Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

KONUŞMA HALKASI. Duyuşsal alanda farkları görme, farklı görüşlere ve bu görüşleri savunanlara saygı duyma hedeflerini kazandırmaya yönelik bir tekniktir.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "KONUŞMA HALKASI. Duyuşsal alanda farkları görme, farklı görüşlere ve bu görüşleri savunanlara saygı duyma hedeflerini kazandırmaya yönelik bir tekniktir."— Sunum transkripti:

1 KONUŞMA HALKASI

2 Duyuşsal alanda farkları görme, farklı görüşlere ve bu görüşleri savunanlara saygı duyma hedeflerini kazandırmaya yönelik bir tekniktir. Tekniğin diğer bir amacı ise sınıf içinde güven ve saygı atmosferi oluşturmak,öğrenciler arasında ilişkileri ve iletişimi geliştirmektir. Duyuşsal alanda farkları görme, farklı görüşlere ve bu görüşleri savunanlara saygı duyma hedeflerini kazandırmaya yönelik bir tekniktir. Tekniğin diğer bir amacı ise sınıf içinde güven ve saygı atmosferi oluşturmak,öğrenciler arasında ilişkileri ve iletişimi geliştirmektir.

3 Konuyla ilgili bir kavram,ilke yada sözcükle ilgili olarak görüş belirtmelerine fırsat veren bu tekniğe öğrenciler,görüş geliştirme tekniğinden farklı olarak sandalyelerini birbirlerini karşılıklı görebilecek şekilde ve daire biçimde düzenleyerek halka oluşturarak otururlar Konuyla ilgili bir kavram,ilke yada sözcükle ilgili olarak görüş belirtmelerine fırsat veren bu tekniğe öğrenciler,görüş geliştirme tekniğinden farklı olarak sandalyelerini birbirlerini karşılıklı görebilecek şekilde ve daire biçimde düzenleyerek halka oluşturarak otururlar

4 Sırayla konuşurlar.Konuşmak isteyen öğrenci, önceden seçilen bir simgeyi eline almak zorundadır. (yuvarlak bir cisim,bir kalem yada bir maskot). Herkes görüşünü söyledikten sonra Sırayla konuşurlar.Konuşmak isteyen öğrenci, önceden seçilen bir simgeyi eline almak zorundadır. (yuvarlak bir cisim,bir kalem yada bir maskot). Herkes görüşünü söyledikten sonra ortaya bir sonuç çıkar. Çıkan sonuçta panoya asılır. ortaya bir sonuç çıkar. Çıkan sonuçta panoya asılır.

5 Konuşma halkası kuraları 1.Alaycı, aşağılayıcı, kırıcı sözler kullanmayacağız. 2.Kimsenin söylediğine gülmeyeceğiz. 3.Konuşan arkadaşlarımızın yüzüne bakacağız.

6 4.Görüşlerimizin gerekçesini açıklamaya hazır olacağız. 5.Yalnızca sıramız geldiğinde konuşacağız. 6.Cismi almadan konuşmayacağız. 7.Söylenenleri dikkatle dinleyeceğiz.

7 8. Diğer öğrencilerin konuşmasına, tartışmasına izin verilmez. 9. Öğrencilerden yanıt vermek istemeyenlere saygı gösterilmelidir.

8 AVANTAJLARI öğrenciye demokratik bir ortamda demokratik tutum ve davranış kazandırır. öğrenciye demokratik bir ortamda demokratik tutum ve davranış kazandırır. Dinleme eğitimi sağlar Dinleme eğitimi sağlar Kendini ifade edebilme becerisi kazanır Kendini ifade edebilme becerisi kazanır Grupla çalışma becerisi kazanır Grupla çalışma becerisi kazanır

9 Sosyal açıdan geliştirdiği gibi,empati becerisi kazandırır Sosyal açıdan geliştirdiği gibi,empati becerisi kazandırır yaratıcı düşünme becerisini geliştirir yaratıcı düşünme becerisini geliştirir Öğrencinin iletişim becerilerini geliştirir Öğrencinin iletişim becerilerini geliştirir Sözel derslerde etkili bir şeklide kullanılabilir(sosyal bilgiler,Felsefe,Psikoloji,edebiyat,insan hakları ve demokrasi gibi Sözel derslerde etkili bir şeklide kullanılabilir(sosyal bilgiler,Felsefe,Psikoloji,edebiyat,insan hakları ve demokrasi gibi

10 bu yöntem sayesinde derse tam anlamıyla katılma, sürekli bir etkinlik içinde kendini hissetme ve bunlardan memnuniyet duyma gibi duyuşsal hedeflere yönelik öğrencilerde ciddi bir biçimde gözlenebilir olumlu anlamda davranış ve performans değişiklikleri tespit edilmektedir bu yöntem sayesinde derse tam anlamıyla katılma, sürekli bir etkinlik içinde kendini hissetme ve bunlardan memnuniyet duyma gibi duyuşsal hedeflere yönelik öğrencilerde ciddi bir biçimde gözlenebilir olumlu anlamda davranış ve performans değişiklikleri tespit edilmektedir

11 DEZAVANTAJLARI bazı öğrencilerin hiç katılamadığı, bazı öğrencilerin hiç katılamadığı, tartışmanın bazen aşırı gürültü oluşturduğu, tartışmanın bazen aşırı gürültü oluşturduğu, konunun dağıldığı, konunun dağıldığı,

12 Neyin amaçlandığının iyi tespit edilememesi halinde birebir konu ile ilişki kurulamayabilir Neyin amaçlandığının iyi tespit edilememesi halinde birebir konu ile ilişki kurulamayabilir Amaç ve konu kapsamı dışına çıkma zaman zaman karşılaşılabilecek bir sorundur Amaç ve konu kapsamı dışına çıkma zaman zaman karşılaşılabilecek bir sorundur

13 Fiziki koşullar değerlendirmeye alındığında sınıf ortamının küçük ve 30 öğrenciden fazla mevcutlu olması halinde uygulama zorlukları ortaya çıkacaktır Fiziki koşullar değerlendirmeye alındığında sınıf ortamının küçük ve 30 öğrenciden fazla mevcutlu olması halinde uygulama zorlukları ortaya çıkacaktır Öğrencilerin yeterli hazırlık yapmasının yanı sıra duygusal tavırların gerçekleri arka planda bırakacak şekilde öne çıkmasının önlenmesi gereklidir Öğrencilerin yeterli hazırlık yapmasının yanı sıra duygusal tavırların gerçekleri arka planda bırakacak şekilde öne çıkmasının önlenmesi gereklidir

14 Utangaç ve konuşma yeteneği zayıf olan öğrencilerin bazı uygulamalarda hiç söz alamadığı ya da almadığı görülecektir Utangaç ve konuşma yeteneği zayıf olan öğrencilerin bazı uygulamalarda hiç söz alamadığı ya da almadığı görülecektir Gürültü ve sürekli hareketliliğin oluşması dezavantaj olarak görülebilir Gürültü ve sürekli hareketliliğin oluşması dezavantaj olarak görülebilir. Zaman yetersizliliği nedeniyle ön çalışma ve araştırma eksiklikleri ders esnasında bilgisizlikten doğan yanlış tezler ortaya koyma gibi durumlar da görülebilecektir.. Zaman yetersizliliği nedeniyle ön çalışma ve araştırma eksiklikleri ders esnasında bilgisizlikten doğan yanlış tezler ortaya koyma gibi durumlar da görülebilecektir.

15 KAYNAKLAR Gokhan%20Atmaca.doc 2007/BenYurttasim/demokrasiyurttaslik.pd f


"KONUŞMA HALKASI. Duyuşsal alanda farkları görme, farklı görüşlere ve bu görüşleri savunanlara saygı duyma hedeflerini kazandırmaya yönelik bir tekniktir." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları