Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AKVARYUM TEKNİĞİ. Akvaryum tekniği, öğrencilerin ilgi duyduğu ya da üzerinde anlaşmaya varamadığı konuların öğretiminde çok etkili bir tartışma tekniğidir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AKVARYUM TEKNİĞİ. Akvaryum tekniği, öğrencilerin ilgi duyduğu ya da üzerinde anlaşmaya varamadığı konuların öğretiminde çok etkili bir tartışma tekniğidir."— Sunum transkripti:

1 AKVARYUM TEKNİĞİ

2 Akvaryum tekniği, öğrencilerin ilgi duyduğu ya da üzerinde anlaşmaya varamadığı konuların öğretiminde çok etkili bir tartışma tekniğidir.

3 Öğrencilerin tartışma ve grupla çalışma becerilerinin geliştirilmesi için kullanılır.

4 Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için;  Öğrencilerin görüşlerini sıkılmadan belirtebilmeleri için rahat bir sınıf ortamı oluşturulmalıdır.  Sıraların iç içe iki çember halinde oturulacak şekilde düzenlenmesi gerekmektedir,  Tekniğin amacı belirtilmeli ve teknik, başka örnekler üzerinde öğretilmelidir.

5  Öğrencilerin konuyla ilgili ön bilgileri tamamlandıktan sonra, bu teknik kullanılmalıdır.  Tartışmaya katılacak olan öğrencilerin iç çembere, dinleyicilerin dış çembere oturması gerekmektedir. Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için;

6  İç çemberde, sonradan dış çemberden tartışmaya katılacaklar için boş yerler bırakılmalıdır.  Görüşler asla eleştirilmemelidir. Akvaryum tekniğin etkinlikle uygulanabilmesi için;

7 TEKNİĞİN UYGULANIŞI  Tartışmayı yapılandırmak ve sürdürmek için önceden bir soru listesi hazırlanmalıdır.  Bu arada gözlemci olarak nitelenen çemberin dışındaki diğer öğrenciler tartışmayı izlerler.  Ayrıca onlar gözler, düşünür ve katılımcılara dönütler verirler.

8  Tartışma sırasında tartışmacılar dışındakilerin sessiz olması gerekir.  Gözlemciler tartışma sırasında not almalı, tartışma sonunda sınıfa tartışmanın özeti sunulmalıdır. TEKNİĞİN UYGULANIŞI

9 Bu teknik, tartışmalı bir konuyu incelemek için öğrencilerin birkaç küçük tartışma grubuna ayrılması şeklinde de yapılabilir.

10  Her grup bir temsilci seçer  Konu hakkında kendi ve grubun fikrini açıklar.  dakikalık tartışmadan sonra, temsilciler dönüt ve bilgi almak için gruplarına dönebilirler. TEKNİĞİN UYGULANIŞI

11

12 KAYNAKLAR  Açıkgöz,K.Ü.(2007).Aktif Öğrenme.(9.baskı).İzmir:Biliş Özel Eğitim Yayıncılık  Gözütok, F.D. (2004). Öğretmenliğimi Geliştiriyorum. (2.baskı).Ankara:Siyasal Kitabevi  Erginer, E. (2000). Öğretimi Planlama Uygulama ve Degerlendirme Ankara: Ani Yayıncılık  Doğanay, A. (2007)Öğretim İlke ve Yöntemleri Ankara:Pegema Yayıncılık.


"AKVARYUM TEKNİĞİ. Akvaryum tekniği, öğrencilerin ilgi duyduğu ya da üzerinde anlaşmaya varamadığı konuların öğretiminde çok etkili bir tartışma tekniğidir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları