Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINA BÖYLE BAŞLADIK EYLÜL AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EYLÜL AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EYLÜL AYI ÖĞRENİLEN.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINA BÖYLE BAŞLADIK EYLÜL AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EYLÜL AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EYLÜL AYI ÖĞRENİLEN."— Sunum transkripti:

1

2 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINA BÖYLE BAŞLADIK EYLÜL AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EYLÜL AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EYLÜL AYI ÖĞRENİLEN ŞARKILAR EYLÜL AYI OKUNAN HİKAYELER EYLÜL AYI SİNEMAMIZ GENEL VELİ TOPLANTIMIZ EYLÜL AYI BRANŞ DERSLERİMİZ EKİM AYI MİNİ PROGRAMI EKİM AYI AİLE KATILIMI

3 EYLÜL AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ PSİKOMOTOR ALAN Amaç 1. Bedensel koordinasyon gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 1. Sözel yönergelere uygun olarak ısınma hareketleri yapar. 5. Sözel yönergelere uygun olarak koşar. 7. Belli bir yüksekliğe çıkar. 8. Belli bir yüksekliğe tırmanır. 10. Belli bir yükseklikten atlar. Amaç 2. El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme Kazanım 1. Küçük nesneleri toplar. 4. Nesneleri takar. 5. Nesneleri çıkarır. 9. Değişik malzemeler kullanarak resim yapar. Amaç 4. Küçük kaslarını kullanarak belirli bir güç gerektiren hareketleri yapabilme Kazanım 4. Malzemelere elleriyle şekil verir. 5. Malzemelere araç kullanarak şekil verir. SOSYAL-DUYGUSAL ALAN Amaç 2. Duygularını fark edebilme Kazanım 1. Duygularını söyler. 4. Duygularını müzik,dans, drama gibi yollarla ifade eder. Amaç 3. Duygularını kontrol edebilme Kazanım 3. Yeni ve alışılmamış durumlara uyum sağlar. Amaç 6. Başkalarıyla ilişkilerini yönetebilme Kazanım 1. Kendiliğinden iletişimi başlatır. 2.Grup etkinliklerine kendiliğinden katılır. Amaç 9. Yaşamın iyileştirilmesinde ve korunmasında sorumluluk alabilme Kazanım 2. Günlük yaşamdaki kurallara uyar. Amaç 13. Çevreyi estetik bakımdan düzenleyebilme Kazanım 3.Çevresini farklı biçimde düzenler.

4 DİL ALANI Amaç 4. Kendini sözel olarak ifade edebilme Kazanım 1. Dinlerken / konuşurken göz kontağı kurar. 2. Sohbete katılır. Amaç 8. Görsel materyalleri okuyabilme Kazanım 1. Görsel materyalleri inceler. 2. Görsel materyallerle ilgili soru sorar. 3. Görsel materyallerle ilgili sorulara cevap verir. 4. Görsel materyalleri açıklar. BİLİŞSEL ALAN Amaç 1. Kendisi ve ailesi ile ilgili bilgileri kavrayabilme Kazanım 1.Kendisi ile ilgili bilgileri açıklar. Amaç 2. Nesne, olay ya da varlıkların çeşitli özelliklerini gözlemleyebilme Kazanım 1. Nesne olay ya da varlıkların özelliklerini söyler. Amaç 5. Varlıkları çeşitli özelliklerine göre eşleştirebilme Kazanım 1. Varlıkları bire bir eşleştirir. 4. Varlıkları büyüklüklerine göre eşleştirir.

5 ÖZBAKIM BECERİLERİ Amaç 1. Temizlik kurallarını uygulayabilme Kazanım 1. Temizlikle ilgili malzemeleri doğru kullanır. 2. El yüz ve vücudun diğer kısımlarını uygun biçimde yıkar. Amaç 4. Dinlenmeyle ilgili kurallara uyabilme Kazanım 1. Yorulduğu durumlarda dinlendirici bir etkinliğe katılır. 2. Dinlenme ya da uyku için gerekli hazırlığı yapar.

6 EYLÜL AYI KAVRAMLARIMIZ Büyük-Küçük-Orta Uzun-Kısa Aynı-Farklı Yuvarlak Kız-erkek, kadın-erkek Kız kardeş-Erkek Kardeş Anne-Baba Bireysel sosyal farkındalık (Mutlu, Üzgün, Kızgın, Korkmuş, Şaşkın) Her Şeyin Bir Şekli Olduğunu Keşfetme Daire Sarı renk Kırmızı renk Mavi renk 1-10 Arası ritmik sayma Yuvarlak

7

8 TANIŞMA GÜNÜMÜZ

9

10

11 TOMBALA OYUNU İLE SEMBOLLERİMİZİ SEÇTİK…

12 EVİMİZDEN GETİRDİĞİMİZ VE OKULDA BULUNAN OYUNCAKLARI NASIL KULLANMAMIZ GEREKTİĞİ HAKKINDA KONUŞTUK…

13 SERBEST OYUN ZAMANINDAN GÖRÜNTÜLER…

14 SANAT ETKİNLİĞİNDE HAYVAN MASKELERİ BOYADIK…

15 SORUMLULUĞUN NE OLDUĞU KONUŞULDU VE OKULDAKİ SORUMLULUKLAR ÖĞRENİLDİ…

16 “OKULA NASIL GELİYORUM” GRAFİK ÇALIŞMASI YAPTIK…

17 EVDEN GETİRDİĞİMİZ KİTAPLARLA KİTAP OKUMA ZAMANI YAPTIK…

18 OKULUMUZUN BAHÇESİNDE OYUNLAR OYNADIK…

19

20 “MİNİK TAVŞAN” İSİMLİ OYUNU OYNADIK…

21 SINIF KURALLARINI KONUŞARAK “SINIF SÖZLEŞMEMİZİ” OLUŞTURDUK VE İMZALADIK…

22 “SELAMLAŞMA” İSİMLİ OYUNU OYNADIK…

23 AYNA KARŞISINDA KENDİ BEDENİMİZİ İNCELEDİK…

24 İÇ BÜKEY VE DIŞ BÜKEY AYNALARDA BEDENİMİZİN FARKLI HALLERİNİ KEŞFETTİK…

25 BOŞ İNSAN VÜCUDU ÜZERİNE KENDİ RESİMLERİMİZİ YAPTIK…

26 “VÜCUT” POSTERİNİ İNCELEDİK…

27 DUYU ORGANLARIMIZIN NELER OLDUĞUNU ÖĞRENDİK, ARKADAŞLARIMIZIN DUYU ORGANLARINI İNCELEDİK…

28 BRİTANNİCA EĞİTİM SETİ CD’LERİNDEN “BEŞ DUYUMUZ” İSİMLİ CD İZLENDİ.

29 DUYU ORGANLARI KİTABI YAPILDI…

30 SAĞLIKLI OLMAK İÇİN NE YAPMALIYIZ KONULU SOHBET EDİLDİ… Sağlıklı yemekler yemeliyiz, yumurta gibi.Tarihi geçenleri yememeliyiz BATUHAN BAHADIR Meyve yemeliyiz. HAKİ GÜN İÇEN Çöplerden uzak durmalıyız, çünkü onların üzerinde mikrop var. BADENUR VEİSOĞLU Ellerimizi sabunla yıkamalıyız. Çöplerden uzak durmalıyız. DENİZ SARP SIĞNAK Yemek yemeliyiz. Meyvelerimizi yemeliyiz.Sütlerimizi içmeliyiz. UTKU DEĞİRMENCİ Mikroplar sabunlu suyla yok olur. ELİF YÜRÜDÜ Kivi, domates, maydanoz,peynir ve mercimek çorbası içmeliyiz. ADA AKAR Kefir içmeliyiz. BORA AYCAN Ellerimizi sabunla yıkamalıyız. DAMLA NİSA KESGİN Meyve yemeliyiz. Yemeklerimizi yemeliyiz. Dişlerimizi fırçalamalıyız. AYÇA GÖLALP Su içmeliyiz. Yumurta yemeliyiz. Ballı süt içmelyiz. EFE BARAN GÜLSERİN

31 SAĞLIKLI OLMAK İÇİN SABAH SPORU YAPILDI…

32 SANAT ETKİNLİĞİNDE KARTONLAR VE ARTIK MALZEMELERLE SEVİMLİ MİKROPLAR YAPILDI…

33 YİYECEK RESİMLERİNİ İNCELEDİK VE YARARLI YİYECEKLER PANOSU HAZIRLANDI…

34

35

36

37 “DİK DUR KARDEŞİM”, “VÜCUDUMUZ” VE “HAPŞU” İSİMLİ ŞARKILARI ÖĞRENİLDİ… DİK DUR KARDEŞİM Dik dur dik dur kardeşim koy elleri beline Sallan sallan kardeşim sonra eller yerine Kolları öne uzat sonra da yukarıya, çevir çevir kardeşim sonra eller yerine Sol ayağın ileri, sağ ayağın havaya Haydi kuşlar gibi uç, mutlu ol bu yuvada. Dik dur dik dur kardeşim koy elleri beline Sallan sallan kardeşim sonra eller yerine Kolları yana uzat sonra da yukarıya, çevir çevir kardeşim sonra eller yerine Zıpla zıpla kardeşim, el çırp el çırp kardeşim Yaşa yaşa çok yaşa, sağlıklı ol kardeşim.

38 HAPŞU Sabah uyandım hapşu Burnum akıyor hapşu Biraz da ateşim var Boğazım acıyor hapşu Arabaya bindik Doktora gittik Göğsümü açtı Tık tık yaptı Ateşimi ölçtü Boğazıma baktı Sonra başımı okşadı Yemeğini ye İlacını iç Mışıl mışıl uyu dedi Ha ha haaaap İyileştim VÜCUDUMUZ İki elim iki kolum Bacaklarım var Her insanda bir burun Bir de ağız var Sen hiç gördün mü? Üç kulaklı bir adam. Olur mu hiç üç kulak? Dön de aynaya bak. İki gözüm iki kaşım Kirpiklerim var İnci gibi dişlerim Bir de çenem var Sen hiç gördün mü? Üç dudaklı bir adam. Olur mu hiç üç dudak? Dön de aynaya bak.

39 “BAY MİKROP” İSİMLİ PARMAK OYUNUNU ÖĞRENİLDİ…

40 Bay Mikrop bir gün gezmeye çıkmış; yürümüş, yürümüş (Sağ elin baş parmağı, sol kol üzerinde yürütülür.) Bakmış bir pencere…Hoooop içeri atlamış (Başparmak avuç içinde dolaştırılır ve parmaklardan çıkılır.) Sonra bir kapı görmüş. (Sağ el yumruk yapılarak sol elin avuç içine vurulur.) Tak... Tak...Tak... Kim o? Ben Bay Mikrop. (Sağ elin başparmağı sallanır.) Ne istiyorsun? Seni hasta etmeye geldim. Yoo... Beni hasta edemezsin. (Sol elin işaret parmağı sallanır.) Bol bol uyudum, dengeli beslendim Spor yaptım, yıkandım, aşı da oldum. Mikrop, ’’Ben gidiyorum’’demiş. (Sağ elin başparmağı sallanır.) O sırada çocuğun annesi sabunlu suyla temizlik yapıyormuş. Mikrobun ayağı kaymış yuvarlanmış (İki el birlikte hareket ettirilerek yuvarlanma hareketi yapılır.) Kendini kapının dışında bulmuş BAY MİKROP

41

42

43 OKULUMUZUN REVİRİNE GİDEREK BOY VE KİLO ÖLÇÜMÜ YAPILDI…

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53 STRECİNG VE KOŞU ÇALIŞMALARI YAPILDI MİNDERLİ PARKURDA DENGEDE YÜRÜME, YUVARLANMA ÇALIŞMALARI YAPILDI “AYI”, “YENGEÇ”, “TOPUK PARMAK UCU” YÜRÜME ÇALIŞMALARI YAPILDI FARKLI AĞIRLIKTAKİ TOPLARI TAŞIMA ÇALIŞMASI YAPILDI

54 MİMİKLERİ VE DUYGULARI İFADE ETME ÇALIŞMALARI YAPILDI “SİHİRLİ SANDALYELER” DRAMASI UYGULANDI

55 HAZIR RESİMLERİ BOYAMA UYGULAMALARI YAPILDI MOUSE KULLANIMINI PEKİŞTİRMEK, EL-GÖZ KOORDİNASYONUNU ARTTIRMAK AMACIYLA “BALON PATLATMA”, “TOPYAKALAMA” GİBİ KOORDİNASYON OYUNLARI OYNANDI

56 TANIŞMA VE BASİT DANS FİGÜRLERİ ÇALIŞILDI EL VE AYAK VURUŞLARI KULLANILARAK RİTM ÇALIŞMALARI YAPILDI

57 ISINMA VE ESNEME HAREKETLERİ ÇALIŞILDI STRECHİNG, PİLİE, RELEVE, VE DENGE ÇALIŞMALARI YAPILDI POİNT VE FLEX KLASİK BALE TEMEL ADIMLARI ÇALIŞILDI

58 SERBEST RESİM ÇALIŞMASI YAPILDI ZIMPARA KAĞIDINA “PORTRE” ÇALIŞMASI YAPILDI SICAK RENK KARIŞIMLAR İLE “İTFAİYECİ VE ALEVLER” ÇALIŞMASI YAPILDI

59 IŞIĞIN RENKLERİ”, “SİHİRLİ RENKLER”, “ GÖKKUŞAĞI YAPALIM”, “HAVA YER KAPLAR MI?” İSİMLİ DENEYLER YAPILDI

60

61 01 Bugün 1 EKİM DÜNYA ÇOCUK GÜNÜ! Dans ederek kutluyoruz. Sanat etkinliğinde tuz seramiğinden çocuk yapıyoruz. “Çocuk Haklarını” öğreniyoruz. 02 “Diş Krallığı” isimli filmi izliyoruz. Gazete ve dergilerden serbest kesme çalışması yapıyoruz. NOT: Evden gelirken kullanmadığınız gazete ve dergileri getirebilirsin! 03 Sanat etkinliğinde “Akıllı Diş” grup çalışmasını yapıyoruz EKİM HAYVANLARI KORUMA GÜNÜ ile ilgili sohbet ediyoruz. Farklı hayvan seslerini dinleyerek hangi hayvana ait olduğunu tahmin ediyoruz. 05 Sanat etkinliğinde hayvan kuklaları yapıyoruz. “HAYVANLAR NE İSTER?” isimli şarkıyı öğreniyoruz. 08 Bu haftaki konumuz “BULUNDUĞUMUZ YER VE ZAMAN” Evden getirdiğimiz aile resimlerini arkadaşlarımıza tanıtarak “Benim Ailem” panomuzu oluşturuyoruz. NOT: Evden gelirken tüm aile bireylerinin olduğu bir resim getirmeyi unutma! 09 Aile resimlerimize çerçeve hazırlıyoruz. NOT: Yarın evden gelirken her aile bireyine ait bir aksesuar ya da nesne getirmeyi unutma! 10 Aile bireylerine ait eşyalarla drama çalışması yapıyoruz. “Sihirli Sandık” isimli hikayeyi okuyoruz. 11 “Ailemle ne yapmayı seviyorum?” Resim çalışması yapıyoruz. 12 “Renk Çemberi” oyunu oynuyoruz. “Renkler ve Şekiller” kitabımızdan çalışmalar yapıyoruz.

62 15 Evde hazırladığımız soyağaçlarımızı okulda inceliyoruz. “Evimiz-Ailemiz” isimli kitabı okuyoruz. 16 “Minik Fil Heffalump” isimli çizgi sinemayı okulumuz konferans salonunda izliyoruz. “Sürprizli Kutudan ne çıkacak?” isimli etkinliği yapıyoruz. 17 “Güzel Evim” isimli sanat çalışması yapıyoruz. Kavramlar kitabımızdan çalışmalar yapıyoruz. 18 “Evimizde kaç kişi yaşıyor?” grafik çalışması yapıyoruz. NOT: Bugün okula gelirken 2 TL getirmeyi unutma! 19 ŞENLİKKÖY POSTANESİNE geziye gidiyoruz. Gezi sonrası gördüklerimizi resimliyoruz. 22 Büyük Önderimiz Atatürk’ü tanıyoruz “Cumhuriyet” isimli şarkıyı öğreniyoruz. Okulumuzu Cumhuriyet Bayramı için süslüyoruz. 23 DOLMABAHÇE SARAYI’na geziye gidiyoruz. Gezi sonrası gördüklerimizi resimliyoruz. 24 Ülkemizde bayram ve bayramlaşmanın önemi hakkında konuşuyoruz. Öğretmenlerimiz ve arkadaşlarımızla bayramlaşıyoruz. ARİFE GÜNÜ NEDENİYLE BUGÜN OKULUMUZ 13:00’DE TATİLE GİRECEKTİR EKİM KURBAN BAYRAMI TATİLİ SEVDİKLERİNİZLE BİRLİKTE SAĞLIKLI VE MUTLU BİR BAYRAM GEÇİRMENİZ DİLEĞİYLE… EKİM CUMHURİYET BAYRAMI NEDENİYLE RESMİ TATİL Ekim Cumhuriyet Bayramını “CUMHURİYET BALOSU” ile kutluyoruz. NOT: Bugün yapılacak olan balo için kırmızı- beyaz giyinmeyi unutma!, 31 Renkler ve şekiller kitabımızdan çalışmalar yapıyoruz. 01 “Üç küçük domuzcuk” isimli hikayeyi okuyoruz. DEMOKRASİ nedir? konuşuyoruz. Hikayedeki evlerden hangisini yapacağımıza oy kullanarak karar veriyoruz. 02 Sanat etkinliğinde bir gün önce oy birliğiyle karar verdiğimiz evimizi yapıyoruz.

63

64


"2012-2013 EĞİTİM ÖĞRETİM YILINA BÖYLE BAŞLADIK EYLÜL AYI AMAÇ VE KAZANIMLARIMIZ EYLÜL AYI KAVRAMLARIMIZ EYLÜL AYI ETKİNLİK ÖRNEKLERİMİZ EYLÜL AYI ÖĞRENİLEN." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları