Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

İLETİŞİM BECERİLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "İLETİŞİM BECERİLERİ."— Sunum transkripti:

1 İLETİŞİM BECERİLERİ

2 İletişim Nedir? İletişim; karşılıklı bilgi alışverişine dayanan etkinliklerin tümüdür. İletişim; bireyin toplumsallaşmasını sağlayan bir süreçtir. İnsanlar arası duygu ve düşünce alışverişidir.

3 İletişim Nedir? İletişim Türleri:
Her türlü iletişim insanların psikolojik gereksinmelerinin sonucudur. İletişim Türleri: Sözel İletişim Sözsüz iletişim

4 İletişimi etkileyen olumlu ve olumsuz etkenler nelerdir?
Kabul Duygularımızın türleri Dinleme Önyargı ...

5 Duygular Duygular normaldir. Herkeste duygu vardır.
Tüm duygular harekete geçmemizi sağlayan temel dürtülerdir. Duygusal zihin akılcı zihinden daha hızlıdır. Duygular bizi iyi veya kötü hissettirir ama bizi iyi veya kötü yapmaz.

6 Duygular Duygular düşünce değildir. Kimse duygunuzun yanlış olduğunu ıspat edemez veya tartışamaz. Duyguların ifade edilmesi, davranışa dönüşmesini engeller.

7 İLETİŞİMSİZLİK OYUNU

8 Benim söylediklerime aldırış etmeyin, konuyu değiştirin
Benim söylediklerime aldırış etmeyin, konuyu değiştirin.Ben konuşurken sözümü kesin. Benim söylediklerime gülüp geçin. Benim söylediklerimle ilgili ahlak dersi verin. Benim söylediklerimi dikkatle onaylayın.Benim söylediklerimi eleştirin.(6 öğrencinin yakalarına bu cümleler yazılır ve bu duruma göre iletişim sağlanmaları istenir. Sonunda öğrencilerden yakalarında ne yazdığının tahmin etmeleri beklenir ve oyun iletişimde önyargılarla bağlanır.

9 Bir sorunla karşılaştığınızda neler yaparsınız
Bir sorunla karşılaştığınızda neler yaparsınız? Bir arkadaşınız veya herhangi bir yakınınız sorunla karşılaştığında ona nasıl yaklaşırsınız?

10 İyi bir dinleyicinin özellikleri nelerdir?
Göz teması kurar. Sabırlıdır. Konuşan kişinin sözünü kesmez Karşısındaki kişinin anlattıklarıyla ilgili sorular sorarak açılmasını sağlar. Empati kurabilir. Karşısındakini ilgiyle dinler Eleştiri yapmaz ve yargılayıcı değildir. Konuşulan konuyu özetler ve kendi cümleleriyle doğru şekilde ifade edebilir. ( Etkin- aktif dinleme)

11 İletişim Engelleri Kişiler bir sorunla karşılaştıklarında, dinleyenler genellikle “öğüt verme”, kendi deneyimlerinden örnekler verme, veya soru sorma yöntemlerine başvururlar. Bütün iyi niyetlere rağmen, bu tür yaklaşımlar sorunu çözmek yerine sorun yaratma şekline dönüşebilir.

12 İletişim Engelleri 1) Emretme, yönetme (Yapmak zorundasın vb.)
2) Uyarma, tehdit etme (Yapmazsan....vb.) 3) Ahlak dersi, vaaz verme (.... Yapmalıydın vb.) 4) Öğüt verme, çözüm getirme (Bence....yapmalısın) 5) Mantık yoluyla inandırma, tartışma (Gerçek şu ki...vb.) 6) Yargılama, eleştirme,suçlama (Sen zaten tembelsin...vb.)

13 İletişim Engelleri 7) Övme, görüşüne katılma, teşhis koyma
8) Ad takma, küçük düşürme (Koca bebek, sulugöz) 9) Tahlil etme, teşhis, tanı koyma (Herhalde çok yorgunsun vb.) 10) Güven verme, teselli etme(Boşver düzelir...vb.) 11) İncelemek, araştırmak, soruşturmak(neden? niçin? kim?) 12) Konu değiştirme, işi alaya vurma 13) Karşılaştırma

14 Engelli Cümleler Hep böyle geç kalıyorsun saatin farkında değil misin?
Eve gidince yemeğini zamanında yiyip geç olmadan uyumalısın Aldırma biraz neşelen, bu yaşta olur bunlar, zamanla kendini daha iyi hissedersin Anne/baba olunca anlarsın

15 ETKİN DİNLEMEME OYUNU

16 İki grup oluşturulur. Önce bir grup ayakta diğeri otururken,aralarında mesafe uzakken, sırtlarını birbirine dönerek ve göz kontağı kurmadan iletişime geçmeleri istenir. Etkinlik sonunda paylaşımlar alınır.

17 Etkin(Aktif) Dinleme Aktif bir dinleyici olmak için; öncelikle karşınızdaki kişinin ne anlatmak istediğinden emin olmanız gerekmektedir. İyi bir dinleyici olmak zaman ve çalışma isteyen bir süreçtir. Etkin dinleme; yanlış anlama ve anlaşılma olanağı bırakmaz.

18 Etkin(Aktif) Dinleme Etkin dinlemede dinleyen; kişinin kodlanmış iletisinden ne demek istediğini, ne düşündüğünü, hangi duyguları yaşadığını anlamaya çalışır. Etkin dinlemede dinleyen, bir sorun varsa çözüm sunmaz. Bu nedenle sorunun sorumluluğu hep dinleyende kalır. Kişi tüm duygu ve düşüncelerinin kabul gördüğünü, anlaşıldığını anladıktan sonra rahatlar ve sorunu üzerine düşünmeye başlar.

19 Etkin dinleme örnekleri
Ders çalışmaktan çok sıkıldım. ? Yarınki sınavdan kesin zayıf alacağım. Beni hiç anlamıyor. ...

20 Drama Öğrenci-öğretmen Öğretmen-müfettiş !

21 Düşündüğünüz Söylemek istediğiniz Söylediğinizi sandığınız Söylediğiniz Karşınızdakinin duymak istediği Duyduğu Anlamak istediği Anladığını sandığı Anladığı Arasında faklar vardır. Slyviane Herpin

22 Dinlediğiniz için teşekkürler 


"İLETİŞİM BECERİLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları