Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

TÜRKİYE’ DE BANKACILIKLA İLGİLİ BAZI VERİLER. 31.03.2011 İtibariyle Grup ve Sektör Payları(%) Grup PaylarıSektör Payları Banka Toplam Aktifler Toplam.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "TÜRKİYE’ DE BANKACILIKLA İLGİLİ BAZI VERİLER. 31.03.2011 İtibariyle Grup ve Sektör Payları(%) Grup PaylarıSektör Payları Banka Toplam Aktifler Toplam."— Sunum transkripti:

1 TÜRKİYE’ DE BANKACILIKLA İLGİLİ BAZI VERİLER

2 İtibariyle Grup ve Sektör Payları(%) Grup PaylarıSektör Payları Banka Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat Mevduat Bankaları100,0 96,796,3100,0 Kamusal Sermayeli Bankalar31,729,336,930,628,236,9 Özel Sermayeli Bankalar54,355,450,752,553,350,7 86,084,787,683,181,587,6 Yabancı Sermayeli Bankalar14,015,312,413,514,712,4

3 İtibariyle Grup ve Sektör Payları(%) Grup PaylarıSektör Payları Banka Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat Topla Aktifler Topla Krediler Toplam Mevduat Mevduat Bankaları100,0 96,796,3100,0 Kamusal Sermayeli Bankalar31,729,336,930,628,236,9 Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası15,711,320,215,210,920,2 Türkiye Halk Bankası A.Ş.8,19,0 7,88,79,0 Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O.7,98,97,77,68,67,7

4 İtibariyle Grup ve Sektör Payları(%) Grup PaylarıSektör Payları Banka Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat Özel Sermayeli Bankalar54,355,450,752,553,350,7 Türkiye İş Bankası A.Ş.14,313,414,513,812,914,5 Türkiye Garanti Bankası A.Ş.12,913,411,912,412,911,9 Akbank T.A.Ş.11,811,110,511,410,610,5 Yapı ve Kredi Bankası A.Ş.9,310,48,59,010,08,5 Türk Ekonomi Bankası A.Ş.3,24,02,83,13,82,8

5 Grup PaylarıSektör Payları İtibariyle Grup ve Sektör Payları(%) Banka Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat Mevduat Bankaları100,0 96,796,3100,0 Yabancı Sermayeli Bankalar14,015,312,413,514,712,4 Finans Bank A.Ş.4,15,13,94,04,93,9 Denizbank A.Ş.3,03,72,62,93,62,6 HSBC Bank A.Ş.2,22,11,82,12,01,8 ING Bank A.Ş.2,12,62,12,02,52,1 Citibank A.Ş.0,70,40,80,70,40,8

6 İtibariyle Aktif Büyüklüklerine Göre Banka Sıralaması Banka Kuruluş Yılı Toplam Aktifler (Milyon TL) Toplam Krediler ve Alacakla r* (Milyon TL) Topla m Mevd uat (Milyo n TL) Toplam Özkayn aklar (Milyon TL) Ödenm iş Sermay e (Milyon TL) Net Dönem Kar/Zar arı (Milyon TL) Bilanço Dışı Hesapl ar (Milyon TL) Şube Sayısı Person el Sayısı Türkiye Cumhuriyeti Ziraat Bankası A.Ş Türkiye İş Bankası A.Ş Türkiye Garanti Bankası A.Ş Akbank T.A.Ş Yapı ve Kredi Bankası A.Ş Türkiye Halk Bankası A.Ş Türkiye Vakıflar Bankası T.A.O Finans Bank A.Ş Türk Ekonomi Bankası A.Ş Denizbank A.Ş

7 İtibariyle Aktif Büyüklüklerine Göre Banka SıralamasıGrup PaylarıSektör Payları Banka Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat Toplam Aktifler Toplam Krediler Toplam Mevduat İller Bankası A.Ş.30,532,7-1,01,2- Türkiye Sınai Kalkınma Bankası A.Ş.25,324,9-0,80,9- Türk Eximbank20,023,9-0,70,9- Aktif Yatırım Bankası A.Ş.6,24,7-0,2 - Bank Pozitif Kredi ve Kalkınma Bankası A.Ş.5,36,0-0,2 -

8

9

10

11

12

13 KATILIM BANKALARI HESAP TÜRLERİ ÖZEL CARİ HESAPLAR

14 Türk Lirası, USD ve EUR üzerinden açılabilen hesaplardır. Bu hesaplar kısmen veya tamamen her an geri çekilebilme özelliği taşıyan ve karşılığında hesap sahibine herhangi bir getiri ödenmeyen fonların oluşturduğu hesaplardır.

15 ÖZEL CARİ HESAPLARIN ÖZELLİKLERİ Çek keşide etmek, Çek ve senet tahsilatları, EFT ve havale işlemleri, Fatura, kredi kartı, otomatik ödeme vb. bankacılık hizmetleri sunulur.

16 KATILIM BANKALARI HESAP TÜRLERİ KATILIM HESAPLARI

17 KATILMA HESAPLARI Katılma hesapları genel olarak 1 ay, 3 ay, 6 ay, 1 yıl ve üzeri vadeli açılabilir. Katılma hesapları Türk Lirası USD ve EUR üzerinden açılabilir. Her para birimi havuz sisteminde para cinslerine göre gruplandırılır.

18 KATILMA HESAPLARI Her grubun kar/zarar tutarı tasarrufun vade tarihinde hesaplanır. Mudarip hissesinin yüzdesi vadeye göre veya katılım hesabı büyüklüğüne göre belirlenir. Mudarip oranı medyada katılım hesabı açılım gününden önce yayınlanır.

19 KATILMA HESAPLARI Bir gerçek kişiye ait hesapların anapara ve kar paylarının toplamının 50 bin TL’ye kadar olan kısmı güvence kapsamındadır.

20 KATILIM HESAPLARININ ÖZELLİKLERİ Katılma Hesapları, "kâr ve zarara katılma esasına göre Türk Lirası ve Döviz cinsinden açılan vadeli hesaplardır. Katılma hesabı sahiplerine hesap açılırken sabit bir gelir taahhüdünde bulunulmamaktadır.

21 o Katılma hesaplarında ancak vadesinde para çekilebilir. Ancak Bankanın muvafakat etmesi halinde vadesinden önce para çekilmesi mümkündür. o Katılma hesaplarında toplanan fonlar, faizsiz finansman yöntemleriyle doğrudan ticaretin ve sanayinin finansmanında kullanılmakta ve elde edilen kârın bu hesaplara isabet eden kısmı hesap sahiplerine dağıtılmaktadır. KATILIM HESAPLARININ ÖZELLİKLERİ

22 Katılma hesapları; 1 Ay, 3 Ay, 6 Ay, 1 Yıl ve 1 Yıl dönemsel kâr payı ödemeli ( 1 Ay, 3 Ay ve 6 Ay Ödemeli ) vadeli olarak açılabilir. Katılma Hesabı açma limiti en az 500 TL /Döviz' dur. Elde edilen kâr payı kazancından %15 oranında Gelir Vergisi stopajı yapılır.

23 BDDK Bankaların; Varlıklarını, Alacaklarını, Özkaynaklarını Borç, yükümlülük ve taahhütlerini, Gelir ve giderleri arasındaki ilgi ve dengeleri, Malî bünyeyi etkileyen diğer tüm unsurların ve maruz kalınan risklerin tespiti, tahlili, izlenmesi, ölçülmesi ve değerlendirilmesi amacıyla sınırlamalar ve standart oranlar da belirlemek suretiyle gerekli düzenlemeleri yapmaya ve bunlar hakkında her türlü tedbiri almaya yetkilidirler. ÖZKAYNAKLAR VE STANDART ORANLAR

24 TÜRKİYE BANKALAR BİRLİĞİ (TBB) VE TÜRKİYE KATILIM BANKALARI BİRLİĞİ (TKBB)

25 Mevduat bankaları ile kalkınma ve yatırım bankaları, tüzel kişiliği haiz ve kamu kurumu niteliğinde meslek kuruluşu olan Türkiye Bankalar Birliğine; katılım bankaları ise aynı nitelikteki Türkiye Katılım Bankaları Birliğine, faaliyet izni aldıkları tarihten itibaren bir ay içinde üye olmak zorundadır.

26 a) Mesleğin gelişmesini temin etmek, b) Meslek ilkelerini belirlemek suretiyle üyelerin birlik ve mesleğin gerektirdiği vakar ve disiplin içinde ekonominin ihtiyaçlarına uygun olarak çalışmalarını sağlamak, c) Üye banka mensuplarının uyacakları meslek ilkeleri ve standartlarını Kurumun uygun görüşünü alarak belirlemek, d) İlgili mevzuat uyarınca alınan kararlar ile Kurumca alınması istenilen tedbirlerin uygulanmasını takip etmek, e) Üyeleri arasında haksız rekabeti önlemek amacıyla gerekli her türlü tedbiri almak ve uygulamak, BİRLİKLERİN GÖREV VE YETKİLERİ

27 f) Üyelerin ilân ve reklamlarında uyacakları esas ve şartları tür, şekil, nitelik ve miktarları itibarıyla Kurumun uygun görüşünü alarak tespit etmek, g) Kurum ile işbirliği yapmak suretiyle bankalar arasında ortak projelere ilişkin işbirliğini temin etmek, h) Üyelerinin ortak menfaatlerini ilgilendiren konularda yönetim kurulu kararına istinaden dava açmak, i) Müşteri haklarına dair hükümlerde öngörülen sözleşmelerin şekil ve içeriklerine ilişkin usûl ve esasları belirlemek, BİRLİKLERİN GÖREV VE YETKİLERİ

28 j) 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun hükümleri ve diğer kanunlarla tanınmış müracaat hakları saklı kalmak kaydıyla üyeler ve bireysel müşterileri arasındaki ihtilafların değerlendirilmesi ve çözüme kavuşturulmasını temin etmek üzere hazırlayacakları ve Kurulca onaylanan usûl ve esaslar dâhilinde hakem heyeti oluşturmak, BİRLİKLERİN GÖREV VE YETKİLERİ

29 Kuruluş birliklerinin organ seçimleri bu Kanunda öngörülen esaslar çerçevesinde gizli oyla ve yargı gözetimi altında gerçekleştirilir. Seçimlere katılacak üye bankaları ve temsilcilerini belirleyen liste Yüksek Seçim Kurulunca belirlenecek seçim kurulu başkanı hâkime tevdi edilir. Oy verme işlemi gizli oy, açık sayım ilkelerine göre yapılır. Üyeler, birliklerin statüsüne ve birlikler tarafından alınacak karar ve tedbirlere uymak zorundadır. BİRLİĞİN YÖNETİMİ

30 Kuruluş birliklerinin organ seçimleri bu Kanunda öngörülen esaslar çerçevesinde gizli oyla ve yargı gözetimi altında gerçekleştirilir. Seçimlere katılacak üye bankaları ve temsilcilerini belirleyen liste Yüksek Seçim Kurulunca belirlenecek seçim kurulu başkanı hâkime tevdi edilir. Oy verme işlemi gizli oy, açık sayım ilkelerine göre yapılır. Hüseyin AYDIN (TBB) Fahrettin YAHŞİ (TKBB) BİRLİĞİN YÖNETİMİ

31 Kuruluş birliklerinin giderleri, statüleri gereğince tespit olunan oy sayısına göre üyelere dağıtılır. Üyeler, kendilerine düşen masraf paylarını statülerde belirtilen süre içinde yatırmak zorundadır. Masraf iştirak payları belirlenen süre içinde ödenmediği takdirde birlikler tarafından icra yoluyla tahsil olunur. Kuruluş birliklerinin aldığı genel ya da özel nitelikteki karar ve tedbirlere zamanında ve tam olarak uymayan üyeler hakkında birliklerin yönetim kurulunca ikibin Yeni Türk Lirasından yirmibin Yeni Türk Lirasına kadar idarî para cezasına karar verilir. “ BİRLİĞİN MALİ YAPISI

32 1. Banka Kartları ve Kredi Kartları Çalışma Grubu Banka Kartları ve Kredi Kartları Çalışma Grubu 2. Bankacılık Etik İlkeleri Çalışma Grubu Bankacılık Etik İlkeleri Çalışma Grubu 3. Çağrı Merkezleri Çalışma Grubu Çağrı Merkezleri Çalışma Grubu 4. Destek Hizmetleri Çalışma Grubu Destek Hizmetleri Çalışma Grubu 5. Ekonomi Çalışma Grubu Ekonomi Çalışma Grubu 6. Elektronik Fon Transferi Çalışma Grubu Elektronik Fon Transferi Çalışma Grubu 7. Finansal Sektör ve Çevre Bilinci Çalışma Grubu Finansal Sektör ve Çevre Bilinci Çalışma Grubu 8. Hukuk Müşavirleri Kurulu Hukuk Müşavirleri Kurulu 9. IBAN Çalışma Grubu IBAN Çalışma Grubu 10. İç Sistemler Çalışma Grubu İç Sistemler Çalışma Grubu 11. İflas Ertelemesi Çalışma Grubu İflas Ertelemesi Çalışma Grubu TBB SÜREKLİ ÇALIŞMA GRUPLARI

33 12. İş Kanunu Çalışma Grubu İş Kanunu Çalışma Grubu 13. Kambiyo Mevzuatı Çalışma Grubu Kambiyo Mevzuatı Çalışma Grubu 14. Kaydileştirme Çalışma Grubu Kaydileştirme Çalışma Grubu 15. Konut Kredileri Çalışma Grubu Konut Kredileri Çalışma Grubu 16. Kurumsal Krediler Çalışma Grubu Kurumsal Krediler Çalışma Grubu 17. Mali Konular Çalışma Grubu Mali Konular Çalışma Grubu 18. Menkul Kıymet Yatırım Fonları Çalışma Grubu Menkul Kıymet Yatırım Fonları Çalışma Grubu 19. Muhasebe Çalışma Grubu Muhasebe Çalışma Grubu 20. Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti Çalışma Grubu Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti Çalışma Grubu 21. Özel Güvenlik Çalışma Grubu Özel Güvenlik Çalışma Grubu 22. Para Piyasaları Çalışma Grubu Para Piyasaları Çalışma Grubu 23. Repo İşlemleri Çalışma Grubu Repo İşlemleri Çalışma Grubu 24. Risk Merkezi Eylem Planı Çalışma Grubu Risk Merkezi Eylem Planı Çalışma Grubu 25. Sermaye Piyasası Düzenlemeleri Çalışma Grubu Sermaye Piyasası Düzenlemeleri Çalışma Grubu TBB SÜREKLİ ÇALIŞMA GRUPLARI

34 26. Sigorta Çalışma Grubu Sigorta Çalışma Grubu 27. SWIFT Türkiye Kullanıcı Grubu SWIFT Türkiye Kullanıcı Grubu 28. Sigorta Çalışma Grubu Sigorta Çalışma Grubu 29. SWIFT Türkiye Kullanıcı Grubu SWIFT Türkiye Kullanıcı Grubu 30. TBB-MASAK Çalışma Grubu TBB-MASAK Çalışma Grubu 31. Türkiye Bankalar Birliği -İstanbul Menkul Kıymetler Türkiye Bankalar Birliği -İstanbul Menkul Kıymetler Borsası Çalışma Grubu 32. Ulusal Piyasa Çalışma Grubu Ulusal Piyasa Çalışma Grubu 33. Uluslararası Düzenlemeleri İzleme Çalışma Grubu Uluslararası Düzenlemeleri İzleme Çalışma Grubu TBB SÜREKLİ ÇALIŞMA GRUPLARI

35 1. MEVZUAT 2. ETİK KOMİSYONU 3. HUKUK KOMİTESİ 4. HUKUK DANIŞMA ALT ÇALIŞMA KOMİTESİ 5. TAKİP VE DAVA ALT ÇALIŞMA KOMİTESİ 6. HAKEM HEYETİ 7. MALİ İŞLER 8. MALİ MÜŞAVİRLER 9. RİSK YÖNETİMİ 10. EĞİTİM 11. BANKACILIK HİZMETLERİ 12. TEKNİK 13. KARAPARA İLE MÜCADELE TKBB ÇALIŞMA KOMİTELERİ MALİ İŞLER

36 14. İÇ DENETİM (TEFTİŞ) 15. REKLAM VE HALKLA İLİŞKİLER 16. İDARİ İŞLER 17. İÇ KONTROL 18. KREDİLER (OPERASYON) 19. KURUMSAL PAZARLAMA 20. RAPORLAMA 21. DIŞ İŞLER VE KAMBİYO 22. HAZİNE 23. KURUMSAL KREDİ TAHSİS 24. MALİ TAHLİL VE İSTİHBARAT 25. YAYIN DANIŞMA KURULU TKBB ÇALIŞMA KOMİTELERİ

37 BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURUM(L)U (BDDK)

38 Kamu tüzel kişiliğini haizdir. İdarî ve malî özerkliğe sahiptir. Kurumun merkezi İstanbul’dur. Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu ile Başkanlıktan oluşur. Kurumun kararları yerindelik denetimine tâbi tutulamaz. Hiçbir organ, makam, merci veya kişi Kurumun kararlarını etkilemek amacıyla emir ve talimat veremez Kurumun malları Devlet malı hükmündedir, haczedilemez ve rehnedilemez.

39 Biri başkan, biri ikinci başkan olmak üzere yedi üyeden oluşur. Bakanlar Kurulunca atanır. Yargıtay Birinci Başkanlık Kurulu huzurunda yemin ederler. Tevfik BİLGİN BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURULU

40 Görev süresi altı yıldır. Süreleri biten başkan ve üyeler yeniden atanamazlar. Kurul Başkan ve üyelerinin görev süreleri dolmadan herhangi bir nedenle görevlerine son verilemez. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa tabidirler. BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURULU

41 Göreve başlamadan önce kendilerinin veya eş ve velâyeti altındaki çocuklarının sahibi bulunduğu menkul kıymetlerden Hazine tarafından çıkarılan borçlanmaya ilişkin olanlar hariç Kurumun düzenlemek ve denetlemekle sorumlu olduğu kuruluşların her türlü sermaye piyasası araçlarını eş, evlatlık, üçüncü dereceye kadar kan ve ikinci dereceye kadar kayın hısımları dışındakilere otuz gün içinde satmak suretiyle elden çıkarmak zorundadır. BANKACILIK DÜZENLEME VE DENETLEME KURULU

42 a) Tasarruf sahiplerinin haklarını ve bankaların düzenli ve emin bir şekilde çalışmasını tehlikeye sokabilecek ve ekonomide önemli zararlar doğurabilecek her türlü işlem ve uygulamaları önlemek, kredi sisteminin etkin bir şekilde çalışmasını sağlamak üzere gerekli karar ve tedbirleri almak ve uygulamak, b) Bankalar ve finansal holding şirketleri ile diğer kanunlarda ve ilgili mevzuatta yer alan hükümler saklı kalmak kaydıyla finansal kiralama, faktoring ve finansman şirketlerinin; kuruluş ve faaliyetlerini, yönetim ve teşkilat yapısını, birleşme, bölünme, hisse değişimini ve tasfiyelerini düzenlemek, uygulamak, uygulanmasını sağlamak, uygulamayı izlemek ve denetlemek, GÖREV VE YETKİLERİ

43 c) Bağımsız denetim, değerleme, derecelendirme ve destek hizmeti vermek üzere yetkilendirilecek kuruluşların Kurulca belirlenecek usûl ve esaslara uygun olarak faaliyetlerini yürütmelerini sağlamak, d) Yurt içi ve yurt dışı muadil kurumların katıldığı uluslararası malî, iktisadî ve meslekî teşekküllere üye olmak, görev alanına giren hususlarda yabancı ülkelerin yetkili mercileri ile mutabakat zaptı imzalamak, e) Finansal hizmetler sektörünün geliştirilmesine yönelik stratejiler belirlemek, f) Finansal Sektör Komisyonunun ve Eşgüdüm Komitesinin sekreterya hizmetlerini yürütmek, GÖREV VE YETKİLERİ

44 g) Görevleri ile ilgili konularda bakanlıklar dahil ilgili resmî ve özel kuruluşlar ile kişilerden gizli dahi olsa her türlü bilgi ve belgeyi görevlendireceği personel vasıtasıyla veya yazışma yapmak suretiyle istemek ya da yerinde görmek, h) Görev alanına giren konularda araştırma yapmak ve kamunun bilgi sahibi olmasını sağlamak amacıyla Kurumca ya da Kurum dışında yapılan araştırmalardan uygun görüleceklerin yayınına yönelik faaliyetlerde bulunmak, i) Kanunla ve ilgili diğer mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak GÖREV VE YETKİLERİ

45 HİZMET BİRİMLERİ a) Anahizmet birimleri: 1) Düzenleme Daire Başkanlığı, 2) Denetim Daire Başkanlığı I, II, III, IV, 3) Uygulama Daire Başkanlığı I, II, III, 4) Strateji Geliştirme Daire Başkanlığı, 5) Risk Yönetimi Daire Başkanlığı, 6) Bilgi Yönetimi Daire Başkanlığı, 7) Dış İlişkiler Daire Baskanlığı. b) Danısma birimi: Hukuk İşleri Daire Başkanlığı. c) Yardımcı hizmet birimi: Destek Hizmetleri Daire Başkanlığı.

46 BÜTÇESİ Kurumun gelirlerinin, giderlerini karşılaması esastır. Kurumun malî yıl sonunda oluşan gelir fazlaları, izleyen yılın mart ayı içinde genel bütçeye gelir olarak aktarılır. Ancak, Kurum bütçe durumunu göz önünde bulundurarak daha önce de aktarma yapabilir. Kurumun bütçe yılı takvim yılıdır.

47 BÜTÇESİ Kurumun giderleri, bankalar, finansal kiralama şirketleri, faktoring şirketleri ve finansman şirketlerince bütçenin yürürlüğe girmesinden önce katılma payı adı altında Kuruma yapılacak ödemelerle karşılanır. Giderlere katılma payı olarak tahsil olunacak tutar, söz konusu kuruluşların bir önceki yıl sonu bilanço toplamlarının onbinde üçünü geçemez.

48 Kurul, Kurumun yıllık hesaplarını bir bağımsız denetim şirketine denetletebilir ve bu durumda bağımsız denetim raporu faaliyet raporu içinde derç edilerek yayımlanır. Kurum faaliyetlerine ilişkin olarak her yılın mart ayı sonuna kadar bir önceki yıla ait kararları, yaptığı ikincil düzenlemeler ile bunların ekonomik ve sosyal etkilerini analiz eden bir faaliyet raporu hazırlar. Faaliyet raporu, ayrıca Kurumun performans hedefleri ile uygulama sonuçlarının karşılaştırılmasını ve değerlendirilmesini de içerir. Kurumun yıllık faaliyet raporu, malî tabloları ve bütçe kesin hesabı Türkiye Büyük Millet Meclisine sunulur. Kesin hesabın bir örneği de Maliye Bakanlığına gönderilir. Kurum, faaliyetleri hakkında internet ortamı ve resmî bültenler aracılığıyla kamuoyunu azamî ölçüde bilgilendirir. BÜTÇESİ

49 İNSAN KAYNAKLARI Kurumda bankacılık, hukuk ve bilişim uzman yardımcılıkları ile bankalar yeminli murakıp yardımcılığına atanacakların, üniversite ve yüksekokulların en az dört yıllık eğitim veren; hukuk, siyasal bilgiler, iktisadî ve idarî bilimler, iktisat, işletme fakültelerine bağlı bölümler ile bankacılık, bankacılık ve finans, fizik, matematik, istatistik, istatistik ve bilgisayar, bilgisayar mühendisliği, elektrik mühendisliği, elektronik mühendisliği, elektrik-elektronik mühendisliği, elektronik ve haberleşme mühendisliği, endüstri mühendisliği, matematik mühendisliği bölümlerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından onaylanmış yurt içindeki veya yurt dışındaki fakülte veya yüksekokullardan mezun veya belirtilen alanlarda lisansüstü eğitim yapmış olmaları, yapılacak giriş sınavında başarılı olmaları ve yönetmelikte belirtilen diğer şartları taşımaları gereklidir.

50 İNSAN KAYNAKLARI Uzman yardımcılığı ve bankalar yeminli murakıp yardımcılığına atananlar, üç yıl çalışmak ve olumlu sicil almak kaydıyla Kamu Personeli Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavından en az (C) düzeyinde veya buna denk kabul edilen uluslararası geçerliliği bulunan yabancı dil puanı alması, yeterlik sınavında başarılı olması ve konuları ile ilgili hazırlayacakları uzmanlık tezinin oluşturulacak jüri tarafından kabul edilmesi hâlinde ilgisine göre bankacılık, hukuk ve bilişim uzmanı ile bankalar yeminli murakıbı olarak atanır

51 BANKANIN FAALİYET İZNİNİN KALDIRILMASI VE FONA DEVRİ a ) Alınması istenen tedbirlerin Kurul tarafından verilen süre içerisinde ya da her halükârda en geç on iki ay içinde kısmen ya da tamamen alınmaması ya da bu tedbirleri kısmen veya tamamen almış olmasına rağmen, malî bünyesinin güçlendirilmesine imkân bulunmadığı veya bu tedbirler alınmış olsa dahi malî bünyesinin güçlendirilemeyeceğinin tespit edilmesi, b) Faaliyetine devamının mevduat ve katılım fonu sahiplerinin hakları ve malî sistemin güven ve istikrarı bakımından tehlike arz ettiğinin ortaya çıkması, c) Yükümlülüklerini vadesinde yerine getiremediğinin tespit edilmesi,

52 BANKANIN FAALİYET İZNİNİN KALDIRILMASI VE FONA DEVRİ d) Yükümlülüklerinin toplam değerinin varlıklarının toplam değerini aşması, e) Hâkim ortaklarının veya yöneticilerinin, banka kaynaklarını, bankanın emin bir şekilde çalışmasını tehlikeye düşürecek biçimde doğrudan veya dolaylı veya dolanlı olarak kendi lehlerine kullanması veya dolanlı olarak kaynak kullandırması ve bankayı bu suretle zarara uğratması,

53 BANKANIN FAALİYET İZNİNİN KALDIRILMASI VE FONA DEVRİ Hâllerinden bir veya birkaçının varlığı durumunda Kurul, en az beş üyesinin aynı yöndeki oyuyla alınan kararla bankanın faaliyet iznini kaldırmaya ya da kredi kuruluşunun temettü hariç ortaklık hakları ile yönetim ve denetimini, zararın mevcut ortakların sermayesinden indirilmesi kaydıyla kısmen veya tamamen devri, satışı veya birleştirilmesi amacıyla Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na(TMSF) devretmeye yetkilidir. Faaliyet izni kaldırılan kredi kuruluşları bu Kanunda yer alan hükümlere göre, kalkınma ve yatırım bankaları ise genel hükümlere göre tasfiye edilir.

54 Kurul kararlarına karşı açılacak idarî davalar ilk derece mahkemesi olarak Danıştay’da görülür. Bir bankanın bu Kanun hükümlerine göre faaliyet izninin kaldırılması hâlinde yönetim ve denetimi Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu’na(TMSF) intikal eder. BANKANIN FAALİYET İZNİNİN KALDIRILMASI VE FONA DEVRİ

55 İznin kaldırılmasına ilişkin Kurul kararının Resmî Gazetede yayımlandığı tarihten itibaren, banka hakkındaki ihtiyatî tedbir dahil her türlü icra ve iflas takibatı durur ve yeni icra ve iflas takibi yapılamaz. Banka hakkında Fon haricinde üçüncü kişiler tarafından açılmış tüm dava, icra ve iflas takipleri mahkeme, icra ve iflas dairesi tarafından derhal TMSF’ye bildirilir. BANKANIN FAALİYET İZNİNİN KALDIRILMASI VE FONA DEVRİ


"TÜRKİYE’ DE BANKACILIKLA İLGİLİ BAZI VERİLER. 31.03.2011 İtibariyle Grup ve Sektör Payları(%) Grup PaylarıSektör Payları Banka Toplam Aktifler Toplam." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları