Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 2 ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 2 ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK."— Sunum transkripti:

1 ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 2 ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK

2 Çalışma ortamınızın sizin veriminizi yükseltecek biçimde düzenlenmiş olması, ders çalışmaktan daha fazla zevk almanızı sağlayacaktır.

3 ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER

4 A-ÇALIŞMAYABAŞLAMAK

5 *Çalışma Odası ve Masası: Çalışma masanız camın hemen yanında olmasın, yazın sıcaktan, kışın soğuktan etkilenmezsiniz.Ayrıca dışarıda görecekleriniz sizin konudan kopmanıza sebep olur.Çalışma odanızı çalışmaya başlamadan önce iyi havalandırın.Çünkü havadaki oksijenin azalması,gerginliğe yol açar ve bu durum da baş ağrısına sebep olur. A-ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK

6 * Sandalye:Sandalye koltuğa göre ders çalışmak için daha uyundur.Çünkü koltuk fazla gevşemeye yol açarak öğrenmeyi güçleştirebilir. * Sessizlik:Çalışma odası sessiz olmalıdır.Kesinlikle müzik olmamalı, televizyonun ve evdeki diğer aile fertlerinin sesi size ulaşmamalı.Bu ve buna benzer dış etkiler sizin dikkatinizin dağılmasına sebep olur. * Poster ya da Resimler:Odanızda resim ya da poster olmamasına dikkat edin.Duvarların sade olması odada dikkatinizi dağıtacak eşya, akvaryum, kuş vb. olmamasını sağlayın.Özellikle duvarlara astığınız poster ya da resimler sizi dersten koparıp hayal dünyasına sürükler, ve değerli zamanınızın ziyan olmasına sebep olur. * Ders Araç-Gereçleri:Çalışmaya başlamadan önce çalışma sırasında gerekli olacak bütün malzemenin elinizin altında bulunması, dikkatte kopmalara yol açacak kesintileri önlemek açısından yararlı olur. A-ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK

7 Çalışmayı, çalışma alanın dışına kaydırmamak gerekir. Bir başka odada çalışmak, koltuğa geçerek "tekrar yapmak" yerine, bütün bu faaliyetleri çalışma masasında ve sandalye üzerinde yapmakta fayda vardır. Çalışma ortamına ait düzenlenmelerin can alıcı noktası, belirli bir çalışma alanı ile çalışma davranışı arasında "şartlı refleks" türünden bir ilişki kurmaktır. Çünkü böyle bir alışkanlık kazanıldığı takdirde, çalışma ortamına dönmek kendiliğinden çalışma davranışını başlatır.

8 *Çalışma ile ilgili yardımcı malzemeleri önceden hazır edin. *Çalışma yeriniz çok karanlık veya aydınlık olmasın. *Çalıştığınız masada başka bir işle uğraşmayın.

9 B-ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK (ZİHNİN DAĞILMASINI ÖNLEMEK)

10 *Hayal Kurmak:Çalışmaya başladığınızda hayalleriniz sizi içine alıyor ve çalışmanızı engelliyorsa size iki farklı önerimiz var: Birincisi: Bu durumda kurmak istediğiniz hayalinizi kendinize ödül olarak verin. Şunu söyleyin kendinize “Bu ders çalışma seansını tamamladığımda 10 dk. Hayal kuracağım.” İç disiplininiz kuvvetliyse bu çalışma motivasyonunuzu artıracaktır. İkincisi:Ders çalışırken hayale daldınız ve bunu erteleyemediniz bu durumda hayalinizi devam ettirin ve bitirin. Hayalinizi bitirip doyuma ulaşın ve tekrar dersinize dönün.Bu hayallerinizin geri gelmesini önlemenin bir yoludur. Bunlara rağmen yine derse dönemiyorsanız yerinizden kalkın, yürüyün, hafif egzersiz hareketleri yapın, kendinizi zihninizi ve havanızı değiştirin. a)Zihnin Dağılmasına Yol Açan İç Sebepler: HAYAL KURMAK-ENDİŞELER

11 “Bu sınavda başarılı olabilecek miyim?” “Ya başaramazsam, annemin-babamın yüzüne nasıl bakacağım?” “Arkadaşlarım benden çok çalıştı, ben tam hazırlanamadım…” “Bu iş olmayacak galiba…” “Çalışacak bunca konu var mahvoldum…” Bu ve buna benzer endişeler zihninizi meşgul edebilir. Bu tür endişelerden kurtulmanın en kolay yolu: Kendinize şu soruları sorun: “Bu düşünceler benim çalışmamı kolaylaştırıyor mu?” “Bu düşünceler amacıma hizmet ediyor mu?” “Bu düşünceler bana yardımcı oluyor mu?” Bu sorulara vereceğiniz cevap “HAYIR” olacağına göre, yapacağınız tek şey bu düşünceleri kafanızdan silip atarak çalışmaya yönelmektir. Endişeler:

12 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER Biliyorum bu sınavda başarılı olamayacağım. Başarmak için elimden geleni yapacağım! Biliyorum bu sınavda başarılı olamayacağım. Başarmak için elimden geleni yapacağım!

13 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER Sınava hazırlanmak için gerekli zamanım yok ki! Yeterli zamanımın olmadığı doğru. Ancak olan zamanımı en etkili şekilde nasıl kullanabilirim?

14 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER Sınavlar niye yapılıyor, ne gerek var? Yapmam gereken nedir?

15 YARARSIZ VE YARARLI DÜŞÜNCELER Çok fazla konu var, hangi birine hazırlanabilirim ki? Tüm kaynakları çalışamasam bile, önemli bölümlere öncelik vererek sınava hazırlanabilirim, hiç olmazsa bu bölümlerden puan kazanırım.

16 Aynen Mevlana’nın dediği gibi: «Kardeşim sen düşüncelerinden ibaretsin Gerisi et ve kemik Gül düşünürsen gülistan olursun Diken düşünürsen dikenlik olursun».

17 SEBEPLERİ DIŞINDA DEĞİL İÇİNDE ARAMAK Başarılı olanlar şartlardan şikayet etmek, pişmanlık duymak ve hayıflanmak yerine önlerinde problemi nasıl çözeceklerine bakarlar. Dünyayı ve şartları değiştirmek yerine kendilerini değiştirmeye gayret ederler. Çünkü dış dünyayı değiştirmek için imkanlarımızın ve gücümüzün sınırlı olmasına karşılık, değişikliği kendimizde yapmak konusunda çok daha büyük bir şansa sahibiz. Bir başka ifadeyle başarılı insanlar sebepleri kendi dışlarında değil, kendi içlerinde ararlar ve sonucunu değiştiremeyecekleri durumları kabul edip, problemi çözecek yeni alternatif yollara yönelirler.

18 İNANDIĞIMIZ ZAMAN AKLIMIZ O ŞEYİ YAPMANIN YOLUNU BULUR Bir şeyin imkansız olduğuna inanırsanız aklınız bunun neden imkansız olduğunu ispatlamak üzere çalışmaya başlar. Ama bir şeyin yapılabileceğini inandığınızda, gerçekten inandığınızda aklınız onu yapmak üzere çözümler bulmanıza yardım etmek için çalışmaya başlar.

19 Sebepler:Odada asılı posterler, yatarak çalışmak, müzik dinleyerek ders çalışmak, televizyon, bilgisayar, telefon konuşmaları… Ders çalışmanıza ara vermenize sebep olan her durum ve davranış çalışma programınızı uygulamanızla çelişip çalışmanızı engelliyor ve başarınızı tehdit ediyor demektir. HAYATINIZ KİMİN ELİNDE? Eğer hayatınızla ilgili sorumluluğu dış dünya ve olaylara bırakırsanız, çalışmanızı ve başarınızı engelleyecek bir çok sebep karşınıza çıkacaktır. b)Zihnin Dağılmasına Sebep Olan Dış

20 “Sıradan insan, kendi hayatını yaşama cesaretini gösteremediği için, başkalarının kendisi için tanımladığı hayatı yaşar.Bu nedenle de kendi potansiyelini gerçekleştiremez.” Doğan CÜCELOĞLU

21 KAYNAKÇA: Psikolog Dr. Acar BALTAŞ Stres Altında Ezilmeden Öğrenmede ve Sınavlarda Üstün Başarı MARTİN SCOOT-Zaman Yönetimi DANİEL GOLEMAN-Duygusal Zeka Fem dershaneleri Mef eğitim kurumları Etkili çalışma teknikleri Eğitim bilim dergisi Gençeğitimciler Dergisi Nurcan AKÇAKAL Psikolojik Danışman KENDİ HAYATINIZI YAŞAMA CESARETİNİ GÖSTEREMENİZ DİLEĞİYLE


"ETKİLİ DERS ÇALIŞMA YÖNTEMLERİ 2 ÇALIŞMA ORTAMINA İLİŞKİN DÜZENLEMELER ÇALIŞMAYA BAŞLAMAK ÇALIŞMAYI SÜRDÜRMEK." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları