Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

SINIF TEKRARINA KALAN ÖĞRENCİ VELİLERİNİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ ZİYA GÖKALP LİSESİ OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "SINIF TEKRARINA KALAN ÖĞRENCİ VELİLERİNİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ ZİYA GÖKALP LİSESİ OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-"— Sunum transkripti:

1 SINIF TEKRARINA KALAN ÖĞRENCİ VELİLERİNİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ ZİYA GÖKALP LİSESİ OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-

2 Bunun nedeni sadece ders çalışmama değildir. Bunun nedeni sadece ders çalışmama değildir. Ölüm kalım meselesi değildir. Ölüm kalım meselesi değildir. Öğrencinin olgunlaşmasına, farkındalık kazanmasına neden olabilir. Öğrencinin olgunlaşmasına, farkındalık kazanmasına neden olabilir. Öğrencide olumlu hırs geliştirebilir. Öğrencide olumlu hırs geliştirebilir. En önemli sınıf düzeyi olan 9.sınıfı bilinçli okumasına ve temelini sağlam atmasına neden olabilir. En önemli sınıf düzeyi olan 9.sınıfı bilinçli okumasına ve temelini sağlam atmasına neden olabilir. Meslek tercihlerinde daha bilinçli ve EA ve SAY tercih yapmaları dikkat çekicidir. Meslek tercihlerinde daha bilinçli ve EA ve SAY tercih yapmaları dikkat çekicidir. Öğrencinin sınıfta kendisini daha doğru ifade etmesine (cesaretlenmesine) neden olabilir. Öğrencinin sınıfta kendisini daha doğru ifade etmesine (cesaretlenmesine) neden olabilir. SINIF TEKRARINI YORUMLAMAMIZ NASIL DAHA UYGUN OLUR ?

3 OKUL REHBERLİK SERVİSİNİN SINIF TEKRARINA KALAN ÖĞRENCİLERE YÖNELİK ÇALIŞMALARI; Oryantasyon çalışması (uyum sağlamasına yönelik) Oryantasyon çalışması (uyum sağlamasına yönelik) Öğretmenlerin yönlendirilmesi (doğru yaklaşımlar) Öğretmenlerin yönlendirilmesi (doğru yaklaşımlar) Verimli ve etkili ders çalışma seminerleri Verimli ve etkili ders çalışma seminerleri Grupla psikolojik danışma çalışmaları (her sınıf düzeyinde) Grupla psikolojik danışma çalışmaları (her sınıf düzeyinde) Bireysel motivasyonlar Bireysel motivasyonlar

4 Tüm 9. sınıflarımızda sınıf tekrarına kalan öğrencilerimizle yapılan grupla Psikolojik Danışmada ortaya çıkan duygular sırasıyla;

5 “Sınıf tekrarına ben nasıl kaldım?” sorusuna verilen cevaplar; Dersleri önemsemedim. Geçerim zannettim. Dersleri önemsemedim. Geçerim zannettim. Sınıf tekrarına kalmış arkadaşlarıma takıldım. Sınıf tekrarına kalmış arkadaşlarıma takıldım. Devamsızlık çok fazla yaptım. Devamsızlık çok fazla yaptım. Sağlık sorunlarımdan… Sağlık sorunlarımdan… Ailemin zoru ile lisedeyim. Ailemin zoru ile lisedeyim. Geçen sene sınıf tekrarı öğrenci arkadaşlarımı küçümsedim. Geçen sene sınıf tekrarı öğrenci arkadaşlarımı küçümsedim. İlk dönem derslerim çok iyiydi. Teşekkür dahi aldım. Ne olduysa ikinci dönem dersleri boşladım. İlk dönem derslerim çok iyiydi. Teşekkür dahi aldım. Ne olduysa ikinci dönem dersleri boşladım.

6 “Sınıf tekrarına kaldığımı öğrenince neler hissettim?” sorusuna verilen cevaplar; O an benim için hayat durdu sandım. O an benim için hayat durdu sandım. Eve gidip kimseye söylemeden akşama kadar ağladım. Eve gidip kimseye söylemeden akşama kadar ağladım. Çok üzüldüm. Ailemin yüzüne nasıl bakacağım diye düşündüm. Çok üzüldüm. Ailemin yüzüne nasıl bakacağım diye düşündüm. Eve gitmek istemedim. Eve gitmek istemedim. Bir yıl hayata geç atılacağım diye düşündüm. Bir yıl hayata geç atılacağım diye düşündüm. Aileme belli bir süre söylemedim. Utandım… Aileme belli bir süre söylemedim. Utandım… Sağlık sorunlarımdan dolayı tekrara kalacağımı biliyordum. Sağlık sorunlarımdan dolayı tekrara kalacağımı biliyordum. Kötü şeyler hissettim… Kötü şeyler hissettim… Bizim ailede sınıf tekrarı yapan ilk kişi olduğumu düşündüm. Bizim ailede sınıf tekrarı yapan ilk kişi olduğumu düşündüm.

7 “Sınıf tekrarına kaldığınızı ailenize söylediğinizde ilk tepkileri ne oldu?” sorusuna verilen cevaplar; Annem çok üzüldü. Babam, “bu senin son şansın”, dedi. Annem çok üzüldü. Babam, “bu senin son şansın”, dedi. Babam bana “UTAN!” dedi. Bu beni çok etkiledi. Babam bana “UTAN!” dedi. Bu beni çok etkiledi. “Ailemin durumu iyi değil. Yurtta kalıyorum, ama sen okumalısın” diye yine gönderdi. “Ailemin durumu iyi değil. Yurtta kalıyorum, ama sen okumalısın” diye yine gönderdi. “Kesinlikle bu sene başaracaksın” dediler. “Kesinlikle bu sene başaracaksın” dediler. Babam, bu senede sınıfta kalırsan sonun ne olacak, dedi. Babam, bu senede sınıfta kalırsan sonun ne olacak, dedi. Kaldıktan sonra ailem okutmak istemedi. Annem “sende o kafa yok”, dedi. Kaldıktan sonra ailem okutmak istemedi. Annem “sende o kafa yok”, dedi.

8 aile tepkileri devam Annem, “geçen sene de çalışmadı, bundan adam olmaz”, dedi. Annem, “geçen sene de çalışmadı, bundan adam olmaz”, dedi. Babam, “bir şans daha verelim”, dedi. Babam, “bir şans daha verelim”, dedi. Abim, “bu okumaz, verelim bir işe çalışsın”, dedi. Abim, “bu okumaz, verelim bir işe çalışsın”, dedi. Akrabalarım babama, “bu çocuk okumaz, zorlama. Ver bir işe çalışsın”, dedi. Akrabalarım babama, “bu çocuk okumaz, zorlama. Ver bir işe çalışsın”, dedi. Babama layık iyi bir evlat olmadığımı söylediler. Babama layık iyi bir evlat olmadığımı söylediler.

9 “Okula tekrar başladığımda neler hissettim?” sorusuna verilen cevaplar; Herkesin bana değişik bakacağını düşünüyordum. Herkesin bana değişik bakacağını düşünüyordum. Yeni gelen öğrenciler benimle dalga geçecekler diye düşündüm. Yeni gelen öğrenciler benimle dalga geçecekler diye düşündüm. Eski sınıf arkadaşlarım - üst sınıfa geçenler bana nasıl bakarlar, küçümserler mi?, diye düşündüm. Eski sınıf arkadaşlarım - üst sınıfa geçenler bana nasıl bakarlar, küçümserler mi?, diye düşündüm.

10 “Bu sene okula, derslere nasıl bakıyorum?” sorusuna verilen cevaplar; Matematik dersini geçen sene hiç anlamıyordum. Bu yıl o kadar da zor olmadığını gördüm. Matematik dersini geçen sene hiç anlamıyordum. Bu yıl o kadar da zor olmadığını gördüm. Geçen sene nasıl kaldığımı, o kadar da zor bir sınıf olmadığını gördüm. Geçen sene nasıl kaldığımı, o kadar da zor bir sınıf olmadığını gördüm. Geçen sene derslere hiç katılmazdım. Bu yıl öğretmenlerimde benden çok memnunlar. Geçen sene derslere hiç katılmazdım. Bu yıl öğretmenlerimde benden çok memnunlar. Anlıyorum… Anlıyorum… Dersler daha iyi… Dersler daha iyi…

11 “okula, derslere bakış” devam Geçen seneden okulu ve öğretmenleri tanıyor olmanın avantajını kullanıyorum. Geçen seneden okulu ve öğretmenleri tanıyor olmanın avantajını kullanıyorum. Derslere karşı daha ilgiliyim. Derslere karşı daha ilgiliyim. Bu sene başaracağım… Bu sene başaracağım… 10. Sınıfta sayısal veya Eşit Ağırlık seçeceğim. 10. Sınıfta sayısal veya Eşit Ağırlık seçeceğim. Bu sene başarılı olacağımı düşünmüyorum. Bu sene başarılı olacağımı düşünmüyorum. Endişelerim var… Endişelerim var…

12 “Şu anki psikolojiniz nasıl?” sorusuna verilen cevaplar; Ben başaracağım, kendime güveniyorum. Ben başaracağım, kendime güveniyorum. Tıp okumayı düşünüyorum. Tıp okumayı düşünüyorum. Bu bana ders oldu. Daha bilinçlendim. Bu bana ders oldu. Daha bilinçlendim. Hatalarımı gördüm, ders aldım. Hatalarımı gördüm, ders aldım. Bu sene teşekkür alırım. Bu sene teşekkür alırım. Takdir almaya çalışacağım. Takdir almaya çalışacağım.

13 ANNE BABALARA TAVSİYELER Sonuca, doğru yaklaşım sergileyin. Sonuca, doğru yaklaşım sergileyin. Açık destek olun. Açık destek olun. Şiddet ve öfke göstermekle sonuca ulaşamazsınız. Şiddet ve öfke göstermekle sonuca ulaşamazsınız. Çocuğunuzun başaracağına inanmalısınız. Çocuğunuzun başaracağına inanmalısınız. Zaman zaman yanınıza oturtarak onunla dertleşin. Zaman zaman yanınıza oturtarak onunla dertleşin. Anladığınızı hissettirin. Anladığınızı hissettirin. Güvendiğinizi hissettirin. Güvendiğinizi hissettirin.

14 ANNE BABALARA TAVSİYELER Kendi beklentilerinizde çocuklarınızda ısrarcı olmayın Kendi beklentilerinizde çocuklarınızda ısrarcı olmayın Öğrencilerin başarılı olabilmesi için gerekli çalışma ortamını sağlamaları. Öğrencilerin başarılı olabilmesi için gerekli çalışma ortamını sağlamaları. Ders çalışması ve okulda başarılı olması uğruna çocuğunuzla ilişkinizi tehlikeye atmayın. Ders çalışması ve okulda başarılı olması uğruna çocuğunuzla ilişkinizi tehlikeye atmayın. Uyarılarınızı dozunda yapmalısınız. Uyarılarınızı dozunda yapmalısınız. Çocuğunuzun kapasitesine uygun beklentileriniz olsun. Çocuğunuzun kapasitesine uygun beklentileriniz olsun.

15 ANNE BABALARA TAVSİYELER Çocuklarınızın olumlu ve başarılı davranışlarına dikkat çekilerek ödüllendirici bir yaklaşım içine girilmeli, sorumluluk verilmeli ve böylece öğrencideki kendine güven duygusu geliştirilmelidir. Çocuklarınızın olumlu ve başarılı davranışlarına dikkat çekilerek ödüllendirici bir yaklaşım içine girilmeli, sorumluluk verilmeli ve böylece öğrencideki kendine güven duygusu geliştirilmelidir. Öğrencilere yeteri kadar eğlenme, kendini rahatlatma, iyi arkadaş edinilmesine yardımcı olunmalıdır. Öğrencilere yeteri kadar eğlenme, kendini rahatlatma, iyi arkadaş edinilmesine yardımcı olunmalıdır. Baskı ve aşırı denetim altında tutulmamalı, kişiliğini geliştirmesine yardım edilmelidir. Baskı ve aşırı denetim altında tutulmamalı, kişiliğini geliştirmesine yardım edilmelidir. Okulumuza periyodik aralıklarla siz öğrenci velilerinin ziyarete gelmeleri varsa veya olabilecek problemlerin giderilmesi için gerekli çözümler üretilmelidir. Okulumuza periyodik aralıklarla siz öğrenci velilerinin ziyarete gelmeleri varsa veya olabilecek problemlerin giderilmesi için gerekli çözümler üretilmelidir.

16 Hazırlayan: ZİYA GÖKALP LİSESİ OKUL REHBERLİK SERVİSİ Bizi dinlediğiniz için teşekkür ederiz… Daha mutlu ve başarılı yarınlar için destek olun…


"SINIF TEKRARINA KALAN ÖĞRENCİ VELİLERİNİ BİLGİLENDİRME SEMİNERİNE HOŞ GELDİNİZ ZİYA GÖKALP LİSESİ OKUL REHBERLİK SERVİSİ – ORS-" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları