Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü."— Sunum transkripti:

1 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü Bşk. Haliç Üniversitesi

2 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi2 IEEE/ACM COMPUTING CURRICULUM 2001 IEEE-CS ve ACM ortak çalışması Ironman Taslağı (Mart 2001) Steelman Taslağı (Ağustos 2001) Sonuç Raporu (Aralık 2001) (http://www.acm.org/sigs/sigcse/cc2001/cc2001.pdf)

3 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi3 IEEE/ACM COMPUTING CURRICULUM 2001 Aralık 2001 Sonuç Raporu: Bilgisayar Bilimleri Hazırlanacaklar: Bilgisayar Mühendisliği Yazılım Mühendisliği Bilişim Sistemleri.....

4 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi4 CURRICULA 2001: Bilgisayar Bilimleri Raporu BB Bilgi Kümesi: 132 Birim BB Lisans Çekirdeği: 64 Birim (280 saat) Öğrenim Amacı: her ders için Eğitim Programı Modelleri Ders ve Birim Tanımları

5 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi5 BB Bilgi Kümesi: Lisansta Düzeyindeki 14 alan Discrete Structures Programming Fundamentals Algorithms & Complexity Architecture & Organization Operating Systems Net-Centric Computing Programming Languages Human-Computer Interaction Graphics & Visual Computing Intelligent Systems Information Management Social & Professional Issues Software Engineering Computational Science

6 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi6 Eğitim Stratejileri (1/2) Giriş Düzeyi (önceliğine göre): Önce Emir Kipi Önce Nesne Önce İşlev Önce Genişlik Önce Algoritma Önce Donanım

7 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi7 Eğitim Stratejileri (2/2) Orta Düzey: Konu Tabanlı Yaklaşım Sıkıştırılmış Yaklaşım Sistem Tabanlı Yaklaşım Web Tabanlı Yaklaşım İleri Düzey: İleri Dersler

8 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi8 Eğitim Programını Tamamlama Bilgisayar Bilimleri Konularından Başka: Matematik Bilimsel Yöntem Uygulama Aşinalığı İletişim Becerileri Takım Çalışması İş Becerileri İleri Dersler Proje Dersi

9 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi9 Eğitim Programı Modelleri Araştırma Üniversitesi Modeli (ABD) Tek Disiplin (Bölüm) Modeli (Avrupa) Küçük Bölüm Modeli (5-6 Öğr. Üyesi) İki Yıllık Eğitim Modeli (sonlu/geçişli)

10 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi10 Haliç Üniversitesi Bilg. Müh. Programı (İlk) Teknoloji Üniversitesinden Kopya Elektrik Mühendisliği Eğilimi Olmayan Bölüm Desteği Gereği Gereksiz Dersler YÖK Gereği Dersler Uygulama Yetersizliği  Elden Geçirme Gereği

11 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi11 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Meslek Görüşü: Bilgisayar Mühendisliği’ni bilişim mühendisliği olarak algılar; bilgisayar bilimleri, iletişim ve bilgi teknolojilerinden oluşan bir bütün olarak eğitim verir.

12 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi12 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Ülkenin Personel Gereği: Haliç Üniversitesi, bilişimin her dalında insan kaynağına gerek olduğunu yadsımamakla birlikte, ağ/web-tabanlı hesaplama ve yazılım mühendisliği alanları ile bunların bileşkesinde üretken olacak profesyoneller yetiştirmeyi amaçlamaktadır.

13 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi13 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Seçilen Uygulama Stratejileri Giriş Düzeyinde ( Yıllar): Algoritma ve Nesne Yaklaşımlı Orta Düzeyde (2. – 3. Yıllar): Nesne ve Konu Yaklaşımlı İleri Düzeyde (3. – 4. Yıllar): Konu ve Web Yaklaşımlı Bitirme Düzeyi: Seminer ve Proje Seçmeli İleri Dersler

14 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi14 Haliç Ü Bilgisayar Mühendisliği Lisans Programı (Yeni) Daha Çok Meslek Dersleri Daha Uygulamalı Nesne-Yönelimli Ağ/Web-Tabanlı Konular Yazılım Mühendisliği Yönelimli

15 AB Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi15 Gelecek Ders Yılı İçin Düşünülen Değişiklikler İngilizce Hazırlıklı Türkçe Eğitime Geçiş Okul Saatlerini Azaltmak Odak-dışı Zorunlu Dersleri Azaltmak Dersleri Alan ve Döneme Göre Numaralama Seçimli Dersleri Çoğaltmak Laboratuvar Olanaklarını Artırmak.


"AB 20028 Şubat 2002 Selçuk Üniversitesi1 IEEE/ACM Bilişim Ders Programı Önerisi ve Haliç Üniversitesi Deneyimi Doç. Dr. Atilla ELÇİ Bilgisayar Müh. Bölümü." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları