Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Zeynep ÇOLAK Psikolojik Danışman.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Zeynep ÇOLAK Psikolojik Danışman."— Sunum transkripti:

1 TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Zeynep ÇOLAK Psikolojik Danışman

2

3 Kitle İletişim Araçlarını İşlevleri Bilgilendirmek, Bilgilendirmek, Haber vermek, Haber vermek, Mal ve hizmet tanıtımı yapmak, Mal ve hizmet tanıtımı yapmak, Eğlendirmek Eğlendirmek Televizyonun günümüzde; Eğlendirme Eğlendirme  Tüketme amacı kalmıştır.

4 YARARI VE ÇEKİCİLİĞİ BU KADAR AÇIK OLAN İNTERNET VE TELEVİZYON, AYNI ZAMANDA BİR TAKIM OLUMSUZLUKLARI, HATTA TEHLİKELERİ DE BERABERİNDE GETİRMEKTEDİR..

5 Fazla televizyon izlemenin olası sonuçları Aile bireyleriyle olan ilişkiye etkisi. Aile bireyleriyle olan ilişkiye etkisi. Şiddet eğilimine etkisi. Şiddet eğilimine etkisi. Zekaya etkisi Zekaya etkisi

6 Televizyon programlarının bir çoğunda konuşma dili sıkça yanlış, argo ve yabancı kelimelere özentili kullanıldığı için, çocuğun dil gelişimi olumsuz etkilenebilir. Televizyon programlarının bir çoğunda konuşma dili sıkça yanlış, argo ve yabancı kelimelere özentili kullanıldığı için, çocuğun dil gelişimi olumsuz etkilenebilir. Çocuk televizyonu tek başına izlediğinde, televizyonun sunduğu her şeyi gerçekmiş gibi kabul edebilir. Çocuk televizyonu tek başına izlediğinde, televizyonun sunduğu her şeyi gerçekmiş gibi kabul edebilir. Televizyona soru soramadığı için bu durum çocuğun bir süre sonra düşünmesini eleştirmesini engelleyebilir. Televizyona soru soramadığı için bu durum çocuğun bir süre sonra düşünmesini eleştirmesini engelleyebilir.

7 Çocuğun aşırı televizyon izlemesi, kitap okuma, spor yapma, müzik dinleme resim yapma, arkadaşları ile oyun oynama gibi olumlu faaliyetlerden, hatta yemek yemekten bile alı koyabilir. Çocuğun aşırı televizyon izlemesi, kitap okuma, spor yapma, müzik dinleme resim yapma, arkadaşları ile oyun oynama gibi olumlu faaliyetlerden, hatta yemek yemekten bile alı koyabilir. Çocuğun televizyon karşısında uzun süre kalması, çevreyle ilgisini azaltabilir, konuşmasında gecikmeye neden olabilir. Çocuğun televizyon karşısında uzun süre kalması, çevreyle ilgisini azaltabilir, konuşmasında gecikmeye neden olabilir.

8 Çocuğun televizyon karşısında uzun süre kalması, hareketsizleşmesi sonucunda şişmanlamasına ve sürekli yorgunluk hissetmesine neden olabilir. Çocuğun televizyon karşısında uzun süre kalması, hareketsizleşmesi sonucunda şişmanlamasına ve sürekli yorgunluk hissetmesine neden olabilir. Tüketime ve para harcamaya özendiren reklamlar, çocuğun reklamda gördüğü yiyecekleri, oyuncakları istemesine neden olabilir. Bu istekler aileye ekonomik açıdan zarar verebilir. Tüketime ve para harcamaya özendiren reklamlar, çocuğun reklamda gördüğü yiyecekleri, oyuncakları istemesine neden olabilir. Bu istekler aileye ekonomik açıdan zarar verebilir.

9 YAPILMASI GEREKENLER Günümüzde televizyonlu bir yaşamdan kaçışın pekte mümkün olmadığı bu durumda AİLELERİN ÇOCUKLARINA İYİ BİR TELEVİZYON İZLEME ALIŞKANLIĞI KAZANDIRABİLMESİ için dikkat etmesi gereken bazı noktalar şu şekilde sıralanabilir:

10  Çocukların günde kaç saat televizyon izlediği belirlendikten sonra bu süre aşamalı şekilde azaltma yoluna gidilebilir. Çocuk yetişkini örnek aldığı için yetişkinlerinde televizyon izleme alışkanlığını gözden geçirdikten sonra çocuklar için olumlu model olabilecek kitap okuma, spor yapma, üretme ve paylaşmaya dayanan bir takım etkinliklere önem vermesi gerekmektedir.

11  Mutlaka çocukların izlediği programlar çocuklar ve yetişkinlerle birlikte izlenmelidir. Böylece hem o program hakkında fikir sahibi olup çocuklara uygun olup olmadığına karar verilebilir, hem de programın ardından çocuklarla sohbet ederek o programdan çocukların neler kazandığı yada nasıl etkilendiği görülebilir.

12  Televizyon izleme ile ilgili kesin kurallar koymak, yemek sırasında yada yapılması gereken işler bitirilmeden çocukların televizyon karşısına geçmesine izin verilmemelidir.  Televizyonu belirli programlar için açıp bu programlar bittikten sonra kapama ile ilgili kurallar konmalı ve televizyonun kapanmasının ardından mutlaka alternatif etkinlik ortamları sunulmalıdır.

13  Eğer çocuklar şiddet içeren sahneleri izlemek durumunda kalırsa bu durumda çocuklara bu gibi davranışların insanları incittiğinden bahsedilmeli ve bir olayın şiddet kullanmadan nasıl çözebileceği hakkında düşünmeye sevk edilmeli.

14  Televizyonu asla çocuklar için bir oyalama aracı olarak görmemek, çocukların yeni şeyleri eğlenerek öğrenebilecekleri bir öğrenme aracı olarak kabul etmemek ve bu doğrultuda kullanmamak gerekmektedir.

15  Hangi programları izlemek istediğiyle ilgili çocuklarla birlikte plan yapılmalı ve çocuklar izlemek istediği bir programı kendilerinin seçmesine izin verilmeli ve mutlaka o program bittikten sonra çocuklar televizyonu kapatması için yönlendirilmeli.

16 SONUÇ  Kontrollü şekilde televizyon izleme olumsuz olabilecek davranışların ortaya çıkmasını engelleyip çocukların kendileri için yararlı olan bir takım becerileri kazanmasında yardımcı olabilecektir. Bunun için çocuklara yukarıdaki bilgiler ışığında çok küçük yaşlardan itibaren iyi, doğru ve planlı şekilde televizyon izleme alışkanlığı kazandırmak gerekmektedir

17 Kumanda elimizde Televizyon KONTROLLÜ İZLENMELİDİR. Televizyon KONTROLLÜ İZLENMELİDİR. Kontrol, kumandayı elimizde bulundurmak değil, sıklıkla kapatma düğmesine basmaktır. Kontrol, kumandayı elimizde bulundurmak değil, sıklıkla kapatma düğmesine basmaktır.

18

19 KONTROLSÜZ İNTERNET KULLANIMININ SAKINCALARI

20 Fiziksel Etkileri Göz problemleri Göz problemleri Duruş ve iskelet sorunları Duruş ve iskelet sorunları Radyasyon riski Radyasyon riski Daha az hareketten kaynaklanan problemler Daha az hareketten kaynaklanan problemler

21 Psikolojik Etkileri İnternet bağımlılığı: İnternet bağımlılığı:Belirtileri 1.İnternettin başında planlanandan daha fazla kalmak, zamanın nasıl geçtiğinin farkında olmamak, yalan söylemek, inkar etmek.

22 İçe kapanma ve göz temasının kesilmesi. İçe kapanma ve göz temasının kesilmesi. Toplumsal yaşamdan çekilme, sorumluluklarını yerine getirmeme. Toplumsal yaşamdan çekilme, sorumluluklarını yerine getirmeme. Yoksunluk belirtileri ( Aşırı sinirli olma, titreme, hayal kurma) Yoksunluk belirtileri ( Aşırı sinirli olma, titreme, hayal kurma)

23 Bir araştırma Bir Amerikalı psikologun yaptığı araştırmaya göre, interneti çok kullanan 5oo kişinin %80’ i bağımlı kategorisinde. Bir Amerikalı psikologun yaptığı araştırmaya göre, interneti çok kullanan 5oo kişinin %80’ i bağımlı kategorisinde.

24 Sosyal etkileri Uzun süre internet kullanan çocukların gerçek hayatta arkadaş edinme sıkıntısı çektiği yapılan araştırmalarla saptanmıştır. Bu yalnız çocuklar, giderek toplumda iletişim kurmakta zorlanmakta, topluma karşı olumsuz duygu ve düşünceler beslemeye başlamaktadır. Uzun süre internet kullanan çocukların gerçek hayatta arkadaş edinme sıkıntısı çektiği yapılan araştırmalarla saptanmıştır. Bu yalnız çocuklar, giderek toplumda iletişim kurmakta zorlanmakta, topluma karşı olumsuz duygu ve düşünceler beslemeye başlamaktadır.

25 Bir araştırma Ayrıca yine bir araştırmada, aşırı internet kullanan ve televizyon izleyen çocukların daha az kitap okudukları saptanmıştır. Ayrıca yine bir araştırmada, aşırı internet kullanan ve televizyon izleyen çocukların daha az kitap okudukları saptanmıştır.

26 GÜVENLİ İNTERNET KULLANIMI İÇİN ANNE VE BABAYA ÖNERİLER Her şeyden önemlisi çocukla iyi ilişkiler içerisinde olmaya, zaman ayırmaya, sorunları hakkında konuşmaya dikkat edilmelidir. Her şeyden önemlisi çocukla iyi ilişkiler içerisinde olmaya, zaman ayırmaya, sorunları hakkında konuşmaya dikkat edilmelidir. Yetişkinler internetin sadece bir araç olduğunu bilmeli ve özellikle çocuklarının yanında abartılı bir değer katmamalıdır. Yetişkinler internetin sadece bir araç olduğunu bilmeli ve özellikle çocuklarının yanında abartılı bir değer katmamalıdır.

27 İnternet yada bilgisayar kullanım süresine mutlaka kısıtlama getirilmeli. Çocuğun yaşına uygun kullanım süresi belirlenmeli. Çocuk spora, kültürel faaliyetlere ve oyuna özendirilmelidir. İnternet yada bilgisayar kullanım süresine mutlaka kısıtlama getirilmeli. Çocuğun yaşına uygun kullanım süresi belirlenmeli. Çocuk spora, kültürel faaliyetlere ve oyuna özendirilmelidir. Çocuğunuza internet ortamında tanımadığı kişilerle sohbet etmemesini, iletişim kurmamasını öğretin. Çocuğunuza internet ortamında tanımadığı kişilerle sohbet etmemesini, iletişim kurmamasını öğretin.

28 Çocuğunuza sizin izniniz olmaksızın internet ortamında tüm kişisel bilgilerinizi vermemesi gerektiğini öğretiniz. Çocuğunuza sizin izniniz olmaksızın internet ortamında tüm kişisel bilgilerinizi vermemesi gerektiğini öğretiniz. Çocuğunuza, Internet ortamında yeni tanışılan kişilerin her zaman kendileri ile ilgili doğru bilgiler vermeyebileceği, kimlikleri ve yaşlarıyla ilgili yanıltıcı bilgiler verebileceği gerçeğini anlatınız. Çocuğunuza, Internet ortamında yeni tanışılan kişilerin her zaman kendileri ile ilgili doğru bilgiler vermeyebileceği, kimlikleri ve yaşlarıyla ilgili yanıltıcı bilgiler verebileceği gerçeğini anlatınız.

29 Çocuğunuzun, Internet sohbetlerinde onlardan yapmamaları gereken, ya da onları rahatsız eden bir davranışta bulunmalarını isteyenler olduğu takdirde, sohbeti bırakarak hemen size haber vermesini ve olayı anlatmasını isteyiniz. Çocuğunuzun size güvenmesini sağlayınız. Çocuğunuza kızmayınız, korkutmayınız. Çocuğunuzun, Internet sohbetlerinde onlardan yapmamaları gereken, ya da onları rahatsız eden bir davranışta bulunmalarını isteyenler olduğu takdirde, sohbeti bırakarak hemen size haber vermesini ve olayı anlatmasını isteyiniz. Çocuğunuzun size güvenmesini sağlayınız. Çocuğunuza kızmayınız, korkutmayınız.

30 Çocuklara, Internet ortamında başkalarını rahatsız edecek davranışlarda bulunmamalarını öğretiniz. Çocuklara, Internet ortamında başkalarını rahatsız edecek davranışlarda bulunmamalarını öğretiniz. Bilgisayar oturulan odada ve ekranı odaya dönük olmalı. Bilgisayar oturulan odada ve ekranı odaya dönük olmalı.


"TV VE İNTERNETİN ÇOCUKLAR ÜZERİNDEKİ ETKİLERİ Zeynep ÇOLAK Psikolojik Danışman." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları