Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hazırlayan Şerif Fatih AKKAĞIT Kontrol Yrd. Doç. Dr. Zülfü Genç BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Elazığ 2011.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hazırlayan Şerif Fatih AKKAĞIT Kontrol Yrd. Doç. Dr. Zülfü Genç BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Elazığ 2011."— Sunum transkripti:

1 Hazırlayan Şerif Fatih AKKAĞIT Kontrol Yrd. Doç. Dr. Zülfü Genç BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Elazığ 2011

2 Multi-player Oyunlar 1) Multi-player kavramına genel bakış 2) Motivasyon 3) Multi-player oyun formları 4) Tasarım düşüncesi 5) Multi-player oyun geliştirme faktörleri 6) Multi-player oyunların geleceği

3 Multi-player Kavramına Genel Bakış  Multi-player çoklu-oyun/oyuncu anlamına gelmektedir.  Birden fazla kişi multi-player oyunlarda etkileşime geçer  Multi-player oyunların sağladığı etkileşim tek kişilik bilgisayar oyunlarının sağladığından daha fazladır  Bütün oyuncuların gerçek olması, Multi-player oyunları oynayanların tecrübelerinin, tek kişilik oyunları oynayanların ulaşabildiği tecrübeden, daha fazla olmasını sağlar

4 Motivasyon  Multi-player oyunlar oyuncu arzularını yeteri kadar karşılar ve oyuncuları tatmin eder  Rakiplerin sanal değil gerçek olması oyuncu motivasyonunu arttırır  Oyuncu kazandıkça kendine daha çok güvenir, kaybettiği anda ise morali bozulur  Ne olursa olsun, oyuncu kazandığı veya kaybettiği zaman Multi-player bir oyunda single-player bir oyuna göre daha fazla duygusal deneyim yaşar

5 Motivasyon  Sonuçta oyunu seninle oynayan gerçek insanların olması, oyunu daha interaktif hale getirmenize yardımcı olabilir  Oyunu sizinle oynayanlar için bir bilgisayarla olan etkileşimden daha fazla dinamik deneyim olur.  Yapay zeka yerine, tahmin edemeyeceğimiz rakiplerin olması oyunu ilginç kılar.  Ayrıca işbirliği ve etkileşim insana ayrı bir haz verir.

6 Multi-player Oyun Formları  İki tür multi-player oyun yapısı vardır  Tek sistemli multi-player Mario Kart, Centipede 3D  Online multi-player Counter Strike, Quake, Battlefield 1942

7 Tek Sistemli Multi-Player  Bu oyunlarda her iki oyuncu da oyun ortamının aynı kısmında beraber oynarlar yani tek bir bilgisayar vardır  Bu nedenle oyuncu hareketleri sınırlıdır ve kısıtlı olmak zorundadır  Ekran birkaç kısma bölünebilir veya tek bölüm olabilir  Multi-player olarak tek ekranda oynanan oyunlarda oyuncular belirli hareketleri yapmak için birbirlerini beklemek zorunda kalabilirler  Bu oyunlar için, tüm oyuncuların diğer oyuncuların ekran kısmına bakarak onların konumunu ve durumunu görebilmesi, ayrı bir dezavantaj getirir.

8 Tek Sistemli Multi-Player  Yine de, bölünmüş ekran da tüm oyuncular diğer oyuncuların durumu hakkında aynı bilgilere eriştiği için bu durum adaletsizlik olarak düşünülemez  Bir araba yarışı oyunu oynayanlar veya spor oyunu oynayanlar arasında sözlü ve fiziksel etkileşimi izleyen herkes bu oyunun bu kadar eğlenceli olmasının nedeninin bu etkileşim olduğunu söyleyebilir  Ağ üzerinden sesli olarak ve diğer teknolojiler ile uzaktaki oyuncular birbirleriyle iletişime geçebilmelerine rağmen, hiçbir şey gerçek insan iletişimi ve dostluğu için rakibin fiziksel yakınlığını karşılayamaz

9 Tek Sistemli Multi-Player  Tek Ekran Modu FIFA Oyunları  Çoklu ekran Modu Colin McRae Rally

10 Online Multi-Player  Ağ üzerinden oynanır.  Oyuncular aynı veya ayrı ortamlarda bulunabilirler.  Ayrıca bazı oyunlar kitlesel olarak dünyanın her yerinden oynanabilir(Knight Online)  Oyuncular diğer oyuncuların nasıl hareket ettiğini ne söylediklerini ve ne duyduklarını bilemeyecekleri için onların ne yapacaklarını da inceleyemezler.  Oyuncular gerçek dünyada görüşmemelerine rağmen oyunda sıkı bir bağ kurarlar  Oyuncular bu oyunlarda araştırma yapabilir, bir ev kurabilir veya bir meslek edinebilirler

11 Online Multi-Player  Online multi-player Counter Strike  Kitlesel multi-player Knight Online

12 Tasarım Düşüncesi  Multi-player oyunlar, single-player oyunlara nazaran daha farklı meydan okumalar sunar  Oyunu duraklatma şansına sahip olmaksızın, oyuncular, gardlarını bir anlık düşürdüklerinde, diğer oyuncular tarafından yok edilme tehlikesiyle oyunu oynarlar  Birçok oyuncu, oyununuzu ne kadar süre oynayacaklarını bilmek ister  Tasarımcının oyuncular arasında adaleti sağlaması gerekir  Ayrıca oyuncu oyunu kazanabileceğine inanmalıdır

13 Tasarım Düşüncesi  Oyuncuların her birinin ayrı ayrı avatar almalarına izin verilmeli  Acemi yani çömez oyuncuların durumu dikkate alınmalı, deneyimli oyuncular tarafından sürekli alt edilmeleri sınırlandırılmalı  Oyun kontrolleri basit ve anlaşılır yapılmalı  Oyunculara oyun içerisinde chat ve sesli görüşme imkanı sağlanmalı  Oyundaki skorlar ve sonuçlar oyunculara gösterilmeli

14 Geliştirme Faktörleri  Her şeyden önce, tasarımcı gurubunun ne tür oyun yapacaklarına karar vermeleri gerekir; Multi-player mi yoksa Single-player mi?  Oyuncu görüşlerine değer verilmeli ve oyun tasarlanırken bu görüşler göz önünde bulundurulmalı  Oyun, tam sürümü çıkmadan önce mutlaka defalarca test edilmeli ve süreç içinde gerekli düzeltmeler yapılmalıdır

15 Geliştirme Faktörleri  Oyunun tam sürümünden önce beta sürümü piyasaya sürülerek oyuncuların nabzı ölçülmeli aynı zamanda oyunun birçok kişi tarafından test edilmesi sağlanmalıdır  Yine bu süreçte oyunculardan gelen geri bildirimler mutlaka dikkate alınmalı ve gerekli onarımlar yapılmalıdır.

16 Multi-player Oyunların Geleceği  Multi-player oyunların popülerliğinin gelecekte daha da artacağını söyleyebiliriz  Ayrıca oyuncu beklentilerinin her geçen gün değişiyor olması Multi-player oyunlarında bu yönde kendini geliştirmesi anlamına geliyor  Multi-player oyunlarda meydana gelecek bu değişiklikler aynı zamanda single-player oyunları da kuşkusuz etkileyecektir

17 Multi-player Oyunların Geleceği  Aynı zamanda Multi-player oyunların gelecekte eğitimde daha aktif olarak kullanılacağını söyleyebiliriz  Gelişen okul ve sınıf şartları bunu zorunlu kılar.  Öğrencilerin oyun oynarken, rekabet etme, saygı duyma, kazanma, sosyalleşme vb. alışkanlıklarını geliştirmede gelecekte Multi-player oyunlar önemli bir yere sahip olacaktır.

18 Kaynaklar  Game Design: Theory and Practice


"Hazırlayan Şerif Fatih AKKAĞIT Kontrol Yrd. Doç. Dr. Zülfü Genç BTÖ521-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Elazığ 2011." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları