Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

© 2006 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "© 2006 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries."— Sunum transkripti:

1 © 2006 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries in the United States and other countries. *Other names and brands may be claimed as the property of others. Intel ® Öğretmen Programı Liderlik Forumu

2 2 Başlarken Forumu Tanıma Temel Soru Eğitim liderleri, öğrencilerin başarılarını arttırmak amacıyla, öğretmenlerin daha etkili öğretim süreçleri yürütmelerine nasıl yardımcı olabilirler? Sorular Intel ® Öğretmen Programı Liderlik Forumu’nun temel amacı nedir? Forum sonunda neler kazanmış olacaksınız?

3 3 Intel ® Öğretmen Programı Liderlik Forumu, teknolojinin öğretim ve yönetim süreçlerinde bir araç olarak etkili kullanımını teşvik etmek, desteklemek ve model olmak konularında size yardımcı olmak amacıyla oluşturulmuştur. Başlarken | Etkinlik 1 Temel Amaç

4 4 Sizin hedef(ler)iniz nedir? Neler bekliyorsunuz? Başlarken | Etkinlik 1 Kazanımlar

5 5 Forum Hedefleri Öğrenme-öğretme süreçlerinde teknolojinin etkili ve verimli biçimde kullanımını özendirmede, desteklemede ve bu konuda model ya da örnek olmada eğitim liderlerinin oynadığı önemli rolü incelemek. Mesleki gelişimi, uygulamaları ve öğrencilerin kalıcı öğrenmesini desteklemek için mevcut kaynakları ve teknoloji araçlarını saptamak, bunlara erişmek ve kullanmak. Öğrencilerin daha kalıcı öğrenmesini sağlamak için teknolojiden yararlanmayı teşvik eden belirli liderlik davranışlarının bir listesini oluşturmak. ISTE Temel Koşullarını ve Liderler/Yöneticiler için ISTE Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartlarını (NETS-A) incelemek, analiz etmek ve uygulamak. Okulunuzda ya da ilinizde/ilçenizde uygulanacak bir Eylem Planı oluşturmak.

6 6 Yöneticiler için Ulusal Eğitim Teknolojileri Standartlarını (NETS-A) biliyor musunuz? A. Evet B. Hayır

7 7 Başlarken | Etkinlik 2 Tanışmak Adınız Okulunuzu ya da iliniz/ilçeniz ile ilgili bilgiler Göreviniz

8 8 Başlarken | Etkinlik 3 Eylem Planı Şablonuna Bakış Kişisel Eylem Planı – KİŞİSEL olarak ne yapabilirim?… Standart Alanı Kısa VadeOrta VadeUzun Vade I. Liderlik ve Vizyon II. Öğrenme ve Öğretme III. Verimlilik ve Mesleki Uygulamalar/ Üstlenilen Görevler IV. Destek, Yönetim ve İ şlemler V. Değerlendirme VI. Sosyal, Yasal ve Et ik Konular

9 9 Forum Gündemi Başlarken | Forumun Tanıtımı Modül 1 | İyi Uygulama ve Kaynakları İncelemek Modül 2 | Web 2.0 Teknolojilerini Keşfetmek Modül 3 | Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek Modül 4 | Eylem Planını Geliştirmek Kapanış | Değerlendirme

10 10 Modül 1 | Etkinlik 1: Paradigma Değişimini Fark Etmek Paradigma, herhangi bir alanda yerleşik yazılı ve yazılı olmayan tüm kurallar ve uygulamalar Günlük yaşamda paradigma değişimi Eğitimde paradigma değişimi

11 11 Modül 1 | Etkinlik 2: Değişimi Yönetmek

12 12 Modül 1 | Etkinlik 2 Varsayımlar Öğretmenlerin etkililiğini destekleyen liderler … Teknolojinin önemli olduğuna ve öğrenme ve öğretmede fark oluşturduğuna inanır. Teknoloji ve öğretmenleri destekleme konularında isteklidir. Bunun öğrenciler için yapılacak doğru şey olduğuna inanır.

13 13 Soru1 Şimdiki görevim: A. Müdür B. Müdür Yardımcısı C. İl Milli Eğitim Müdürü D. İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı E. Müfredat Yöneticisi F. Teknoloji Koordinatörü G. Diğer

14 14 Soru 2 Liderlikteki deneyimim (kaç yıllık lider olduğum): A. 1-5 yıl arası B yıl arası C yıl arası D. 16 ya da daha fazla yıl

15 15 Soru 3 Hangisi görev yaptığım kademeyi en iyi açıklar? A. İlköğretim 1. Kademe B. İlköğretim 2. Kademe C. Ortaöğretim D. İl Müdürlüğü E. Birden fazla kademe

16 16 Soru 4 Vazgeçemeyeceğim takvim: A. Kağıttır B. Elektroniktir

17 17 Soru 5 Elektronik iletişim (e-posta) trafiğim: A. Çok az posta gönderimi/alımı B. Haftada 20 e-posta (gelen/giden) C. Her gün en az yarım saat ayırırım, her hafta iki yüzden fazla e-posta D. E-posta hayatımın büyük bölümünü kapsıyor

18 18 Soru 6 Bilgisayarda kelime işlemci programını kullanma amacım: A. Hiçbir şey için B. Birkaç kaba taslak yazmak için, ama her hafta değil C. Hafta boyunca düzenli olarak epeyce D. Not almak, taslak hazırlamak, takvim oluşturmak ve gündem belirlemek vb. için her gün

19 19 Soru 7 Elektronik sunular ile ilişkim: A. Yalnızca izlerim B. Birkaç tane yapmayı denedim (10’dan az) C. 10’dan fazlası için yardım ettim ya da yardım aldım D. Onları kullanmadan önce nasıl çalışıyormuşum hatırlamıyorum bile

20 20 Soru 8 Bir avuç içi bilgisayarı/aracı kullanma sıklığım: A. Nadiren B. Ara sıra C. Her gün D. Her anım

21 21 Soru 9 Bir Web 2.0 aracını (Web Günlüğü, Wiki, Facebook vb.) kullanma sıklığım: A. Nadiren B. Ara sıra C. Her gün D. Her anım

22 22 Soru 10 Teknoloji kullanımında kişisel üretkenliğimi ve etkililiğimi geliştirmek için yeterlik düzeyim: A. Yetersiz – Kağıdım kalemim nerede? B. Biraz yeterli – Teknolojiyi severim ama öğrenmeye zamanım yok. C. Yeterli – Teknoloji bana yardımcı olur ve teknolojileri, nasıl kullanabileceğimi tanımaktan memnunluk duyarım. D. Yeterli ötesi – Yeni çıkacak teknoloji ürünlerini beklerken sabırsızlanıyorum!

23 23 Soru 11 Öğretim süreçleri için sınıfta teknoloji kullanımıyla ilgili bilgi düzeyim: A. Çok az – Nasıl bir şey olduğundan pek emin değilim B. Orta – Sanırım gördüğümde ne olduğunu anlayabilirim C. İyi – Ne aradığımı iyi bilirim D. Uzman düzeyi – Öğretmenlerime öğretim süreçlerinde teknolojiyi kullanma konusunda eğitim verebilirim

24 24 Soru 12 Öğretmenlerime sınıfta günlük derslerinde teknoloji kullanımlarına yardımcı olmadaki yeterlik düzeyim: A. Çok düşük – Sınıflarda teknolojiyle ilgili olarak nelerin işe yarayacağından pek emin değilim B. Düzeliyor – Birkaç şeyi biliyorum ve bir şeyler öğreniyorum C. Kendinden emin – Teknoloji ile öğretim konusunda iyi durumdayım ama halihazırda buna ilişkin bir planım yok D. Giderek gelişmekte – Bir planım var ve çalışarak plan üzerinde ilerliyorum

25 25 Modül 1 | Etkinlik 3 Intel ® Öğretmen Programını Anlamak Neden Intel eğitime yatırım yapmaktadır? Intel ® Öğretmen Programını nasıl buluyorsunuz? Neden?

26 26 Modül 1 | Etkinlik 3 Intel ® Öğretmen Programını Anlamak 2000 yılında piyasaya sürülmüş dünya çapında yaygın bir programdır 35 ülkede 3 milyondan fazla öğretmen bu programla eğitimden geçmiştir Program, öğrenci başarısını desteklemek için öğretmen etkinliğini geliştirme ve bu süreçte teknoloji araçlarının kullanımı konularının ötesine geçer

27 27 Modül 1 | Etkinlik 3 Intel ® Öğretmen Programı için Temel Değerlendirme Bulguları ** Yönetsel destek önemlidir ama çeşitlilik gösterir Destek çoğunlukla şunlarla sınırlıdır: –Teknik kaynaklar –Teknik destek personeli

28 28 Modül 1 | Etkinlik 4 Kaynakları Gözden Geçirmek 1.Kaynak CD’yi yerleştirin. 2.Buradan Başlayın’a tıklayın ve sonra CD’yi Başlatın’a tıklayın. 3.CD içinde yer alan kaynakları inceleyiniz. 4.Kaynak CD için önerebileceğiniz kaynaklar varsa bunları not alıp Eğitici Liderinize ulaştırın.

29 29 1.Kaynak CD’yi yerleştirin. 2.Buradan Başlayın’a tıklayın ve sonra CD’yi Başlatın’a tıklayın. 3.Sol bölmedeki Forum Araçlarını ve sonra da Forum Web Sitesini tıklayın. 4.Bağlantılar üzerine tıklayarak kaynaklara ulaşın. 5.Web sitelerinin içinde dolaşarak ve kitabınızdaki yönergeleri takip ederek kaynakları keşfetmeye çalışın. Modül 1 | Etkinlik 5 Teknoloji Kullanımına Yönelik Web Kaynaklarını Saptamak

30 30 Modül 1 | Etkinlik 5 Teknoloji Kullanımına Yönelik Web Kaynaklarını Saptamak Hangi kaynakları yararlı buldunuz? Neden? Hangi ünite planları ilginizi çekti? Öğretmenlere teknoloji kullanımı konusunda yardımcı olurken bu kaynaklar nasıl bir yarar sağlar?

31 31 Modül 2 Web 2.0 Araçlarını Keşfetmek Modül Soruları Web 2.0 teknolojilerini, okulumun ya da ilimin/ilçemin teknoloji planları içine nasıl entegre edebilirim? Öğretmenler ve öğrenciler küresel topluluklarla iletişim kurabilmek, öğrenme- öğretme süreçlerini geliştirebilmek için hangi araçları kullanabilirler? Web 2.0 araçları öğretmenlerle, ailelerle, öğrencilerle ve toplum üyeleriyle gerçekleştirilen günlük iletişime nasıl bir katkı sağlar?

32 32 Modül 2 | Etkinlik 1 Web 2.0 Araçlarını Anlamak Okulunuzda ya da ilinizde/ilçenizde Web 2.0 araçlarını kullanıyor musunuz? Nasıl?

33 33 Modül 2 | Etkinlik 3 Web 2.0 Araçları Belirlemek İnternette araştırma yaparak farklı Web 2.0 araçlarını (Yack Pack, You Tube, Delicious, vb.) ve örneklerini (Blogcu, Wikispaces, Google sites, vb.) katılımcılarla paylaşınız.

34 34 Modül 3 Liderlik Davranış ve Standartlarını İncelemek Sınıfta teknoloji kullanımının nasıl olduğunu görmemiz için bir fırsat olarak, Modül 3 bizi etkili teknoloji kullanımını destekleyecek belirli liderlik davranışlarına götürecektir.

35 35 Modül 3 Liderlik Davranış ve Standartlarının İncelenmesi Modül Soruları Öğretim sürecinde teknoloji kullanımını desteklemek için hangi üç liderlik davranışının temel rol oynadığına inanıyorsunuz? Yöneticilere yönelik hangi ulusal standartlar bulunmaktadır ve öğretim sürecinde teknolojinin etkili kullanımını desteklemek için hangi temel koşullar gereklidir?

36 36 Modül 3 | Etkinlik 2 Görsel Sıralama Aracını Tanımak Görsel Sıralama Aracı: Sıralama için ve listelerdeki maddelerin karşılaştırılması için ücretsiz çevrimiçi kaynak Öğretmenlerin ve öğrencilerin üzerinde çalışabilecekleri serbest bir alan

37 37 Modül 3 | Etkinlik 1 Görsel Sıralama Aracını Tanımak Etkili teknoloji kullanımını desteklemede liderlik davranışlarını sıralamak ve karşılaştırmak için Görsel Sıralama Aracını kullanın Kendi önem sıranıza göre davranışları sıralayın

38 38 Modül 3 | Etkinlik 2 Sisteme Giriş Öğretmen Adı: Eğitici Lider Öğretmen Adını buraya girin Takım Adı: Kullanıcıxx (xx 1’den 20’ye kadar size atanmış numaradır) Şifre: Kullanıcıxx (Takım Adıyla aynı) Sonraki etkinliklerde hatırlayabilmeniz için Sisteme Giriş Bilgileri bölümüne bunları yazın

39 39 Modül 3 | Etkinlik 2 - Davranışları Sınıflandırmak ve Sıralamak - Sıralamaları Karşılaştırmak ve Tartışmak Sisteme giriş (bunu zaten yapmıştınız) Sınıflandırın ve sıralayın Karşılaştırın ve tartışın Kaydedin ve sistemden çıkın

40 40 Lider Davranışlarının Sıralanması (En Önemlileri) Vizyonun paylaşımı (Ia) Araştırmayı temel alma (Ie) Teknoloji ortamının desteklenmesi (IIb) Nitelikli teknoloji kullanımı (IIe) Teknoloji kullanımında model olma (IIIa) Kaynakların dağıtımı (IVc) Personelin değerlendirilmesi (Vc) Eşit erişim (VIa) Gizlilik/güvenlik (VIc)

41 41 Modül 3 | Etkinlik 3 Yöneticiler için Standartları Anlamak ISTE – Eğitim Teknolojisi Uluslararası Topluluğu NETS – Ulusal Eğitim Teknolojisi Standartları –NETS “A” Yöneticiler için –NETS “T” Öğretmenler için –NETS “S” Öğrenciler için

42 42 Modül 3 | Etkinlik 3 ISTE NETS-A Standartlarını İncelemek I. Liderlik ve Vizyon II. Öğrenme ve Öğretme III. Verimlilik ve Mesleki Uygulamalar/Üstlenilen Görevler IV. Destek, Yönetim ve İşlemlikler V. Değerlendirme VI. Sosyal, Yasal ve Et ik Konular

43 43 Modül 3 | Etkinlik 4: Sıralamayı Tekrar Gözden Geçirmek Belirlediğiniz en önemli lider davranışlarını hatırlayın NETS-A Görsel Düzenleyicisinde yer alanlar ile kendi belirlediklerinizi karşılaştırın Grubunuzla/arkadaşınızla yaptığınız karşılaştırma sonuçlarınızı paylaşın

44 44 Modül 3 Soru Modül 3’ün bana en çok yardımcı olduğu konu… 1.Görsel Sıralama Aracı 2.ISTE NETS-A Görsel Düzenleyicisi 3.Birlikte Konuşma ve Düşünme

45 45 Modül 4 Eylem Planınızı Geliştirmek Teknoloji kullanımının nasıl olduğunu ve etkili teknoloji kullanımını destekleyecek liderlik davranışlarının neler olduğunu gördükten sonra, bu Modül kişisel eylem planınızı geliştirirken öğrendiklerinizi uygulamanıza yardımcı olacaktır.

46 46 Modül 4 Kendi Eylem Planınızın Yapılandırılması Modül Sorusu: Okulumda ya da ilimde/ilçemde teknolojiden etkili ve verimli biçimde yararlanmak için kişisel olarak neler yapabilirim? Kısa, orta ve uzun vadede hangi liderlik davranışlarını sergileyebilirim?

47 47 Modül 4 | Etkinlik 1 Eylem Planı Şablonunu İncelemek Standart Kısa VadeOrta VadeUzun Vade I. Liderlik ve Vizyon II. Öğrenme ve Öğretme III. Verimlilik ve Üstlenilen Görevler IV. Destek, Yönetim ve işlemler V. Değerlendirme VI. Sosyal, Yasal ve Et ik Konular Kişisel Eylem Planı – KİŞİSEL olarak ne yapabilirim?…

48 48 Modül 4 | Etkinlik 1 Eylem Planı Örneği Standart Kısa VadeOrta VadeUzun Vade I. Liderlik ve Vizyon II. Öğrenme ve Öğretme Teknoloji Komitesi: ISTE NETS-T ile ilgili öğretmenlere sorun III. Verimlilik ve Üstlenilen Görevler Sunum programının nasıl kullanılacağını öğrenin ve personel toplantılarında kullanın IV. Destek, Yönetim ve İşlemlerler V. Değerlendirme İlköğretim 2. kademe için veri toplayıp analiz edebileceğiniz bir sistem kurun VI. Sosyal, Yasal ve Et ik Konular

49 49 Modül 4 | Etkinlik 1 İşlevsel Plan Oluşturmak İsteklilik Amaçlılık Gerekli kaynaklar Bağlantı kurulacak ya da sürece dahil edilecek kişiler Bu konuda düşündüğünüz başka bir şey var mı?

50 50 Modül 4 | Etkinlik 2 Eylem Planlarını Paylaşmak Eylem planınızı uygularken ne tür sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz? Önemli role sahip paydaşların sürece aktif katılımını nasıl sağlayacaksınız? Planınızı uygulamaya yönelik hangi acil eylemleri gerçekleştirmeye çalışırsınız? Okulunuzda ya da ilinizde/ilçenizde teknoloji kullanımını yaygınlaştırmak ve geliştirmek için bireysel olarak siz ne yapacaksınız?

51 51 Modül 4 Soru Eylem planı için planlama yaparken en fazla aşağıdakilerin hangisinden yardım aldınız? 1. Eylem Planı Şablonu 2. Eylem Planı Şablon örnekleri (Ekler) 3. Eylem Planı fikirleri (Ek D) 4. Eylem Planına ilişkin eşleş-paylaş etkinliği

52 52 Modül 4 | Etkinlik 3 Sonraki Aşamaya Odaklanmak

53 53 Modül 4 | Etkinlik 4 Forumu Değerlendirmek Çevrimiçi ankete katılın: 1.http://www.hmh- degerlendirme.com/intel/forum bağlantısına gidin.http://www.hmh- degerlendirme.com/intel/forum 2.Anketi tamamlamak için ekrandaki yönergeleri takip edin.

54 54 Tebrikler !!! Intel ® Öğretmen Programına Liderlik Forumu’na katılımınızdan dolayı teşekkür ederiz. Teknoloji kullanımı konusundaki harcadığınız emek, zaman ve yorumlarınız için sizi tebrik ediyoruz!


"© 2006 Intel Corporation. All rights reserved. Intel and the Intel logo are trademarks or registered trademarks of Intel Corporation or its subsidiaries." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları