Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

BTEP105 Ünite 2: Excel 2010. Bölüm 1- Excel’e Giriş O Microsoft Office 2010 paketinde yer alan, MS Excel 2010 programı oldukça gelişmiş özelliklere sahip.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "BTEP105 Ünite 2: Excel 2010. Bölüm 1- Excel’e Giriş O Microsoft Office 2010 paketinde yer alan, MS Excel 2010 programı oldukça gelişmiş özelliklere sahip."— Sunum transkripti:

1 BTEP105 Ünite 2: Excel 2010

2 Bölüm 1- Excel’e Giriş O Microsoft Office 2010 paketinde yer alan, MS Excel 2010 programı oldukça gelişmiş özelliklere sahip olan bir hesap tablosu programıdır. O Excel programını kullanarak; O Grafikler çizebilir O Bu grafikleri Word ve Powerpoint gibi programlar ile bağlantı kurarak, anlık güncelleme yapabilirsiniz. O Binlerce satırdan oluşan bilgilerin özet tablolarını oluşturabilir ve muhteşem analizler yapabilirsiniz. 2/40

3 Bölüm 1- Excel’e Giriş O Her türlü hesaplama işlemlerini yapabilirsiniz. O grafikleri üç boyuta döndürebilirsiniz.

4 Bölüm 1- Excel’e Giriş O MS Excel programının çalışma mantığı, Word ve diğer programların çalışma mantıklarından biraz farklıdır. O Word programını çalıştırdığınız zaman karşınıza tek sayfadan oluşan bir belge açılır. O Excel programınıda ise, karşınıza 3 tane çalışma sayfasındna oluşan bir belge açılır.

5 Bölüm 1- Excel’e Giriş Excel 2010 ekranında: Sekmeler konularına göre uygun olarak düğmelerin bulnduğu yerlerdir. Her sekme grubuna tıkladığınız zaman farklı komut grupları ile karşılaşırsınız.

6 Bölüm 1- Excel’e Giriş

7 Hücre ve Aktif Hücre Kavramını Anlamak O Hücreler, Excel’de satırların ve sütünların kesişmesinden meydana gelirler. O Adlandırılırken önce sütun ismi, ardından da satır numarası söylenir. O Aktif hücre dendiği zaman, çevresi diğer hücrelerden farklı olarak biraz daha kalın olan ve ad kutusunda ismi görülen hücre anlaşılır

8 Bölüm 1- Excel’e Giriş Çalışma Kitaplarının Mantığını Anlamak O Excel’de açmış olduğunuz bir dosya, Word sayfalarından farklı olarak 3 sayfadan oluşur. O Her biri çok geniş olan bu sayfalara ekleme-çıkarma ve isim değiştirme yapabilirsiniz.

9 Bölüm 1- Excel’e Giriş Çalışma Kitabına Bilgi Girmek O Excel’de bilgiler sabit ve formül olmak üzere, iki kategoriye ayrılır. Sabitler 3’e ayrılırlar: 1. Metin değerleri 2. Sayısal değerler 3. tarih/saat değerleri O Sayısal ifadeler sağa hizalanır ve metin ifadeleri sola hizalı olarak yazılır.

10 Bölüm 1- Excel’e Giriş Bilgi Girme Kolaylıklarıa O Herhangi bir sayısal ifade girerken + işareti yazarak, Enter tuşuna basarsanız, Excel artı işaretini düşürür. O Sayısal ifadeleri – işareti ile başlarsanız, Excel işareti yutmaz ve ifadenin başına ekler O Saysısal bilgileri girerken uzun sıfır ifadeleri girmek yerine, e ifadesini kullanırsanız, oldukça kolaylaşır. Örneğin yazmak yerine 1e5 yazmak yeterlidir. O Sayılar parantez içinde yazarsanız, rakamı eksi olarak kabul eder. O 8/5 yazdığınız zaman 8 Mayıs gibi alınmasını istiyorsanız, başına 0 işaretini koyarak yazın. İpucu: bir sayı girdiğinizde, hücre içinde ### işaretleri geliyorsa yazmış olduğunuz sayılar sütun genişliğine sığmamıştır. O sütunu genişletmeniz gerekir.

11 Bölüm 1- Excel’e Giriş Sütunların Genişliklerini Ayarlamak O Bir hücreye yazmış olduğunuz metinler, eğer belirli bir karakter uzunluğunda ise, yandaki sütuna taşar. O Bir sütunu en uygun hale getirmek için hücrenin bulunduğu sütunun başlığından yararlanılır. O Bunun için;

12 Bölüm 1- Excel’e Giriş Sütunlar Seçmek O Sütunları seçmenin en kolay yolu, seçmek istediğiniz sütun başlığının üzerine bir kez tıklanır.

13 Bölüm 1- Excel’e Giriş O Birden fazla sütunun ayni anda genişliğini ayarlamak O Genişlemesini istediğiniz sütünları seçin O Home(giriş) sekmesinde yer alan Cells(hücreler) grubundaki Format(biçim) komutuna tıklayın “AutoFit Column Width” ifadesini seçtiğiniz zaman, sütunlarınızda en uzun metinlere göre sütunların genişlikleri ayarlanır.

14 Bölüm 1- Excel’e Giriş Birbirinden Bağımsız Sütunları Seçmek O Seçmek istediğiniz ilk sütun başlığına tıklayın O Klavyeden Ctrl tuşuna basarak diğer sütunların başlıklarına sırayla tıklamanız gerekir. Satırları Seçmek O Sütunlardaki işlemlerle aynidir

15 Bölüm 1- Excel’e Giriş Belirli hücre aralığını seçmek O Bir hücre aralığını seçmek için, ilk hücrenin üzerine tıkladıktan sonra, sol butona basılır ve sol butona basılı tutarak fare hareket ettirilir. Birbirinde bağımsız olan hücre gruplarını seçmek O Bir alanı seçtikten sonra, eski seçimi iptal etmeden başka bir alan seçmek isterseniz Ctrl tuşunu kullanmanız gerekir.

16 Bölüm 2- Çalışma Sayfaları ile Çalışmak Excel Dosyalarını Parola Vererek Kaydetmek O Excel dosyalarını açma ve değiştirme olmak üzere iki tür şifre verebilirsiniz. O Açma Parolası: belgeyi açmak için kullanılır O Değiştirme Parolası: belge üzerinde düzenleme yapmanızı sağlar. O Daha önceden kaydetmiş olduğunuz dosyayı açarak parola vermek için Save As (farklı kaydet) komutunu seçin. Tools (araçlar) düğmesine tıkladıktan sonra Generel Options ı (genel seçenekler) seçin.

17 Bölüm 2- Çalışma Sayfaları ile Çalışmak Buralardaki Açma Parolası ve Değiştirme Parolası seçeneklerinde istediğiniz parolaları doldurarak Tamam düğmesine tıklayın. Dosyalarınızı E-Posta Eki Olarak Göndermek O Hazırladığınız bir dosyayı e-postanıza ek olarak ekleyip gönderebilirsiniz. O File (Dosya) menüsünde yer alan Save and Send düğmesine tıklayarak göderebilirsiniz.

18 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Satrılar/Sütunlar Eklemek/Silmek O Tablonuzuda 4. satıra yeni bir satır eklemek istediğimiz düşünelim O 4. satırda herhangi bir hücreye tıklayın O Home sekmesinde yer alan Hücreler grubundaki Ekle düğmesindeki oka tıkalyın. O Açılan pencereden Insert Sheet Rows (sayfa satıları eklemek) düğmesine tıklayın.

19 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Insert Sheet Rows seçildikten sonra seçili olan hücre üzerine yeni satır eklenecektir.

20 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek O Satır ve sütün eklemek için kullanılan bir farklı yöntem ise satır veya sütun başlığının yanında sağ butona basmaktır. O Sütun eklemek için; seçili sütunun soluna yeni bir sütun eklenecektir.

21 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Satır veya Sütunları Silmek O Satır veya sütun silmek için kullanılan en kolay yöntem, silmek istediğiniz satır veya sütun başlığının üzerinde sağ butona basmaktır. o veya silmek istediğiniz sütünları seçin. Hücreler grubundan Delete Sheet Columns ı (Sayfa Sütunlarını Sil) seçerek de yapabilirsiniz.

22 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Hücrelere Hızlı Bilgi Girişi Sağlamak Bir hücreye günün tarihini girerek, o hücrenin sağ alt köşesindeki doldurma kulpundan yaralanarak aşağıya doğru çektiğiniz zaman, diğer tarihleri otomatik olarak getirebilirsiniz.

23 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Sayıları Otomatik Olarak Çoğaltmak O Belirli metinleri yazdıktan sonra, aşağıya doğru çektiğiniz zaman diğer verilerin otomatik olarak geldiğini görürsünüz. O Sayıları hücrelere yazdıktan sonra aşağıya doğru çektiğiniz zaman, sayıların otomatik olarak çoğalmadığını ve ayni sayının ekrana geldiğini görürsünüz. O Sayıları çoğaltmak için ilk iki sayıyı girin. İlk iki hücreyi seçin ve doldurma kulpundan yararlanarak aşağıya doğru çekin.

24 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Doldur Özelliğini Kullanmak O Home (giriş) sekmesinde Editing (düzenleme) grubundaki Doldur(fill) özelliğini kullanarak bilgilerinizi sağa, sola gibi hücrelere doldurabilirsiniz.

25 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Seri olarak bilgileri doldurmak isterseniz, Doldur kısmındaki Series (seriler) ifadesine tıklayın. gerekli alanları doldurduktan sonra OK düğmesine basın.

26 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Bilgileri Kopyalamak veya Taşımak O Bilgilerinizi bir hücreden başka bir hücreye kopyalayabilir veya taşıyabilirsiniz. O Kopyalamak istediğiniz hücreleri seçin ve Home sekmesinde yer alan Clipboard(pano) grubundaki kopyala düğmesine basın O Bilgileri kopyalamak istediğiniz hücreye tıklayın ve Home sekmesindeki Pano grubundaki yapıştır düğmesine tıklayın

27 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Kopyalama veya Taşımak İçin Sağ Butonu Kullanmak O Kopyalama veya taşıma islemlerini yapmak için sağ butonu kullanabilirsiniz. O Kopyalamak veya taşımak istediğiniz hücreleri seçin O Seçili olan bölge üzerinde sağ butona basın O Kopyala düğmesine basın O Bilgiyi yapıştırmak istediğiniz alanda sağ butona basın ve açılan menüden Paste (yapıştır) komutunu seçin.

28 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Farklı Yapıştırma Seçeneklerini Kullanmak O Formül veya rakam grubunu kopyaladığınız zaman farklı yapıştırma seçenekleri karşınıza gelir. O Verileri yapıştırmak istediğiniz alana sağ butona tıkladığınız zaman, O değerleri, O formülleri, O veriyi ters çevir gibi seçenekler karşınıza gelir. O Buradan istediğiniz seçeneği seçebilirsiniz.

29 Bölüm 3- Bilgi Girmek ve Bilgileri Düzenlemek Aradığınız Kelimeleri Bulmak ve Değiştirmek O Çok sayıda bilgi bulunan sayfaların içinde aradığınız bir bilgiyi bulmak bazen çok zaman alabilir. O Home sekmesinde Editing(düzenleme) grubunda yer alan Find and Select düğmelerini kullanabilirsiniz.


"BTEP105 Ünite 2: Excel 2010. Bölüm 1- Excel’e Giriş O Microsoft Office 2010 paketinde yer alan, MS Excel 2010 programı oldukça gelişmiş özelliklere sahip." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları