Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ 1.VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI 2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 3. DOĞRU ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 4. ÇALIŞMADAN BAŞARILI.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ 1.VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI 2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 3. DOĞRU ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 4. ÇALIŞMADAN BAŞARILI."— Sunum transkripti:

1

2 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ

3

4

5 1.VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI 2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 3. DOĞRU ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 4. ÇALIŞMADAN BAŞARILI OLMAK İÇİN…

6 BAŞARILI OLMAK İÇİN ETKİLİ ÇALIŞMAK GEREKİR ÇOK ÇALIŞMAK DEĞİL

7 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NE DEĞİLDİR? 1.Sınav Tarihlerinden Bir Veya İki Gün Önce Çalışmak 2.Yeterince Çalışmadığını Düşünüp yoğun sistemsiz bir şekilde ders çalışmak 3.Konuyu tam öğrenmeden soru çözerek ders çalışmak 4.Sevdiği Derslere Çalışıp Sevmediği Derslere Çalışmamak 5.Kendini Okul Hayatının Akışına Bırakarak Derslere Karşı İlgisini Kaybetmek,

8 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA NEDİR? “BİLİNÇSİZCE ÇOK ÇALIŞMAK” DEĞİL VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARINI BİLEREK VE BUNLARDAN GEREĞİNCE YARARLANARAK ETKİLİ ÇALIŞMAKTIR. “BİLİNÇSİZCE ÇOK ÇALIŞMAK” DEĞİL VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARINI BİLEREK VE BUNLARDAN GEREĞİNCE YARARLANARAK ETKİLİ ÇALIŞMAKTIR.

9 Aşağıdakilerin hangisi ders çalışmak için en fazla gereklidir? a) çalışma masası, b) gürültüden arınmış bir oda, c) istekli olma, açık bir hedefinin olması d) sıcak bir oda, e) açık televizyon,

10 HEDEFİNİZ BELLİ Mİ ? Hedefi belli olmayan gemiye hi ç bir r ü zgar yardım etmez.

11 AMA Ç LARIN VE Ö NCELİKLERİN BELİRLENMESİÜNİVERSİTE İŞ HAYATI SOKAKLAR ÖNCELİKLİ HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN…

12 ÖNCELİKLERİN BELİRLENMESİ 1.HAYAT AMAÇLARI LİSTESİ Bilgisayar mühendisi olmak İngilizceyi iyi derecede bilmek Basketbolda lig takımında oynamak 2.BİR İKİ YILLIK AMAÇLAR LİSTESİ 9. sınıf sonunda fen bölümüne yerleşmek İngilizceden 4. kuru tamamlamak Basketbol takımına seçilecekler arasında bulunmak 3.BİR AYLIK AMAÇLAR LİSTESİ Fizik sınavında geçer not almak Tarih sözlüsünde başarılı olmak Hafta sonunda okul grubuyla pikniğe gitmek

13 AMAÇ ÇİZELGEM 6. BİLGİSAYAR MÜHENDİSİ OLMAK 5. İNGİLİZCEYİ İYİ DERECEDE BİLMEK 4. BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜNÜ KAZANMAK 3. İNGİLİZCEDEN 4. KURU TAMAMLAMAK 2. FİZİK SINAVINDAN GEÇER NOT ALMAK 1. TARİH SÖZLÜSÜNDE BAŞARILI OLMAK

14 Amaçların Belirlenmesi

15 3) ÇALIŞMA ORTAMINIZ

16 ÇALIŞMA ODANIZDA Zamanınızı Boşa Geçirmeyin !…

17 ? TV nin Hayatımızdaki Yeri. Müzikle Ders Çalışılır mı ? Uzanarak ders çalışılır mı

18 YANLIŞ Ç ALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 1. AMAÇSIZ ÇALIŞMAK

19 2. PLANSIZ VE PROGRAMSIZ ÇALIŞMAK

20 3. EVİN DEĞİŞİK YERLERİNDE Ç ALIŞMAK

21 4. YATARAK VE UZANARAK Ç ALIŞMAK

22

23 5. TELEVİZYON KARŞISINDA Ç ALIŞMAK

24 6. M Ü ZİK DİNLEYEREK Ç ALIŞMAK

25 7. EZBERLEYEREK Ö ĞRENMEYE Ç ALIŞMAK

26 8. KAYNAKLARDAN YARARLANMAMAK

27 9. DERSLERDEN KORKMAK, ANLAYAMADIĞI DERSİ BIRAKMAK

28 A şağıdakilerden hangisi yanlış çalışma alışkanlıklarından birisi değildir ? A) dersi ezberler, önemli konuları ayırt etmez, B) çalışma yerini rasgele seçer, belli bir mekan kullanmaz, C) uykusu geldiği halde anlamasa da çalışmaya devam eder. D) televizyon izleyerek ve müzik dinleyerek çalışır. E) Uzanarak ders çalışır. F) ara vererek ders çalışır.

29 10. DERSLERLE İLGİLİ Ö NYARGILAR

30 11. D Ü ZENLİ DERS TEKRARI YAPMAMAK

31 12. Ç ALIŞMA ANINDA UYGUN DİNLENME ARALIKLARI VERMEMEK

32 Aşağıdakilerden hangisi verimli ders çalışmayı engelleyen faktörler değildir? a) çalışmayı tamamlamadan bırakmak b) arkadaşlara hayır! diyememek, d) uzayıp giden telefon konuşmaları yapmak, e) zihnin aile, arkadaş sorunlarıyla meşgul olması, f) çalışma hızını yavaş yavaş artırmak c) zorlanılan dersleri bırakmak

33 A. Davut nasıl sınıfta kaldı!?.. İlköğretimden 4.40 ile mezun oldu. Bilgisayarı vardı. Çalışma odası vardı. a) “ilköğretimden iyi ortalamam var dedi”. b). Sınavlardan bir iki gün önce çalıştı, c) sevdiği derslere çalışıp sevmediği derslere çalışmadı, d) kendini derslerin okulun akışına bıraktı, sınıfta kaldı.

34 NASIL OLMALI? 1.Çalışma yeri derli toplu, yalın; elden geldiğince sabit ve sakin olmalı 2.Yatakta, koltukta ve divanda uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, çalışmak için daha çok zaman yitirmenize neden olacaktır. 3.Sürekli aynı yerde ders çalışmalı. Aynı yerde ders çalışmak dikkatin daha çabuk toplanmasını sağlar. 4.Çalışma masanızda dikkatinizi dağıtacak nesneler olmamalı, sadece dersle ilgili nesneler bulunmalı. 5.Çalışma ortamının ders dışı faaliyetlerde kullanılma !. 6.Odadaki oksijen miktarını arttırmak için sık sık havalandırılması gerekir.

35 PLANSIZLIK Dikkatsizliğe, İsteksizliğe, Yorgunluğa, Bitkinliğe, Ve dalgınlığa neden olur.

36 PLANLI ÇALIŞIN Bir Taban Standardınız Olsun PLANAYLIKGÜNLÜK HAFTALIK

37 Plan Hazırlarken Hangi dersin, hangi saatte çalışılacağı belirlenmeli 1 2 Genellikle zor dersleri en iyi anlaşılan saatlerde çalışmak gerekir 3 En verimli saatler sabah saatleridir 4 O gün gördüğünüz dersleri çalışın 5 Yemekten yarım saat sonra çalışın 6 Ara vererek çalışın

38 Kere Yazmak Defa Okumaktan İyidir Çin Atasözü 1 Küçük kartonlara özet bilgiler yazın 10

39 Bir Dersi Bir Günde 9 Saat Çalışmaktansa, O Dersi 9 Gün Birer Saat Çalışmak Daha İyidir.

40 Bütün duyuları kullarak ders çalış..! Anlatarak Altını çizerek Özet çıkararak Soru sorarak Yazarak

41 Verimli ders çalışan öğrencinin alışkanlıklarından değildir? a) önce konu tekrarı sonra soru çözme b) akşam ve sabah etütleri c) ortamın dikkat dağıtan şeylerden arındırılmış olması d) yorgun ders çalışma E) günlük tekrar

42

43 SINAVDA BAŞARILI OLMAK İ Ç İN, HİÇBİR SORUYA BAKMADAN GEÇMEYİN TEST SÜRESİNİ İYİ AYARLAYIN TEST SIRASINDA KISA SÜRELİ ARALIKLAR VERİN TESTTE ALT ALTA 4 TANE AYNI ŞIK GELMEMELİDİR ZOR OLAN SORULARI İŞARETLEMEK ZORUNDA DEĞİLSİNİZ ÇÖZEMEDİĞİNİZ SORUYU SONRAYA BIRAKIN SINAVDAN SONRA YAPAMADIKLARIZI GÖZDEN GEÇİRİN.

44 7) UNUTMA DİKKAT **************** % 100 öğrendiğimiz bir şeyin 20 dakika içersinde yarısını 60 dakika içersinde %70’ini gün sonunda da % 80’ini unuturuz. Unutmaya karşı en iyi ilaç Tekrar… tekrar… yine tekrar **************************

45 Sistemli Tekrar Programı TEKRARIN ZAMANI GENEL TEKRAR SÜRESİ BİLGİNİN SAKLANMA SÜRESİ 45 Dakikalık Çalışma Sonunda 5 dakika1 gün 1 gün sonunda 10 dakika1 hafta 1 hafta sonunda 20 dakika1 ay 1 ay sonunda30 dakika“UZUN SÜRELİ” “HAFIZA” Bir Konuyu Öğrenmek İçin En Az 4 Tekrar Gerekir

46 Aşağıdaki öğrencilerden hangisi başarıya en yakın öğrencidir? a) her gün okula gelen öğrenci, b) sosyal etkinliklere katılan öğrenci, c) derslerde soru sorun, not tutan öğrenci, d) sınıfta ön sırada oturan öğrenci, e) öğretmen isimlerini bilen öğrenci

47 SAATPAZART ESİ SALIÇARŞA MBA PERŞEM BE CUMACUMART ESİ PAZAR 09:30 10:00 K AAAA LHLH KVKV ILIL Ş T I 10:15 10:45 Etüt Soru çözme Etüt Konu tekrarı Etüt Özet çıkarm a Etüt O günki Derse çalışma Etüt Soru çözme 11:00OkulaHazır olma 12:00 17:40 O K U L 19:30 20:30 Türk dili Dil Anlatım Tarih FİZİK Coğraf ya KİMYA Matema tik Sağlık Biyoloji TürkçeMatema tik 20:30 21:00 O GÜNGÖRDÜGÜNÜZDERSLER T 21: 00 22: 00 EtütKitap Okuma Soru Çözme Kitap Okuma Konu Tekrarı etütSoru Çözme DERS ÇALIŞMA PLANIM

48

49

50 Çalışmadan başarılı olabilir miyim? Yatarak BAŞARIYA ULAŞANLAR Sadece tavuklardır…

51 ŞİŞŞŞT ARKADAŞLAR… Geleceğim için ben bile, bazı alışkanlıklarımdan vazgeçmişsem, SİZ de rahatlıkla yanlış alışkanlıklarınızdan vazgeçebilirsiniz.


"VERİMLİ DERS ÇALIŞMA SEMİNERİ 1.VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI 2. YANLIŞ ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 3. DOĞRU ÇALIŞMA ALIŞKANLIKLARI 4. ÇALIŞMADAN BAŞARILI." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları