Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 İlkokul matematiğinin kavranmasına yardımcı olan; kutu, kartvizit ve manyetik kartlardan oluşan settir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " İlkokul matematiğinin kavranmasına yardımcı olan; kutu, kartvizit ve manyetik kartlardan oluşan settir."— Sunum transkripti:

1

2

3  İlkokul matematiğinin kavranmasına yardımcı olan; kutu, kartvizit ve manyetik kartlardan oluşan settir.

4  Matematik iki ana bölüme ayrılır. Bunlar;

5  1. İşlemler  2. Problemler.

6  İşlem becerilerinin kazandırılması, özellikle ilkokul matematik programında birincil amaçtır.  İlkokulda, matematik ders saatlerinin yaklaşık %60-70’i işlem becerilerinin kazandırılması için harcanmaktadır.

7  Öğrencilerimiz evdeki çalışma saatlerinin %60- 70’ini de yine matematiğe ayırmalarına rağmen, arzu edilen başarıya ulaşamamaktadırlar.

8  Hiç bir yetişkin, çocuklar kadar “duygularını iyi saklama” yeteneğine sahip değildir.  Başarısızlık ile karşılaşan çocuk çok büyük bir ustalıkla yaşadığı sıkıntıları çevresine hiç yansıtmaz ve bu ezikliği içine gömer.

9  Özellikle, başarısızlık karşısında ebeveynin gösterdiği tepki de, çocuğun mutsuzluğunu ve kendine olan güvensizliğini iyice pekiştirmektedir.

10  Özellikle matematik, öğrencilerimizin sıkıntıya düşmesinde başrolde oynamaktadır.

11 Ancak ilkokulda somut materyallerin kullanılması; 1. Öğrenmeyi kolaylaştırır. 2. Öğretmenin ve öğrencinin yükünü azaltır. 3. Daha az çalışma ile daha çok öğrenme gerçekleşir. 4. Tam öğrenme gerçekleşir. 5. Verilen ödevlerle de bu materyaller kullanılarak pratik yapma imkanı sağlanır.

12  İlkokul çağındaki öğrencilerin, soyut düşünme yetenekleri henüz tam olarak gelişmediğinden, somut araçlar kullanmaları mutlaka gerekmektedir.

13  Yapılan araştırmalar sonucunda “ insanlar; gördüklerinin % 30’unu, işittiklerinin % 20’ sini, hem görüp, hem de işittiklerinin % 50’sini, söylediklerinin %70’ini, yaptıklarının ise % 90’nını hatırladıklarını göstermektedir.” (Uyar 1997: 52-53)

14  KAVRAMATİK HANGİ KONULARDA YARDIMCI OLUR?

15 1. Sayıları Onluk ve Birliklerine Ayırma 2. Birer ve Onar Ritmik Sayma 3.Eşleme 4. Sayılarda Büyüklük ve Küçüklük 5. Toplama İşlemi 6. Çıkarma İşlemi 7. Kesirler (Tam ve Yarım) 8. Örüntü 9. Geometrik cisimler

16 1. İki Basamaklı Doğal Sayılar 2. Birer ve onar ritmik sayma 3. Toplama İşlemi 4. Çıkarma İşlemi 5. Doğal Sayıların Sıralanması 6. Deste, Düzine Kavramı 7.Kesirler(Tam,Yarım ve Çeyrek) 8. Paralarımız( Lira ve kuruş ile işlemler) 9. Saatler (Tam ve Yarım Saatler) 10. Sayı Doğrusu Modeli 11. Ağırlık Ölçüleri (Kilogram ve Yarım Kilogram) 12. Sıvı Ölçüleri (Sürahi, Bardak) 13. Uzunluk Ölçüleri (Metre, Santimetre) 14. Geometrik Cisimler

17 1. Üç Basamaklı Doğal Sayılar 2. Birer, onar ve yüzer ritmik sayma 3.Toplama İşlemi 4. Çıkarma İşlemi 5. Kesirler 6. Uzunluk Ölçüleri 7. Sıvı Ölçüleri 8. Hacim Ölçüleri 9.Ağırlık Ölçüleri 10.Zaman Ölçüleri 11.Paralarımız

18 1.Doğal Sayılar 2. Birer, onar, yüzer ve biner ritmik sayma 2. Toplama İşlemi 3. Çıkarma İşlemi 4. Hacim Ölçüleri( L-mL) 5. Ondalık Sayılar 6. Yıl, Ay, Gün İşlemleri 7. Uzunluk Ölçüleri(km-m, m-cm, cm-mm) 8.Ağırlık Ölçüleri(t-kg, kg-gr gr-mgr) 9.Saat problemleri

19  Her gün bin bir emek ve umutla hazırlayıp okula gönderdiğimiz çocuklarımız, sırtlarında taşıdıkları kilolarca ağırlıktaki çantaları ile yıllarca okul yollarını aşındırıp, sınıf sıralarında ter dökerken, karşılaştıkları zorluklar ile pes edebilmekte ve bu yetmiyormuş gibi bazen de “tembel“ damgası yemektedirler.

20  Ülkelerin eğitim sistemlerinin başarısını belirlemeye yönelik yapılan araştırmalar sonucunda; Finlandiya 1., Güney Kore 2., ve Japonya 3. olurken, ülkemiz 50 ülke arasından ancak 39. sırada yer bulabilmiştir.  Bu başarısızlığın oluşturduğu maddi ve manevi kayıplarının ise hesaplanması mümkün değildir.

21 1. Kartların sayılması zordur. 2. Kartlar yerlere atılıp kaybolur. 3. Kutu dayanıksız ve üzerine basıldığında ezilecek yapıdadır.

22 1.Kartların sayılması zordur: Kartlar, en rahat sayılabilecek cisimlerdir. Düştüklerinde ; zıplama, çevreye serpilme gibi özellikleri de bulunmamaktadır.

23  2. Kartlar yerlere atılıp kaybolur. Verilen kart sayıları ihtiyacı fazlasıyla karşılamaktadır. Ayrıca öğrencinin küçük bir dikkati ile de kartların kaybolma ihtimali çok düşüktür.

24  3. Kutu dayanıksız ve üzerine basıldığında ezilecek yapıdadır :  Kutunun dış yüzeyi kalın mukavvadan imal edilmiş olup, kolay bozulmayacak bir yapıya sahiptir. Ancak yine de özellikle evde, çalışma yapılan yerin masa olmasında ve çalışma sonrasında materyalin ortalıktan kaldırılmasında fayda vardır.

25  Ayrıca biz diyoruz ki: Bir toplantı düzenlenerek materyal tanıtılır. Önemi anlatılarak velilerden destek istenebilir.

26  Öğrencilerin aracı kullanırken nelere dikkat etmesi gerektiği, veli ve öğretmen tarafından uygulamalı olarak anlatılırsa kısa zamanda sorunlar ortadan kalkar.  Evde yapılacak kart sayma ve düzenleme çalışmaları ile öğrencinin pratiği de geliştirilir.

27  “Bu sorunların çözülmesi ise öğretmen, veli ve en önemlisi de öğrencilerimiz için çok büyük bir avantaj sağlayacaktır.” diye düşünüyoruz.

28

29 Elbette ki hayır.  Ancak öğrenci, matematiğin işlemler becerisi gerektiren pek çok konuyu, daha az zamanda, daha kolay, daha kalıcı ve tam olarak öğreneceğinden, asıl üzerinde durulması gereken “problem çözme” konularına daha fazla vakit ayrılabilecektir.  Öğretmen ise, büyük bir yükten kurtulmuş olarak diğer konulara daha fazla zaman ayırabilecektir.  Öğrenciler işlem gerektiren konuları öğrenmenin de avantajı ile problem çözme çalışmalarına daha fazla konsantre olabileceklerdir.  Son olarak bu materyal öğrencileri kitap, defter ve test üçgeninden bir nebze olsun kurtararak matematik dersine renk katacaktır diye düşünüyoruz.

30  ÖĞRETMEN VE VELİLERİMİZDEN RİCAMIZ BU İMKANI CİDDİ OLARAK ARAŞTIRIP DÜŞÜNMELERİ…

31 BAŞARILAR DİLERİZ.


" İlkokul matematiğinin kavranmasına yardımcı olan; kutu, kartvizit ve manyetik kartlardan oluşan settir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları