Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

1.İNANÇ NOKTASINDA UYUMLU AİLE MODELLERİ. HZ.İBRAHIM VE SARE  1. Kur’ân’ın kadına verdiği değere ve onların gelebilecekleri yüksek makamlara işaret etmektedir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "1.İNANÇ NOKTASINDA UYUMLU AİLE MODELLERİ. HZ.İBRAHIM VE SARE  1. Kur’ân’ın kadına verdiği değere ve onların gelebilecekleri yüksek makamlara işaret etmektedir."— Sunum transkripti:

1 1.İNANÇ NOKTASINDA UYUMLU AİLE MODELLERİ

2 HZ.İBRAHIM VE SARE  1. Kur’ân’ın kadına verdiği değere ve onların gelebilecekleri yüksek makamlara işaret etmektedir. Melekler İbrahim (as) ile konuşup ona çocuk müjdesi verdikleri gibi, eşiyle de konuşmuş ve aynı müjdeyi ona da vermişlerdir.

3  1. Seçkin kişilerden oluşan aileler de seçkin olmakta ve bu ailelerden örnek olacak nesiller yetişmektedir.  2. İstisnaları olmakla birlikte Allah, evlenecek kimselere kendi karakterlerine uygun eşler nasip etmektedir. İnsan inanç, ahlak ve kişilik yönünden ne şekilde ise evleneceği kişiler de o şekle uygun veya yakın kimselerdir

4  3. Allah, varlıklar arasında işleyişin devamı için bir kural koyduğu gibi, istediği zaman bu kural ve işleyişi devre dışı da bırakabilir. Yani hiçbir tabiat kuralı ile Allah’ın fiil ve iradesini sınırlandıramayız.

5  4. İnanan bir insan Allah’ın hiçbir fiili hakkında şaşırmamalı ve bu tür olağanüstülükler karşısında gerekli teslimiyeti gösterebilmelidir.  5. Allah her zaman her insanı değişik şekillerde imtihan edebilir.

6  6. İnsan, “yaptığım dualar kabul edilmiyor” düşüncesine kapılmamalı. Bazı dualar belki de, o işin meydana gelmesi için bütün sebeplerin ortadan kaldırılmasından sonra kabul edilir.

7 HZ. IBRAHIM VE HACER  1.Çok evlilikte eşler arası birtakım problemler olabilir. Çok evli olan bir kimse bunları bilip ona göre davranmalı ve eşler arasında adaleti gözetmeye çalışmalıdır.

8  2. Çocuğun yetişmesinde anne en önemli faktördür. Bundan dolayı evlilik yaparken insanın çocuklarını emanet edeceği anne adaylarının dinî ve ahlakî yapılarına dikkat eli ve ona göre terciht bulunulmalıdır.

9  3. Çok eşli olan bir kimse hanımlarını aynı mekânda tutmak yerine ayrı ayrı mekânlarda tutmalıdır. Bu şekilde eşler arasındaki kıskançlık ve çekişmeyi en aza indirmiş olur.

10  4. Annenin hayırlı ve saliha olması, kıyamete kadar gelecek olan neslin de hayırlı olmasına imkân sağlayabilir.

11  5. İnsan, Allah’tan evlat isterken sadece çocuk sahibi olmak için istememeli, o çocuğun salihlerden olmasını da istemelidir.

12  6. Allah kendi rızası için birtakım sıkıntı ve zorlukları göze alabilen kimselere hem bu dünyada hem de ahirette ikramlarda bulunmaktadır.

13  7. Toplumun düzelmesi için eğitim şart olup bu eğitim sürecinde kadınların da yer alması esastır.

14  8. Dünyevi beklentiler ile ilahî emirler çeliştiği zaman ilahi emirlere teslim olabilme erdemliliğini gösterebilmek hayırlı bir tercihtir.

15 İSMAİL (AS) VE AİLESİ  1. İnsan Allah’ın emir ve yasaklarını kendi hayatında uygulaması yeterli değildir. Onu gücü ve imkânı nispetinde ulaşabildiği kimselere de ulaştırmalıdır.

16  2. Kişi, İslâm’ı tebliği öncelikli olarak kendisine en yakın olanlardan başlamalıdır. Kişinin kendi ailesini ve çocuklarını ihmal ederek başkalarına yol göstermeye çalışması tasvip edilen bir davranış değildir.

17  3. Kişi tebliğ konusunda olduğu gibi harcama konusunda da önceliği aile ve yakın akrabalarına vermelidir.

18  4. İyi bir aile reisi, aile efradının hem maddi hem de manevi ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak gidermeye çalışan kimsedir. Onların maddi ihtiyaçlarını karşılayabildiği gibi manevi eğitim ve ihtiyaçlarını da en iyi şekilde yerine getirmeye çalışmalıdır.

19  5. Çocukların kişilik kazanması ve şekillenmeleri için anne babalar, söz ve fiilleri ile güzel örnek olmalıdırlar.

20  6. Anne babalar söz ve fiillerinde uyumlu olmalıdırlar. Yapılmasını istedikleri bir davranışı önce kendileri yaparak göstermelidirler. Yapılmasını istemedikleri bir davranışı da işlemekten kaçınmalıdırlar.

21  7. Belli bir düşünceye sahip ve bu düşüncesinde uç noktada olan insanların çocuklarına bakıldığı zaman bazen babası ile çocukların zıt kutuplarda yer aldıkları görülür.

22 EYYÜB (AS) VE EŞİ  1. Allah, hiç kimseyi helak etmek için imtihan etmez. Ancak onun sabrını ve kulluğunu sınamak için imtihan eder.

23  2. Allah, bir kimseyi ne kadar şiddetli şekilde imtihan ederse etsin, onu kendini unutturacak derecede ve gücünün üstünde olan bir şey ile imtihan etmez.

24  3. Allah, başta Eyyüb (as) olmak üzere hiçbir peygamberine, kendilerini toplumdan tecrit edecek ve insanları kendilerinden nefret ettirecek derecede de bir hastalık ile imtihan etmez

25  4. Her kahramanın arkasında onu kahraman yapan bir bayan vardır. Onlar sahnede yer almasalar bile perde arkasından çok büyük görevler icra ederler.

26  5. Evlilikte sadakat esastır. İyi günlerde beraber olan eşler sıkıntılı günlerde de birlikte olmalıdırlar.

27  6. Hiçbir hastalık insanının kulluk görevinden geri durması için mazeret değildir. İnsan istedikten sonra en olumsuz şartlar içerisinde dahi kulluk görevini ifa edebilir.

28  7. İnsan olması hasebiyle eşler hata yapabilirler. Bu anlamda insanın hanımı bir hata yapsa onu cezalandırma yoluna gidilmemeli. Eyyüb (as)’ün hanımına hatasından dolayı iyileştiği zaman yüz sopa vuracağı şeklinde vadine karşı Allah’ın yüz adet buğday sapı ile bir kez vurmasını istemesi de, Allah’ın eşlerin dövülmesini istemediğinin bir göstergesidir.

29  8. Belalar başta acı verse de sabredildiği takdirde baldan tatlı neticeler verir.

30  9. Belalar her zaman hak edenlere isabet etmez, bazen imtihan gereği olarak hak etmeyen insanlara da isabet eder. Zira belanın geliş sebeplerinden biri; günahların kefareti, diğeri de derece yükseltmektir.

31 ZEKERİYA (AS) VE EŞİ  1. Hz. Zekeriya (as) ve eşi Allah’tan çocuk isterken herhangi bir dünyevi gaye için değil de uhrevî gayeler için istenmesi gerektiği noktasında en güzel örnektirler.

32  2. Zekeriyya (as)’ Allah’dan evlat isterken önce kendisinin yaşlılığı, hanımının kısırlığı gibi fizikî engelleri sıraladıkatan sonra fıtrî ihtiyacının gereği olarak Allah’dan çocuk istemiştir. İnsan da Allah’dan bir şey isterken knedisindeki eksikleri görerek ve Allah’ın da kudretine güvenerek istemelidir.

33  3. İnsan hayırlı bir çocuk veya salih bir kimse gördüğü zaman Allah’tan kendisi içinde aynı şekilde hayırlı bir çocuk vermesini isteyebilir.

34  4. İnsan hiçbir zaman Allah’ın merhametinden ümidini kesmemelidir. Fiziki olarak bazı şeyler imkânsız hale gelse de Allah’ın gücü ve kudreti karşısında hiçbir şey imkânsız değildir. O’nun gücünün üzerinde hiçbir güç yoktur. İnsanın yaşı ilerlemiş olsa da Allah’dan çocuk istemesi abes bir durum değildir. Ancak her zaman için hayırlısı istenmelidir.

35  5. Allah, sevdiği kimselere özel ikramlarda bulunabilir.

36  6. Çocuğu olmayan kimseler Allah’tan çocuk isteyebilirler. Fakat insan hiçbir zaman hayrın dışında bir şey istememelidir. “Tek bir çocuğum olsun da nasıl olursa olsun” mantığıyla hareket etmemelidir.


"1.İNANÇ NOKTASINDA UYUMLU AİLE MODELLERİ. HZ.İBRAHIM VE SARE  1. Kur’ân’ın kadına verdiği değere ve onların gelebilecekleri yüksek makamlara işaret etmektedir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları