Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

FERİDE ÜNLÜ 20070083 4-B T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANA BİLİM DALI ETKİLİ İLETİŞİM Öğretim Görevlisi: Süleyman TIRAŞ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "FERİDE ÜNLÜ 20070083 4-B T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANA BİLİM DALI ETKİLİ İLETİŞİM Öğretim Görevlisi: Süleyman TIRAŞ."— Sunum transkripti:

1 FERİDE ÜNLÜ B T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANA BİLİM DALI ETKİLİ İLETİŞİM Öğretim Görevlisi: Süleyman TIRAŞ

2

3 “Önce sesini tanıdı insan. Sonra anlamı keşfetti. Düşündükçe çoğaldı. Üçüncü kişinin tarihiyle çığ gibi başladı çoğalma. Ses yazıya, çizgiye dönüştü. Doğadaki rengi tanıdı ve yeniden üretti insan.

4 insanın kendisini başkalarına anlatabilmesi ve başkalarını anlayabilmesidir..

5 İletişim bir paylaşmadır. İnsanın duygularını, düşüncelerini, bilgi ve becerilerini başkalarıyla paylaşabilmesi ve anlaşabilmesi iletişim yolu ile olur. İletişim güçlü bir etkileme ve iyi bir öğrenme-öğretme yoludur.

6

7 İLETİŞİM SÜRECİ ve TEMEL ÖGELERİ Dönüt Ve tüm bunların gerçekleştiği bir ORTAM vardır.

8 İLETİŞİM ORTAMI İletişimin yapıldığı ve içinde iletişimi etkileyen öğelerin bulunduğu ortama > adı verilir.

9 İletişim ortamı kaynağı, alıcıyı ve kanalı değişik biçimde etkilediğinden, iletişimin kurulup sürdürülmesinde önemli rol oynar. Bu yüzden gönderici, alıcının dinleyip anlayabileceği bir ortamı ya da yöntemi seçmek zorundadır.

10 Her ortamın muhabbeti farklıdır.

11 İki genç düşünelim. Erkek, kız arkadaşına duygularını aktarmak istemektedir. Erkek kaynaktır, kız ise alıcıdır. Kaynak yani erkek, kız arkadaşına duygularını ve düşüncelerini yani iletisini belirli bir biçime sokarak iletir. Belediye otobüsünde insanların arasında, arkadaşını kolundan çekerek, seni seviyorum diyebilir. Aynı iletiyi, deniz kenarında bir çay bahçesinde kız arkadaşına çiçek vererekte söyleyebilir

12 Aktarılan ileti kadar, seçilen ortamda önemlidir ve ileti, ortamla bütünleşerek alıcıya ulaşır.

13 sadece ortam değil kanal da önemlidir. Ortam sadece iletişimin bir öğesidir.

14 İletişim ortamı, 4 bölüme ayrılarak daha ayrıntılı biçimde incelenebilir. Fiziksel Ortam Sosyal Ortam Kültürel Ortam Psikolojik Ortam

15 FİZİKSEL ORTAM Etkili iletişimin ön koşullarından biri fiziksel ortamın uygunluğudur.

16 Ergonomik olarak tasarlanmamış masa ve sandalyeler, çok sıcak veya aşırı soğuk hava, çevreden gelen gürültü ve sesler, kalabalık yüksek sesle çalınan müzik, çevredeki diğer insanların konuşmaları, yanıp sönen ışıklar, göz alan ve dikkat çeken yazı, resim ve afişler, konsantrasyonu azaltan hareketlilik ve benzeri faktörler dinleme ve anlama çabası içerisinde olan insanların önünde fiziksel engeller olarak düşünülebilir

17 Ayrıca büyüklüğü ve biçimi, rengi, aydınlatma derecesi, ısısı, kalabalık ya da tenha olması gibi özellikleri, o mekan içinde yer alan iletişimi etkiler.

18 Büyüklüğü Biçimi Rengi Aydınlanma durumu Hareket alanı Oturma planı Araç gereçler Akustik düzen Isısı

19 HAREKET ALANI İnsanlar yaşamları boyunca kendi belirledikleri hedeflerini gerçekleştirmek ya da ihtiyaçlarını gidermek için çeşitli özelliklerde mekânlar oluşturmuşlardır. En basit olarak insanlar başlangıçta barınak ihtiyaçlarından dolayı evleri oluşturmuşlar,

20 zaman içinde belirledikleri hedefler doğrultusunda evlerini şekillendirerek kullanıma hazır hale getirmişlerdir. Bu şekillendirmeyi yaparken insanoğlu estetik duygularını da katmıştır. Çünkü kendi ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra rahat, huzur ve mutluluk verici bir mekan arzulamışlardır

21 IŞIK Işıklandırmanın yeterli ya da yetersiz oluşu ve aydınlatma şekli, daha çok kişilerin ruh sağlığı üzerinde etkili olduğu görülmüştür. Gereğinden fazla aydınlatma ya da yetersiz aydınlatma gözü yorar, ilgiyi dağıtır CANLANDIRMA

22

23 ISI Eğitim ortamından örnek verecek olursak; İdeal sınıf ısısının 19_C _C olduğu kabul edilmektedir. İnsan içinde bulunduğu ortamın sıcaklığından önemli ölçüde etkilenir. Bu nedenle sınıfın – ortamın- fazla soğuk ya da fazla sıcak olması öğrencilerin derse olan ilgilerini olumsuz yönde etkiler.

24 NEM Havadaki nem oranı da etkinlikleri ve davranışları etkiler. Nem oranı yükseldikçe vücudun direnci düşer ve gevşemeye başlar.

25 BÜYÜKLÜK-KÜÇÜKLÜK Romalılardan beri yasaların yapıldığı ve uygulandığı yerlerin, büyük, görkemli binalardan oluşması, bir rastlantı mıdır acaba? Bir binanın görünümü, genellikle o yapının işlevine yaraşır bir mesaj oluşturur. Saygı ve korku uyandıran binalar, “yasa” kavramının uyandırdığı duyguları uyandırmaktadır.

26

27 KALABALIK-TENHA Bir yerdeki insan sayısı da önemlidir. Bir sinemada sadece siz olduğunuz zaman filmden zevk alabilir misiniz? Orada bulunan insanlarla konuşmadığınız halde, sinemanın kalabalık olması sizi niçin bu kadar etkiliyor acaba? Aynı şey, düğün, futbol maçı gibi değişik sosyal olaylar için de geçerlidir.

28

29

30 GİYİM KUŞAM-FİZİKSEL GÖRÜNÜM İnsanların birbirleriyle ne tür iletişimleri kuracaklarını belirleyen faktörlerden birisi de görünümleridir

31 Karşımızdaki insanın fiziksel görünümü, en azından iletişime nasıl başlayacağımızı belirlemede etkili olacaktır. İnsanlar tanımadıkları kişilerle karşılaştıklarında, bilgi eksikliklerini gidermek için kolay bir ipucu olan fiziksel görünüşünden yararlanırlar.

32 İnsanlar yeni karşılaştıkları birisinin dış görünüşüne kısa bir süre baktıktan ve o kişiyi zihinlerindeki bilişsel kalıplardan birisine yerleştirdikten sonra, ona “efendi, bey, beyefendi, dayı, amca, hemşerim, bacı, bayan ya da hanımefendi” demeye karar verirler.

33

34

35 RENKLERİN DİLİ Renklerin zekanın uyarılması, ruhsal durumlar üzerindeki etkisi, kişilik ilişkisi, bilimsel araştırmaların da konusu olmuştur

36 Girdiğiniz bir lokantadan neden kalkmak istemediğiniz, yolda yürürken neden birden bire acıktığınız, neden kapalı bir alanda otururken sıkıldığınız ya da neden bir kişi ile konuşmaya kalktığınız zaman size kaçamak cevaplar verdiğini hiç merak ettiniz mi? İnanmayacaksınız belki ama işte bütün bunların cevabı renkler...

37 Renkler kendi dilleriyle karşınızdakine, muhatabınıza sizin karakterinizi sizden önce anlatıyor

38 KIRMIZI: Bu renk canlılık ve dinamizmle ilgili bir renktir. Mutluluğu temsil eder. Kırmızı renk, fiziksel olarak; ataklığı, canlılığı ve duygusal bağlamda; bir işi sonuna kadar götüren azmi ve kararlılığı gösterir

39 LACİVERT: Kozmik renk olarak kabul edilir; sonsuzluğu, otoriteyi, verimliliği simgeler. O yüzden dünyadaki firmaların yarıdan fazlası logolarında laciverdi kullanır. Lacivert giyen kişiler kendilerini çok daha karizmatik ve inandırıcı hissederler. İnsanların üzerinde başarılı ve güçlü imajı bırakır.

40 PEMBE: Uyum, neşe, şirinliğin ve sevginin simgesidir. Rahat hissettiren ve dinlendiren bir renktir. Bu yüzden bazı büyük mağazalar tezgâhtarlarına pembe üniforma giydirir ki, müşteriler kendilerini rahat hissetsin diye.


"FERİDE ÜNLÜ 20070083 4-B T.C. MARMARA ÜNİVERSİTESİ İLKÖĞRETİM BÖLÜMÜ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ ANA BİLİM DALI ETKİLİ İLETİŞİM Öğretim Görevlisi: Süleyman TIRAŞ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları