Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

 YAYGIN ANA-BABA TUTUMLARI  ETKİLİ ANA-BABALIĞIN TEMEL UNSURLARI  KARDEŞ KISKANÇLIĞI VE AİLENİN ROLÜ  ANA-BABA ARABULUCULUĞU  AKRABALARIN ÇOCUK YETİŞTİRMEYE.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: " YAYGIN ANA-BABA TUTUMLARI  ETKİLİ ANA-BABALIĞIN TEMEL UNSURLARI  KARDEŞ KISKANÇLIĞI VE AİLENİN ROLÜ  ANA-BABA ARABULUCULUĞU  AKRABALARIN ÇOCUK YETİŞTİRMEYE."— Sunum transkripti:

1

2  YAYGIN ANA-BABA TUTUMLARI  ETKİLİ ANA-BABALIĞIN TEMEL UNSURLARI  KARDEŞ KISKANÇLIĞI VE AİLENİN ROLÜ  ANA-BABA ARABULUCULUĞU  AKRABALARIN ÇOCUK YETİŞTİRMEYE ETKİLERİ  YENİ SINAV SİSTEMİ KONU BAŞLIKLARI

3 ÇOCUK KUŞ GİBİDİR, ÇOK SIKARSAN ÖLDÜRÜRSÜN AMA ÇOK SERBEST BIRAKIRSAN ELİNDEN UÇAR GİDER… ÇOCUK KUŞ GİBİDİR, ÇOK SIKARSAN ÖLDÜRÜRSÜN AMA ÇOK SERBEST BIRAKIRSAN ELİNDEN UÇAR GİDER…

4 SORUMLULUKLAR

5 HER KOŞULDA SEVGİ, SAYGI, ANLAYIŞ, HOŞGÖRÜ VE ŞEFKAT EŞLER ARASI UYUM VE İŞBİRLİĞİ ÇOCUK YETİŞTİRME HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLMA AİLE İÇİ SAĞLIKLI İLETİŞİMİ SAĞLAMA

6 AMAN BUNLARA DİKKAT!

7 ANNE BABA TUTUMLARI VE ERGEN ÇOCUK MERKEZLI AİLE EBEVEYN MERKEZLİ AİLE BASKICI AİLE DİSİPLİNİ TUTARSIZ AİLE DEMOKRATİK AİLE

8 ÇOCUK MERKEZLİ AİLE  HEMEN HER ŞEY ÇOCUĞUN İSTEDİĞİ GİBİ OLUR.  KARAR MERKEZİ ADETA ÇOCUK OLMUŞTUR.  SORUN ÇÖZME,MÜCADELE ETME, VE SORUMLULUK ANLAYIŞI VERİLMEMİŞTİR.  AİLENIN AŞIRI DÜŞKÜNLÜĞÜ ÇOCUĞU BENCİL, SORUMSUZ YAPAR.  ÇOCUK; ÖZGÜVENSİZ, ŞIMARIK, UYUM GÜÇLÜĞÜ ÇEKEN BİR BİREY OLUR.

9 EBEVEYN MERKEZLİ AİLE Çocuk merkezli ailenin tam tersidir. Kararı hep aile verir. Çocuk itaat eder. Çocuğa söz hakkı verilmez, zaten oda hiçbir şeyden anlamaz!!!!!!!!! Bu aileler özellikle mükemmelliyetçidirler. Kendi isteklerini çocuklarında uygularlar. Hatayı kabul etmezler. BU AİLEDEKİ ÇOCUKLAR; BAĞIMLI, KENDİ SEÇİMLERİ OLMAYAN, BAŞKALARININ YÖNLENDİRMESİNE MUHTAÇ OLAN PASİF ZAYIF KİŞİLİKLİ ÇOCUK OLURLAR.

10 BASKICI AİLE  ELEŞTİRME  SUÇLAMA  CEZA VERME AİLENIN BELİRGİN ÖZELLİKLERİDİR  OTORİTE ANNE BABA İÇİN ÖNEMLİDİR  AŞIRI DİSİPLİN SÖZ KONUSUDUR. ÇOCUĞA ÖZGÜRLÜK KESİNLİKLE VERİLMEZ.  PSİKOLOJİK VE FİZİKSEL ŞİDDET GÖRÜLÜR.  ÇOCUK İÇİNE KAPANIK ;  BAZEN SALDIRGAN  PASİF  GÜVEN DUYGUSUNDAN YOKSUN  UYUM GÜÇLÜĞÜ YAŞAYAN  SAĞLIKSIZ BİR BİREY OLARAK ORTAYA ÇIKAR.  SONUÇTA;ANNE BABA KENDİ YARATTIĞI SORUNLARLA YINE KENDİ UĞRAŞMAK ZORUNDA KALIR.

11 TUTARSIZ AİLE TUTARSIZ AİLE ANNE BABA; BAZEN KATI, BAZEN HOŞGÖRÜLÜ, BAZEN KURALCI, BAZEN VURDUM DUYMAZ OLURLAR. ANNE BABA AYNI OLAYA FARKLI ZAMANLARDA FARKLI TEPKI VERİR. TUTARSIZLIK ÇOCUĞU DA TUTARSIZ YAPAR. BU TÜR ÇOCUKLAR; KARAR VERMEYİ BECEREMEYEN, TUTARSIZ, NE YAPACAĞINI BİLMEYEN SÜREKLI ÇELİŞKİ YAŞAYAN, NE DOĞRU NE YANLIŞ AYIRT EDEMEYEN, GÜVEN DUYGUSUNDAN YOKSUN BİREYLER HALİNE GELİRLER.

12 HOŞGÖRÜLÜ VE DEMOKRATİK AİLE   KARŞILIKLI SAYGI, SEVGİ VE HOŞGÖRÜ TEMELLİDİR.   SORUMLULUKLAR PAYLAŞILMAKTADIR.   İLETİŞİM AÇIK VE NETTİR.   YAPTIRIM CEZAYA DEĞİL İKNAYA DAYALIDIR.   AİLE YAKLAŞIMI DESTEKLEYİCİ VE GÜVEN VERİCİDİR.   ÇOCUĞA YAŞINA UYGUN SORUMLULUK VERİLİR.   BU AİLEDE YETİŞEN ÇOCUK; DEMOKRATİK, KENDİNİ İFADE EDEN GÜVEN DUYGUSU GELİŞMİŞ, SORUMLULUKLARINI BİLEN, UYUM SAĞLAYABİLEN, GİRİŞİMCİ SOSYALLEŞMİŞ BİREYLER OLACAKLARDIR.

13 AŞIRI KORUYUCU ANNE-BABALAR

14

15 Sağlıklı Tutum Gevşek Eğitim Sıkı Eğitim Yetersiz SevgiAşırı Sevgi YETERL İ SEVG İ YETERL İ D İ S İ PL İ N YETERL İ HO Ş GÖRÜ B İ RAZ OLUMSUZLUK SA Ğ LIKLI TUTUM

16 **Çocu ğ unuzu, ba ş kalarının ne yaptı ğ ı ile de ğ il onun ne yapabildi ğ i ile de ğ erlendirin. **Çocuklarınızla aranıza duvar örmeyin aksine köprü kurun ki……… “Onlara yardımcı olabilesiniz”. “Onlara yardımcı olabilesiniz”.

17

18 ÇOCUĞUNUZU DİNLEYİN

19  KARDEŞ KISKANÇLIĞI  BABA OLMAK  ERGENLİK DÖNEMİ VE SORUNLARI DİĞER HUSUSLAR

20

21

22

23

24

25

26

27 ERGENLİK DÖNEMİ Ergenlik:Çocukluktan erişkinliğe geçiş dönemi olan, Ergenlik:Çocukluktan erişkinliğe geçiş dönemi olan, Zaman sınırları kişiye göre değişebilen, Zaman sınırları kişiye göre değişebilen, Genelde yaş arasını kapsayan, Genelde yaş arasını kapsayan, Hızlı büyüme ve gelişmenin görüldüğü, Hızlı büyüme ve gelişmenin görüldüğü, Fiziksel,sosyal,zihinsel ve psikolojik değişimlerin yaşandığı evredir. Fiziksel,sosyal,zihinsel ve psikolojik değişimlerin yaşandığı evredir. “BİREYİN HEM KENDİSİ İLE HEMDE ÇEVRESİ İLE ÇATIŞMA YAŞADIĞI BİR DÖNEMDİR”. “BİREYİN HEM KENDİSİ İLE HEMDE ÇEVRESİ İLE ÇATIŞMA YAŞADIĞI BİR DÖNEMDİR”.

28 FARKLILIKLAR Bu dönem bazı çocuklarda erken bazılarında ise geç başlayabilir veya bitebilir. Bu dönem bazı çocuklarda erken bazılarında ise geç başlayabilir veya bitebilir. Beden yapıları birbirlerine göre farklı büyüme gösterir. Beden yapıları birbirlerine göre farklı büyüme gösterir. Bireysel farklılıklar görülür. Bireysel farklılıklar görülür. Kızlar ergenliğe erkeklere oranla 1- 2 yıl daha erken girer. Kızlar ergenliğe erkeklere oranla 1- 2 yıl daha erken girer. Ergenlik dönemindeki hızlı değişimlere ayak uydurmada çocuklar birbirlerine göre farklılık gösterebilirler. Ergenlik dönemindeki hızlı değişimlere ayak uydurmada çocuklar birbirlerine göre farklılık gösterebilirler.

29 ERGEN ÇOCUĞUN DAVRANIŞLARI  Duygu,düşünce,davranış ve ilişkilerinde değişkendir.  Anne,Baba ve öğretmen gibi otoritelere karşı çıkarlar ancak örnek modele ihtiyaç duyarlar.  Otoriteye karşı gelmesi saygısızlık değil,varlığını ispat etme çabasıdır. (bir birey olma çabası)  Arkadaşları onun için önemlidir.Çünkü aynı sorunlarla karşı karşıyadırlar.  Dağınıktır,unutkandır,  Beklenenden fazla tepki gösterirler,  Çok hassas ve kırılgandırlar,  Dünya görüşleri farklıdır ve çabuk değişir,  Hata yapma oranları yüksektir,risk altındadırlar.  Derslere ilgisi azalabilir.

30 Kendilerine yetişkin gibi davranılmasını isterler, Emir almayı sevmezler,açıklama isterler, Kısıtlama değil özgürlük isterler (sınırları çizilmiş), Düşünce ve fikirlerine değer verilmesini isterler, Kıyaslanmaktan nefret ederler,Kendilerinin olduğu gibi kabul edilmesini isterler, Sevgi,anlayış,hoşgörü ve takdir beklerler, Hayal kurar,yalnız kalmak ister,aşık olmak isterler, TAM BİR BENMERKEZCİDİRLER, “ DİKKAT” DEPRESYONA GİRME İHTİMALLERİ OLDUKÇA YÜKSEK.

31 Biz onlara, ne veriyoruz?

32 ERGENLİK DÖNEMİ

33 "Bir hayal inşa edin, daha sonra o hayal de sizi inşa eder.”Robert Schuller

34 eğitim - öğretim yılından başlayarak altı temel ders için 8. sınıfta öğretmen tarafından dönemsel olarak yapılan sınavlardan bir tanesi ortak olarak gerçekleştirilecek.

35 Ortak Değerlendirme Kapsamındaki Dersler Fen ve Teknoloji Matematik Türkçe Yabancı Dil Din Kültürü ve Ahlâk Bilgisi T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük

36 8. SINIFTAN SONRA SINAV PUANI İLE ASKERİ OKULLAR FEN LİSESİ ÖZEL FEN LİSESİ SOSYAL BİLİMLER LİSESİÖZEL OKULLAR ANADOLU LİSESİ ANADOLU ÖĞRETMEN LİSESİ SINAVSIZ ANADOLU MESLEK LİSESİ ANADOLU TEKNİK LİSESİ ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ ANADOLU SAĞLIK MESLEK LİSESİ POLİS KOLEJİ DPYB ASKERİ LİSEASTSUBAY HAZIRLAMA OKULLARI DÜZ LİSEMESLEK LİSESİ ÇIRAKLIK EĞİTİM MERKEZİ

37

38 KATILDI Ğ INIZ İ Ç İ N TE Ş EKKÜR EDER İ Z TÜLAY A Ğ AGÜNDÜZ Çaycuma Rehberlik ve Ara ş tırma Merkezi Psikolojik Danı ş manı Çaycuma Rehberlik ve Ara ş tırma Merkezi Psikolojik Danı ş manı


" YAYGIN ANA-BABA TUTUMLARI  ETKİLİ ANA-BABALIĞIN TEMEL UNSURLARI  KARDEŞ KISKANÇLIĞI VE AİLENİN ROLÜ  ANA-BABA ARABULUCULUĞU  AKRABALARIN ÇOCUK YETİŞTİRMEYE." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları