Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA TİCARET OLANAKLARI SAKARYA, Nisan 2015 Nilüfer YILMAZ İhracatı Geliştirme Uzmanı İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA TİCARET OLANAKLARI SAKARYA, Nisan 2015 Nilüfer YILMAZ İhracatı Geliştirme Uzmanı İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ."— Sunum transkripti:

1 EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA TİCARET OLANAKLARI SAKARYA, Nisan 2015 Nilüfer YILMAZ İhracatı Geliştirme Uzmanı İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ

2 EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA TEMEL BİLGİLER

3 b Nüfus 80,380,580,881,0 GSYİH (milyar dolar, cari fiyatlarla) Kişi Başına GSYİH (dolar, cari fiyatlarla) Reel Büyüme Oranı (%) 3,70,60,21,6 İşsizlik Oranı (%, ort.) 5,95,45,25,0 a Enflasyon Oranı (%, ort., TÜFE) 2,32,01,20,1 a Döviz Kuru ($/€, yılsonu) 1,291,321,381,21 a Almanya Temel Ekonomik Göstergeler Ekonomi Bakanlığı 3 Kaynak: The Economist Intelligence Unit a Gerçekleşen, b EIU tahmini

4 EKONOMİ BAKANLIĞI SEKTÖRLER

5 Sektörler- Tarım ve Hayvancılık/ Sanayi Ekonomi Bakanlığı 5  Tarım ve Hayvancılık: GSYİH’nin yaklaşık %1’lik kısmı Ülke gıdada %80 oranında kendine yeterli Yükselen trend: Organik Tarım  Sanayi: GSYİH’nin %30,3’lük kısmı Önemli sektörler: taşıtlar, sermaye malları, kimyasallar ve beyaz eşya sektörleri Havacılık ve bilgisayar donanım sanayi daha az gelişmiş olan Almanya’da, ileri teknoloji ürünlerinin üretimi ve ihracatı diğer önde gelen sanayileşmiş ülkelere kıyasla daha küçük pay almaktadır. Alman imalat sanayi ve ekonomisinin bel kemiği: Orta ölçekli firmalar, 500’den az sayıda çalışan, aile şirketi, batı eyaletlerinde daha yaygındır. Kaynak: Euromonitor International

6 Sektörler- Madencilik Ekonomi Bakanlığı 6 Petrol ve maden cevheri bakımından kaynakları sınırlı, Yurtiçi tüketiminin dörtte birini karşılayabilecek düzeyde doğalgaz kaynağı, Taş kömürü, linyit kömürü ve tuz kaynaklarına sahip, Potasyum ve küçük miktarlarda uranyum, kobalt, bizmut ve antimon gibi maden ve mineral kaynaklarına sahip, Almanya sanayisi, AB metal ve maden pazarının %15,2’sini oluşturmaktadır (ikinci sırada ise İtalya %5,3 pay). Kaynak: Euromonitor International

7 Sektörler- İnşaat Ekonomi Bakanlığı 7 Alman ekonomisinde önemli bir yere sahip, Avrupa inşaat piyasasında bina yatırımlarındaki %20’lik pazar payıyla (280 milyar avro) 1. sırada gelmekte, 392 bin firmada 2,4 milyon kalifiye işçi istihdam edilmekte, Miktardan ziyade kalite önemli, küçük ve orta ölçekli firmalar tarafından sağlanmakta, 2013 yılında %1,9 büyüme, Konut inşaatında da %3,4 büyüme, 33,6 milyar avro ciro ve 230 bin konutun tamamlanması beklenmektedir. Kaynak: The German Business Portal- IXPOS, European Construction Industry Federation- FIEC

8 Sektörler- Turizm Ekonomi Bakanlığı 8 30 milyon turist, 38,1 milyar dolar gelir (yabancı), Gelen turist sayısı ve turizm gelirleri bakımından dünyada 7. sırada, 10 milyon kişi, 171,1 milyon iş seyahati ve 48,2 milyar avro harcama (yerli ve yabancı), Avrupa’da en gözde fuar ve kongre merkezi (dünyada ikinci sırada), En önemli turizm bölgeleri: Batı’da Bavyera, Baden-Württemberg ve Ren Vadisi, Doğu’da Berlin, Dresden, Thüringen ve Harz Dağları’dır. Hannover ve Frankfurt, ticaret fuarları ve diğer iş hayatı faaliyetleri ile küresel iş dünyası için cazibe merkezi konumundadırlar. Kaynak: The German Business Portal- IXPOS, World Tourism Organisation- UNWTO

9 Sektörler- Ulaştırma Altyapısı Ekonomi Bakanlığı 9 Yük taşımacılığının %77’si karayolu ile (3,3 milyar ton), %9’u demiryolları ile (373,7 milyon ton), Karayoluyla 7,5 tondan fazla yük taşıyan araçlar pazar ve resmi tatillerde trafiğe çıkamaz. Minimum 3,5 ton karayolunda yük taşımak için yerel Sanayi ve Ticaret Odası’ndan izin alınmalı, Kabotaj sınırı geçtikten sonra haftada üç nakliyeye izin vermekte, İzin verilen maksimum 12 tondan ağır olan römorkörler dahil kamyonlar Alman otoyolu kullanım ücreti ödemekte, Ayrıntılı bilgi Ulaştırma ve Federal Altyapı Bakanlığı (BMVI)’ndan alınabilir. Kaynak: The German Business Portal- IXPOS

10 Sektörler- Ulaştırma Altyapısı Ekonomi Bakanlığı 10 Dünya Bankası’nın 2014 Lojistik Performans İndeksi raporunda 160 ülke içinden 1. sırada, Yaklaşık 230 milyar avrodan fazla gelirle Avrupa’nın lojistik devi (2. ve 3. olan Fransa ve İngiltere’nin toplam gelirlerinden fazla), 60 bin firma ve 2,8 milyon çalışanıyla lojistik inovasyon, teknoloji ve hizmetinde dünya lideri, 13,1 milyar avroyla dünyanın en büyük intralojistik ihracatçısı (Çin ve ABD sırasıyla 9,4 milyar ve 7,8 milyar avro), Deutsche Post World Net ( Nº 1), DHL, DB Schenker ve Dachser gibi dünya lojistik firmalarının merkezidir. Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

11 Sektörler- Enerji Ekonomi Bakanlığı 11 Fosil yakıtlar açısından dışa bağımlı, Yurtiçi tüketiminin ¼’ini karşılayabilecek düzeyde doğalgaz kaynaklarına, geniş kömür (kok ve linyit) kaynaklarına sahip, Ülke, kullandığı enerjinin ¾’ünü ithal etmekte, 2014 yılı itibariyle toplam elektrik üretiminin %25,6’sı linyit, %25,8’i yenilenebilir enerji, %18’i taş kömürü, %15,9’u nükleer enerji, %9,6’sı doğal gaz kaynaklı, Kurulu fotovoltatik kapasitesi Avrupa’da 1. sırada, dünyada 4. sırada (%35 pay), Rüzgar enerjisinde Avrupa’da 1. sırada, Ülkede enerji üreten kuruluşlar ağırlıkla özel sektör kuruluşlarıdır. Kaynak: The German Business Portal- IXPOS, Alman İstatistik Kurumu- DESTATIS

12 Sektörler- Perakende ve Toptan Ekonomi Bakanlığı 12 Yaklaşık 530 bin firma (163 bini toptan; 367 bini perakende) Sektörün toplam cirosu yaklaşık 1,5 trilyon avro (1,1 trilyon avro toptan; 498 milyar avro perakende) (otomotiv 361 milyar avro), 1,9 milyon toptan ve 3 milyon perakende olmak üzere toplam 4,9 milyon çalışan, Yalnızca gıda sektöründe yaklaşık olarak kişi, Özel markalı ürünler (fiyat- kalite), En hızlı büyüme: İnternet perakendeciliğinde (2013 yılında 33,1 milyar avro ciro) Kaynak: Alman Perakende Ticaret Derneği-HDE, The German Business Portal- IXPOS

13 Sektörler- Perakende Ekonomi Bakanlığı 13 Kaynak: Alman Perakende Ticaret Derneği-HDE  Perakende- Hızlı Tüketim Malları Fiyat Endeksi

14 Sektörler- Bilgi ve İletişim Teknolojileri Ekonomi Bakanlığı 14  ICT (Bilgi ve İletişim Teknolojileri- BİT) Avrupa'daki en büyük Bilgi ve İletişim Teknolojileri (ICT) pazarı, Ülkenin sayıca fazla KOBİ’leri (Mittelstand), BİT ve güvenlik çözümleri- "Made in Germany" için yenilikçi etkeni ve geniş müşteri tabanı, "Made in Germany"- Küresel piyasalarda mükemmel bir üne sahip, yenilik, kalite ve uzmanlık için marka, Uluslararası şirketler giderek ülkenin mükemmel işgücünden, altyapısından, orta düzeydeki ücret yapısından ve rekabetçi vergi sisteminden faydalanmak ve Avrupa’daki en yüksek verimlilik oranına sahip ülkelerden biri olduğu için Almanya'ya yerleşme kararı vermektedir. Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

15 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 15  Avrupa’nın en büyük pazarı Avrupa’nın en büyük otomotiv pazarı: Avrupa’da üretilen tüm binek otomobillerin %30’undan fazlası ve tüm yeni kayıtların yaklaşık %20’si (2013 yılında 2,9 milyon, 2014 yılında 3 milyon), Avrupa’daki en fazla orijinal ekipman üreticisi (OEM) Almanya’da (43 OEM tesisi), 2013 yılında Batı Avrupa’daki OEM pazar payı %51’den fazla, Doğu Avrupa’da en fazla binek otomobili satılan (2013 yılında 290 bin) Polonya’ya komşu (yıllık %6 artış), Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

16 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 16  Almanya’nın en büyük endüstrisi Almanya’nın en büyük sanayi sektörü: 2013 yılında 361 milyar avro ciro, toplam sanayi gelirlerinin %20’si, 2014 yılında 385 milyar avro ciro, Sektörde 775 bin kişi istihdam edilmekte, Otomotiv patentinde Dünya lideri, Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

17 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 17  Satışlar Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA ÜRETİM Satış Değeri (milyon avro) Yurtiçi Satışlar (KDV hariç) Yurtdışı Satışlar İstihdam (yıllık ortalama) Araç Römork ve Parçaları Yedek Parça ve Aksesuar Otomotiv Sanayi Toplamı

18 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 18 En seçkin otomotiv sanayi ve mükemmel mühendisliğiyle tanınmakta, Asya'dan Amerika'ya Alman otomobilleri yenilikçi, güvenilir, güvenli ve iyi tasarımlı olarak tanımlanmakta, Avrupa'nın lider üretim ve satış pazarına yakın. Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

19 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 19 Avusturya5Hollanda9 Belçika9Polonya14 Bulgaristan1Portekiz6 Beyaz Rusya2Romanya3 Çek Cumhuriyeti8Sırbistan3 Almanya43Rusya34 İspanya15İsveç11 Finlandiya2Slovenya1 Fransa34Slovakya3 Macaristan4Türkiye15 Hırvatistan2Ukrayna7 İtalya22İngiltere34 Kazakistan4Özbekistan2 Avrupa’daki Otomobil Montaj ve Motor Üretim Tesisleri 26 ülke- 293 tesis AB (28) 16 ülke- 226 tesis Kaynak: European Automobile Manufacturers Association- ACEA

20 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 20 Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA

21 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 21  Üretim Lideri Avrupa’nın toplam otomobil üretiminin üçte birinden fazlası kapasite, Dünyada her beş arabadan biri Alman markası, Dünya’nın çeşitli yerlerinde yaklaşık 15 milyon adet üretim (Dünya üretiminin %17’sinden fazla), Dünyanın en büyük 100 otomobil satıcısından 21 tanesi Alman firması, Avrupa’nın araç üretiminde lider: 2014 yılında 5,6 milyon binek araç, 300 binden fazla kamyon ve otobüs (Almanya içi üretim), Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

22 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 22

23 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı *Değişim % Avrupa ,2 AB ,7 Almanya Fransa ,6 İtalya ,3 İspanya ,2 İngiltere ,2 Nafta **) ,2 ABD ,1 Mercosur **) Brezilya ,7 Asya ,9 Çin ,2 Japonya ,1 Toplam ,7 * Geçici veriler **) kamyonet dahil Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA Dünya Binek Otomobil Üretimi

24 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 24 Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA Passenger Cars Değişim % Total ,1 Mini ,9 Small ,6 Compact ,8 Medium Upper Medium ,2 Luxury ,7 Off-Road Sports Car ,2 Utilities ,2 Mini Van ,7 Large Van Other ,6 Domestic production Total ,0 Almanya Binek Otomobil Üretimi

25 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 25  Premium Pazar Merkezi Dünyada üretilen premium marka araçların yaklaşık %80’i Alman, Alman premium segment araç üretimi Batı Avrupa üretiminde %37 paya sahiptir. Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

26 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 26  AR-GE Lideri Dünya otomotiv AR-GE harcamalarının üçte birini yapmakta, Alman otomotiv sektörü ülkenin en yenilikçi sektörü, Almanya’nın toplam AR-GE harcamalarının (55 milyar avro) üçte biri (18,3 milyar avro- yıllık %5 artış), Alman otomotiv firmaları Avrupa’daki AR-GE büyümesinde %60’dan fazla paya sahip, Sektördeki AR-GE personeli sayısı 95 binden fazla (yıllık %3 artış), Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

27 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 27 Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI

28 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 28  İhracat Başarısı 2013 yılında Almanya’da üretilen otomobillerin %77’si uluslararası piyasalara tahsis edilmiş: yeni rekor, 2014 yılında da %77, Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA Değişim % Binek Araç Adedi ,5 İhracat Oranı77,20%76,80% Ticari Araç Adedi (6 tona kadar) ,2 İhracat Oranı74,50%74,60%

29 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 29 Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA Ülkelere Göre İhracat- adet Değişim % Avrupa ,4 AB ,5 Belçika ve Lüksemburg Danimarka ,6 Finlandiya Fransa ,8 Yunanistan ,3 İngiltere İrlanda ,1 İtalya ,7 Hollanda ,3 Avusturya ,4 Portekiz ,7 İsveç ,3 İspanya ,2

30 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 30 Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA Ülkelere Göre İhracat- adet Değişim % Yeni AB Üyeleri Bulgaristan ,2 Hırvatistan ,1 Polonya ,5 Romanya ,7 Slovakya ,6 Slovenya ,7 Çek Cumhuriyeti Macaristan ,6 Diğer ,9

31 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 31 Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA Ülkelere Göre İhracat- adet Değişim % Diğer Avrupa ,1 Norveç ,6 Rusya Federasyonu ,4 İsviçre ,6 Türkiye ,2 Diğer ,4 Afrika Amerika ,7 Brezilya ,5 Kanada ,9 Meksika ,6 ABD ,4 Diğer ,2 Kaynak: German Association of the Automotive Industry- VDA

32 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 32 Binek araç ve hafif ticari araç ihracatı 2013 yılında 200 milyar avro (%3 artış), İç pazar geliri ise 80 milyar avro (yıllık %0,4 artış) Kaynak: Germany Trade and Invest- GTAI, German Association of the Automotive Industry- VDA Ülkelere Göre İhracat- adet Değişim % Asya Çin ,9 Hindistan ,7 Japonya ,1 Güney Kore ,3 Tayvan ,1 Diğer ,1 Avustralya ve Okyanusya ,6 Toplam İhracat ,5

33 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 33  AB’ye İthalat Tüm Araç Tipleri Onayları İçin Çerçeve Direktifi AB pazarında satılacak her motorlu taşıt için gereklilikleri sunmakta, Direktif satış prosedürlerini, motorlu araçlar ve montaj dahil teknik gereklilikleri içeren ayrı direktiflerin bir listesini içermekte, Farklı motorlu araçlar, yedek parça ve aksesuarlar için tarifeler AB tarife veri tabanında (TARIC) mevcut, on.jsp?Lang=en Kaynak: The German Business Portal- IXPOS

34 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 34  Almanya’ya İthalat Alman otomotiv pazarı oldukça karmaşık, rekabetçi ve özelleşmiş, En önemli faktör kalite, tüketiciler ciddi ve güvenilir tedarikçiler aramakta, Yüksek kalitenin yanında rekabetçi fiyat olmalı, Gerekli sertifikalar, güvenlik işaretleri ve kalite mühürleri (DIN, CE, vb) olmalı, Alman Mühendislik Federasyonu (VDMA) ürünlerin uygun olup olmadığı konusunda bilgi verebilir, Kaynak: The German Business Portal- IXPOS

35 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 35  Almanya’ya İthalat Üretimde kimyasallar kullanıldığından tüm üreticilerin ve ithalatçıların ürünlerinin REACH Tüzüğü (Kimyasalların Kayıt, Değerlendirme, İzni ve Kısıtlanması Mevzuatı) ’ne uyması gerekmekte, REACH’e göre, şirketler kendi ürünlerinde kullanılan kimyasal maddelere ilişkin bilgileri biraraya getirip, Avrupa Kimyasallar Ajansı (European Chemicals Agency- ECHA)’na kayıt yaptırmak zorunda, Otomotiv şirketleri için German Association of the Automotive Industry- VDA, otomobil sektöründe REACH uygulanması için bir rehber yayınlamıştır. Kaynak: The German Business Portal- IXPOS

36 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 36  Dağıtım Kanalları Almanya'da otomobil üreticileri son derece yedek parçalara bağımlı, Otomotiv yedek parçaları dağıtımı iki şekilde yapılmakta; üreticiden doğrudan üreticiye satışta kendi onarımda yetkili atölyeleri (Original Equipment Supplier-OES) ve aynı zamanda bağımsız yedek parça satıcı ve tamircileri (Indipendent After Market- IAM), Kaynak: The German Business Portal- IXPOS

37 Sektörler- Otomotiv Ekonomi Bakanlığı 37  Dağıtım Kanalları Alman otomobil pazarına girmenin en iyi yolu sektörde uzmanlaşmış temsilcilerle anlaşma, Günümüzde, Almanya'da tüketiciler için tüm hizmetleri sunan ticari acentalar mevcut, Bazılarının kendi dağıtım depoları ve ürünü ithal etmekten satmaya kadar hizmetleri mevcut, Güvenilir ticari acenta bilgileri için Alman Ticari Acenta ve Dağıtım Derneği’ne (CDH) başvurulabilir. (http://en.cdh.de/)http://en.cdh.de/ Kaynak: The German Business Portal- IXPOS

38 EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA DIŞ TİCARETİ

39 Almanya’nın Dış Ticaret Değerleri (milyar dolar) Ekonomi Bakanlığı 39 Kaynak: ITC- Trade Map

40 Dünya İhracat Değerleri (milyar dolar) Ekonomi Bakanlığı 40 Kaynak: ITC- Trade Map % pay Dünya ,0 1Çin Halk Cumhuriyeti ,3 2ABD ,8 3Almanya ,1 4Japonya ,0 5Hollanda ,2 6Fransa ,2 7Güney Kore Cum ,1 8İngiltere ,0 9Rusya Federasyonu ,9 10İtalya ,9 11Belçika ,8 31Türkiye ,8

41 Dünya İthalat Değerleri (milyar dolar) Ekonomi Bakanlığı 41 Kaynak: ITC- Trade Map % pay Dünya ,0 1ABD ,4 2Çin Halk Cumhuriyeti ,4 3Almanya ,4 4Japonya ,5 5Hong Kong ,8 6Fransa ,6 7İngiltere ,5 8Güney Kore Cum ,8 9Hollanda ,7 10Belçika ,6 11İtalya ,5 19Türkiye ,3

42 Almanya Dış Ticareti- İhracat (milyar dolar) Ekonomi Bakanlığı 42 Kaynak: ITC- Trade Map GTIP No Ürün Adı % Değişim ( ) 87 Motorlu kara taşıtları, traktörler, bisikletler, motosikletler ve diğer kara taşıtları; bunların aksam, parça, aksesuarı ,86 84Nükleer reaktörler, kazan; makine ve cihazlar, aletler, parçaları ,81 85Elektrikli makine ve cihazlar, aksam ve parçaları ,23 30Eczacılık ürünleri75807,07 39Plastik ve plastikten mamul eşya617116,47 90Optik, fotoğraf, sinema, ölçü, kontrol, ayar cihazları, tıbbi alet68691,61 27Mineral yakıtlar, mineral yağlar ve müstahsalları, mumlar434710,74 88Hava taşıtları, uzay araçları, aksam ve parçaları44477,90 73Demir veya çelikten eşya33343,18 29Organik kimyasal ürünler303410,92 72Demir ve çelik29 0,00 38Muhtelif kimyasal maddeler25263,37

43 Almanya Dış Ticareti- İthalat (milyar dolar) Ekonomi Bakanlığı 43 Kaynak: ITC- Trade Map GTIP No Ürün Adı % Değişim ( ) 27Mineral yakıtlar, mineral yağlar ve müstahsalları, mumlar ,40 84Nükleer reaktörler, kazan; makine ve cihazlar, aletler, parçaları ,16 85Elektrikli makine ve cihazlar, aksam ve parçaları ,59 87 Motorlu kara taşıtları, traktörler, bisikletler, motosikletler ve diğer kara taşıtları; bunların aksam, parça, aksesuarı ,43 30Eczacılık ürünleri45509,71 39Plastik ve plastikten mamul eşya43455,09 90Optik, fotoğraf, sinema, ölçü, kontrol, ayar cihazları, tıbbi alet37385,18 29Organik kimyasal ürünler33342,48 88Hava taşıtları, uzay araçları, aksam ve parçaları273114,92 72Demir ve çelik30312,94 73Demir veya çelikten eşya22245,92 94Mobilyalar, aydınlatma, reklam lambaları, prefabrik yapılar192111,07

44 Almanya’nın Ülkelere Göre İhracatı Ekonomi Bakanlığı 44 Kaynak: ITC- Trade Map milyon dolar Değişim % ( ) Fransa ,0 ABD ,2 İngiltere ,8 Çin Halk Cumhuriyeti ,8 Hollanda ,4 Avusturya ,3 İtalya ,6 Polonya ,8 İsviçre ,4 Belçika ,8 İspanya ,6 Çek Cumhuriyeti ,0 Türkiye (16. sırada) ,7

45 Almanya’nın Ülkelere Göre İhracatı- Pay % Ekonomi Bakanlığı 45 Kaynak: ITC- Trade Map

46 Almanya’nın Ülkelere Göre İthalatı Ekonomi Bakanlığı 46 Kaynak: ITC- Trade Map milyon dolar Değişim % ( ) Hollanda ,3 Fransa ,9 Çin Halk Cumhuriyeti ,3 Belçika ,1 İtalya ,3 Polonya ,8 Çek Cumhuriyeti ,7 İngiltere ,6 Avusturya ,3 İsviçre ,0 ABD ,3 Rusya Federasyonu ,7 Türkiye ,0

47 Almanya’nın Ülkelere Göre İthalatı- Pay % Ekonomi Bakanlığı 47 Kaynak: ITC- Trade Map

48 EKONOMİ BAKANLIĞI TÜRKİYE – ALMANYA DIŞ TİCARETİ

49 Türkiye- Almanya Dış Ticareti (milyon dolar) Ekonomi Bakanlığı 49 Kaynak: TUİK

50 Türkiye’nin Almanya’ya İhracatı (milyon dolar) Türkiye’nin Almanya’ya İhracatı (milyon dolar) Ekonomi Bakanlığı 50 Kaynak: TUİK

51 Türkiye’nin Almanya’dan İthalatı (milyon dolar) Ekonomi Bakanlığı 51 Kaynak: TUİK

52 Hazır giyim Otomotiv yan sanayi Elektronik Ev tekstili Beyaz eşya Mücevherat Sert kabuklu meyveler Kuru meyveler Konserve meyve sebze Yaş meyve sebze Şekerli çikolatalı mamuller Meyve suları Su ürünleri Organik tarım ürünleri Potansiyel Tarım ve Sanayi Ürünleri Ekonomi Bakanlığı 52

53 İl Bazında Toplam İhracat (milyon dolar) Ekonomi Bakanlığı 53 Kaynak: TUİK İl Adı Değişim % Genele Oranı % Firma Adet 1 İSTANBUL ,8551, BURSA ,687, İZMİR ,615, ANKARA ,035, KOCAELİ ,285, GAZİANTEP ,204, DENİZLİ ,361, SAKARYA ,041, HATAY ,151, MANİSA ,961, KAYSERİ ,601, ADANA ,231, MERSİN ,981, KONYA ,100, TRABZON ,940, ANTALYA ,670,

54 İl Bazında Almanya’ya İhracat (milyon dolar) Ekonomi Bakanlığı 54 Kaynak: TUİK İl Adı (Ocak) DeğerFirma AdetDeğerFirma AdetDeğerFirma Adet 1 İSTANBUL BURSA İZMİR KOCAELİ MANİSA ANKARA DENİZLİ SAKARYA ADANA TRABZON GAZİANTEP TEKİRDAĞ KAYSERİ ESKİŞEHİR YALOVA

55 Sakarya’nın Ülkelere Göre İhracatı (dolar) Ekonomi Bakanlığı 55 Kaynak: TUİK SıraÜlke Adı Değişim % 1 RUSYA FEDERASYONU ,55 2 İSRAİL ,08 3 ALMANYA ,52 4 İNGİLTERE ,67 5 FRANSA ,88 6 BELÇİKA ,90 7 MISIR ,22 8 İSPANYA ,67 9 POLONYA ,88 10 İSVEÇ ,25 11 İTALYA ,02 12 İRLANDA ,31 13 IRAK ,19 14 CEZAYİR ,52 15 FAS ,79

56 Sakarya’nın İhracatında Başlıca Ürünler (dolar) Ekonomi Bakanlığı 56 Kaynak: TUİK GTIP Kodu Binek otomobiller, steyşın vagonlar, yarış arabaları Kara taşıtları için aksam, parçaları Taşıtlar için römorklar, yarı römorklar vb. ile aksam-parçaları Seramik, emaye/ cam sanayinde kullanılan boya, sır, cila vb İzole edilmiş tel, kablo; diğer izole edilmiş elektrik iletkenleri; fiber optik Sırlı seramikten döşeme, kaldırım taşları, şömine, duvar karosu Çikolata ve kakao içeren diğer gıda müstahzarları Kendine özgü fonksiyonlu makine ve cihazlar Aluminyum inşaat ve aksamı Plastikten tüpler, borular, hortumlar; conta, dirsek, rakor vb Aluminyumdan diğer eşya Ekmek, pasta, kek, bisküvi vs. İle boş ilaç kapsülü mühür güllacı vs Hava-vakum pompası, hava/ gaz kompresörü, vantilatör, aspiratör

57 Sakarya’nın Almanya’ya İhracatında Başlıca Ürünler (dolar) Ekonomi Bakanlığı 57 Kaynak: TUİK GTIP Kodu Binek otomobiller, steyşın vagonlar, yarış arabaları Taşıtlar için römorklar, yarı römorklar vb. İle aksam- parçaları Aluminyum inşaat ve aksamı Aluminyumdan diğer eşya Hava-vakum pompası, hava/ gaz kompresörü, vantilatör, aspiratör Kara taşıtları için aksam, parçaları Aluminyum çubuk ve profiller Toplu halde yolcu taşımağa mahsus motorlu taşıtlar Sırlı seramikten döşeme, kaldırım taşları, şömine, duvar karosu Kendine özgü fonksiyonlu makine ve cihazlar Demir/ çelikten diğer eşya Seramik, emaye/ cam sanayinde kullanılan boya, sır, cila vb Radar cihazları; hava, deniz trafiğine yardımcı, radyo- kontrol cihazları

58 Sakarya’nın Almanya’dan İthalatında Başlıca Ürünler (dolar) Ekonomi Bakanlığı 58 Kaynak: TUİK GTIP Kodu Taşıtlar için römorklar, yarı römorklar vb. İle aksam- parçaları Santrifüjle çalışan kurutma, filtre, arıtma cihazları Kara taşıtları için aksam, parçaları Otomatik kontrol ve ayar alet ve cihazları Dizel, yarı dizel motorlar (hava basıncı ile ateşlenen, pistonlu) Radar cihazları; hava, deniz trafiğine yardımcı, radyo- kontrol cihazları Diğer azot gruplu bileşikler Diğer (devir, üretim, mesafe, hız vb.) sayaçlar Aluminyum sac, levha ve şeritler, kalınlık>0, 2mm Yıkama, temizleme, kurutma, doldurma vb. İşler için makine, cihaz Plastikten diğer levhalar, yaprak, pelikül, varak ve lamlar Muslukçu, borucu eşyası-basınç düşürücü, termostatik valf dahil Gerilimi 1000 voltu geçmeyen elektrik devresi teçhizatı

59 EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA EYALETLER

60 60 Almanya Eyaletler Ekonomi Bakanlığı EYALETBAŞKENT Berlin Baden-WürttembergStuttgart BavyeraMünih BrandenburgPotsdam Bremen Hamburg HessenWiesbaden Mecklenburg- VorpommernSchwerin Aşağı SaksonyaHannover Kuzey Ren-Vestfalya (Nordrhein-Westfalen)Düsseldorf Rheinland-PfalzMainz SaarlandSaarbrücken SaksonyaDresden Saksonya-AnhaltMagdeburg Schleswig-HolsteinKiel ThüringenErfurt

61 Almanya Eyaletler Ekonomi Bakanlığı 61 Kuzey Ren Vestfalya Eyaleti 599 milyar avroluk GSYİH ile birçok bağımsız ülkeden daha büyük bir ekonomiye sahip, Bavyera Eyaleti 488 milyar avro; Baden Wüttenberg Eyaleti 407 milyar avroluk bir ekonomik büyüklüğe sahip, Almanya’nın en çok ithalat ve ihracat yapan eyaleti sırasıyla 207 milyar avro ithalat ve 180 milyar avroluk ihracat rakamıyla Kuzey Ren Vestfalya, 151 milyar avro ithalat ve 181 milyar avro ihracat rakamıyla Baden-Württemberg, Diğer önemli bir eyalet olan Bavyera’nın ithalat ve ihracat rakamları sırasıyla 150 milyar avro ve 169 milyar avrodur. Kaynak: Almanya Federal İstatistik Ofisi- DESTATIS ve Eyalet İstatistik Ofisleri

62 EKONOMİ BAKANLIĞI DIŞ TİCARET POLİTİKASI

63 Sanayi ürünlerinde gümrük vergisi: %0 Tarım ürünlerinde tercihli rejim uygulaması. Ürün bazında gümrük vergileri (TARIC) n.jsp?Lang=en n.jsp?Lang=en KDV : % 19 : % 7 (temel gıda ürünleri, kitap, gazete gibi kültürel yayınlar, bazı sağlık ürünleri) Kurumlar Vergisi : % 15 (standart) ortalama %29,6 Ayrıntılı bilgi: guide/the-tax-system.html guide/the-tax-system.html Gümrük Birliği Ekonomi Bakanlığı 63

64 AB teknik mevzuatı: tüketici sağlığı ve güvenliği, çevrenin korunması. CE İşareti: birçok makine, ekipman, elektrikli alet, oyuncak vb. üründe zorunlu. Gıda ürünleri için: HACCP (Kritik Kontrol Noktalarında Tehlike Analizi Sistemi) zorunlu, AB Genel Gıda Yasası REACH (Registration, Evaluation, Authorization and Restriction of CHemicals) ISO 9001:2000 Kalite Yönetim Sistemi, ISO Çevre Yönetim Sistemi ve GLOBALGAP sertifikası tüketici tercihleri açısından önem taşımaktadır. Tarife Dışı Engeller Ekonomi Bakanlığı 64

65 EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA İŞ YAPMA ÖZELLİKLERİ

66 Dakiklik önemli, randevular önceden alınmalı, Tercihen yüz yüze görüşme ve kartvizit değişimi, Formal ilişki, ciddiyet önemli, İlk siparişlerin zamanında ve istenen şekilde temini iş ilişkisinin devamı açısından çok önemli, Muhafazakar (zorda kalmadıkça tedarikçisini değiştirmez), Bulunmaktansa bulmayı tercih eder, Referanslara önem verir, İş Yapma Özellikleri Ekonomi Bakanlığı 66

67 Pazara girmesi zor, Pazara girildiğinde ise uzun dönemli ticari işbirliği (düzenli mal tedariği), Eyalete göre değişen iş kültürü, Türk ihracat sektörleri hakkında bilgi eksikliği, İşadamları parlak reklamlardan, gösterilerden ve hatırlanabilir sloganlardan olumsuz etkilenmekte, Hazırlanacak olan broşürlerde ciddi bir renk tonunun olmasına özen gösterilmelidir. İş Yapma Özellikleri Ekonomi Bakanlığı 67

68 EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA TÜKETİCİ ÖZELLİKLERİ

69 Fiyat karşılaştırması (indirim marketleri cirosunda Avrupa lideri), Kalite, tasarım ve standart, Muhafazakarlık, E-ticaretin önemi artıyor, Yaşlanan nüfus: değişen talepler. Almanya Tüketici Özellikleri Ekonomi Bakanlığı 69

70 Almanya’da Yaşayan Türkler Ekonomi Bakanlığı 70 Baden-Württemberg Saarland Rheinland-Pfalz Hessen Nordrhein-Westfalen Niedersachsen Bremen Schleswig-Holstein Hamburg Mecklenburg-Vorpommern Berlin Brandenburg Sachsen-Anhalt Sachsen Thüringen Bayern % 44 % 30 % 10

71 3,5 milyon Türk nüfusu, 80 bin Türk kökenli girişimci, Yaklaşık 420 bin kişiye istihdam, Yaşlı Alman nüfus. Almanya’da Yaşayan Türkler Ekonomi Bakanlığı 71 Kaynak: Avrupalı İş Adamları Birliği- BTEU

72 EKONOMİ BAKANLIĞI GZFT ANALİZİ

73 Pazarın satın alma gücünün yüksek olması nedeniyle tüketici talebi yüksek ve geniş ürün grubuna yönelik olmaktadır. Türk malları ve Türkiye’nin tanınırlık seviyesi ürün/hizmetlerin pazara girişini rakiplere kıyasla daha az zorlukla karşılaşılmasına imkan vermektedir. Ülkemiz kökenli göçmenlerin varlığı sayesinde sürekli bir ticari ilişki bulunmaktadır. İki ülkeyi ve dili bilen insan kaynakları oldukça tatminkar seviyededir. Pazardaki Güçlü Yönlerimiz Ekonomi Bakanlığı 73

74 Bazı ürünlerimizin kalite ve çeşitliliği takdir edilmektedir. İki ülke coğrafi olarak yakın konumda bulunmakta olup, hava/kara ve deniz yoluyla ticaret rakiplere kıyasla daha kısa sürede ve esnek yapılarda gerçekleştirilmektedir. İş Çevresi ve İşadamı Dernekleri’nin varlığı sayesinde firmalarımızın göreceli olarak pazara daha kolay ulaşabilme potansiyeli bulunmaktadır. Pazardaki Güçlü Yönlerimiz Ekonomi Bakanlığı 74

75 Pazarın ürün bazında seçici olmasından dolayı ihraç ürünlerimiz ürün ve gıda güvenliği ve çevre yönetmeliği konularında eksik kalmaktadır. KOBİ’lerin bilgi açığı ve ön hazırlık eksikliği nedeniyle ticari ilişkilerin başlatılmasında ve yürütülmesinde sıkıntılar oluşmaktadır. Vize, taşıma kotası ve benzeri kronik pazara giriş engelleri daha tam olarak aşılamamıştır. Hakim ticari zihniyetimizin (kervanın yolda düzülmesi) bazı pazarlar açısından büyük risk taşımaktadır. Firmalar ticari ilişkilerini planlı bir şekilde yürütmemektedir. Pazardaki Zayıf Yönlerimiz Ekonomi Bakanlığı 75

76 Markalaşma ve tutunma tecrübesi sayesinde firmaların daha kurumsal yapılara dönüşebilmesi kolaylaşmakta ve uluslararası piyasada rekabet güçleri artmaktadır. Almanya pazarına giriş deneyimi uluslararası planda görünürlüğü artırmakta ve diğer pazarlara girişte avantajlar sağlamaktadır. Dünya’nın en önemli fuar merkezlerinin bu ülke içinde bulunmasından dolayı diğer ülkelere açılmak daha kolay olabilmektedir. Yaşlanan nüfus ve neslin devamı sorunu ile birlikte ortaya çıkan şirket devri ve marka satın alma imkanları bulunmaktadır. Fırsatlar Ekonomi Bakanlığı 76

77 Piyasadaki rekabetin eğilimi ve şiddeti tehdit oluşturmaktadır. Yerli firmalar ve rakiplerin bir bölümü markalaşmış ve büyük ölçüde kurumsal firmalardır. Tüketici bilinç seviyesi yüksektir. Ürünler hakkındaki olumsuzluklar geometrik dizi gibi yayılmakta ve unutulmamaktadır. Tüketiciler tutuculuk sergileyebilmektedir. Bu nedenle kötü ekonomik koşullarda yabancı markalara yönelim azalabilmektedir. Orta sınıfın oransal azalma eğilimi nedeniyle talepte düşme eğilimi başlamıştır. Tehditler Ekonomi Bakanlığı 77

78 AB iç pazarının kendine yeterlik seviyesine ulaşma potansiyeli ve serbestlik seviyesi nedeniyle yabancı ürünlere/hizmetlere yönelik talep azalabilmektedir. Kilit şirketlerin devri bağlamında tutuculuk yapılabileceğinden dolayı marka satın alınması bazı sektörlerde ve firmalarda gerçekleşemeyecektir. Ülke içinde daha hassas korunma (patent, etiketleme, ürün ve gıda güvenliği vb.) önlemleri bulunduğundan belirli ürünler pazara kolayca sunulamayacak veya zincirleme sorunlara neden olacaktır. Tehditler Ekonomi Bakanlığı 78

79 EKONOMİ BAKANLIĞI YARARLI KAYNAKLAR

80 s2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=en s2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=en Yararlanabileceğiniz Web Sayfaları Ekonomi Bakanlığı 80

81 (Üretici, toptancı ve distribütörler) (Sektörel bazda mağaza zincirleri) (Ticari Mümessiller) (Birlik adresleri) (Fuar bilgileri) (Türk-Alman Sanayi ve Ticaret Odası) FİRMA BİLGİLERİ İÇİN: Firmanın bağlı bulunduğu Ticaret Odaları (Müşavirliklerden/Ataşeliklerden temin edilebilir) (Bazı bilgiler ücretli) ÜCRETLİ ADRESLER: Belirli bir süre sonra firma bilanço bilgileri web tabanlı temin edilebilecek. Önemli Adresler Ekonomi Bakanlığı 81

82 İlginiz için teşekkür ederim. Nilüfer YILMAZ Ekonomi Bakanlığı 82


"EKONOMİ BAKANLIĞI ALMANYA TİCARET OLANAKLARI SAKARYA, Nisan 2015 Nilüfer YILMAZ İhracatı Geliştirme Uzmanı İHRACAT GENEL MÜDÜRLÜĞÜ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları