Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SOSYAL FAALİYETLER YARIŞMALAR  BİR OKULUN  OLMAZSA  OLMAZIDIR.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SOSYAL FAALİYETLER YARIŞMALAR  BİR OKULUN  OLMAZSA  OLMAZIDIR."— Sunum transkripti:

1 SOSYAL FAALİYETLER YARIŞMALAR  BİR OKULUN  OLMAZSA  OLMAZIDIR.

2  Okula gitme konusunda sabırsızlanan bir çocuk eğitim yaşantısının sonunda okuldan kurtulmaya can atan bitkin bir genç haline geliyor. Eğitim sürecinin hangi noktasında öğrenme heyecanı kaybediliyor? Hangi noktada sadece aile ve öğretmenleri memnun edecek bir çalışma oyunu oynamaya başlıyorlar? Eğitim sisteminin en önemli amacı öğrencilerde öğrenirken eğlenme duygusunu yerleştirmektir.

3  Okullarımızda her öğrenciye hitap eden YARIŞMA olmalı.  İMAM HATİPLERİMİZDE hadis- ayet yarışmalarının yanında öğrencilerin dikkatini çekecek yarışmalar tertip edilmeli.  YARIŞMA havasında öğretilen bilgiler kolay kolay unutulmaz.  Okullar hem bilgi hem sosyal faaliyet merkezi olmalıdır.

4  YAYIN VE İLETİŞİM KULÜBÜ FAALİYETLERİ  1.GÖRGÜ KURALLARI YARIŞMASI  2.HADİS YARIŞMASI  3.SİYER YARIŞMASI  4.SINIFLAR ARASI ATATÜRK BİLGİ YARIŞMASI  5.AŞURE YARIŞMASI  6.SINIFLAR ARASI BİLGİ YARIŞMASI  7.VATAN SEVGİSİ ŞİİR YARIŞMASI  SAYFA KİTAP OKUMA YARIŞMASI  9.MEHMET AKİFİ ANMA PROGRAMI  10.FUZULİYİ ANMA PROGRAMI  11.MEVLANAYI ANMA PROGRAMI  12.KANUNİYİ ANMA PROGRAMI  13.PROF.DR.CÜNEYT SUAVİ SÖYLEŞİSİ  14.DOĞA DERNEĞİ SEMİNERİ  15.KUTLU DOĞUM PROGRAMI 16.ÇANAKKALE ZAFERİPROGRAMI

5 PLANLARIMIZ  1.GÖRGÜ KURALLARI YARIŞMASI  2.KELİME EZBERLEME YARIŞMASI 3.MEHMET ZAHİT KOTKUYU ANMA PROGRAMI  4.YILDIZLARIMIZ SAHABE SKEÇ YARIŞMASI 5.AŞURE YARIŞMASI  6.BEDİÜZZAMANI ANMA PROGRAMI 7.VATAN SEVGİSİ ŞİİR YARIŞMASI  SAYFA KİTAP OKUMA YARIŞMASI  9.MEHMET AKİFİ ANMA PROGRAMI  10.FUZULİYİ ANMA PROGRAMI  11.MEVLANAYI ANMA PROGRAMI  12.KANUNİYİ ANMA PROGRAMI  13.PROF.DR.CÜNEYT SUAVİ SÖYLEŞİSİ  14.PENDİKTE KIŞ KONULU FOTOĞRAF YARIŞMASI 15.ÇANAKKALE ZAFERİ PROGRAMI

6 GÖRGÜ KURALLARI YARIŞMASI  AMAÇ  Edeb, İslâm nazarında o kadar ehemmiyetlidir ki, onu kısaca târif etmek için “İslâm, edepten ibârettir.” denilebilir.  Akıl ve hikmet nazarı ile bakıldığında Kur’ân-ı Kerîm’de en fazla üzerinden durulan mevzuun, edeb ve ahlâk olduğu görülür. Ondaki târihî kıssalar dahî edeb ve ahlâkı, yâni davranış mükemmelliğini telkin maksadıyla zikredilmiştir. Mevlânâ Hazretleri bunu ne güzel ifâde eder: “Gözünü aç da Allâh’ın kelâmına baştan başa bir bak! Âyet âyet bütün Kur’ân edeb tâliminden ibârettir!”

7 GÖRGÜ KURALLARI YARIŞMASI AMAÇ  ORTAOKULLARDA 5. VE 6. SINIFLAR LİSELERDE 9. VE 10. SINIFLAR OKUL KURALLARI VE GÜNLÜK HAYATIMIZDAKİ GÖRGÜ KURALLARINI BİLMİYOR VEYA UYGULAMIYORLAR.  AMAÇ ÖĞRETMEK VE BİLİNÇ OLUŞTURMAK.

8 GÖRGÜ KURALLARI YARIŞMASI ÖN ELEME

9 138 öğrenci katıldı.

10  ALTINTERİM ALINTERİM KELİME EZBER YARIŞMASI

11  İMAM HATİPTE MESLEK DERSLERİNDE  BAŞARILI OLMAK İSTER MİSİNİZ?  YA HAYALİNİZDEKİ ÜNİVERSİTEYİ  KAZANMAYA NE DERSİNİZ?

12 ALTINTERİM ALINTERİM KELİME EZBER YARIŞMASI ‏  ALINTERİNE GÜVENENLER! ALTIN FIRSATI KAÇIRMAYIN! HER GÜN  15 KELİME EZBERLEMEK  KAÇ DAKİKANIZI ALIR Kİ?

13  TÜRKİYEDE İLK DEFA PENDİKİN YÜKSELEN YILDIZI ÖMER ÇAM ANADOLU İHL’DE (ALTIN TERİM ALINTERİM SÖZCÜK EZBERLEME YARIŞMASI  TALEP TOPLAMA TARİHİ:10-21 EKİM YARIŞMA TARİHİ: 30 EKİM

14  Hilmi yavuz :Son yazılarının birinde Her kelime bir medeniyettir,diyor.  Cemil Meriç: Dil bir milletin namusudur.  Bizden,önce kelimeleri kopardılar. Yüce kitabımızın kelimelerini günlük konuşmalarımızdan çıkarmak istediler.  Güçleri yetseydi Arapça diye kalem,defter,kitap gibi 1000 yıllık kelimeleri bile sözlüklerden çıkaracaklardı.

15 Bu yarışmadaki amacımız 1. İmam hatip gençliğine Kuran'ın özü olan meslek terimlerini öğretmek 2.Amacımız edebi felsefi tarihi terimlerle öğrencilerin YGS-LYS başarısını artırmak. Üniversite sorularının yaklaşık yarısı paragraflardan oluşuyor. 

16 Ama yadsımak ihsan Takva ahilik ekinoks Septik mesbuk tevriye Cihad takıyye öykünmek ilk yarışmada 370 kelime

17 2014 SAYFA KİTAP OKUMA YARIŞMASI ‏  BOŞ ZAMANLARINIZDA  LÜTFEN  KİTAP OKUMAYIN!

18 Amaç  Okuma hızını artırmak  Farklı kitapların dünyasında yolculuk yapmak  Paragraf sorularını rahat çözmek  Okumayı alışkanlık haline getirmek  Okulda bütün personelin okumasını sağlamak

19 İŞLERİNİZİ AYARLAYIN. BİR ARALIK BAŞLIYORUZ. SENE SONUNA KADAR DEVAM !  Kediler niye d oku z canlıdır?  İslam’ın ilk emri oku  Sende D oku uyuşmazlığı var  Oku la niçin geliyorsunuz?  Bu okulda kitap okuma eylemi vardır!  K oku ne güzel!  T oku n halinden kim anlar?  Kitap yoksa biz de y oku z.  F oku hayvanat bahçesinden kaçırmışlar.  İçimde f oku r fokur bir heyecan.  Hayata bir d oku n 

20  SEN DE OKUYABİLİRSİN  Otobüste kamyonda trende metrobüste serviste  Sabah öğlen akşam gece  Teneffüste öğle arası ders çıkışı  Yatmadan önce reklam arasında  Otururken ayakta* yürürken  Sınıfta bahçede evde komşuda misafirlikte  Piknikte parkta sokakta caddede mahallede  Derste kütüphanede spor salonunda  Dağ başında Sahilde soba yanında  mutfakta Balkonda odada  YETER Kİ İSTE  *JAPONLAR ayakta kitap okumaya taşiyomi diyorlar.

21 2014 SAYFA KİTAP OKUMA YARIŞMA ŞARTNAMESİ  1.Her sınıftan 1 kişi ne kadar okunduğunu takip edecek.  2.Derece için 2014 sayfayı geçme hedefi (günde 67 sayfa) olmalıdır.  3.Derece için katılmayanlar 1000 sayfa için katılabilir.  4.DERS KİTAPLARI TEST KİTAPLARI GAZETELER ŞİİR KİTAPLARI YARIŞMAYA DAHİL DEĞİLDİR.  5.İstediğiniz Edebi,tarihi,dini,felsefi kitapları ve düşünce kitaplarını okuyabilirsiniz.  6.Pazartesi Çarşamba günleri toplam okuma edebiyat öğretmenlerine bildirilecek. Ve 3 günlük 5 günlük 10 günlük en çok okuyanlar tespit edilip panolara asılacak. Yarışın kızışması için. 

22 2014 SAYFA KİTAP OKUMA YARIŞMA ŞARTNAMESİ  7.En çok okuyanlar okudukları kitapların listesini yazıp getirecekler ve bu kitaplardan sözlü olacaklar.  8.En çok okuyan 13 öğrenci ve 3 öğretmen KARTEPE gezisiyle ve sürprizlerle mükâfatlandırılacaktır.  9.Her sınıfın en çok okuyan 3 öğrencisi kabul eden edebiyat-dil anlatım ve tarih öğretmenleri tarafından sınıf içindeki durumları göz önünde bulundurularak BİR ADET yüksek sözlüyle ödüllendirilecektir.

23


"SOSYAL FAALİYETLER YARIŞMALAR  BİR OKULUN  OLMAZSA  OLMAZIDIR." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları