Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ."— Sunum transkripti:

1 ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ

2 SEVGİLİ ÖĞRENCİLER; Bizler ilişkilerimizde sürekli insanlarla iletişim halindeyiz. Ancak zaman zaman ilişkilerimizde sorunlar yaşayabiliriz. Bu tür sorunlar hayatın bir parçasıdır. Gereksinimleriniz ve istekleriniz birbirine ters düştüğünde gerginlik yaşar, öfkelenirsiniz. Okulda ve evde sizi öfkelendiren engellenme, engellenme, önemsenmeme, önemsenmeme, aşağılanma aşağılanma gibi davranışlarla karşılaşabilirsiniz.

3 Öfke denildiğinde aklımıza ilk gelen, olumsuz bir duygu olduğudur. Acaba öfke gerçekten yıkıcı bir duygu mudur? Çoğunlukla EVET, ancak öfkelenmek sağlıklı ele alındığında NORMALDİR. Yani öfke sağlıklı ve normal bir duygudur. Çoğunlukla EVET, ancak öfkelenmek sağlıklı ele alındığında NORMALDİR. Yani öfke sağlıklı ve normal bir duygudur. Sağlıksız olan öfkemizi saldırganlığa dönüştürmektir.

4

5 Problemi sürdürmek YA DA problemi çözmek. Sizler öfkesini kontrol edebilen, doğru düşünüp, doğru davranan kişiler olun. Problemin parçası olmaktansa çözümün parçası olun. Problemin parçası olmaktansa çözümün parçası olun. Bir problem yaşadığımızda iki seçeneğimiz vardır :

6 Yaşadığınız sorunları çözebilmek için, bunlara dikkat edin ! Karşındakini dinlemeyi bilmelisin. Karşındakini dinlemeyi bilmelisin. Sabırlı ve esnek olmalısın. Sabırlı ve esnek olmalısın. Karşındakinin kalbini kırmaktan çekinmelisin. Karşındakinin kalbini kırmaktan çekinmelisin. Sinirlerine hakim olmalısın. Sinirlerine hakim olmalısın. Şaka yaparken sonuçlarını çok iyi düşünmelisin. Şaka yaparken sonuçlarını çok iyi düşünmelisin. Asla başkalarıyla alay etmemelisin; lakap takmamalısın. Asla başkalarıyla alay etmemelisin; lakap takmamalısın. Düşünmeden konuşmamalısın. Düşünmeden konuşmamalısın.

7 Sürekli dert yanan biri olmamalısın. Sürekli dert yanan biri olmamalısın. Kaybetme ihtimalini göz önünde bulundurmalısın. Kaybetme ihtimalini göz önünde bulundurmalısın. Gereksiz eleştiriden kaçınmalısın. Gereksiz eleştiriden kaçınmalısın. Görüşünü başkasına zorla kabul ettirmeye çalışmamalısın. Görüşünü başkasına zorla kabul ettirmeye çalışmamalısın. Sesini gürültü yapmadan duyurmalısın. Sesini gürültü yapmadan duyurmalısın. Yüz ifadeni kontrol etmelisin. Yüz ifadeni kontrol etmelisin. Birisi konuşurken başkaları ile fısıldaşmamalısın. Birisi konuşurken başkaları ile fısıldaşmamalısın. Başkası konuşurken konuşmasını kesmemelisin. Başkası konuşurken konuşmasını kesmemelisin. Aynı kelimeleri sürekli diline dolamamalısın. Aynı kelimeleri sürekli diline dolamamalısın.

8 Kendine ve başkalarına zarar vermeden önce öfkeni kontrol etmeyi öğrenmelisin. Bunun için; Kendini tanımaya çalış. Bazı davranışların sana zarar veriyorsa onları değiştirmek için yeni kararlar al. Kendini tanımaya çalış. Bazı davranışların sana zarar veriyorsa onları değiştirmek için yeni kararlar al. Duygularını tanımaya çalış. Duygularını tanımaya çalış. Öfkeni kabul et. Öfkeni kabul et. Öfkenin kaynağını (nedenini) bul. Öfkenin kaynağını (nedenini) bul. Kendine sık sık “Ne Hissediyorum?” diye soru sor. Kendine sık sık “Ne Hissediyorum?” diye soru sor.

9 Neye öfkelendiğini ve ne zamanlar üzgün olduğunu anlamaya çalış. Neye öfkelendiğini ve ne zamanlar üzgün olduğunu anlamaya çalış. Kızdığın zaman ne yapıyorsun? Kullandığın yöntemler işe yarıyor mu? Diye düşün. Kızdığın zaman ne yapıyorsun? Kullandığın yöntemler işe yarıyor mu? Diye düşün. Kızgınlığını biriktirmeden önce hissettiklerini ifade et. Kızgınlığını biriktirmeden önce hissettiklerini ifade et. Öfkeni yenmek için, bağışlamanın işe yaradığını unutma! Bağışla. Öfkeni yenmek için, bağışlamanın işe yaradığını unutma! Bağışla. Karşındakine bir şans daha tanı. Karşındakine bir şans daha tanı.

10 ÇOK KIZGIN OLDUĞUNDA İZLEYECEĞİN YOL – Dur, sakinleşmek için gayret et ve harekete geçmeden önce düşün. – İçinden 10’a kadar say. – Problemin ne olduğunu kendi kendine söyle; ne yaşadığını bulmaya çalış (kırgınlık, endişe, korku, can sıkıntısı). – Ne hissettiğini bulduktan sonra düşün; “Şimdi ne yapabilirim?”.

11 – Zihninde birkaç çözüm bul. – Sana ve karşındakine zarar vermeyecek en iyi çözümü seç. – Eğer kızgınlığın çok yoğun ise, o an bir şey yapma, o ortamdan uzaklaş. – Daha sonra sakinleştiğinde seni kızdıran kişi ile görüşüp, kendini ifade et. – Karşındaki kişi seni ne kadar kışkırtırsa kışkırtsın sükunetini kaybetme ve şiddete başvurma.

12 ÖFKE NORMAL BİR DUYGUDUR, AMA; BAŞKALARINI İNCİTME, KENDİNİ İNCİTME, ÖFKEN HAKKINDA KONUŞ..

13 HER ZAMAN BİR SEÇENEK DAHA VARDIR!!!

14 BİR PROBLEMİNİZ OLDUĞUNDA BU FİKİRLERDEN EN AZ İKİ TANESİNİ UYGULAYIN…

15 ?

16 “EN AZ İKİSİNİ DENEDİKTEN SONRA VEYA ACİL BİR DURUMDA NÖBETÇİ ÖĞRETMENDEN YADA OKUL YÖNETİMİNDEN YARDIM İSTEYİN!

17 Beni dinlediğiniz için teşekkür ederim…


"ŞİDDETİN ÖNLENMESİNDE ÖĞRENCİLERİMİZE BAZI ÖNERİLER REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ PSİKOLOJİK DANIŞMA SERVİSİ." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları