Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar"— Sunum transkripti:

0 4. Hafta Arz Teorisi

1 Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar
belirli bir dönemde bir firmanın mal ve hizmet satışından elde ettiği miktar Maliyetler belirli bir dönemde bir firmanın mal ve hizmet üretiminde katlandığı harcamalar Karlar maliyetin üstünde elde edilen fazlalık See Section 6-2 in the main text.

2 Maliyetler ve ekonomist
Muhasebe maliyeti bir dönemde firma tarafından gerçekleşen ödemeler Fırsat maliyeti bir kaynağı onun en iyi alternatifinde kullanmama sonucu katlanılan kayıp Süpernormal kar piyasa faiz oranının üstünde elde edilen karlar Ekonomistler fırsat maliyetini firmanın toplam maliyetlerine dahil eder See Section 6-2 in the main text.

3 Üretim Kararı Herhangi bir üretim seviyesi için, firma maliyetlerini minimize etmeye çalışır Karını maksimize etmeyi amaçlar Karlar MALİYETLERE ve GELİRE bağlıdır her ikiside üretim miktarı ile birlikte değişir. Marjinal maliyet (MC) üretim 1 birim arttığında toplam maliyetde meydana gelen artıştır Marjinal gelir (MR) üretim 1 birim arttığında toplam gelirde meydana gelen artıştır See Sections 6-5 in the main text.

4 Kar maksimizasyonu Eğer MR > MC, üretimdeki
bir artış karı arttıracaktır. Üretim Q1 E MC, MR MC MR Eğer MR < MC, üretimdeki bir düşüş karı arttıracaktır. Dolayısıyla kar maks MR = MC See Section 6-3 in the main text, and Figure 6-3. (firma değişken maliyetleri karşılayabildiği sürece)

5 Maliyetler ve Arz

6 Üretim Seviyesi Kararı
MALİYETLER GELİRLER Teknoloji & üretim faktörlerini kiralama maliyetleri Talep eğrisi AR MR TC eğrileri (kısa & uzun dönem) AC (kısa & uzun dönem) KONTROL: kısa dönemde üret? uzun dönemde kapa? See the introduction to Chapter 7 in the main text, and Figure 7-1. Animation effects offer a suggested sequence for discussion, summarising the material in this chapter. MC Üretim seviyesinin seçimi

7 Üretim fonksiyonu Üretilen çıktı miktarı üretim sürecindeki girdi miktarına bağlıdır Üretim faktörü (“girdi”) çıktıyı üretmek için gerekli mal ve hizmet miktarıdır Üretim fonksiyonu veri girdi miktarıyla üretilebilecek maksimum ürün miktarını verir See Section 7-1 in the main text.

8 Kısa dönem – Uzun dönem Kısa dönem firmanın girdi üzerinde kısmi uyum sağlayabildiği dönemdir. ör. firma emek miktarını değiştirebilir ama sermaye miktarını değiştiremez. Uzun dönem firmanın tüm faktörlerin miktarını değiştirebildiği dönemdir. Uzun dönem toplam maliyet eğrisi firma tüm girdi seviyelerini değiştirebildiğinde her üretim seviyesini üretmenin minimum maliyetini gösterir. See Section 7-3 in the main text.

9 Ortalama maliyet Ortalama maliyet, toplam maliyetin üretim seviyesine
bölünmesiyle bulunur. Uzun dönem ortalama maliyet (LAC) eğrisinin genelde U şeklinde olduğu varsayılır: LAC Ortalama maliyet Çıktı See Section 7-3 in the main text.

10 Ölçek ekonomileri Ölçek ekonomileri – veya ölçeğe göre artan
getiri – çıktı artarken uzun dönem ortalama maliyetler azalırsa ortaya çıkar: LAC Ortalama maliyetler Çıktı See Section 7-4 in the main text, and Figure 7-3(a).

11 Ölçeğe göre azalan getiri
–çıktı artarken uzun dönem ortalama maliyetler yükselirse: LAC Ortalama maliyet Çıktı See Section 7-4 in the main text, and Figure 7-3(c).

12 Ölçeğe göre sabit getiri
– çıktı artarken uzun dönem ortalama maliyetler değişmezse: LAC Ortalama maliyet Çıktı See Section 7-4 in the main text, and Figure 7-3(b).

13 Firmanın uzun dönem üretim kararı
AC1 TL Çıktı (haftalık ürün) MR LAC LMC Q1 LMC = MR Karar: Eğer fiyat LAC1 ’in üstünde ya da seviyesindeyse üretim Q1. Eğer fiyat LAC1‘in altındaysa firma işini kaybeder NOT: LMC herzaman LAC’nin minimum noktasından geçer. See Section 7-6 in the main text, and Figure 7-5.

14 Kısa dönem Sabit üretim faktörü Sabit maliyetler Değişken maliyetler
girdi seviyesi değiştirilemeyen faktör Sabit maliyetler çıktı seviyesiyle değişmeyen maliyetler Değişken maliyetler çıktı seviyesiyle değişen maliyetler STC = SFC + SVC See Section 7-7 in the main text.

15 Emeğin marjinal verimliliği
Emeğin marjinal verimliliği, diğer tüm faktörlerin girdileri sabitken, değişken faktör 1 birim arttırıldığında çıktıda oraya çıkan artıştır. Emek değişken faktörken sermaye sabitdir. See Section 7-7 in the main text.

16 Azalan verimler kanunu
Biri dışında tüm faktörler sabit tutulduğunda, azalan verimler kanunu: değişken girdinin belirli bir değerinin üstünde, değişken girdideki artışlar o girdinin marjinal ürününü sürekli olarak azaltır. ör. sermayeyi arttırmaksızın emek miktarını arttırmak azalan getiri yaratır. See Section 7-7 in the main text.

17 Firmanın kısa dönem çıktı kararı
TL Firma çıktı seviyesini SMC=MR olan Q1 seviiyesinde belirler eğer fiyat SATC1 ‘nin üstündeyse firma Q1 miktarı kar ederek üretir eğer fiyat SATC1 ve SAVC1 arasındaysa firma Q1 miktarı zararla üretir eğer fiyat SAVC1 ‘nin altındaysa firma hiç üretim yapmaz. SMC SATC SATC1 SAVC See Section 7-8 in the main text, and Figure 7-8. SAVC1 SMC = MR MR Q1 Çıktı

18 Uzun dönem maliyet eğrisi LAC
SATC1 Çıktı Ortalama maliyet LAC SATC2 SATC3 SATC4 See Section 7-9 in the main text, and Figure 7-9.

19 Firmanın çıktı kararı – Özet
See Table 7-10 in the main text.


"Bazı terimler Gelir Maliyetler Karlar" indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları