Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

Sunum yükleniyor. Lütfen bekleyiniz

15.04.20151 2 3 AİLE İÇİ İLETİŞİM Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!...

Benzer bir sunumlar


... konulu sunumlar: "15.04.20151 2 3 AİLE İÇİ İLETİŞİM Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!..."— Sunum transkripti:

1

2

3 2

4 3 AİLE İÇİ İLETİŞİM Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!...

5 Ne yapacağım?

6  Emir vermeyelim-gülümseyerek rica edelim, tebessüm ederek yönlendirelim  Güven verelim- her çocuğun yapabileceği bir şeyler vardır, destekleyelim ve duygularımızı paylaşalım  Aşırı uyarma ve gözdağı vermenin hiçbir sonucu yoktur.

7  Yargılamak, eleştirmek, suçlamak,aynı düşüncede olmamak…  Sınamak, sorgulamak…  Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, şakacı davranmak, konuyu saptırmak

8  Yargılamak, eleştirmek, suçlamak,aynı düşüncede olmamak… Bunların yerine üzüldüğünüzü belli edin daha etkili olduğunu göreceksiniz.  Sınamak, sorgulamak…  Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, şakacı davranmak, konuyu saptırmak…

9  Yargılamak, eleştirmek, suçlamak,aynı düşüncede olmamak… Bunların yerine üzüldüğünüzü belli edin daha etkili olduğunu göreceksiniz.  Sınamak, sorgulamak… Merak ettiğinizi hissettirin, size yardımcı olacaktır.  Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, şakacı davranmak, konuyu saptırmak…

10  Yargılamak, eleştirmek, suçlamak,aynı düşüncede olmamak… Bunların yerine üzüldüğünüzü belli edin daha etkili olduğunu göreceksiniz.  Sınamak, sorgulamak… Merak ettiğinizi hissettirin, size yardımcı olacaktır.  Sözünden dönmek, oyalamak, alay etmek, şakacı davranmak, konuyu saptırmak… Her çocuk kendisine büyükmüş gibi davranılmasını ister. Siz de öyle yapın.

11 NASIL BİR DİNLEME? PASİF DİNLEME AKTİF DİNLEME GÖZ TEMASI BEN DİLİ Çocuklara yetişkin muamelesi yapınız, fakat onlardan yetişkin gibi davranmalarını beklemeyiniz. Rowel Davee

12

13 YYüzünüz ona dönük olsun.

14 YYüzünüz ona dönük olsun. Ki dinlediğinizi bilsin

15 SSöylediklerini başınızla tekrar edin, dinlediğinizi ona hissettirin.

16 SSöylediklerini başınızla tekrar edin, dinlediğinizi ona hissettirin. Ki o da sizi dinlesin

17 DDuygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın.

18 DDuygularını ifade etmekte zorlanıyorsa, ona yardım edin. Onunla birlikteyken tüm dikkatinizi ona yoğunlaştırın. Ki o da sizi ciddiye alsın

19 DDavranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin.

20 DDavranışlarınızda tutarlı olun, bir gün doğru dediğinize ertesi gün yanlış demeyin. Ki o da tutarlı olsun; çünkü onlar sizi örnek alırlar.

21

22 Çocukların okul ba ş arısını etkileyen temel faktörler ş unlardır: 1)Bireysel Sebepler 2) Aileye Bağlı Sebepler 3)Okula Bağlı Sebepler

23  Çocuğunuzun yaşına göre gelişimini tamamlamadan okula başlaması.

24  Çocuğunuzun yaşına göre gelişimini tamamlamadan okula başlaması. Bu nedenle çocuklarınızın yaşını büyük ya da küçük vurmayalım.

25  Çocukların ders çalışma konusunda zamanı iyi kullanmamaları.

26  Çocukların ders çalışma konusunda zamanı iyi kullanmamaları. Bu nedenle çocuğunuza çalışma saatleri belirleyiniz ve buna uymalarını sağlayalım.

27  Kendilerine amaç ve hedef belirlememeleri.

28  Kendilerine amaç ve hedef belirlememeleri. Uzun ve kısa vadeli hedefleri olması konusunda onlara yardımcı olalım.

29  Özgüven eksiliği.

30  Özgüven eksiliği. Çocuklarımıza sürekli, “yapabilirsin”, “sana güveniyorum” gibi destekleyici sözler söyleyelim.

31  Derslere karşı önyargılı olmaları.

32  Derslere karşı önyargılı olmaları. Hiçbir öğretmen öğrencisinden nefret etmez ve çalışıldığı zaman hiçbir ders zor değildir. Bunu ona anlatalım.

33  Arkadaş ilişkileri.

34  Arkadaş ilişkileri. Arkadaşlarını sevmiyor ya da sevilmiyor ise bu derslerine yansır. Eğer böyle ise arkadaşları ile arasının düzelmesine yardımcı olalım.

35  Düzenli uyumama, dengeli beslenmeme ve temizlik.

36  Düzenli uyumama, dengeli beslenmeme ve temizlik. Bunlar için zengin olmaya gerek yok sadece biraz daha ilgi yeterli.

37

38 o Anne babanın çocuktan kendi kabiliyeti üzerinde başarı beklemesi ve bu konuda çocuğa baskı kurması.

39 o Anne babanın çocuktan kendi kabiliyeti üzerinde başarı beklemesi ve bu konuda çocuğa baskı kurması. Her çocuk doktor olamaz

40 o Anne baba arasındaki geçimsizlik ve iletişimsizlik problemlerinin çocuğa yansıtılması.

41 o Anne baba arasındaki geçimsizlik ve iletişimsizlik problemlerinin çocuğa yansıtılması. Onların yanında tartışmayalım.

42 o Çocuğun başarıları ile arkadaş ve kardeşlerinin arasındaki başarının kıyaslanması.

43 o Çocuğun başarıları ile arkadaş ve kardeşlerinin arasındaki başarının kıyaslanması. Kıyas çocuğa saplanan hançer gibidir. Uzak duralım.

44 o Anne babanın çocuğuna zamanı kullanma konusunda örnek olmaması.

45 o Anne babanın çocuğuna zamanı kullanma konusunda örnek olmaması. Gece 12 de yapacağı ödev çocuğa hiçbir şey katmaz.

46 Aile bireylerinden birinin sürekli hasta olması.

47 Aile bireylerinden birinin sürekli hasta olması. Zor bir durum; ama böyle bir şey varsa bunu çocuğa yansıtmamaya çalışalım.

48 Evde sadece anne ya da babanın çocukla ilgilenmesi.

49 Evde sadece anne ya da babanın çocukla ilgilenmesi. Bu konuda paylaşım yapalım. Baba da bazen ilgilenmeli.

50 Ders dışı sosyokültürel etkinliklere zaman ayrılmaması ve arkadaşlarıyla birlikte vakit geçirmelerine izin verilmemesi.

51 Ders dışı sosyokültürel etkinliklere zaman ayrılmaması ve arkadaşlarıyla birlikte vakit geçirmelerine izin verilmemesi. Hep ders olmaz dışarı çıkıp eğlenmesi, oynaması da lazım değil mi?

52 Anne babanın okulla ilgili olumsuz düşüncelerini çocuğa yansıtmaları.

53 Anne babanın okulla ilgili olumsuz düşüncelerini çocuğa yansıtmaları. Ola ki bizden ve okulumuzdan memnun değilsiniz bari bunu çocuk bilmesin. Anlaştık mı?

54 Çocuğa sürekli anne baba tarafından ‘ders çalış’ emir cümlelerinin verilmesi.

55 Çocuğa sürekli anne baba tarafından ‘ders çalış’ emir cümlelerinin verilmesi. Bu çocuğun ders ve okuldan nefret etmesine yol açabilir. Dikkat!

56 Ailedeki sosyoekonomik durumun düşük olması ve çocukların dışarıda çalışmak zorunda kalması.

57 Ailedeki sosyoekonomik durumun düşük olması ve çocukların dışarıda çalışmak zorunda kalması. Böyle bir durumda okulumuz ile görüşmenizi rica ediyoruz.

58

59 Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler.

60 Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Sınıfta ya bir köşeye çekilip sessiz bir şekilde dururlar ya da çok yaramazlık yaparlar, sürekli arkadaşlarıyla kavga ederler. Bu ilerde kavgacı, uzlaşılmaz biri olmasına neden olabilir.

61 Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar.

62 Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Ev ödevleri konusunda duyarsız ve dikkatsizlerdir. Genelde ödevleri kendileri yapmaz. Arkadaşlarından hazır alırlar. Bu ilerde sorumluluk almayan, her şeye boş veren biri olmalarına yol açabilir.

63 Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar. Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar.

64 Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar. Sınıfta derse katılmaz ve ilgisizlerdir. Derse yoğunlaşamazlar, kendi dünyasındadırlar. Sürekli dersten kopuk hayaller kurarlar. Bu ilerde gerçeklerden kaçan, dünya sorunları ile başa çıkamayan biri olmalarına neden olabilir.

65 “Ben önemliyim” “Ben değerliyim” “Beni kabul edin”

66  Sorumluluk bilincini kazanmasını sağlayın

67  Sorumluluk bilincini kazanmasını sağlayın Çaba istediğimiz tek şey.

68  Öncelikle çocuğunuzun okuldaki başarısızlığının altında yatan temel etkenleri araştırın ve çocuğunuzla birlikte ortak çözümler bulun.

69  Öncelikle çocuğunuzun okuldaki başarısızlığının altında yatan temel etkenleri araştırın ve çocuğunuzla birlikte ortak çözümler bulun. Sıkıntılarınız var biliyoruz, bizim de var; onlar bizim her şeyimiz.

70  Anne baba olarak çocuğunuzun kapasitesinin farkında olmalısınız ve bu kapasitesini zorlayıcı beklentiler içinde olmamalısınız ya da ‘Nasıl olsa bu işi halleder.’ düşüncesiyle serbest de bırakmayınız. 

71  Anne baba olarak çocuğunuzun kapasitesinin farkında olmalısınız ve bu kapasitesini zorlayıcı beklentiler içinde olmamalısınız ya da ‘Nasıl olsa bu işi halleder.’ düşüncesiyle serbest de bırakmayınız. Aşırı baskı ve aşırı serbestlik olumsuz sonuçlar doğurur. 

72  Çocuğunuzu ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirin. Ona bu konularda destek olun.

73  Çocuğunuzu ilgileri ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirin. Ona bu konularda destek olun. Her meslek değerlidir. Olmak istediği şey ne olursa olsun destekleyin.

74 o Çocuğunuzun başarılı davranışlarını ödüllendirin.

75 o Çocuğunuzun başarılı davranışlarını ödüllendirin. Bir tebessüm bazen en büyük ödüldür. Çocuklarımızdan gülücüklerimizi eksik etmeyelim.

76 sen kötüsün, o iyi Çocuğunuzu arkadaşları ve kardeşleriyle asla kıyaslamayın. ‘sen kötüsün, o iyi’ mesajını alan çocuk özgüvenine karşı, ‘ben yeteneksizim, ben başaramam’ gibi olumsuz duygular geliştirecektir.

77 sen kötüsün, o iyi Çocuğunuzu arkadaşları ve kardeşleriyle asla kıyaslamayın. ‘sen kötüsün, o iyi’ mesajını alan çocuk özgüvenine karşı, ‘ben yeteneksizim, ben başaramam’ gibi olumsuz duygular geliştirecektir. Kıyasa hayır!

78 o Çocuğunuza kendi odasında ders çalışacak imkanlar sunun ya da evin bir köşesini ona verin ve çalışmalarını takip edin.

79 o Çocuğunuza kendi odasında ders çalışacak imkanlar sunun ya da evin bir köşesini ona verin ve çalışmalarını takip edin. Mülkiyet duygusu gelişsin ki sahip çıkmayı bilsin.

80 o Çocuğunuzun günlük faaliyetlerini (ders çalışma, televizyon izleme, oyun oynama) düzenli bir şekilde yapması için birlikte ortak bir çalışma planı hazırlayarak zamanı iyi kullanmasını sağlayabilirsiniz.

81 o Çocuğunuzun günlük faaliyetlerini (ders çalışma, televizyon izleme, oyun oynama) düzenli bir şekilde yapması için birlikte ortak bir çalışma planı hazırlayarak zamanı iyi kullanmasını sağlayabilirsiniz. Her istediğini her istediği zaman yapmasına izin vermeyin gerekirse kızın.

82 Eğer çocuğunuzun bir çalışma odası yoksa ona evin bir yerinde ders çalışma köşesi hazırlayabilirsiniz

83 Sınavlarda başarılı olamazsa yaşayacaklarını ceza gibi göstermeyin, tehdit etmeyin

84 Sınavlarda başarılı olamazsa yaşayacaklarını ceza gibi göstermeyin, tehdit etmeyin Cezadan çok ödülün üzerinde duralım.

85  Çocuklarınıza ödev konularında yardım edin.

86  Çocuklarınıza ödev konularında yardım edin. Yönlendirerek ve buldurarak yapmalıyız; kendimiz yaparak değil.

87  Çocuğunuzun başarısı ile ilgili motivasyonunu artırıcı faaliyetlerde bulunun.

88  Çocuğunuzun başarısı ile ilgili motivasyonunu artırıcı faaliyetlerde bulunun. Güzel sözler ve ödülleri sık sık kullanalım.

89  Kazanamazsan “Biz Yıkılırız”, “seni çalıştırırız”, seni şuraya şuraya göndeririz” gibi sözlerden kesinlikle uzak durun.

90  Kazanamazsan “Biz Yıkılırız”, “seni çalıştırırız”, seni şuraya şuraya göndeririz” gibi sözlerden kesinlikle uzak durun. Bu yaşta bu korku çocuğa fazla gelebilir.

91  Çocuğunuzun uyku saatlerini düzenleyin ve gereken uykusunu günlük olarak düzenli bir şekilde almasını sağlayın.

92  Çocuğunuzun uyku saatlerini düzenleyin ve gereken uykusunu günlük olarak düzenli bir şekilde almasını sağlayın. Sınıfta esneyen, açlıktan midesi ağrıyan çocuk istemiyoruz.

93  Düzenli yemek yeme ve beslenme alışkanlığına dikkat etmelisiniz.

94  Düzenli yemek yeme ve beslenme alışkanlığına dikkat etmelisiniz. Şişko çocuk istemiyoruz. Abur cubur yiyen çocuk da istemiyoruz, o nedenle çocuğa çok para vermeyiniz.

95  Anne babalar sınıf ve ders öğretmenleri ile iletişim kurarak çocuğunun ders durumlarını takip etmeli, çocuğun başarısı için öğretmeni ile birlikte ortak kararlar almalı ve hareket etmelidir.

96  Anne babalar sınıf ve ders öğretmenleri ile iletişim kurarak çocuğunun ders durumlarını takip etmeli, çocuğun başarısı için öğretmeni ile birlikte ortak kararlar almalı ve hareket etmelidir. Telefonlarımız ve kapımız hepinize her zaman açık.

97 Çocuk öğretmenleri tarafından muhakkak ödevlendirilir. Çocuğun “Ödevim yok” bahanesine sığınmasına izin vermeyin. Ödevi kesin vardır.

98 Çocuğun kişisel temizliğine çok ama çok özen gösterin. Unutmayalım çocuk ailenin reklamıdır.

99 Her başarının arkasında iyi bir okuyucu ve dinleyici olmak vardır.

100 Her başarının arkasında iyi bir okuyucu ve dinleyici olmak vardır. Çocuğunuzun iyi bir okuyucu ve dinleyici olabilmesi için BOL BOL KİTAP OKUMASI GEREKİYOR. Onlara kitap alın ve okutun.

101


"15.04.20151 2 3 AİLE İÇİ İLETİŞİM Çocuğunuzu tanıyarak eğitime başlayınız. ANNE VE BABA ARASINDAKİ İLİŞKİ, EVİN GENEL HAVASINI BELİRLER!..." indir ppt

Benzer bir sunumlar


Google Reklamları