Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen"— Sunum transkripti:

1 Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen
% 0,03 Karbondioksit ve diğer gazlar bulunur 01/03 SSP İçindekiler

2 Atmosfer Basıncı BASINÇ Basıncın tanımı,birim yüzeye etkiyen kuvvettir. 1 Atmosferi diğer birimlere çevirmek için aşağıdaki eşitlikler kullanılır. ATMOSFER BASINCI Hava yoğunluğu oldukça az olan bir maddedir. 1 litrelik hava kütlesinin ağırlığı sadece 1.29 gramdır. Ancak dünyamızı saran kilometrelerce yükseklikteki havanın birim alana etki eden ağırlığı ihmal edilemez. Deniz seviyesinde bu basıncın aldığı değeri hesaplarımızda kolaylık olması açısından 1 Atm olarak kabul ediyoruz. (Atmosfer basıncı=1Kg/cm2=1 bar) SSP İçindekiler

3 Atmosfer Basıncı- Yükseklik
Deniz seviyesinde atmosferik basınç 1 Atm, bağıl basınç ise 0 atm. olacaktır. Yükselti arttıkça birim alana düşen hava sütununun kütlesi de azalacağından basınç azalır. Örneğin Kaçkar Büyük deniz gölü yüzey seviyesinde mutlak basınç atm. dir. Buna göre bağıl basınç atm. olacaktır. Basınç Artar Basınç azalır İçindekiler

4 Atmosfer Basıncı Etrafımızda hava basıncı var
Atmosferi teşkil eden gazlar cm² alan başına yaklaşık 1 kg'lık bir kuvvetle tesir eder. Etrafımızda hava basıncı var Yukarıya doğru yükseldikçe gazlar seyrekleşir ve bunun neticesi olarak atmosfer basıncı düşer. Vücudumuzun bir parmak ucu kadar sahasına 1 kg'lık basınç yaptığını belki çoğumuz bilmez. Bu, bir insan vücudunun yaklaşık 15 ton havanın ağırlığı altında olması demektir. SSP İçindekiler

5 Teknik Veriler SSP İçindekiler

6 Motor Gücü ve Motor Torku
SSP İçindekiler

7 Beygir Gücü SSP İçindekiler

8 Turbo Şarj Sistemi SSP

9 Turbo Şarj Sistemi SSP

10 hajdfhasjklf

11 Değişken Kanatçıklı Turbo Şarj Sistemi
SSP

12 Gaz Kelebeği Kontrol Ünitesi

13 Mutlak Basınç Basınç ölçümü BAĞIL ve MUTLAK olarak iki farklı şekilde yapılabilir. MUTLAK BASINÇ = BAĞIL BASINÇ(Saat basıncı)+ATMOSFER BASINCI 1.5 BAR 2.5 BAR MANOMETRİK BASINÇ MUTLAK 1 BAR~1 ATMOSFER BASINCI BASINÇ BAROMETRİK BASINÇ VAKUM SSP İçindekiler

14 Gaz Kelebeği Kontrol Ünitesi
Sensörler Gaz Kelebeği Potansiyometresi G 69 Aktörler Gaz Kelebeği Ayarlayıcısı V 60 Motorsteuergerät Motor Kontrol Ünitesi Gaz kelebeği ayarlayıcı-potansiyometresi G 88 Rölanti Şalteri F 60 Eigendiagnose SSP

15 Gaz Kelebek Potansiyometresi
SSP

16 Gaz Kelebeği Konumlandırıcısı
SSP

17

18 Gaz Kelebeği Konumlandırıcı Potansiyometresi
SSP

19

20

21

22

23

24

25 Pompa Enjektör Gelişimi
SSP

26 Kullanılan Motorlar SSP

27 1.4 lt TDI Motor SSP

28 Yeri

29 SSP

30 Yeri SSP

31 Montajı Not:2.0 lt TDI ve 2.5 lt R5 gibi motorlarda farklı montaj şekilleri mevcuttur.

32

33 Temel Prensip SSP

34 Görevleri

35 Kesit Görünüm SSP

36 Parçaları Pompa Selenoid valf Enjektör SSP

37 Pompa Enjektör

38 Tahrik Külbütör Subap Kamları Enjektör kamları SSP

39 Tahrik SSP

40 Tahrik

41 Tahrik SSP

42 SSP

43 Aşamalar SSP

44 Püskürtme Aşamaları SSP

45 SSP

46 SSP

47 SSP

48 Püskürtmenin İşleyişi
Külbütör Pompa Pistonu Selenoid Valf Yüksek Basınç Odası Yakıt Geri Dönüş Kanalı Yakıt Besleme Kanalı SSP

49 Yakıt Beslemesi

50 Basınç Oluşumu SSP

51 Dolum SSP

52 SSP

53 SSP

54 Ön Püskürtme SSP

55 SSP

56 SSP

57 Temel Prensip SSP

58 SSP

59 Temel Prensip SSP

60 SSP

61 Püskürtme Çevrimi SSP

62 SSP

63 Püskürtme Çevrimi SSP

64 SSP


"Hava Dünyamızda ki hava karışımı; % 78 Azot % 21 Oksijen" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları