Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Prof.Dr. Mustafa ERGÜN Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Prof.Dr. Mustafa ERGÜN Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM."— Sunum transkripti:

1 Prof.Dr. Mustafa ERGÜN Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

2

3 Okul, eğitsel deneyimlerin yaşandığı eğitim kurumudur Hangi bilgi öğrenmeye değerdir? Niçin değerlidir? Bu bilgi nasıl kazanılır veya yaratılır? Nerede öğretilmelidir? Ne zaman öğretilmelidir? Kim tarafından öğretilmelidir? PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

4 Tyler tarafından geliştirilen program modeli, klasikleşmiştir. Ona göre; öğrenme gözlenebilen davranışlara dönüşmelidir. Öğrenmeyi etkileyen temel koşul, deneyimlerdir. Program, eğitim hedeflerine ulaştıran etkin yaşantılardır. Her programın sonunda bir değerlendirme olmalıdır. PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

5 Toplum Birey Bilgi Aday amaçlar Eğitim Felsefesi Eğitim Psikolojisi İstenilen Amaçlar Öğretim Yaşantıları Değerlendirme Tyler’ın Doğrusal Programlama Modeli PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM Tyler, R.W Education: curriculum development and evaluation, Berkeley: University of California,

6 Ders programı ve öğretim arasındaki ilişki Ders programı, toplumsal yapıya ve felsefesine uygun olmalıdır. Öğretmenler programı öğretim stratejileri haline getirmelidir. Öğretmenlerin kişiliği ve yetenekleri, onların program içeriğini öğrenci öğrenmesine çevirmesini etkiler. Öğrencilerin ilgi ve yetenekleri, onların öğrenmelerini etkiler. PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

7 Amaçlar FELSEFE Konular Öğretimin düzenlenmesi ve yönetilmesi Değerlendirme Tanner & Tanner’ın karşılıklı ilişki program modeli PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

8 Amaçlar İçerik Öğretim Değerlen dirme Ortamı Programın dört ögesi Niçin?Ne?Nasıl? Ne kadar? PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

9 Program Geliştirmede “Sistem” yaklaşımı Girdiler İŞLEMLER Çıktılar Dönüt (Kontrol) PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

10 PROGRAM UNSURLARI Hedefler – Ne yapılmalı? Ders konuları – Hangi dersler ve içerikleri ne olmalı? Metod ve öğretim düzenlemesi – Hangi öğretim stratejileri, kaynakları ve faaliyetler kullanılacak? Değerlendirme – Sonuçları ölçmede hangi yöntem ve araçlar kullanılacak? PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM

11 Girdi İşlemler Çıktı Öğretim programı Öğretmen özellikleri Öğrenci özellikleri Kaynaklar ve imkanlar Planlama Strateji yapma Materyal seçme ve hazırlama Öğretim Değerlendirme Öğrencide davranış değişikliği Sistem yaklaşımı ile öğretimin planlanması PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM


"Prof.Dr. Mustafa ERGÜN Afyon Kocatepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi PROGRAM GELİŞTİRME VE ÖĞRETİM." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları