Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI. OKUL ÖNCESİ BÖLÜM (3- 6 Yaş) OKUL ÖNCESİ BÖLÜM (3- 6 Yaş) 7 ANA MADDEDEN OLUŞUYOR. 7 ANA MADDEDEN OLUŞUYOR.  ÖĞRENMEYE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI. OKUL ÖNCESİ BÖLÜM (3- 6 Yaş) OKUL ÖNCESİ BÖLÜM (3- 6 Yaş) 7 ANA MADDEDEN OLUŞUYOR. 7 ANA MADDEDEN OLUŞUYOR.  ÖĞRENMEYE."— Sunum transkripti:

1 OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI

2 OKUL ÖNCESİ BÖLÜM (3- 6 Yaş) OKUL ÖNCESİ BÖLÜM (3- 6 Yaş) 7 ANA MADDEDEN OLUŞUYOR. 7 ANA MADDEDEN OLUŞUYOR.  ÖĞRENMEYE HAZIRLIK BECERİLERİ  İLETİŞİM BECERİLERİ  BÜYÜK MOTOR BECERİLERİ  EL- GÖZ KOORDİNASYONU  ÖZBAKIM BECERİLERİ  OYUN VE SOSYALLEŞME  AKADEMİK ÖNCESİ BECERİLER

3 ÖĞRENMEYE HAZIRLIK BECERİLERİ  Göz kontağı kurabilme.  İstenilen süre kadar sırasında oturabilme.  Tek eylem bildiren komutları yerine getirebilme.

4 İLETİŞİM BECERİLERİ İLETİŞİM BECERİLERİ A- Sözel Olmayan İletişim A- Sözel Olmayan İletişim Bedensel temasta bulunabilme.Bedensel temasta bulunabilme. Selâmlaşmak ve vedalaşmak için kullanılan hareketleri yapabilmeSelâmlaşmak ve vedalaşmak için kullanılan hareketleri yapabilme Yüz hareketlerini taklit edebilmeYüz hareketlerini taklit edebilme Temel duyguları (sevinç, üzüntü, kızgınlık, ağlama vb.) yüz hareketlerini yapabilme.Temel duyguları (sevinç, üzüntü, kızgınlık, ağlama vb.) yüz hareketlerini yapabilme.

5 B- Sözel İletişim B- Sözel İletişim  Sesleri taklit edebilme.  Sesleri ayırt edebilme.  "Evet", "Hayır" işaretlerini ve sözcüklerini yerinde kullanabilme.  Resimli kartlarda gösterilen nesneleri adlandırabilme.  Gereksinimlerini basit sözcüklerle ifade edebilme.

6 MOTOR BECERİLERİ MOTOR BECERİLERİ  Sınırlı alanda dengeli yürüyebilme.  Merdiven çıkıp/inebilme.  Gösterilen hareketleri taklit edebilme.  Gösterilen yürüyüşleri taklit edebilme.  Dengeli koşabilme.  Zıplama hareketlerini yapabilme  Topla oynayabilme.  Minder üzerinde vücut hareketleri yapabilme.

7 EL- GÖZ KOORDİNASYONU  Belli başlı nesneleri parmaklarını kullanarak tutabilme.  Küplerle kule yapabilme.  Kâğıt yırtabilme.  Boncuk dizebilme.  Basit boyama etkinliklerini yapabilme.  Kâğıt katlayabilme.  Kâğıt yapıştırabilme.  Ucu yuvarlak makasla rastgele kâğıt kesebilme.

8 ÖZBAKIM BECERİLERİ ÖZBAKIM BECERİLERİ Elini yüzünü yıkayabilme.Elini yüzünü yıkayabilme. Bardaktan su içebilme.Bardaktan su içebilme. Tuvalet becerisini kazanabilme.Tuvalet becerisini kazanabilme. Çatal kullanarak yemek yiyebilme.Çatal kullanarak yemek yiyebilme. Kaşık kullanarak yemek yiyebilme.Kaşık kullanarak yemek yiyebilme.

9 OYUN VE SOSYALLEŞME OYUN VE SOSYALLEŞME  Yoğurma çalışmaları yapabilme.  Basit ritmli hareketleri yapabilme.  Müziğe eşlik edebilme.  Yapılandırılmış bireysel oyun etkinlerini gerçekleştirebilme.  Yapılandırılmış grup oyun etkinlerini gerçekleştirebilme.

10 AKADEMİK ÖNCESİ BECERİLER  Nesneleri renklerine göre eşleştirebilme.  Nesneleri şekillerine göre eşleştirebilme (kare, üçgen, daire).  Nesneleri işlevlerine göre gruplayabilme.  Renkleri kavrayabilme.  Daire, kare, üçgen ve dikdörtgen şekilleri tanıyabilme.

11  Nesneleri büyüklük-küçüklük yönünden ayırt edebilme.  Nesneleri uzunluk-kısalık yönünden ayırt edebilme.  Nesneleri kalınlık-incelik yönünden ayırt edebilme.  Nesneleri genişlik-darlık yönünden ayırt edebilme.  Nesneleri soğukluk-sıcaklık yönünden ayırt edebilme.  Tat bildiren kavramları tanıyabilme.(tatlı,acı,ekşi)  Kurallara uygun kalem tutabilme.

12 İLKÖĞRETİM (7-11 YAŞ) İLKÖĞRETİM (7-11 YAŞ) GENEL AMAÇLAR GENEL AMAÇLAR  İLETİŞİM BECERİLERİ  GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ  MOTOR BECERİLER  SOSYAL YAŞAM BECERİLERİ  AKADEMİK BECERİLER  OYUN VE SANAT ETKİNLİKLERİ

13 İLETİŞİM BECERİLERİ  İki eylem bildiren komutları yerine getirebilme. (gel, git, al, ver vb.)  Resimdeki olayları anlatabilme.  Resimli öyküleri anlatabilme.  Kendi bedenine ait özellikleri söyleyebilme.  Bir gününü basit ifadelerle anlatabilme.  Birbirini takip eden en az üç resmi öykü şeklinde anlatabilme.  Basit bir olayın sonucunu tahmin edebilme.  Kendisiyle konuşan kişiyi dinleyebilme.  Bir konu üzerinde 3-5 dk karşılıklı konuşabilme.  Zamirleri yerinde kullanabilme.

14 GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ GÜNLÜK YAŞAM BECERİLERİ  Terlik giyebilme/çıkarabilme.  Bereyi giyebilme/çıkarabilme.  Çorap çıkarabilme/giyebilme.  Lastikli pantolon çıkarabilme/giyebilme.  Bağcıksız ayakkabı çıkarabilme/giyebilme.  Diş fırçalayabilme.  Düğme çözebilme/ilikleyebilme.  Ceket, palto, mont vb. çıkarabilme/ giyebilme.  Saç tarayabilme.  Fermuar açabilme/kapayabilme.  Kazak çıkarabilme/giyebilme  Toz alabilme/silebilme.

15 MOTOR BECERİLER MOTOR BECERİLER  Komutla sıraya girebilme.  Gösterilen vücut hareketlerini yapabilme.  Topla oynayabilme.  Zıplayarak belirlenen hedefe ulaşabilme.  Atlamalarla ilgili hareketler yapabilme.  Sınırlı alanda geri geri dengeli yürüyebilme.  Tırmanma hareketini yapabilme.  Atmalarla ilgili hareketler yapabilme.  Kurallı koşu çalışmaları yapabilme.  Minder üzerinde düz takla atabilme.  Kurallı grup hareketlerini yapabilme.

16 SOSYAL YAŞAM BECERİLERİ  Okulun bölümlerini tanıyabilme. (iç bölümleri / dış bölümleri)  Okulda çalışan personelin isimlerini söyleyebilme.  Okulda çalışan personelin yaptığı işleri söyleyebilme.  Atatürk'ü tanıyabilme.  Türk Bayrağını tanıyabilme.  İstiklâl Marşı Törenine katılabilme.  Ailesindeki bireyleri sayabilme.  Aile bireylerinin yaptığı işleri söyleyebilme.  Akrabalık ilişkilerini kavrayabilme.  Evin bölümlerini sayabilme. (iç bölümleri / dış bölümleri)  Evin bölümlerindeki eşyaları sayabilme.  Evin bölümlerinin işlevlerini söyleyebilme.  Evde kullanılan alet ve makinelerin işlevlerini söyleyebilme.  Vücudunun bölümlerini tanıyabilme.  Vücudun belli başlı organlarını tanıyabilme.

17  Belli başlı organların işlevlerini söyleyebilme.  Duyu organlarını ve işlevlerini söyleyebilme.  Vücudumuzun temizliği için yapılanları söyleyebilme.  Sağlığını koruma yollarını söyleyebilme.  Belli başlı sağlık kurumlarını tanıyabilme.  Sağlık kurumlarında çalışanları tanıyabilme.  Komşuluk ilişkilerini kavrayabilme.  Çevresini temiz tutabilme.  Alış-veriş yapılan yerleri tanıyabilme.  Çevremizde kullandığımız alet ve makineleri tanıyabilme.  Haftanın günlerini tanıyabilme.  Hava olaylarını ayırt edebilme.  Sonbahar mevsiminin özelliklerini söyleyebilme.  Kış mevsiminin özelliklerini söyleyebilme.  İlkbahar mevsiminin özelliklerini söyleyebilme.  Yaz mevsiminin özelliklerini söyleyebilme.

18  Mevsimleri sırasıyla sayabilme.  Giyecekleri yazlık ve kışlık kategorisine göre ayırt edebilme.  Isınmak için kullanılan araçları tanıyabilme.  Haberleşme araçlarını tanıyabilme.  Haberleşme araçlarından yararlanma yollarını söyleyebilme.  Postahanenin görevlerini söyleyebilme.  Taşıtları diğer nesnelerden ayırt edebilme.  Taşıtları birbirinden ayırt edebilme.  Taşıt ve yaya yollarını ayırt edebilme.  Trafik ışıklarına göre hareket edebilme.  Canlı ve cansız varlıkları ayırt edebilme.  Varlıkları hayvan kategorisine göre ayırt edebilme.  Varlıkları bitki kategorisine göre ayırt edebilme.

19 AKADEMİK BECERİLER AKADEMİK BECERİLER  Nesneleri büyükten küçüğe, küçükten büyüğe doğru sıralayabilme.  Nesneleri yakında-uzakta olmaları bakımından ayırt edebilme.  Varlıkları altında-üstünde olmaları bakımından ayırt edebilme.  Nesneleri azlık-çokluk bakımından ayırt edebilme.

20 RİTMİK SAYMALAR RİTMİK SAYMALAR  20'ye kadar birer ritmik sayabilme.  50'ye kadar 1'er ritmik sayabilme.  50'ye kadar 10'ar ritmik sayabilme.  50'ye kadar 5'er ritmik sayabilme.  100'e kadar 1'er, 5'er, 10'ar ritmik sayabilme.  1 ile 9 arasındaki rakamları kavrayabilme.  0 (sıfır)" rakamını tanıyabilme.  arası sayıları kavrayabilme.

21 ÇİZGİ ÇALIŞMALARI ÇİZGİ ÇALIŞMALARI  Dikey çizgi çizebilme.  Yatay çizgi çizebilme.  Eğik çizgi çizebilme.  Daire çizebilme.  Belli başlı şekil ve sembolleri çizebilme.

22 OKUMA-YAZMA ÇALIŞMALARI OKUMA-YAZMA ÇALIŞMALARI  Nesne adlarını okuyabilme/yazabilme.  İki sözcüklü cümleleri okuyabilme/yazabilme.  Adını-soyadını okuyabilme/yazabilme.  Üç sözcüklü cümleleri okuyabilme/yazabilme.  Öğrenilmiş cümlelerin sözcükleriyle yeni cümleler oluşturabilme.  Alfabemizin ünlülerini kavrayabilme.  Öğrenilmiş sözcükleri hecelerine ayırabilme.  Okuma-yazmaya işlerlik kazandırabilme.

23 OYUN VE SANAT ETKİNLİKLERİ  Tuz seramiği, plâstirin ve kil gibi maddelere şekil verebilme  Pastel boya ile boyama yapabilme.  Kâğıt yırtabilme.  Makas ile kâğıt kesebilme.  Suluboya ile boyama yapabilme  Baskı çalışmaları yapabilme.  Kağıt yapıştırabilme.  Müziğe uygun ritm tutabilme.  Basit şarkılar söyleyebilme.  Müzikli basit oyunlara eşlik edebilme.

24 İLKÖĞRETİM (12-15 YAŞ) İLKÖĞRETİM (12-15 YAŞ) GENEL AMAÇLAR GENEL AMAÇLAR  İLETİŞİM BECERİLERİ  SOSYAL YAŞAM BECERİLERİ  BAĞIMSIZ YAŞAM BECERİLERİ  MOTOR BECERİLER  OYUN VE SANAT ETKİNLİKLERİ  AKADEMİK BECERİLER

25 İLETİŞİM BECERİLERİ İLETİŞİM BECERİLERİ 1.2'den fazla eylem bildiren komutları yerine getirebilme. 2. Sahiplik bildiren sözcükleri yerinde kullanabilme. 3. "Lütfen" ve "teşekkür ederim" sözcüklerini yerinde kullanabilme. 4. Kendisine ait nesneleri paylaşabilme. 5. İşaret belirten sıfat sözcüklerini yerinde kullanabilme. 6. "İle" ve "Ve" bağlaçlarını yerinde kullanabilme. 7. Gördüğü, yaşadığı olay, oyun, film vb. anlatabilme. 8. Dinlediği öyküyü anlatabilme. 9. Dinlediği bir öykünün sonucu hakkında tahmin yürütebilme. 10. Basit oyunlarda rol alabilme. 11. Anlatılan tek kişilik bir öyküyü dramatize edebilme. 1.2'den fazla eylem bildiren komutları yerine getirebilme. 2. Sahiplik bildiren sözcükleri yerinde kullanabilme. 3. "Lütfen" ve "teşekkür ederim" sözcüklerini yerinde kullanabilme. 4. Kendisine ait nesneleri paylaşabilme. 5. İşaret belirten sıfat sözcüklerini yerinde kullanabilme. 6. "İle" ve "Ve" bağlaçlarını yerinde kullanabilme. 7. Gördüğü, yaşadığı olay, oyun, film vb. anlatabilme. 8. Dinlediği öyküyü anlatabilme. 9. Dinlediği bir öykünün sonucu hakkında tahmin yürütebilme. 10. Basit oyunlarda rol alabilme. 11. Anlatılan tek kişilik bir öyküyü dramatize edebilme.

26 SOSYAL YAŞAM BECERİLERİ  VÜCUDUMUZ VE SAĞLIĞIMIZ  CANLILAR  HABERLEŞME  YURDUMUZ  DÜNYAMIZ VE GÖKYÜZÜ  TAŞITLAR VE TRAFİK

27 BAĞIMSIZ YAŞAM BECERİLERİ 1. Yatağını düzeltebilme. 2. Yemek masasını hazırlayabilme. 3. Yemek masasını toplayabilme. 4. Bulaşık yıkayabilme. 5. Çay demleyebilme. 6. Ekmek dilimleyebilme. 7. Ekmeğe bıçakla yumuşak yiyecekler sürebilme. 8. Kazak, bluz vb. katlayabilme. 9. Ütü yapabilme. 10. İpe çamaşır asabilme. 11. Kahvaltı hazırlayabilme. 12. Ayakkabı boyayabilme. 13. Bağcık bağlayabilme. 14. Çekiçle çivi çakabilme. 1. Yatağını düzeltebilme. 2. Yemek masasını hazırlayabilme. 3. Yemek masasını toplayabilme. 4. Bulaşık yıkayabilme. 5. Çay demleyebilme. 6. Ekmek dilimleyebilme. 7. Ekmeğe bıçakla yumuşak yiyecekler sürebilme. 8. Kazak, bluz vb. katlayabilme. 9. Ütü yapabilme. 10. İpe çamaşır asabilme. 11. Kahvaltı hazırlayabilme. 12. Ayakkabı boyayabilme. 13. Bağcık bağlayabilme. 14. Çekiçle çivi çakabilme.

28 MOTOR BECERİLER MOTOR BECERİLER 1. Düzen hareketlerini yapabilme. 2. Sıra halinde komutlara uygun ritmik yürüyebilme. 3. Engelli koşu yapabilme. 4. Sürünerek belirlenen hedefe ulaşabilme. 5. Grupla kurallı top oyunları oynayabilme. 6. İp atlayabilme. 7. Barfiks çekebilme. 8. Çember yuvarlayabilme. 9. Minder üzerinde ters takla atabilme. 10. Hentbol oyununa hazırlayıcı hareketleri yapabilme. 1. Düzen hareketlerini yapabilme. 2. Sıra halinde komutlara uygun ritmik yürüyebilme. 3. Engelli koşu yapabilme. 4. Sürünerek belirlenen hedefe ulaşabilme. 5. Grupla kurallı top oyunları oynayabilme. 6. İp atlayabilme. 7. Barfiks çekebilme. 8. Çember yuvarlayabilme. 9. Minder üzerinde ters takla atabilme. 10. Hentbol oyununa hazırlayıcı hareketleri yapabilme.

29 OYUN VE SANAT ETKİNLİKLERİ 1. Parçalara bölünmüş nesne resminin parçalarını birleştirerek tamamlayabilme. 2. Eksik nesne resimlerini çizerek tamamlayabilme. 3. Cetvel kullanarak çizgi çizebilme. 4. Yırtma-yapıştırma çalışmalarını yapabilme. 5. Kalın (pes) ve ince (tiz) sesleri ayırt edebilme. 6. Müzik dinlenen araçları tanıyabilme. 1. Parçalara bölünmüş nesne resminin parçalarını birleştirerek tamamlayabilme. 2. Eksik nesne resimlerini çizerek tamamlayabilme. 3. Cetvel kullanarak çizgi çizebilme. 4. Yırtma-yapıştırma çalışmalarını yapabilme. 5. Kalın (pes) ve ince (tiz) sesleri ayırt edebilme. 6. Müzik dinlenen araçları tanıyabilme.

30 AKADEMİK BECERİLER AKADEMİK BECERİLER 1. Okumaya işlerlik kazandırabilme. 2. Yazmaya işlerlik kazandırabilme. 3. Noktalama işaretlerinden (.) nokta işaretini kullanabilme 'den geriye doğru 1'er ritmik sayabilme 'den geriye doğru 2'şer ritmik sayabilme 'den başlayarak geriye doğru 10'ar ve 5'er ritmik sayabilme. 7. Kümeyi ve elemanı kavrayabilme. 8. Kümeler arasındaki eşitlik ve denklik ilişkilerini kavrayabilme. 9. Toplamları 20'ye kadar olan doğal sayılarda toplama işlemini kavrayabilme. 10. Toplama işlemini yapabilme. 11. Çıkarma işlemi yapabilme. 12. Yarım kesrini kavrayabilme. 13. Zaman ölçülerinden "saat"i kavrayabilme. 14. Değer ölçülerinden "para"yı kavrayabilme. 1. Okumaya işlerlik kazandırabilme. 2. Yazmaya işlerlik kazandırabilme. 3. Noktalama işaretlerinden (.) nokta işaretini kullanabilme 'den geriye doğru 1'er ritmik sayabilme 'den geriye doğru 2'şer ritmik sayabilme 'den başlayarak geriye doğru 10'ar ve 5'er ritmik sayabilme. 7. Kümeyi ve elemanı kavrayabilme. 8. Kümeler arasındaki eşitlik ve denklik ilişkilerini kavrayabilme. 9. Toplamları 20'ye kadar olan doğal sayılarda toplama işlemini kavrayabilme. 10. Toplama işlemini yapabilme. 11. Çıkarma işlemi yapabilme. 12. Yarım kesrini kavrayabilme. 13. Zaman ölçülerinden "saat"i kavrayabilme. 14. Değer ölçülerinden "para"yı kavrayabilme.


"OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI. OKUL ÖNCESİ BÖLÜM (3- 6 Yaş) OKUL ÖNCESİ BÖLÜM (3- 6 Yaş) 7 ANA MADDEDEN OLUŞUYOR. 7 ANA MADDEDEN OLUŞUYOR.  ÖĞRENMEYE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları