Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri.

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri."— Sunum transkripti:

1 Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri

2 “ÖĞRETME ≠ ÖĞRENME” Zorla güzellik olmaz

3 Slide M&E

4 1.Giriş Hayat Boyu Öğrenmenin : 3 PARADIGMA Hayat Boyu Öğrenmenin geliştirilmesinden kim faydalanacak? 2.Proje özeti 1.Genel Bilgiler 2.Hedef ve Amaç 3.Coğrafi Kapsam 3.İllerde HBÖ Faaliyetleri 1.HBÖ Birimi kurulması 2.Eylem Planlarının Geliştirilmesi 3.Kapasite Oluşturma

5 1

6 2

7 3

8 Giriş Hayat Boyu Öğrenmenin geliştirilmesinden kimler faydalanmalı? 1. Bireyler 2. Sivil Toplum 3. Türkiye Ekonomisi

9 Proje özeti : 1) Bilgiler Başlangıç tarihi : 26 Mayıs 2011 Süre: 24 ay Sözleşme miktarı : Avro Konsorsiyum : Cambridge Education liderliğinde WYG Türkiye/LSN/ WYG International/ Project Group ortaklığı

10 İhtiyaca cevap verme kriterine göre projelerin dağılımı

11 Proje özeti : 2) Hedef ve Amaç Hedef Uygun ve kapsamlı hayat boyu öğrenme stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasının desteklenmesi. Amaç Öğrenmeye değer vermek üzere tasarlanmış bir sistem kapsamında, istihdam fırsatlarının artırılması için bireylerin eğitime erişimlerinin desteklenmesi amacıyla, AB uygulamaları doğrultusunda hayat boyu öğrenme perspektifleri temelinde bir kurumsal çerçeve ve kapasite oluşturulması.

12 Proje özeti: 3) Coğrafi Perspektif

13 İllerdeki faaliyetler 1. HBÖ Birimi Kurulması 1. İl HBÖ Birimi Amaçları 2. HBÖ Birimi Görevleri 3. Organizasyon/Bütçe

14 İllerdeki faaliyetler 2. HBÖ için Eylem Planı Hazırlanması 1)İllerin HBÖ ile ilgili ihtiyaçlarının analizi 2)İhtiyaçları karşılamak için strateji geliştirilmesi 3)Yerel ekonominin güçlendirilmesi

15 İllerdeki faaliyetler 3. HBÖ Kapasitesi Oluşturma 1.Önceki öğrenmelerin tanınması 2.HBÖ faaliyetlerinin izlenmesi ve değerlendirilmesi 3.Yetişkin Eğitimi/Öğretimi 4.Rehberlik ve Danışmanlık

16 Yeterlilik seviyesi Eğitim giderleri Önceki Öğrenmelerin Tanınması: HBÖ İkilemi

17  Neden İzleme ve Değerlendirme? Eğitimde, istihdamda ve sosyal içermede daha fazla sosyal eşitliğin desteklenmesine ihtiyaç vardır. İzleme ve değerlendirme sisteminin konumu çeşitli politikaların ve programların etkilerini değerlendirmek için hayati önemdedir. Kaynak/Source: ETF: İnsan K aynaklarının Gelişmesi Gözden Geçirme, 9 Ocak 2012 Slide M&E

18 7 Avrupa Birliği Kriteri 7 European Benchmarks  Okulu Erken Terk Etme Oranı  Matematik, Fen ve Teknoloji Mezunları  Yüksekögrenime Katılım Oranı  Yetiskinlerin HBÖ’ye Katılım Oranı  B5  B6  b7  Slide M&E

19  Okulu Erken Terk Etme Oranı  Source/ Kaynak: Eurostat (LFS)  *MK: The Former Yugoslav Republic of Macedonia/ Makedonya

20  Matematik, Fen ve Teknoloji Mezunları

21  Yükseköğrenime Katılım Oranı

22  Yetişkinlerin HBÖ'ye Katılım Oranı

23 Yeni ve kapsamlı bir M & E metodoloji geliştirmek 1.Kilit paydaşlardan çalışma grubu oluşturmak 2.Öneriler geliştirmek ve sunmak: beyin fırtınası 3. 4 ilde danışma toplantıları düzenlemek 4. Öneriyi revize etmek ve bitirmek 5. Paydaşları bilgilendirmek 6. Web portal aracılığıyla yürütmek 7. Nihai kullanıcılara eğitim sunmak

24 Teşekkür Ederiz


"Türkiye’de Hayat Boyu Öğrenmenin Geliştirilmesi Projesi Paul Weide Ekip Lideri." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları