Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

The Value of Serious Play Sedef SERT Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "The Value of Serious Play Sedef SERT Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi."— Sunum transkripti:

1 The Value of Serious Play Sedef SERT Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi

2 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı The Value of Serious Play Motivasyon – Öğrenme Motivasyon bir kişinin rol almasını tetikleyen nedenlerle ilgilenir. Bu makalede, oyunu çocuklar ve yetişkinler için bir öğrenmeyi etkileyen bir motivasyon aracı olarak kullanmak öneriliyor.

3 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Proposing Serious Play 8 yaşındaki iki çocuk cumartesi öğleden sonra Legoları ile bir alıveriş merkezinin simülasyonunu inşa etmektedirler. Büyük yapıların legoları çabuk bitirdiğine karar verdiler. Eski kutuları binalar yerine kullandılar.

4 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Proposing Serious Play Bir multimedya tasarım şirketinin 2 grafikçisi : Jean ve Pat 3D grafik eklentisi öğrenemeye çalışıyorlar. Palyaço figürü üzerinde deneme yapıyorlar.

5 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Proposing Serious Play Bu iki durumdaki ortak noktalar nedir? İki hikayede de insanlar bir aktivite üzerinde çalışıyorlar. Büyük bir enerji ve zaman harcıyorlar. Bütün hayal kırıklıklarına rağmen hepsi de yaptığı işten memnun. İşbirlikli çalışma Çocuklar projelerini okullarındaki testlerde kullanmayacaklar. Grafikçiler palyaçoyu işlerinde kullanmayacaklar.

6 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Understanding Serious Play Tiyatro Spolin’e göre 3 bölümden oluşur: a) Katılım b) Problem Çözümü c) Katalitik hareketler

7 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Understanding Serious Play Oyun üzerine yapılan araştırmaların kökü antropolojiye dayanır ve 4 konu etrafında toplanır: a) Play as progress b) Play as fantasy c) Play as self d) Play as power

8 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Understanding Serious Play

9 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Play’s Relevancy to Instructional Teknology: Learning and Motivation Video oyunları Karakterler arasındaki ilişkiler nedir? Oyunun kuralları nedir?

10 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Learning and Motivation Eğitimde motivasyon: 1) Göreve katılmaya motive olma 2) Görevde kalma

11 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Learning and Motivation Motivasyon: a) İçsel etkenler (merak, memnuniyet, ilgi alanı) b) Dışsal etkenler (para kazanma)

12 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Learning and Motivation Kendi öğrenmesini yöneten bireyler şu niteliklere sahip olurlar: 1) Kendileri istedikleri için öğrenme hedefleri bulurlar ve dışsal kışkırtıcılara ihtiyaç duymazlar 2) Kendi öğrenmelerine kendileri başkanlık ederler 3) Öğrenme çevrelerindeki değişiklikler için gerekli önlemleri alırlar

13 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Learning and Motivation Motivasyon - Öğrenme evliliği Bireyle gerçekten motive olmuşlarsa: İhtiyaç duydukları kaynakları bulurlar Stratejileri işlerler Kendi öğrenmelerini oluştururlar

14 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Serious Play at Work for Learning Oyunun öğrenme ve motivasyon üzerindeki etkisi biliniyor. Diğer durum; bunun pratiğe nasıl geçirileceğidir.

15 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Serious Play at Work for Learning Deneyimli öğretmenlerden Richard McAfee (Central Gwinnet High School) ekonomi dersinde Simcity oyununu kullanıyor.

16 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Serious Play at Work for Learning Öğrenciler:  Zamanı iyi kullanmışlar  Projelerini kısa sürede yeterli bir şekilde tamamlamışlar  İyi fikirler ve stratejiler sınıf ortamında paylaşılmış  Kendi öğrenmelerinde yönetici konumunda oldular

17 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Serious Play at Work for Learning Öğretmen belki de Simcity oyununu kullanmadan, dersini geleneksel yöntemle de işleyebilirdi. Oyun oynatarak ders işlediğinde hedeflerinin bir çoğunu daha kısa sürede ulaşabildi.

18 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Serious Play at Work for Learning Sonuç olarak; bireyler eğitimsel oyunlar oynadıklarında, etkileşimi bol olan bir ortamda, yüksek motivasyonla, bireysel olarak, öğrenme imkanı bulabiliyorlar.

19 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Serious Play at Work for Learning Araştırma eğitimsel oyunlar kullanılarak çok fazla öğretimsel davranışın kazandırılabileceğini belirtiyor.

20 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Closing Bilgisayar oyunları Yapısalcılık çerçevesi içerisinde self- regulated learning ile motivasyon evliliği için fırsatlar sunuyor, Çok yönlü düşünmeyi geliştiriyor, Kişisel sorumluluk almayı öğretiyor.

21 Sedef SERT-Eğitsel Bilgisayar Oyunları Tasarımı Teşekkürler…


"The Value of Serious Play Sedef SERT Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları