLEŞİR 2.BİR DERDİ VARSA BUNU DAVRANIŞLA GÖSTERME YERİNE (SALDIRGANLIK,HIRÇINLIK,AĞLAMAK,İÇİ NE KAPANMA...)SÖZLE İFADE ETTİĞİNDE RAHATLAR BU DA HIRÇINLAŞMASINA İÇİNE KAPANIP ÜZÜLMESİNE DAHA İLERİDE DERSLERİ VE SOSYAL HAYATINI OLUMSUZ ETKİLEMESİNE NEDEN OLABİLİR 3.ANLAŞILDIĞINI HİSSEDEN ÇOCUK,KENDİNİ DAHA HUZURLU VE MUTLU HİSSEDER,BU DA ÇOCUĞUN KİŞİSEL VE SOSYAL GELİŞİMİNE FAYDALI OLUR.ÇOCUĞUN KENDİNE GÜVENİ ARTAR. 4.ÇOCUK İLE ANNE VEYA BABA ARASINDA BİR YAKINLIK DOĞAR,ÇOCUK ONLARA DANIŞIR VE DİYALOG KURAR 5.SÖYLEDİKLERİ DİNLENEN ÇOCUK DA ANNE- BABASININ SÖZÜNÜ DİNLEMEYE BAŞLAR

26 SANA BENİ DİNLEMENİ SÖYLEDİĞİMDE BANA ÖĞÜT VERMEYE BAŞLADIN SÖYLEDİĞİMİ DE YAPMADIN SANA BENİ DİNLEMENİ SÖYLEDİĞİMDE BANA NİYE DEMEYE BAŞLADIN DUYGULARIMI AYAKLAR ALTINA ALIP ÇİĞNEDİN SANA BENİ DİNLEMENİ SÖYLEDİĞİMDE KENDİNİ BUNA ZORUNLU DUYUMSADIN SORUNLARIMI ÇÖZMEYİ İSTER GİBİ DAVRANDIN SONUNDA BENİ DE BAŞARISIZLIĞA UĞRATTIN DUALAR İŞE YARAR ÇÜNKÜ TANRI ÖĞÜT VERMEZ ÖYLEYSE LÜTFEN DİNLEYİN VE BENİ İŞİTİN EĞER KONUŞMAK İSTİYORSANIZ BİRKAÇ DAKİKA SIRANIZI BEKLEYİN O ZAMAN BEN DE SİZİ DİNLEYECEĞİME SÖZ VEREYİM DİNLE


"Rehber Öğretmen Funda ALKIN KENDİNİ ÇOCUĞUNUN YERİNE KOYARAK DÜŞÜNMEK ÇOCUĞUN ANNE VE BABADAN FARKLI DUYUP DÜŞÜNEBİLECEĞİNİ KABUL ETMEK ÇOCUĞUN GELİŞİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları