Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 İdeal bir çocuk yetiştirmek söylenilenden çok, kurulan ilişki biçimine bağlıdır. Çocuğun hayat yolu çizilemez, ancak ona kendi yolunu çizebileceği bir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " İdeal bir çocuk yetiştirmek söylenilenden çok, kurulan ilişki biçimine bağlıdır. Çocuğun hayat yolu çizilemez, ancak ona kendi yolunu çizebileceği bir."— Sunum transkripti:

1

2  İdeal bir çocuk yetiştirmek söylenilenden çok, kurulan ilişki biçimine bağlıdır. Çocuğun hayat yolu çizilemez, ancak ona kendi yolunu çizebileceği bir harita verilebilir.  Sevginin büyükten küçüğe, saygının küçükten büyüğe yöneleceği doğru değildir. Büyüğün küçüğe gösterdiği saygı, küçüğe saygılı olmayı öğretir.  Çocuğa saygı, çocuğun bağımsız bir varlık olduğunu kabullenmektir. Çocuklara verilebilecek en değerli hediye ilgi ve zamandır.  Anne-baba olmanın en zor tarafı, bir şeyin nasıl doğru yapılacağını bildiği halde, yanlış yapılmasına sabır göstermektir. Hoşgörü başkalarını istediğimiz gibi olmaya zorlamak değil, kendi istediği gibi olmasına imkân vermektir.

3  Çocuklara örnek verileceğine, onlara örnek olunmalıdır. Çocuklar, anne-babanın görülen birçok özelliğini aldığı gibi, gözle görülmeyen özelliklerini de alır. Çocuk bağımsız bir birey olacaktır.  Çocukların doğru davranması uzaktan kumanda ile sağlanamaz. "ellerini yıka", "dişlerini fırçala", "odanı topla" demek yetmez. Çocuğunuza her gün zaman ayırın. Önemli olan ayırdığınız zamanın uzunluğu değil, ayrılan süreyi onu mutlu edecek biçimde kullanmaktır.  Çocukların eğitiminden TV değil, anne-babalar sorumludur. Günümüzde birçok evde TV, çocuk bakıcısı olarak kullanılmaktadır.  Her konudaki alım kararının öncelikle "ucuz" veya "pahalı" kelimeleriyle değil, alınacak nesnenin bu paraya "değer" veya "değmez" oluşu ile ilgili olduğunu anlatın. Çocuğunuza paranın değerini öğretin.

4  Çocukların yanlışlarını değil, doğrularını yakalayın. Eğitmek, doğru tepki vermektir.  Önemli olan çocuğun kardeşine veya arkadaşlarına kıyasla ne kadar başarılı olduğu değil, kendi yapabileceklerine kıyasla ne kadar başarılı olduğudur.  Çocuğunuzun başarılarını övün. Ama överken aşırıya kaçmayın. Samimiyetinizden şüpheye düşebilir.  Çocuğunuza çocuk gibi davranırsanız, o da hep çocuk kalır.

5

6  Kendinize uygun bir şekilde bebeğinizin bakım programını geliştirin.  Uymanız mümkün olmayan programı uygulamanız da mümkün olmayacaktır. Bebekler her yerde uyuyabilirler.  Ancak eğer siz onların sessiz ortamda uyumalarını düşünüp öyle alıştırırsanız o zaman bebeğiniz gürültülü ortamlarda uyuyamaz.  Gece boyunca bebeğinizin uyuyabilmesi için, onu gece boyunca rahat bırakmanız gerekecektir.

7  Siz çocuklarınıza sizden ayrı kalmalarına fırsat vermediğiniz sürece onlar da sizden ayrı kalmayı öğrenemeyeceklerdir. Çocuğunuz her an sizi görmek için can atmıyor. Çocuğun Odası  Çocuktan odasını her an temiz ve düzenli tutmasını beklemeniz çocuğunuzla aranızda gereksiz gerginliklere yol açacaktır. Evinizin ortak alanlarında çocuğunuzdan kendi dağıttıklarını toplamasını istemeniz ona, diğerlerine saygı duymayı öğretecektir

8  Ama bu, kendi odası için geçerli değildir. Çocuğunuzun odasında siz yaşamıyorsunuz.  Oda temizliğini ve düzenini bir kontrol konusu haline getirmediğiniz sürece çocuğunuz kendi çapında odasını temiz ve düzenli hale getirecektir.  Eğer bu konuyu bir güç meselesi haline getirirseniz, o zaman çocuğunuz size daima karşı gelecektir.

9  Seçenekler çocuklar için çok önemlidir. Hayatlarını kendileri kontrol ettikleri hissini verir onlara.  Çocuğunuza biraz kontrol etme fırsatını verirseniz çocuğunuzun size, karşı çıkma eğilimi azalacaktır.  Çok ciddi sonuçlar yaratılamayacak konularda bırakın, hata yapıp hatalarını da kendileri öğrensinler.

10  Anne ve babanın sorumluluğu, çocuğun temel ihtiyaçlarını karşılamaktır. Lükse kaçan istekler sağlanabilir de sağlanmayabilir de.  Temel ihtiyaçlar anne ve baba tarafından tanımlanır.  Eğer çocuğunuz bundan fazlasını istiyorsa o zaman onun da para konusunda yardımcı olması öğretilmelidir.  Örneğin cep harcıklarını biriktirip sembolik bir katkıda bile bulunsa bu, çocuk için çok önemli bir kavramdır.

11  Türkiye'de çocuk yetiştirmede en büyük sorunlardan bir tanesi budur. Erişkin insanlar bile halen anne ve babalarından gereğinden fazla maddi destek görmektedirler.

12  Hemen hemen tüm gençler ergenlik çağında, anne ve babalarının "modern zamana" uymadıklarını düşünürler.  Onlarla birlikte vakit geçirmekten kaçınırlar.  Bu tarz davranışları kişisel bir hakaretmiş gibi görmeyin. Bu tarz davranışlara ergenlik çağındaki bir gencin "normal" tepkisiymiş gibi bakın.

13  Bu konularda konuşmamaya ve gencin sürekli üzerine gitmemeye çalışın.  Bunları ne kadar çok yaparsanız o kadar çok çocuğunuz da bu davranışlarını sürdürmeye çalışır.  Sizin onları kontrol etme isteğiniz onların bu kontrole karşı gelme isteğiyle aynı orantıdadır.

14

15

16  Reşit olana kadar çocuğunuzun kendine bakamayacağı ve o yaşa gelene kadar aklının bilgilerle tıka basa doldurulması gerektiği fikrinden artık vazgeçin.  Çocuğunuzun bazı özel yetenekleri olduğuna güvenin ve onu bu yeteneğini geliştirmesi için destekleyin.  Genellikle çocukların becerileri hafife alınır. 4 yaşındaki çocuğun tek başına kibrit yakamayacağından eminizdir.  Yada 6 yaşındaki bir çocuğu, hava durumundan veya yemeklerden söz ederken ciddiye almamak konusunda kararlı davranırız.

17  Çoğu zaman anne babalar çocuklarına o kadar güvensiz davranırlar ki, çocuk ergenlik dönemine gelse bile tencereden tabağına yemek alamayabilir. Çünkü bunu onun için her zaman annesi yapmıştır.  Çocuklarınıza kendi kararlarını vermeleri, sorunlarını çözmeleri ve düşüncelerini dile getirmeleri için cesaret aşılamalısınız.  Çok fazla tehlike yaratmayan olayların sonuçlarını yaşamaları için onlara güvenin, inanın.

18

19  Çocuğunuzun tüm isteklerini yerine getirmekle çocuğunuzun gelişimine katkıda bulunmuyorsunuz.  Çocuklar kurallara gereken değeri veriyorlar. Çünkü kurallar onları olgunlaştırıyor.  Sınır ve kurallarla karşı karşıya kalmayan çocuk, kendini hiçbir zaman gerçek anlamda özgür hissedemez.

20  Öyleyse anne ve babalar, çocuklarına neleri doğru neleri yanlış bulduklarını söylemeli ve söylediklerinde tutarlı davranmalı.  Çocuklar kendi kararlarını verebilmeli. Tabii üç yaşındaki bir çocuktan da görgü kurallarını tek başına öğrenip bunları uygulamasını beklemek doğru olmaz.  Bu nedenle insanların arasında burun karıştırmanın doğru olup olmadığı sonucunu kendisinin çıkarmasını ondan istememelisiniz. O her zaman sizden bir uyarı ister.

21

22  Anneler, çocuklarının en küçük bir sorununda ortalığı ayağa kaldırıyor ve kendilerini çocuklarına adıyorlar. Amaçları ise belli; onları her türlü tehlikeden koruma isteği.  Babalar ise çocuklarına ara sıra tehlikeye atılmaları gerektiğini söylüyor. Onlara yüksek bir yerden atlamaları için cesaret veriyor, kendi sorunlarını çözümlemeleri için çocuklarına özgürlük tanıyorlar.  Çoğu ailede bu böyle Tabii roller bazen değişebiliyor, ancak bu o kadar önemli değil. Burada asıl önemli olan nokta, çocukların anne ve babalarının değişik istek ve düşüncelerinden yararlanmaları.

23  Aynı eğitim amaçları ve bu amaçlara ulaşmak için kullanılan farklı eğitim tarzları ekip çalışmasının ana kuralını oluşturuyor.  Eşiniz ve siz çocuğunuzun korkmadan futbol maçını mı yoksa filmi mi izleyeceğini yada cumartesi akşamı geç mi erken mi yatacağını tartışabilirsiniz. Ancak televizyonu saçma buluyor ve çocuğunuza televizyon izlemesini yasaklamak istiyorsanız, sorunlar ortaya çıkabiliyor.  Eşiniz ve siz tamamen zıt fikirleri savunuyorsanız, öncelikle aranızda bu sorunları çözümlemelisiniz. Çünkü fikir ayrılıkları çocukların aklını karıştırıyor, çocuk anne babasının istekleri arasında seçim yapmakta zorlanıyor.

24

25  İyi bir aile hayatına sahip olmak, her şeyi birlikte yapmak anlamına gelmiyor.  Herkesin kendine özel uğraşları bulunmalı.  Çocuğunuza hobi edinmesi için yardımcı olun. Çocuğunuz böylece bir şeyle ilgilenmenin ve uğraşmanın ne kadar eğlenceli olacağını keşfedecek.

26  Hobi edinmesi için çocuğunuza birçok alternatif sunun., biri mutlaka ona hitap edecektir.  Çocuklar sevdikleri bir şeyle ilgilendiklerinde başarı ve başarısızlığı, kaybetmeyi ve kazanmayı yaşayarak öğrenirler. Bu yolla sürekli televizyon izlemesinin de önüne geçebilirsiniz.

27

28  Çocuklar kendileri henüz düzenli olmayı öğrenemedikleri halde hayatlarının düzenli olmasını istiyor.  Onlar için her şeyleri yerli yerinde olmalı, her gün aynı şekilde geçmelidir.  Günleri düzenli olarak planlamak ve her zaman mümkün olmadığından, aile düzeninde bazı rutinler bulunmalı.  Örneğin akşam yemeği, iyi geceler masalı veya akşamları birlikte televizyon izlemek gibi. Bu şekilde hem iletişiminiz güçlenecek hem de çocuğunuzun size olan güveni artacak.

29

30  Çocukların hayatımızda ayrıcalıklı bir yeri bulunuyor. Onlar yaşamımızın en değerli varlıkları. Ancak bunu kanıtlamak için süper anne yada baba olmak gerekmiyor.  Bebeğiniz dünyaya geldikten sonra hayatınızın odak noktasını oluşturuyor. Ancak zamanı geldiğinde, yeniden hayatın içine atılmayı ve yeniden kendiniz için yaşamayı bir kenara bırakmayın.  Çoğu anne ve baba kendini feda ettiğini, fiziksel ve ruhsal olarak ne kadar yorulduğunu çok geç anlıyor.

31  Kendini ikinci plana atan anne babalar, ne evliliklerine nede çocuklarına iyilik etmiş oluyorlar. Aksine; hem kendilerine hem de çocuklarına onarılmaz zararlar veriyorlar.  Öyleyse haftada iki kez spor yapın, eşinizle sinemaya, tiyatroya gidin, tatile çıkmayı ihmal etmeyin. Ve artık dayanamadığınızı hissettiğinizde annenizden, akrabalarınızdan ve arkadaşlarınızdan yardım isteyin.

32 HAZIRLAYAN KEREM ÇINAR

33  yetistirme-uzerine-bazi-faydali- bilgiler/ yetistirme-uzerine-bazi-faydali- bilgiler/   egitimi-cocuk-yetistirme.htm egitimi-cocuk-yetistirme.htm  cocuk/ iyi-cocuk-yetistirme.html cocuk/ iyi-cocuk-yetistirme.html  cocuk/ mutlu-bir-cocuk-yetistirmek- icin-12-oneri-mutlu-cocuk-yetistirme- onerileri.html cocuk/ mutlu-bir-cocuk-yetistirmek- icin-12-oneri-mutlu-cocuk-yetistirme- onerileri.html


" İdeal bir çocuk yetiştirmek söylenilenden çok, kurulan ilişki biçimine bağlıdır. Çocuğun hayat yolu çizilemez, ancak ona kendi yolunu çizebileceği bir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları