Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

PISA 2015 UYGULAMASI. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı- PISA İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı-OECD tarafından yürütülen Uluslararası.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "PISA 2015 UYGULAMASI. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı- PISA İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı-OECD tarafından yürütülen Uluslararası."— Sunum transkripti:

1 PISA 2015 UYGULAMASI

2 Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı- PISA İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı-OECD tarafından yürütülen Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı – PISA, 15 yaş grubu öğrencilerinin okuma becerileri, matematik ve fen alanlarındaki bilgi ve becerilerinin değerlendirildiği dünyanın en büyük eğitim araştırmalarından biridir. Ülkemiz bu çalışmaya 2003 yılından beri fiilen katılmaktadır.

3 PISA Süreci PISA; Hazırlık, Pilot Uygulama, Nihâi-Esas Uygulama ve Raporlaştırma olmak üzere dört süreçten oluşmaktadır. Bu süreçlerin şeklinin belirlenmesi, kontrolü ve politik açıdan gerekli desteğin sağlanması PISA Yönetim Kurulu (PISA Governing Board) aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.

4 PISA Uygulama Döngüsü OKUMA BECERİLERİ FEN MATEMATİK 2000 OKUMA BECERİLERİ FEN MATEMATİK 2003 OKUMA BECERİLERİ FEN MATEMATİK 2006 OKUMA BECERİLERİ FEN MATEMATİK 2009 OKUMA BECERİLERİ FEN MATEMATİK OKUMA BECERİLERİ MATEMATİK FEN

5 2003 Katılan Ülke SayısıUygulamalarSonuçlar OECDDiğerToplam PISA 2003 Esas Uygulaması Ağırlıklı Alan: Matematik Mayıs 2003 tarihleri arasında 40 ilden seçilen 159 ilk ve ortaöğretim okulunda 15 yaş gurubundan toplam 4855 Öğrenciye Matematik, Fen ve Okuma Becerileri alanında Test uygulanmıştır. Çalışmaya ilişkin pilot uygulama 2002 yılında yapılmıştır. Alanlar Başarı Ortama Puanı Başarı Sırası Matematik42333 (28) Fen43432 (28) Okuma Becerileri (28) PISA 2003 Uygulaması

6 PISA 2006 Uygulaması 2006 Katılan Ülke SayısıYapılanlarSonuçlar OECDDiğerToplam PISA 2006 Esas Uygulaması Ağırlıklı Alan: Fen Mayıs 2006 tarihleri arasında 51 ilden seçilen 160 ilk ve ortaöğretim okulunda 15 yaş gurubundan toplam 4942 Öğrenciye Matematik, Fen ve Okuma Becerileri alanında Test uygulanmıştır. Çalışmaya ilişkin pilot uygulama 2005 yılında yapılmıştır. Alanlar Başarı Ortalama Puanı Başarı Sırası Matematik42443 (29) Fen42447 (29) Okuma Becerileri (28)

7 2009 Katılan Ülke SayısıYapılanlarSonuçlar OECDDiğer ToplamPISA 2009 Esas Uygulaması Ağırlıklı Alan: Okuma Becerileri Nisan 2009 tarihleri arasında 56 ilden seçilen 170 ilk ve ortaöğretim okulunda 15 yaş gurubundan toplam 4996 Öğrenciye Matematik, Fen ve Okuma Becerileri alanında Test uygulanmıştır. Çalışmaya ilişkin pilot uygulama 2008 yılında yapılmıştır. Alanlar Başarı Ortalama Puanı Başarı Sırası Matematik44541 (31) Fen45442 (31) Okuma Becerileri (32) PISA 2009 Uygulaması

8 2012 Katılan Ülke SayısıYapılanlarSonuçlar OECDDiğerToplam PISA 2012 Esas Uygulaması Ağırlıklı Alan: Matematik Nisan 2012 tarihleri arasında 57 ilden seçilen 170 ilk ve ortaöğretim okulunda 15 yaş gurubundan toplam 5200 Öğrenciye Matematik, Fen ve Okuma Becerileri alanında Test uygulanmıştır. Çalışmaya ilişkin pilot uygulama 2011 yılında yapılmıştır. PISA 2012 Esas Uygulaması sonuçları Aralık 2013 tarihinde açıklanacaktır. Alanlar Başarı Ortalama Puanı Başarı Sırası Matematikmm Fenmm Okuma Becerileri mm PISA 2012 Uygulaması

9 PISA 2015 Uygulaması

10 PISA 2015 OECD PISA Yönetim yapısı önceki PISA çalışmalarında olduğu gibi PISA Yönetim Kurulu ve ona bağlı OECD Sekretaryası tarafından yürütülmektedir. Uygulamaya ilişkin diğer çalışmalar ise uluslararası kuruluşlardan Pearson, ETS, DIPF, Westat ve katılımcı ülkelerin Ulusal Proje Yöneticileri (NPM) tarafından yapılmaktadır. PISA 2015 Yönetim Yapısı

11 PISA Yönetim Kurulu Gözetim & Yönetim Genel sorumluluk & Sözleşmeler OECD Sekretaryası C 7- ETS C 1 Çerçeve Geliştirme Pearson C 2 Platform Geliştirme ETS C 3 Tasarım, test geliştirme, veri hazırl., doğrulama ölçekleme & analiz ETS C 4 Alan uygulama çalışması Westat C 5 Örneklem Westat C 6 İçerik Anketleri DIPF CPEG, SEG, MEG, REG QEG TAG CPEG, SEG NPM PISA 2015 Yönetim Yapısı

12 YılPlanlanan Çalışmalar 2012Esas uygulaması için test ve anket geliştirme çalışmaları 2013 Pilot Uygulaması için örneklem belirleme ve hazırlık çalışmaları 2014 Pilot Uygulamasının yapılması ve PISA 2015 Esas Uygulama örneklem belirleme çalışmaları 2015Esas Uygulamasının katılımcı ülkelerde yapılması 2016 Esas Uygulaması analizinin Uluslararası Merkez tarafından yapılması ve Uluslararası Rapor hazırlık çalışmaları 2017Esas Uygulamasına ilişkin Uluslararası Raporun basılıp yayımlanması PISA 2015 Çalışma Çizelgesi

13 PISA 2015 Kapsamı Kağıt-kalem Test çalışması (PISA 2000, PISA 2003) Kağıt-kalem Test Çalışması Seçmeli bileşen olarak Bilgisayar modülleri (PISA 2006 to 2012) Tamamı Bilgisayar Tabanlı Test Çalışması Seçmeli bileşen olarak Kağıt-kalem modülleri (PISA 2015)

14 PISA 2015 Tasarım Geliştirme Çalışmaları; işbirlikçi problem çözme ile birlikte fen, matematik okur yazarlığı ve okuma becerileri alanları için kağıt-kalem, Bilgisayar uygulaması şeklinde yapılacak olan tüm yeni fen alanı ve işbirlikçi problem çözme uygulaması için gerekli materyallerin tasarımları üzerine çalışmaları kapsamaktadır PISA 2015 Tasarım Geliştirme Çalışmaları

15 Seçmeli - ücretli anketler (kağıt-kalem ve bilgisayar tabanlı); Finans okur- yazarlığı (Financial Literacy), Veli, (Parent Questionnaire), Eğitim Kariyeri (EC Questionnaire), Bilgisayar Kullanım Anketi (ICT Questionnaire) ve Öğretmen Anketleri (Teacher Questionnaire), Zorunlu - ücretsiz anketler (kağıt-kalem ve bilgisayar tabanlı) ; Okul (School Questionnaire) ve Öğrenci Anketleri (Questionnaire) PISA 2015 Tasarım Geliştirme Çalışmaları

16 PISA 2015 alanı Fen ağırlıklı olacaktır. Fen okuryazarlığı nedir? Duyarlı bir vatandaş olarak bilim ile ilgili olan sorunlarla ve bilimsel fikirlerle ilgilenme yeteneğidir. PISA 2015 Fen Okur-yazarlığı Çerçevesi

17 Bu nedenle, Fen okur-yazarı olan kişi; Bilimsel olarak fenomenleri açıklayabilir Bilimsel araştırmayı tasarlayabilme, çözümleyebilir Verileri yorumlayabilir ve bilimsel anlamda kanıtlayabilir. PISA 2015 Fen Okur-yazarlığı Çerçevesi

18 Kaynak Kişisel Yöresel/ulusal Küresel Görüntülenecek bireysel ihtiyaç Yeterlikler Bilimsel olarak fenomenleri açıklayabilme Bilimsel araştırmayı tasarlayabilme, çözümleyebilme Verileri yorumlayabilme ve bilimsel anlamda kanıtlayabilme Bilgi İçerik Yöntimsellik Farkındalık Davranışlar Fen e olan ilgi Araştırmalar için bilimsel yaklaşımlar değerlemesi Çevre hakkında farkındalık Birey bundan nasıl etkilenmektedir?

19 Hangi bilgiler değerlendirilmektedir? Fiziksel sistemler Yaşam sistemleri Yeryüzü ve uzay sistemleri PISA 2015 Fen Okur-yazarlığı Çerçevesi

20 PISA 2015 Test Uygulaması Seçenek 1 Kağıt-Kalem Uygulaması (120 Dk) Seçenek 2 Bilgisayar Tabanlı Değerlendirme (120 Dk) Katılan ülkelere uygulama için iki seçenek sunulmaktadır.

21 PISA 2015 Test Uygulaması Seçenek 1 Kağıt-Kalem Uygulaması Alanları (120 Dk) Matematik Fen Okuma – Becerileri

22 Seçenek 2 Bilgisayar Tabanlı Uygulama (120 Dk) Fen Okuma Becerileri PISA 2015 Test Uygulaması Matematik

23 PISA 2015 Anket Uygulaması Zorunlu Anketler (Ücretsiz) Öğrenci Anketi (30 Dk) Veli Anketi

24 Bilgisayar Kullanım Anketi Veli Anketi (36,000 Avro ) Öğretmen Anketi ( Avro) Eğitim Kariyeri Anketi Seçmeli Anketler (Ücretli) Finans Okur- yazarlığı Anketi PISA 2015 Anket Uygulaması

25 PISA 2015 Uygulaması Seçenekleri Bilgisayar Tabanlı Sınav (120 dk) Öğrenci Anketi (30 dk) Seçmeli Anketler Bilgisayar Okur- yazarlığı (10 dk) Eğitim Kariyeri (10 dk) Finans Okur-yazarlığı Anketi (60 dk) Örneklem : 6300 (150 okul x 42 öğrenci) Kağıt-Kalem Sınav (120 dk) Öğrenci Anketi (30 dk) Finans Okur-yazarlığı Anketi (60 dk) Örneklem : 5250 (150 okul x 35 öğrenci)

26 PISA BTD Örnek Soru Ekranı

27 PISA Kâğıt-kalem Soru Örneği

28 Teşekkür Ederiz PISA Türkiye


"PISA 2015 UYGULAMASI. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı- PISA İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı-OECD tarafından yürütülen Uluslararası." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları