Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Her birimiz bilgiyi farklı şekillerde öğreniriz. Öğrenme stili dediğimiz şey, en iyi öğrendiğimiz yoldur. Önemli olan her bireyin kendine en uygun şekilde,

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Her birimiz bilgiyi farklı şekillerde öğreniriz. Öğrenme stili dediğimiz şey, en iyi öğrendiğimiz yoldur. Önemli olan her bireyin kendine en uygun şekilde,"— Sunum transkripti:

1

2 Her birimiz bilgiyi farklı şekillerde öğreniriz. Öğrenme stili dediğimiz şey, en iyi öğrendiğimiz yoldur. Önemli olan her bireyin kendine en uygun şekilde, öğreneceği stili tanıması ve buna göre çalışmasıdır. Her birimiz bilgiyi farklı şekillerde öğreniriz. Öğrenme stili dediğimiz şey, en iyi öğrendiğimiz yoldur. Önemli olan her bireyin kendine en uygun şekilde, öğreneceği stili tanıması ve buna göre çalışmasıdır.

3  Tek başıma mı yoksa küçük bir grupla mı daha iyi öğreniyorum?  Herhangi bir konuyu öğretmenim mi anlatınca daha iyi öğreniyorum, yoksa arkadaşlarım mı?  Büyüklerimden mi yoksa yaşıtlarımdan mı daha iyi öğreniyorum?  Gündüz mü yoksa gece mi daha iyi öğreniyorum?  Tek başıma mı yoksa küçük bir grupla mı daha iyi öğreniyorum?  Herhangi bir konuyu öğretmenim mi anlatınca daha iyi öğreniyorum, yoksa arkadaşlarım mı?  Büyüklerimden mi yoksa yaşıtlarımdan mı daha iyi öğreniyorum?  Gündüz mü yoksa gece mi daha iyi öğreniyorum? Bu ve benzeri sorulara vereceğimiz yanıtlar öğrenme stilimizi daha net bir şekilde ortaya koyacaktır. Ancak hiçbir insan tek bir öğrenme stiline sahip değildir. Hayatımızın farklı zamanlarında, farklı stillerde öğrendiğimiz olmuştur. Uzmanlar bunu genellikle şöyle ifade ederler; Birey sınıflarda kinestetik, sınıflarda işitsel, 8.–12. sınıflarda görsel özellikler göstermektedir. Bu ve benzeri sorulara vereceğimiz yanıtlar öğrenme stilimizi daha net bir şekilde ortaya koyacaktır. Ancak hiçbir insan tek bir öğrenme stiline sahip değildir. Hayatımızın farklı zamanlarında, farklı stillerde öğrendiğimiz olmuştur. Uzmanlar bunu genellikle şöyle ifade ederler; Birey sınıflarda kinestetik, sınıflarda işitsel, 8.–12. sınıflarda görsel özellikler göstermektedir.

4 Kurallara uymaya ve disiplinli olmaya dikkat ederler. Oldukça planlıdırlar. Geleceğe dair planlar yapmak onlara büyük keyif verir. Zekâlarının fotoğrafik bir yönü olduğu için, gördükleri şeyleri görüntü olarak belleklerine kaydederler ve görüntülü olarak hatırlarlar. Harita, poster, şema, grafik, slayt şov, resimli dergi ve gazete gibi görsel materyallerle daha kolay öğrenirler ve görsel materyallerle öğrendiklerini kolay hatırlarlar Okudukları ya da yazdıkları bilgileri hafızalarında uzun süre tutabilirler. Zihinlerinde görsel imajlar oluşturarak düşünürler. Listeleme yöntemiyle bilgileri madde madde görmek isterler. Birçok şeyin nasıl göründüğü çok dikkat ederler. Kurallara uymaya ve disiplinli olmaya dikkat ederler. Oldukça planlıdırlar. Geleceğe dair planlar yapmak onlara büyük keyif verir. Zekâlarının fotoğrafik bir yönü olduğu için, gördükleri şeyleri görüntü olarak belleklerine kaydederler ve görüntülü olarak hatırlarlar. Harita, poster, şema, grafik, slayt şov, resimli dergi ve gazete gibi görsel materyallerle daha kolay öğrenirler ve görsel materyallerle öğrendiklerini kolay hatırlarlar Okudukları ya da yazdıkları bilgileri hafızalarında uzun süre tutabilirler. Zihinlerinde görsel imajlar oluşturarak düşünürler. Listeleme yöntemiyle bilgileri madde madde görmek isterler. Birçok şeyin nasıl göründüğü çok dikkat ederler.

5 Okuyarak öğrenirler. Renkli grafik ve haritaları pek severler. Oldukça tertipli ve düzenlidirler. Ödevlerini itina ile yaparlar, estetiğe önem verirler. Berrak ve canlı hayal güçleri vardır. Kolaylıkla zihinlerinde birçok şeyi canlandırırlar. Bir sunum dinlerken not alarak öğrenirler. Çalışma odalarını görsel şeylerle süslemekten hoşlanırlar. Çalışırken renkleri kullanıp görsel açıdan öğrendikleri materyali zenginleştirmekten hoşlanırlar. Okuyarak öğrenirler. Renkli grafik ve haritaları pek severler. Oldukça tertipli ve düzenlidirler. Ödevlerini itina ile yaparlar, estetiğe önem verirler. Berrak ve canlı hayal güçleri vardır. Kolaylıkla zihinlerinde birçok şeyi canlandırırlar. Bir sunum dinlerken not alarak öğrenirler. Çalışma odalarını görsel şeylerle süslemekten hoşlanırlar. Çalışırken renkleri kullanıp görsel açıdan öğrendikleri materyali zenginleştirmekten hoşlanırlar.

6  Konuşma ve dinleme becerileri çok yüksektir.  İşiterek ve konuşarak öğrendikleri için yabancı dil öğrenmeye oldukça yeteneklidir. Hatta yaşadıkları yörenin şivesini de çok çabuk öğrenirler.  Müzikle araları oldukça iyidir. Şarkı sözlerini sadece dinleyerek öğrenebilirler.  Gürültü dikkatlerini dağıtır ve rahatsız olurlar.  Yazılı bir bilgi, o bilgiyi duymadıkları sürece pek anlamlı gelmeyecektir.  Konuşma ve dinleme becerileri çok yüksektir.  İşiterek ve konuşarak öğrendikleri için yabancı dil öğrenmeye oldukça yeteneklidir. Hatta yaşadıkları yörenin şivesini de çok çabuk öğrenirler.  Müzikle araları oldukça iyidir. Şarkı sözlerini sadece dinleyerek öğrenebilirler.  Gürültü dikkatlerini dağıtır ve rahatsız olurlar.  Yazılı bir bilgi, o bilgiyi duymadıkları sürece pek anlamlı gelmeyecektir.

7  Dinleyerek öğrenirler.  Duyduklarını rahatlıkla hatırlarlar.  Yazarken aynı zamanda yazdıkları üzerine konuşmayı tercih edebilirler.  Öğrenirken ses odaklı destekleyici materyallere ihtiyaç duyar.  Genellikle güzel ve ahenkli konuşurlar  Konuşarak ve tartışarak yeni şeyler öğrenirler  Dinleyerek öğrenirler.  Duyduklarını rahatlıkla hatırlarlar.  Yazarken aynı zamanda yazdıkları üzerine konuşmayı tercih edebilirler.  Öğrenirken ses odaklı destekleyici materyallere ihtiyaç duyar.  Genellikle güzel ve ahenkli konuşurlar  Konuşarak ve tartışarak yeni şeyler öğrenirler

8  Fiziksel temas kurarak ve yaparak-yaşayarak öğrenmeyi tercih ederler.  Akıllarında hareket enerjisi daha iyi kaldığı için, öğrenecekleri şeylerle kurdukları temas oranında öğrenirler.  Deney yolu ile öğrenme, bu öğrenciler için idealdir.  Fiziksel hareketler aracılığıyla çoğu şeyi ilişkilendirirler.  Oyunları severler  Aktif ve hareketlidirler.  Pratik yapma ve taklit aracılığıyla öğrenirler.  Fiziksel temas kurarak ve yaparak-yaşayarak öğrenmeyi tercih ederler.  Akıllarında hareket enerjisi daha iyi kaldığı için, öğrenecekleri şeylerle kurdukları temas oranında öğrenirler.  Deney yolu ile öğrenme, bu öğrenciler için idealdir.  Fiziksel hareketler aracılığıyla çoğu şeyi ilişkilendirirler.  Oyunları severler  Aktif ve hareketlidirler.  Pratik yapma ve taklit aracılığıyla öğrenirler.

9  Bazı öğrenciler de başkalarıyla sosyal etkileşim halinde daha iyi öğrenirler.  Öğrenme stili kadar kişinin en iyi öğrendiği ortam da öğrenmeyi etkilemektedir. Ses, ısı, ışık gibi birçok dış etmen öğrenme düzeyini etkilemektedir.  Bazı öğrenciler de başkalarıyla sosyal etkileşim halinde daha iyi öğrenirler.  Öğrenme stili kadar kişinin en iyi öğrendiği ortam da öğrenmeyi etkilemektedir. Ses, ısı, ışık gibi birçok dış etmen öğrenme düzeyini etkilemektedir.

10  Dersleri dinlerken not tutmalıdırlar.  Ders çalışırken önemli bilgilerin renkli kalemlerle altını çizmeleri veya renklerle vurgu yapmaları yararlı olacaktır.  Bilgiler arasındaki bağlantıyı görsel metaforlar kullanarak bağdaştırmaları öğrenmesini kolaylaştırır.  Özet veya açıklama yazarak çalışmalıdırlar.  Anahtar sözcük kartları hazırlamalı. Kartların az bilgi içermesi belleğe kolay yerleşmesini sağlar  Anladığını kısa birkaç cümle ile ifade etmeli ve yazmalı.  Matematik ve teknik bilgileri öğrenmek için anladıklarını kısa cümle ya da birkaç söz halinde yazmaları için teşvik edilmelidir.  Dersleri dinlerken not tutmalıdırlar.  Ders çalışırken önemli bilgilerin renkli kalemlerle altını çizmeleri veya renklerle vurgu yapmaları yararlı olacaktır.  Bilgiler arasındaki bağlantıyı görsel metaforlar kullanarak bağdaştırmaları öğrenmesini kolaylaştırır.  Özet veya açıklama yazarak çalışmalıdırlar.  Anahtar sözcük kartları hazırlamalı. Kartların az bilgi içermesi belleğe kolay yerleşmesini sağlar  Anladığını kısa birkaç cümle ile ifade etmeli ve yazmalı.  Matematik ve teknik bilgileri öğrenmek için anladıklarını kısa cümle ya da birkaç söz halinde yazmaları için teşvik edilmelidir.

11  Problem çözerken, istenen ve verilenleri renkli kalemlerle yazmalı.  Çalışmaları gereken konuya özgü görsel çalışma kartları yaparak ve kullanarak anlama ve kavrama becerileri arttırılabilir.  Görsel örnekler ve açıklamalar kullanılarak sözel içeriği öğrenmeleri teşvik edilmelidir. Çalıştıkları konuya dair videolar ve/veya çalışma CD’leri kullanılmalıdırlar.  Hatırlatıcı simgeler ve kısaltmalar kullanmaları teşvik edilmelidir.  Etkili öğrenme için, bilgisayar aracılığıyla öğrenmeleri gereken bilgiyi düzenlemeleri ve o bilgiye dair grafikler, tablolar ve çizelgeler oluşturmaları önerilir.  Öğretmenin aktif bir şekilde tahtayı kullanması önemlidir.  Tarihi bilgileri zaman çizgisi üzerinde görerek rahatça öğrenmeleri sağlanabilir.  Problem çözerken, istenen ve verilenleri renkli kalemlerle yazmalı.  Çalışmaları gereken konuya özgü görsel çalışma kartları yaparak ve kullanarak anlama ve kavrama becerileri arttırılabilir.  Görsel örnekler ve açıklamalar kullanılarak sözel içeriği öğrenmeleri teşvik edilmelidir. Çalıştıkları konuya dair videolar ve/veya çalışma CD’leri kullanılmalıdırlar.  Hatırlatıcı simgeler ve kısaltmalar kullanmaları teşvik edilmelidir.  Etkili öğrenme için, bilgisayar aracılığıyla öğrenmeleri gereken bilgiyi düzenlemeleri ve o bilgiye dair grafikler, tablolar ve çizelgeler oluşturmaları önerilir.  Öğretmenin aktif bir şekilde tahtayı kullanması önemlidir.  Tarihi bilgileri zaman çizgisi üzerinde görerek rahatça öğrenmeleri sağlanabilir.

12  Bir çalışma grubu oluşturulmalı veya çalışma arkadaşı olmalıdır  Açıklamaları ve önemli konuları yüksek sesle okuyarak öğrenmeleri faydalı olur.  Öğrenilmesi gereken bilgiye dair komik bir şarkı/ melodi üretip yüksek sesle söyleyerek öğrenme sürecini hem stiline uygun hem de eğlenceli hale getirebilirler.  Tarihleri, isimleri ve olguları kafiye (ses) benzerliği aracılığıyla öğrenip hatırlayabilirler.  Öğrenmesi planlanan bilgiyi kaset ya da ses CD’si aracılığıyla dinlemeleri ve tekrar etmeleri çok faydalı olacaktır.  Bir çalışma grubu oluşturulmalı veya çalışma arkadaşı olmalıdır  Açıklamaları ve önemli konuları yüksek sesle okuyarak öğrenmeleri faydalı olur.  Öğrenilmesi gereken bilgiye dair komik bir şarkı/ melodi üretip yüksek sesle söyleyerek öğrenme sürecini hem stiline uygun hem de eğlenceli hale getirebilirler.  Tarihleri, isimleri ve olguları kafiye (ses) benzerliği aracılığıyla öğrenip hatırlayabilirler.  Öğrenmesi planlanan bilgiyi kaset ya da ses CD’si aracılığıyla dinlemeleri ve tekrar etmeleri çok faydalı olacaktır.

13  Bir problem çözerken düşünce süreçlerini sesli anlatarak problemi çözen doğru yolu bulabilirler.  Sessiz bir çalışma ortamı sağlanmalıdır.  Kukla, şiir ve sözel oyunlar aracılığıyla zevkli bir öğrenme süreci yaşaması önerilir.  Matematik ve teknik bilgileri öğrenmek için konuları kendilerine anlatarak ve konuşarak çalışmalılar.  Problemi çözerken aklından geçenleri (yalnız da olsa) sesli anlatmaları yararlı olacaktır.  Bilgisayar ile ses kayıtları da yaparak çeşitli sunumlar hazırlamaları kolayca öğrenmelerine yardımcı olacaktır.  Bir problem çözerken düşünce süreçlerini sesli anlatarak problemi çözen doğru yolu bulabilirler.  Sessiz bir çalışma ortamı sağlanmalıdır.  Kukla, şiir ve sözel oyunlar aracılığıyla zevkli bir öğrenme süreci yaşaması önerilir.  Matematik ve teknik bilgileri öğrenmek için konuları kendilerine anlatarak ve konuşarak çalışmalılar.  Problemi çözerken aklından geçenleri (yalnız da olsa) sesli anlatmaları yararlı olacaktır.  Bilgisayar ile ses kayıtları da yaparak çeşitli sunumlar hazırlamaları kolayca öğrenmelerine yardımcı olacaktır.

14  Kitap okurken kitabı sıra üstüne koyup oturmaktansa, kitabı elinde tutup çalışmaları öğrenmelerini kolaylaştıracaktır.  Konuşurken ya da okurken not tutmalıdırlar.  Sınıfta ön sıralarda oturmaları dikkatlerini yoğunlaştırması açısından yararlı olur.  Tempo ve ritimler kullanılarak bilgiyi ezberlemeleri sağlanmalıdır.  Dersler ve öğrenilmesi gereken bilgiler sesli olarak bir kasete kaydedilirse, egzersiz yaparken ya da yürürken dinleyebilir ve öğrenebilirler.  Kitap okurken kitabı sıra üstüne koyup oturmaktansa, kitabı elinde tutup çalışmaları öğrenmelerini kolaylaştıracaktır.  Konuşurken ya da okurken not tutmalıdırlar.  Sınıfta ön sıralarda oturmaları dikkatlerini yoğunlaştırması açısından yararlı olur.  Tempo ve ritimler kullanılarak bilgiyi ezberlemeleri sağlanmalıdır.  Dersler ve öğrenilmesi gereken bilgiler sesli olarak bir kasete kaydedilirse, egzersiz yaparken ya da yürürken dinleyebilir ve öğrenebilirler.

15  Rol yapma, dans, yap-boz ve hareket-odaklı oyunların bilgiyi öğrenme sürecinde kullanılması tavsiye edilir. Ayrıca sanatsal (resim, heykel, seramik vb) aktivitelerle de birçok bilgiyi öğrenmeleri kolaylaştırılabilir.  Ders dinlerken söz hakkı verildiğinde tahtada ayakta rahat hareket ederek konuşmaları teşvik edilmelidir.  Çalışırken ellerinde kitap ya da kartlarla ileri geri yürüyerek yüksek sesle okumaları yararlı olur. Kendi istedikleri yerde ve şekilde çalışmalarına izin verilmelidir.  Çalışırken hareket etmesi kısıtlanmamalı. Çalışırken kendi istediği yerde ve formda çalışmasına izin verilmeli.  Rol yapma, dans, yap-boz ve hareket-odaklı oyunların bilgiyi öğrenme sürecinde kullanılması tavsiye edilir. Ayrıca sanatsal (resim, heykel, seramik vb) aktivitelerle de birçok bilgiyi öğrenmeleri kolaylaştırılabilir.  Ders dinlerken söz hakkı verildiğinde tahtada ayakta rahat hareket ederek konuşmaları teşvik edilmelidir.  Çalışırken ellerinde kitap ya da kartlarla ileri geri yürüyerek yüksek sesle okumaları yararlı olur. Kendi istedikleri yerde ve şekilde çalışmalarına izin verilmelidir.  Çalışırken hareket etmesi kısıtlanmamalı. Çalışırken kendi istediği yerde ve formda çalışmasına izin verilmeli.


"Her birimiz bilgiyi farklı şekillerde öğreniriz. Öğrenme stili dediğimiz şey, en iyi öğrendiğimiz yoldur. Önemli olan her bireyin kendine en uygun şekilde," indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları