Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 1. Bir sınavda başarılı olabilmek için yeterli bilgi birikimine sahip olmanın yanında sınavın içeriğine uygun test çözme tekniklerini.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 1. Bir sınavda başarılı olabilmek için yeterli bilgi birikimine sahip olmanın yanında sınavın içeriğine uygun test çözme tekniklerini."— Sunum transkripti:

1 TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 1

2 Bir sınavda başarılı olabilmek için yeterli bilgi birikimine sahip olmanın yanında sınavın içeriğine uygun test çözme tekniklerini bilmek de çok önemlidir. Test çözme tekniklerini kullanarak hayatımızda önemli bir yere sahip olan sınavlardaki başarı grafiğimizi artırabilmek mümkündür. Bir sınavda başarılı olabilmek için yeterli bilgi birikimine sahip olmanın yanında sınavın içeriğine uygun test çözme tekniklerini bilmek de çok önemlidir. Test çözme tekniklerini kullanarak hayatımızda önemli bir yere sahip olan sınavlardaki başarı grafiğimizi artırabilmek mümkündür. 2

3 PARAGRAFTAN ÖNCE SORUYU OKUYUNUZ Paragraftan önce soruyu okumak paragrafı okurken neye konsantre olmamız gerektiği konusunda bizlere ipucu verecektir. Bu yöntem sayesinde zamanımızı da ekonomik kullanmış oluruz Paragraftan önce soruyu okumak paragrafı okurken neye konsantre olmamız gerektiği konusunda bizlere ipucu verecektir. Bu yöntem sayesinde zamanımızı da ekonomik kullanmış oluruz 3

4 ŞIKLARI DEĞERLENDİRİRKEN CEVAP OLAMAYACAĞINDAN EMİN OLDUĞUNUZ ŞIKLARI BİR DAHA DÖNMEMEK ÜZERE ELEYİNİZ Bu yöntem ile şıkları tekrar değerlendirmemiz gerektiği zaman cevap olamayacak şıkları okumayarak hem zihnimizi gereksiz uyarıcılardan uzak tutmuş, hem de zamanımızı tasarruflu kullanmış oluruz Bu yöntem ile şıkları tekrar değerlendirmemiz gerektiği zaman cevap olamayacak şıkları okumayarak hem zihnimizi gereksiz uyarıcılardan uzak tutmuş, hem de zamanımızı tasarruflu kullanmış oluruz 4

5 İKİ ŞIK ARASINDA İKİLEMDE KALDIĞINIZ ZAMAN ÖNCE SORUYU SONRA BU İKİ ŞIKKI TEKRAR OKUYUNUZ Bu şekilde sorunun tam olarak neyi ölçmek istediğini anlama şansımız artmış olacaktır. Bu şekilde sorunun tam olarak neyi ölçmek istediğini anlama şansımız artmış olacaktır. 5

6 SINAV ESNASINDA GEREĞİNDEN FAZLA ZAMAN ALABİLECEK SORULARI EN SONA BIRAKINIZ Bu yöntem ile hem zamanınızı ekonomik kullanmış,hem daha sonra bu sorularla ilgilenmenize yetecek zamanı yaratmış hem de uzun sorularla kafanızı karıştırmamış olursunuz Bu yöntem ile hem zamanınızı ekonomik kullanmış,hem daha sonra bu sorularla ilgilenmenize yetecek zamanı yaratmış hem de uzun sorularla kafanızı karıştırmamış olursunuz 6

7 CEVAPLARINIZI CEVAP FORMUNA GRUPLAR HALİNDE DEĞİL, TEK TEK GEÇİRİNİZ Bu sayede hem kaydırma yapma ihtimalini ortadan kaldırmış, hem de kodlama esnasında geçen sürede zihinsel olarak yeni bir soruya hazırlanmış olursunuz Bu sayede hem kaydırma yapma ihtimalini ortadan kaldırmış, hem de kodlama esnasında geçen sürede zihinsel olarak yeni bir soruya hazırlanmış olursunuz 7

8 HİÇ BİR FİKRİNİZİN OLMADIĞI SORULARA KESİNLİKLE CEVAP VERMEYİNİZ Cevabını bilmediğiniz soruları cevaplandırmayarak yanlış cevap verme ihtimalini ortadan kaldırmış olursunuz. Dolayısıyla bu sayede doğru cevaplarınızın eksilmesini engellemiş olursunuz Cevabını bilmediğiniz soruları cevaplandırmayarak yanlış cevap verme ihtimalini ortadan kaldırmış olursunuz. Dolayısıyla bu sayede doğru cevaplarınızın eksilmesini engellemiş olursunuz 8

9 SİZE YÖNELTİLEN TÜM SORULARI OKUYUNUZ Kitapçık farklılığından dolayı basit sorular zor soruların arasında gizli kalabilmektedir kaldı ki bir soru okunmadan zor ya da kolay şeklinde değerlendirilemez Kitapçık farklılığından dolayı basit sorular zor soruların arasında gizli kalabilmektedir kaldı ki bir soru okunmadan zor ya da kolay şeklinde değerlendirilemez 9

10 UZUN SORU ZOR SORU DEĞİLDİR Uzun soruların cevabı genellikle çok basittir. Uzun soru zor sorudur ön yargısından kurtularak soruya yaklaşırsak çözümün sandığımızdan daha kolay olduğunu anlarız. Eğer sorunun gereğinden fazla zaman alacağına kanaat getirirseniz daha sonra tekrar dönmek üzere soruyu işaretleyiniz. Soruların güçlük derecesini belirleyen uzunlukları ya da karmaşık görüntüleri değil,içerikleridir Uzun soruların cevabı genellikle çok basittir. Uzun soru zor sorudur ön yargısından kurtularak soruya yaklaşırsak çözümün sandığımızdan daha kolay olduğunu anlarız. Eğer sorunun gereğinden fazla zaman alacağına kanaat getirirseniz daha sonra tekrar dönmek üzere soruyu işaretleyiniz. Soruların güçlük derecesini belirleyen uzunlukları ya da karmaşık görüntüleri değil,içerikleridir 10

11 CEVABI ABARTMAYIN Bazı sorular vardır ki cevabı çok basittir. Bizler cevabın bu kadar basit olamayacağını düşünür mutlaka farkına varamadığımız bir durum olduğunu zannederiz. Adeta anlamsız şeylere anlam yüklemeye çalışırız. Bazı cevapların sandığınızdan daha kolay olabileceğinin bilincinde olun Bazı sorular vardır ki cevabı çok basittir. Bizler cevabın bu kadar basit olamayacağını düşünür mutlaka farkına varamadığımız bir durum olduğunu zannederiz. Adeta anlamsız şeylere anlam yüklemeye çalışırız. Bazı cevapların sandığınızdan daha kolay olabileceğinin bilincinde olun 11

12 SORU ANLAŞILMADAN ŞIKLARA GEÇİLMEMELİDİR “Bana bir problem ve 1 saat süre verilse bu sürenin 45 dakikasını problemi anlamaya,10 dakikasını çözüm yolları üretmeye,5 dakikasını çözmeye ayırırım” “Bana bir problem ve 1 saat süre verilse bu sürenin 45 dakikasını problemi anlamaya,10 dakikasını çözüm yolları üretmeye,5 dakikasını çözmeye ayırırım”Einstein 12

13 ZOR SORU ÇÖZEN DEĞİL ÇOK SORU ÇÖZEN BAŞARILI OLUR Aynı test içindeki soruların zorluk düzeyleri birbirinden farklı,fakat kazandırdığı puan nerdeyse aynıdır. Cevabı kolayca bulunabilecek soruların önce çözülerek,zaman alıcı ve zor soruların ikinci tura bırakılmasına turlama tekniği denir. Aynı test içindeki soruların zorluk düzeyleri birbirinden farklı,fakat kazandırdığı puan nerdeyse aynıdır. Cevabı kolayca bulunabilecek soruların önce çözülerek,zaman alıcı ve zor soruların ikinci tura bırakılmasına turlama tekniği denir. 13

14 EN BAŞARILI OLDUĞUNUZ TESTTEN BAŞLAYINIZ En başarılı olunan testten başlamak,sınavın başında her öğrencide belli bir düzeyde bulunan sınav kaygısının kontrol altına alınmasına yardımcı olur. Öğrenci başarılı olacağı sorulardan başladığında hata yapma ihtimali azalacağından panik ve heyecan ortadan kalkacak,dolayısıyla sınava daha iyi motive olacaktır. En başarılı olunan testten başlamak,sınavın başında her öğrencide belli bir düzeyde bulunan sınav kaygısının kontrol altına alınmasına yardımcı olur. Öğrenci başarılı olacağı sorulardan başladığında hata yapma ihtimali azalacağından panik ve heyecan ortadan kalkacak,dolayısıyla sınava daha iyi motive olacaktır. 14

15 YANLIŞTAN DOĞRUYU BULMAK Bazen yanlışları bulmak bir doğruyu bulmaktan daha kolaydır. Yanlış şıkları eleyerek doğru cevaba ulaşabilirsiniz Bazen yanlışları bulmak bir doğruyu bulmaktan daha kolaydır. Yanlış şıkları eleyerek doğru cevaba ulaşabilirsiniz 15

16 SORU İLE KENDİ GÖRÜŞÜNÜZÜ BİRİBİRİNDEN AYIRINIZ Test çözerken cevap şıklarında kendi doğrunuzu değil soruda istenilen doğru cevabı bulmanız gerektiğini unutmayınız Test çözerken cevap şıklarında kendi doğrunuzu değil soruda istenilen doğru cevabı bulmanız gerektiğini unutmayınız 16

17 SORU KÖKÜNÜ İYİ OKUYUN Soru kökünü tam okumadan şıklara geçerseniz soru basit de olsa yanlış cevap verebilirsiniz Soru kökünü tam okumadan şıklara geçerseniz soru basit de olsa yanlış cevap verebilirsiniz 17

18 BÜTÜN ŞIKLARI OKUYUN Bütün şıkları okumadan cevap vermeyiniz. Bu tür sınavlarda “doğru” ve “en doğru” vardır. Sizden istenen en doğruyu bulmaktır. Tüm şıklar okunmadan en doğru bulunamaz Bütün şıkları okumadan cevap vermeyiniz. Bu tür sınavlarda “doğru” ve “en doğru” vardır. Sizden istenen en doğruyu bulmaktır. Tüm şıklar okunmadan en doğru bulunamaz 18

19 DİNLENİN Yorulduğunuzu hissettiğiniz zamanlarda kısa süreli molalar verin,mümkünse bu molaları bölümler arasında kullanın Yorulduğunuzu hissettiğiniz zamanlarda kısa süreli molalar verin,mümkünse bu molaları bölümler arasında kullanın 19

20 HIZINIZI KONTROL EDİN Hızınızı belirli aralıklarla kontrol edin çünkü bu sınavlar bilginin yanında dikkat ve hızı da ölçer Hızınızı belirli aralıklarla kontrol edin çünkü bu sınavlar bilginin yanında dikkat ve hızı da ölçer 20

21 SINAV BİTMEDEN SINAVI TERKETMEYİN Sınavı bitirdiyseniz cevaplarınızı kontrol ediniz,yapamadığınız sorulara tekrar dönünüz bu sınavın yılda bir kez yapıldığını hiç unutmayınız Sınavı bitirdiyseniz cevaplarınızı kontrol ediniz,yapamadığınız sorulara tekrar dönünüz bu sınavın yılda bir kez yapıldığını hiç unutmayınız 21

22 CEVAPLAYAMAYACAĞINIZ SORULARIN OLABİLECEĞİNİ KABULLENİN Her testte cevaplandıramayacağınız soruların olabileceğinin bilincinde olun ayrıca kitapçık farklılığından dolayı zor soruların üst üste gelme ihtimali her zaman vardır siz bunun farkında olarak moralinizi hiç bozmayın Her testte cevaplandıramayacağınız soruların olabileceğinin bilincinde olun ayrıca kitapçık farklılığından dolayı zor soruların üst üste gelme ihtimali her zaman vardır siz bunun farkında olarak moralinizi hiç bozmayın 22

23 SINAV ESNASINDA ÇEVRENİZLE İLGİLENMEYİN Sınavda çevrenizdekilerin hangi testi çözdüğü ya da kaç soruyu cevaplandırdığı gibi konularla ilgilenmeyin. Bu durum hem dikkatinizin dağılmasına hem de moralinizin bozulmasına neden olabilir Sınavda çevrenizdekilerin hangi testi çözdüğü ya da kaç soruyu cevaplandırdığı gibi konularla ilgilenmeyin. Bu durum hem dikkatinizin dağılmasına hem de moralinizin bozulmasına neden olabilir 23

24 DENEME SONUÇLARINIZI İYİ İNCELEYİN Her denemenin sonunda yanlış ve boş bıraktığınız soruları kontrol ederek doğru cevabı mutlaka öğrenin aksi takdirde sınavda da aynı yanlışları yapma ihtimaliniz doğar. Ayrıca bu kontrol sayesinde hatalarınızın bilgi eksikliğinden mi,yanlış bilgiden mi yoksa dikkatsizlikten mi kaynaklandığını tespit ederek çalışmalarınıza yön verebilirsiniz Her denemenin sonunda yanlış ve boş bıraktığınız soruları kontrol ederek doğru cevabı mutlaka öğrenin aksi takdirde sınavda da aynı yanlışları yapma ihtimaliniz doğar. Ayrıca bu kontrol sayesinde hatalarınızın bilgi eksikliğinden mi,yanlış bilgiden mi yoksa dikkatsizlikten mi kaynaklandığını tespit ederek çalışmalarınıza yön verebilirsiniz 24

25 ŞIKLARA DİKKAT EDİN ŞIKLARA DİKKAT EDİN İki şık birbirinin zıddıysa bunlardan biri doğrudur,iki şık birbirine benziyorsa cevap büyük ihtimalle ikisi de değildir İki şık birbirinin zıddıysa bunlardan biri doğrudur,iki şık birbirine benziyorsa cevap büyük ihtimalle ikisi de değildir 25

26 İLK TAHMİN ÖNEMLİDİR Yanlış olduğundan emin olmadıkça,ilk tahminde bulunduğunuz cevabınızı değiştirmeyin Yanlış olduğundan emin olmadıkça,ilk tahminde bulunduğunuz cevabınızı değiştirmeyin 26

27 HER HANGİ BİR ÇÖZÜM,ÇÖZÜM DEĞİLDİR Doğru çözdüğünüzden emin olmadığınız soru ve sorular varsa o sorulara testin sonunda bakınız Doğru çözdüğünüzden emin olmadığınız soru ve sorular varsa o sorulara testin sonunda bakınız 27

28 SAYISAL SORULARDA İŞLEMLERİ MUTLAKA KALEMİNİZİ KULLANARAK YAPIN Sayısal sorularda yapılan hataların çoğu işlem hatası dolayısıyla cevabı basit görmekten kaynaklanır. İşlemleri kalem kullanarak yaparsanız işlem hatası yapma ihtimalini zayıflatmış olursunuz Sayısal sorularda yapılan hataların çoğu işlem hatası dolayısıyla cevabı basit görmekten kaynaklanır. İşlemleri kalem kullanarak yaparsanız işlem hatası yapma ihtimalini zayıflatmış olursunuz 28

29 SINAV ANINDA SINAVIN SONUCUNU DÜŞÜNMEYİN Sınav sırasında sizden istenen soruları doğru çözmenizdir. Sınavın sonucunun nasıl olacağını sınavdan sonraya bırakın Sınav sırasında sizden istenen soruları doğru çözmenizdir. Sınavın sonucunun nasıl olacağını sınavdan sonraya bırakın 29

30 AYNI SEÇENEĞİN ÜST ÜSTE CEVAP OLMASI SİZİ YANILTMASIN Tüm şıkların cevap ortalaması birbirine yakındır. Ancak aynı şık üst üste cevap olabilir. Siz aynı seçeneğin üst üste cevap olmasına değil,içeriğinin doğru olup olmadığına dikkat edin Tüm şıkların cevap ortalaması birbirine yakındır. Ancak aynı şık üst üste cevap olabilir. Siz aynı seçeneğin üst üste cevap olmasına değil,içeriğinin doğru olup olmadığına dikkat edin 30

31 YAPACAĞINIZA DA İNANSANIZ,YAPAMAYACAĞINIZA DA İNANSANIZ HAKLI ÇIKARSINIZ Sınavların zorluk ya da kolaylık düzeyi bizim bakış açımızla ilgilidir. Bizim sınava atfettiğimiz anlam sınavın zorluk düzeyinin belirleyicisidir Sınavların zorluk ya da kolaylık düzeyi bizim bakış açımızla ilgilidir. Bizim sınava atfettiğimiz anlam sınavın zorluk düzeyinin belirleyicisidir 31

32 “GELECEĞİ SATIN ALABİLECEK TEK ŞEY BUGÜNDÜR” 32

33 TEŞEKKÜR EDERİZ Tamer PETEK Kelkit Anadolu Lisesi Rehber Öğretmeni 33


"TEST ÇÖZME TEKNİKLERİ 1. Bir sınavda başarılı olabilmek için yeterli bilgi birikimine sahip olmanın yanında sınavın içeriğine uygun test çözme tekniklerini." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları