Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

YGS-LYS HAZIRLIĞINDA SINAV HAZIRLIK STRATEJİLERİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "YGS-LYS HAZIRLIĞINDA SINAV HAZIRLIK STRATEJİLERİ."— Sunum transkripti:

1 YGS-LYS HAZIRLIĞINDA SINAV HAZIRLIK STRATEJİLERİ

2 BİR KÜÇÜK HİKAYE… Bahar aylarının verimli topraklarının içinde iki tohum yan yana yatıyormuş. Tohumlardan biri diğerine,” Ben büyümek istiyorum!” demiş, Köklerimi altımda toprağın derinlerine ve filizimi yeryüzüne göndermek istiyorum.... Baharın müjdecisi tomurcuklarım açılsın istiyorum.... Güneşin sıcağını yüzümde, sabahın tatlı dokunuşunu yapraklarımda hissetmek istiyorum!” Ve büyümeye başladı tohum. İkinci tohum ise,” Ben korkuyorum” dedi,.” Köklerimi toprağın altındaki derinliklere gönderirsem, karanlıklarda beni neyin beklediğini bilemem. Üstümdeki toprağı zorlayıp yeryüzüne çıkmaya çalışsam, filizlerim zarar görebilir....hem tomurcuklarım açmaya başladığında üzerlerinde salyangozlar gezip,onları yemeye kalkarsa ? Ya tomurcuklarım, açılıp çiçeğe dönüştüklerinde küçük bir çocuk beni koparıverirse? Yo hayır. En iyisi burada kalıp beklemek. Büyümek için belki daha güvenli bir zaman bulabilirim..” Ve ikinci tohum beklemeye başladı. O sırada yumuşamış olan bahar toprağını eşeleyen bir tavuk buldu tohumu ve bir lokmada yutuverdi onu. Riskleri göze almaktan ve büyümekten korkanları yaşam bir anda yutuverir. Patty HANSEN

3 SEVGİLİ GENÇLER ÖSYS ile ilgili yürütmekte olduğumuz çalışmanın ikinci kısmında size ÖSYS sınavlarına hazırlanma stratejileri konusunda bilgi vermek istiyoruz.

4 İLK ADIMDA Albert EİNSTEİN;dünyayı etkileyen ünlü fizikçi.Einstein’nın Elektrik Mühendisi olmak istediğini biliyor muydunuz ?Albert EİNSTEİN;dünyayı etkileyen ünlü fizikçi.Einstein’nın Elektrik Mühendisi olmak istediğini biliyor muydunuz ? Einstein bugünkü adı "ETH Zürich" olan "Swiss Federal Polytechnic Enstitüsü"ne gitmek için başvurdu,ancak giriş sınavında başarısız olduğu için,isviçre'de Aarau'da eğitimine devam etti. Babasının istediği gibi elektrik mühendisi olamayacağını anladı. İki yıl sonra aynı enstitüye Matematik ve Fizik Öğretmeni olmak için gitti.Einstein bugünkü adı "ETH Zürich" olan "Swiss Federal Polytechnic Enstitüsü"ne gitmek için başvurdu,ancak giriş sınavında başarısız olduğu için,isviçre'de Aarau'da eğitimine devam etti. Babasının istediği gibi elektrik mühendisi olamayacağını anladı. İki yıl sonra aynı enstitüye Matematik ve Fizik Öğretmeni olmak için gitti. Ölümünden sonra otopsisini yapan Dr. Thomas Stoltz Harvey beynindeki anormaliyi fark etti. Paryetal lobunun normal insanlarınkinden %15 daha büyük olduğunu keşfetti. Beynin bu bölgesi matematik ve görsel yetenekle ilgili becerilerinin geliştiği bölge idi. Ayrıca Einstein'nın beyninin normal insanlardan %73 daha kıvrımlı olduğu gözlemlendi Ölümünden sonra otopsisini yapan Dr. Thomas Stoltz Harvey beynindeki anormaliyi fark etti. Paryetal lobunun normal insanlarınkinden %15 daha büyük olduğunu keşfetti. Beynin bu bölgesi matematik ve görsel yetenekle ilgili becerilerinin geliştiği bölge idi. Ayrıca Einstein'nın beyninin normal insanlardan %73 daha kıvrımlı olduğu gözlemlendi. KARARLI OLUN VE KENDİNİZE GÜVENİN

5 İKİNCİ ADIMDA Birkaç yıl önce Elkhart Kansas’ta,iki kardeş bir okulda çalışıyorlardı. Her sabah sınıftaki sobayı yakmak onların görevi idi. Soğuk bir günün sabahı, kardeşler sobayı temizlediler ve odunla doldurdular. Birisi, bir şişe gazı odunların üstüne döktü ve ateşe verdi. Öyle büyük bir patlama oldu ki, eski bina sallandı. Patlama sırasında büyük kardeş öldü,diğerinin de bacakları feci şekilde yandı. Daha sonra,şişeye yanlışlıkla benzin doldurulduğu ortaya çıktı. Yaralanan çocuğu tedavi eden doktor, çocuğun bacaklarını kesmenin daha iyi olacağını söyledi. Anne ve babası yıkılmıştı.Zaten bir oğullarını yitirmişlerdi.Şimdi de diğer oğulları bacaklarını kaybedecekti. Ama inançlarını kaybetmemişlerdi. Doktora kesme işlemini ertelemesini rica ettiler. Doktor kabul etti. Çocuklarının bacaklarının iyileşmesi için dua ediyorlar ve hergün doktordan kesmeyi bir gün daha ertelemesini istiyorlardı.Bu iki ay sürdü. Doktorla hergün tartışıyorlardı.Bu arada da çocuklarını hergün tekrar yürüyeceğine inandırıyorlardı. Çocuğun bacakları kesilmedi ama sargılar açıldığında,sağ bacağının diğerinden altı santim daha kısa olduğu ortaya çıktı.Sol ayağındaki parmaklar da nerede ise yoktu.Ama oğlan yinede kararlıydı. Acılar içinde kıvranmasına rağmen, her gün egzersiz yaptı ve nihayet bir-iki adım atmayı başardı. Bu genç adam, daha sonra koltuk değneklerinden de kurtuldu ve yürümeye başladı. Derken koşmaya da başladı. Bu genç adam koştu,koştu ve koştu.Nerede ise kesilmek üzere olan bacaklar ona bir dünya rekoru bile kazandırdı.Bu genç adam Glenn Cunningham’dı. “Dünyanın En Hızlı İnsanı” olarak tanınan gence Madison Sguare Garden ‘da yüzyılın sporcusu ünvanı da verildi.Birkaç yıl önce Elkhart Kansas’ta,iki kardeş bir okulda çalışıyorlardı. Her sabah sınıftaki sobayı yakmak onların görevi idi. Soğuk bir günün sabahı, kardeşler sobayı temizlediler ve odunla doldurdular. Birisi, bir şişe gazı odunların üstüne döktü ve ateşe verdi. Öyle büyük bir patlama oldu ki, eski bina sallandı. Patlama sırasında büyük kardeş öldü,diğerinin de bacakları feci şekilde yandı. Daha sonra,şişeye yanlışlıkla benzin doldurulduğu ortaya çıktı. Yaralanan çocuğu tedavi eden doktor, çocuğun bacaklarını kesmenin daha iyi olacağını söyledi. Anne ve babası yıkılmıştı.Zaten bir oğullarını yitirmişlerdi.Şimdi de diğer oğulları bacaklarını kaybedecekti. Ama inançlarını kaybetmemişlerdi. Doktora kesme işlemini ertelemesini rica ettiler. Doktor kabul etti. Çocuklarının bacaklarının iyileşmesi için dua ediyorlar ve hergün doktordan kesmeyi bir gün daha ertelemesini istiyorlardı.Bu iki ay sürdü. Doktorla hergün tartışıyorlardı.Bu arada da çocuklarını hergün tekrar yürüyeceğine inandırıyorlardı. Çocuğun bacakları kesilmedi ama sargılar açıldığında,sağ bacağının diğerinden altı santim daha kısa olduğu ortaya çıktı.Sol ayağındaki parmaklar da nerede ise yoktu.Ama oğlan yinede kararlıydı. Acılar içinde kıvranmasına rağmen, her gün egzersiz yaptı ve nihayet bir-iki adım atmayı başardı. Bu genç adam, daha sonra koltuk değneklerinden de kurtuldu ve yürümeye başladı. Derken koşmaya da başladı. Bu genç adam koştu,koştu ve koştu.Nerede ise kesilmek üzere olan bacaklar ona bir dünya rekoru bile kazandırdı.Bu genç adam Glenn Cunningham’dı. “Dünyanın En Hızlı İnsanı” olarak tanınan gence Madison Sguare Garden ‘da yüzyılın sporcusu ünvanı da verildi. HEDEFLERİNİZİ BELİRLEYİN VE HEDEFİNİZİN GEREKTİRDİKLERİNİ ORTAYA KOYUN

6 HEDEFLERİNİZİ BELİRLERKEN Ben ne istiyorum,hangi üniversite alanı ya da hangi meslek bana uygun ? Düşüncesinden yola çıkmak sizi kafanızdaki hedefe yani amaca götürmede ilk adımdır.Hukukçu,siyasetçi,bilim adamı,matematikçi,doktor kısacası ne olmayı hedeflediğinizi belirleyin ve bunu çevrenizdeki insanlarla paylaşın.

7 ÜÇÜNCÜ ADIMDA Genellikle planlama derken hep yanlış bir anlayış vardır.Öğrenci,kendi gerçeklerine uygun olmayan planlarla karşılaştığında bunları en fazla birkaç gün uygular, sonrasında da uygulanmayan planlar kişide isteksizlik, karamsarlık ve güvensizlik yaratır. Kimi öğrenciler için en büyük sorun isteğin olması ama İŞE NEREDEN BAŞLAYACAĞINI BİLMEME durumudur. Eğer böyle bir durumdaysanız yapacağınız işleri sıraya koyunuz. Bir örnek.. Lise son sınıftasınız ve Anadolu Lisesi’nde eğitim görmektesiniz.Bir yandan ÖSYS hazırlığınızı yapmak öte yandan Ortaöğretim Başarı Puanınız için okul dersleriyle ilgilenmek durumundasınız.Bir de 9 ve 10.sınıftan gelen konu eksikleriniz varsa durum daha da zorlaşmış demektir.Burada tek çıkış yolu iyi bir zaman planlamasıdır. AMAÇLARINIZ İÇİN BİR PLANLAMA YAPIN

8 BÖYLE BİR DURUMDA NELER YAPILABİLİR ? Öncelikle iyi bir zaman planlaması gereklidir.Burada kullanabileceğimiz her zaman dilimini değerlendirmek önemlidir.Öncelikle iyi bir zaman planlaması gereklidir.Burada kullanabileceğimiz her zaman dilimini değerlendirmek önemlidir. Önceki yıllara ait konu eksikleri varsa bunların bir listesini oluşturun.Bu rastgele çalışmanızı engeller. Konularda ilerledikçe bu listenin giderek azaldığını görmek sizlerde güven duygusunu artıracaktır.Önceki yıllara ait konu eksikleri varsa bunların bir listesini oluşturun.Bu rastgele çalışmanızı engeller. Konularda ilerledikçe bu listenin giderek azaldığını görmek sizlerde güven duygusunu artıracaktır. Okul içi ders sınavları başladığında bu sınavlara ağırlık verin.Ortaöğretim Başarı Puanınızdaki her düşüş sizin emsallerinize göre daha fazla net bırakmanızı zorunlu kılacaktır.Sınav dönemlerinde ÖSYS hazırlığınızı da elden geldiği ölçüde yapmaya devam edin.Nasıl mı ? – Çalıştığınız konuyla ilgili ÖSYS hazırlık soruları ile ilişkilendirerek.Okul içi ders sınavları başladığında bu sınavlara ağırlık verin.Ortaöğretim Başarı Puanınızdaki her düşüş sizin emsallerinize göre daha fazla net bırakmanızı zorunlu kılacaktır.Sınav dönemlerinde ÖSYS hazırlığınızı da elden geldiği ölçüde yapmaya devam edin.Nasıl mı ? – Çalıştığınız konuyla ilgili ÖSYS hazırlık soruları ile ilişkilendirerek.

9 SORU ÇÖZERKEN.. Bireysel farklılıklarınızı göz ardı etmeyin. Konunun özünü kavramadan soru çözmek, ancak gördüğünüz tipteki soruları ezberlemenize yol açar.Farklı bir soru ile karşılaştığınız anda bocalama yaşarsınız. Sıkı bir konu tekrarından sonra soru çözünüz. Farklı soru örnekleri görmek sizlerin pratiğini artırması bakımından yaralıdır.Ancak,kendinizi dar kriterler içine hapsetmeyin.soru sayılarında kendi limitleriniz olsun ve bunları giderek artırın.

10 DÖRDÜNCÜ ADIMDA ANCAK….ANCAK…. Deneme Sınavları sizlerin sınav taktiği geliştirmeniz için yapılmaktadır.Puan kaygısı ya da başka önyargılarla bu sınavlar moral bozucu bir etken haline gelebilir.Denemelerde sizin gerçekçi sonuçlar alabileceğiniz dönem mart ayından itibarendir.Şu aşamada denemekten korkmayın.Deneme Sınavları sizlerin sınav taktiği geliştirmeniz için yapılmaktadır.Puan kaygısı ya da başka önyargılarla bu sınavlar moral bozucu bir etken haline gelebilir.Denemelerde sizin gerçekçi sonuçlar alabileceğiniz dönem mart ayından itibarendir.Şu aşamada denemekten korkmayın. MÜMKÜN OLAN HER FIRSATTA SINAV DENEMELERİ YAPIN

11 BEŞİNCİ ADIMDA Başlangıçta gereğinden hızlı hareket ederseniz sınava hazırlığın en kritik dönemi olan son üç ayda tükenmişlik belirtileri başlayabilir. TÜM BUNLARI YAPARKEN KARALI BİR TEMPONUZ OLSUN.BİRDEN ÇOK HIZLI DAVRANMAYIN.GİDEREK TEMPONUZU ARTIRIN.

12 ALTINCI ADIMDA Yanlış anlaşılmalardan biri de aralıksız çalışmaktır.Oysa yaşınız ve içinde bulunduğunuz ergenlik döneminin belirli ihtiyaçları vardır.Bunların başında uyku ve beslenme düzeni gelir.Bunlardan aşırı derecede kısmak bir süre sonra beden ve zihninizden olumsuz tepkiler gelmesiyle sonuçlanabilir: Sürekli huzursuzluk,yorgunluk hissi,psikosomatik ağrılar ve rahatsızlıklar gibi.. Lütfen sosyal etkinliklerden sınav adına tamamen kopmayın.ÖSYS üniversite için ilk adımdır.Asıl uğraş,ÖSYS sınavlarından sonra üniversiteli olmakla başlayacaktır. BEDEN VE ZİHNİNİZİ BELİRLİ ARALIKLARLA DİNLENDİRİN

13 ÜNİVERSİTE NASIL ÖĞRENCİLER İSTER ? BİLGİLİ VE YORUMLAMA GÜCÜ GELİŞMİŞ. ARAŞTIRICI VE SORGULAYICI. SOSYAL YÖNDEN KENDİNİ GELİŞTİRMİŞ,YARATICI,FARKLI ALANLARA İLGİ DUYABİLEN. DAYANIKLI,DURUMA UYUM SAĞLAYABİLEN.

14 LÜTFEN DİKKAT Sizlere şu öneriyi getiriyorum : KENDİNİZİ SADECE ÖSYS SINAVLARINA DEĞİL ÜNİVERSİTEYE HAZIRLAYIN !

15 YEDİNCİ ADIMDA ÖSYS’ye hazırlık sadece soru çözmek değildir.En önemli boyutu sınava psikolojik hazırlıktır.Burada eğlenceli etkinliklere arada bir katılmak sizi zihinsel olarak dinlendirir.Lütfen duygularınızı yoğunlaştırıcı müzikler,dizi vs. tv programlarından uzak durun. Sınıf ve Okul içindeki arkadaşlık problemlerinizi bir an önce çözmeye,çözemiyorsanız ertelemeye çalışın.Bu problemler uzadıkça hedeflerinizden giderek uzaklaşabilirsiniz. MORAL DEĞERLERİNİZİ YÜKSEK TUTUN

16 SEKİZİNCİ ADIMDA Aile sınavlar konusunda önemli bir destek unsurudur.Ancak zaman zaman aile beklentileri sizlerin üzerinde psikolojik etkiler yaratabilir.Bu durumda aile bireylerinizle konuşun.İstek ve beklentilerinizi uygun bir tarzda ifade edin AİLENİZ,YAKINLARINIZ VE ÇEVRENİZLE SIK SIK KONUŞUN,İLETİŞİM HALİNDE OLUN.ÖZELLİKLE ENDİŞE VE KAYGILARINIZI İÇİNİZDE SAKLAMAYIN.ÇEVRENİZDE GÜVENEBİLECEĞİNİZ KİŞİLERLE PAYLAŞIN

17 DOKUZUNCU ADIMDA ŞU ANDA YOĞUN BİR ETKİLENME DÖNEMİ İÇERİSİNDESİNİZ.ÖZELLİKLE SINAV YAKLAŞTIĞI ANDA ÇEVRENİZDEN İLGİLİ YA DA İLGİSİZ PEK ÇOK ŞEY DUYABİLİRSİNİZ.LÜTFEN BUNLARA ALAN İLE İLGİLİ BİLGİ VE DENEYİMİ OLMAYAN KİŞİLERDEN GELMEDİKÇE İNANMAYIN.SONUÇTA YANILABİLİR VE HAYAL KIRIKLIĞINA UĞRAYABİLİRSİNİZ.

18 SINAV TEKNİĞİNE İLİŞKİN UZMAN ÖNERİLERİ Öncelikle kolay soruların çözümünün yapılması gerekir. Turlama tekniğini sınav sırasında mutlaka kullanın. Turlama tekniği şöyle uygulanıyor : ''Kolay sorulardan başlayın. Bu kendinize olan güveninizi sağlar, sınav kaygısını gidermenize yardımcı olur. Zor soruları ikinci tura bırakın.Turlama tekniği ile hata oranını düşürürken zaman kazanırsınız''. Öğrencilerin yaptıkları en büyük hatalardan birinin de soruları toptan çözdükten sonra cevap kağıdına aktarmak olduğu belirlenmiş. Bu kaydırma olasığını çok yükseltiyor. Uzmanlar bunu önlemek için sınava girecek öğrencilere cevaplarınızı toplu bir şekilde optik forma işlemek yerine, tek tek kodlama yapmaları tavsiye ediyor. İlke olarak en başarılı olunan testten başlayın. Öğrencinin güçlü olduğu testte hata yapma olasılığının azalacağından panik ve heyecanının ortadan kalkmasının dikkatini toplamasını kolaylaştırır. ZOR SORUYA TAKILMAYIN

19 TEST ÇÖZERKEN ÖSS ardından yapılan araştırmalar öğrencilerin matematik testlerini çözerken farklı ibaresini gözden kaçırdıkları için hatalı şıklara yöneldiğini gösteriyor.Bu nedenle sorunun çok iyi okunmasını öneririz. ''Soruları çözerken mutlaka verilenleri okuyun, soru kökünün ne istediğine dikkat edin. Sizden istenmeyen fakat doğruluk değeri bulunan şıkların da seçeneklere konulacağını asla unutmayın'' Teorik olarak her soru için 1 dakikalık süre vardır. Ancak bu süreyi kullanım sorulara göre farklılıklar gösterebilir.

20 UZUN METİNLERİN ALTINI ÇİZİN Türkçede en büyük tuzak uzun metinler olarak gösteriliyor. Anlama gücünü iyi kullanmaları için öğrencilerin satırların altını çizerek okumaları önem taşıyor. Ayrıca tüm seçeneklerin okunması yanıltıcı cevaplardan öğrenciyi uzaklaştırıyor. Hızlı okuyarak sözcükleri atlama hatasına düşmemek için altı çizili sözcüklere dikkat etmek gerekiyor.Türkçede en büyük tuzak uzun metinler olarak gösteriliyor. Anlama gücünü iyi kullanmaları için öğrencilerin satırların altını çizerek okumaları önem taşıyor. Ayrıca tüm seçeneklerin okunması yanıltıcı cevaplardan öğrenciyi uzaklaştırıyor. Hızlı okuyarak sözcükleri atlama hatasına düşmemek için altı çizili sözcüklere dikkat etmek gerekiyor. Coğrafya sorularını çözerken öncelikle verilen bilgiye dikkat edilmesi, istenen cevabın olumlu mu olumsuz mu olduğuna bakılarak seçeneklerin elenmesi büyük önem taşıyor. Çünkü bu sorularda en fazla hata sorunun yanlış anlaşılmasından kaynaklanmış. ÖSS'de felsefe sorularının büyük bir kısmı uzun paragraflardan oluşuyor.Soru ne kadar uzunsa doğru bilgi için o kadar ipucu verilecektir.Coğrafya sorularını çözerken öncelikle verilen bilgiye dikkat edilmesi, istenen cevabın olumlu mu olumsuz mu olduğuna bakılarak seçeneklerin elenmesi büyük önem taşıyor. Çünkü bu sorularda en fazla hata sorunun yanlış anlaşılmasından kaynaklanmış. ÖSS'de felsefe sorularının büyük bir kısmı uzun paragraflardan oluşuyor.Soru ne kadar uzunsa doğru bilgi için o kadar ipucu verilecektir.

21 GÜRÜLTÜYE ALIŞIN Sınavın ardından yapılan araştırmalar öğrencilerin sınav salonundaki gürültü nedeniyle hata oranlarının yükseldiğini göstermiş. Sınav günü ne kadar sakin bir ortam yaratılmaya çalışılsa da bazı aksilikler çıkabileceği düşüncesiyle özellikle son bir ayda öğrencilerin kendilerini gürültüye alıştırmaları büyük önem taşıyor. Özellikle deneme testlerinin sessiz ortamlarda çözülmesini önermiyoruz. Test çözülen ortamda hafif de olsa radyo gürültüsü ile çalışmak gürültü nedeniyle dikkat dağılımını engelliyor.Sınavın ardından yapılan araştırmalar öğrencilerin sınav salonundaki gürültü nedeniyle hata oranlarının yükseldiğini göstermiş. Sınav günü ne kadar sakin bir ortam yaratılmaya çalışılsa da bazı aksilikler çıkabileceği düşüncesiyle özellikle son bir ayda öğrencilerin kendilerini gürültüye alıştırmaları büyük önem taşıyor. Özellikle deneme testlerinin sessiz ortamlarda çözülmesini önermiyoruz. Test çözülen ortamda hafif de olsa radyo gürültüsü ile çalışmak gürültü nedeniyle dikkat dağılımını engelliyor. Sınava son bir ay kala çözeceğiniz hazırlık testlerinde kullanabileceğiniz bu yöntemler alışkanlık haline gelirse sınavda sonradan üzüleceğiniz hatalardan sizleri koruyabiliyor.Sınava son bir ay kala çözeceğiniz hazırlık testlerinde kullanabileceğiniz bu yöntemler alışkanlık haline gelirse sınavda sonradan üzüleceğiniz hatalardan sizleri koruyabiliyor.

22 Sevgili Gençler; İlginiz için teşekkürler…


"YGS-LYS HAZIRLIĞINDA SINAV HAZIRLIK STRATEJİLERİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları